Switch to full style
Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

31 Internationale 356 Meeting Italië Padova

30 mei 2006 0:17

31ste Internationale 356 meeting Italië

Dinsdag 23 mei

’s morgens vertrokken met 5 356’ers op weg naar de meeting in Italië. We hadden de reis gepland in 3 dagen. Dit gaf ons de kans om een groot deel langs mooie routes te doen, en indien er iets fout moest gaan met een van de wagens, we nog tijd hadden om eventuele reparaties ui te voeren. De bedoeling was om de eerste dag net voor Stuttgart te geraken, het hart van ons merk. Eerst 300 km over de snelweg, en dan de laatste 300 km lekker binnendoor naar Teifenbron een 38 km van de Porschefabrieken. Een pracht van een rit hebben we gehad, zonder noemenswaardige problemen, hier en daar een ontsteking en carburator bijgeregeld, maar voor de rest niets.
’s Avonds bij het achteruit rijden in de parkeergarage, ging het echter fout. De Speedster hing lager bij de grond dan ik vermoede, en de uitlaten raakten de grond. Het geluid dat de wagen maakte was zeer duidelijk. De uitlaat was afgescheurd aan de cilinders zelf. Nog getracht van in een plaatselijke garage met pasta de scheuren te dichten, maar dit was onbegonnen werk. De meeting met de Speedster zou niet doorgaan, nog 3000km rijden met zulks lawaai, daar was geen beginnen aan. We zouden ’s morgens de 4S laten brengen en de Speedster ophalen, en dan maar zo naar de meeting.

Woensdag 24 mei

Na een nachtje slapen, heb ik aan de groep laten weten, dat ik eerst ging proberen om naar Porsche classic te rijden in de fabriek, slechts 38km verder. Er is toen besloten geweest om samen daar naartoe te rijden. Rond 9.45u zijn we aan de fabriek aan gekomen, en hebben we ons gemeld aan de receptie, die ons doorverwezen naar de afdeling Porsche Classic. 5 minuten later daar aangekomen, gingen de slagbomen voor ons open, ze waren al op de hoogte dat er 5 356’ers aankwamen. We werden begeleid naar een parkeerplaats voor onze wagens, waarna we ontvangen werden in het Kundenzentrum van de Classic afdeling, en ons gelijk koffie met koekjes werd aangeboden. Nog geen 5 minuten later was Jutta Aldenhoff persoonlijk bij ons. Jutta kennen we al enkele jaren omdat ze steeds de PR gedaan heeft voor Porsche op de internationale meetings, en nu General Manager Customer Center-Classic is. Ze vroeg wat ons probleem was en wat ze konden doen voor hun Belgische vrienden. Na ons verhaal, is ze met mij naar de garage van Porsche Classic gegaan, om samen met de mensen te kijken wat ze konden doen. Zoals wij reeds hadden gezien, waren de uitlaten inderdaad afgescheurd. Ze wouden direct aan de herstelling beginnen, zodat we met de wagen naar de meeting in Padova konden, maar het zou wel 4 à 5 uren duren. Liever wachten dan met een 997 naar een 356 meeting moeten. Dus het werd wachten. Na deze beslissing, werd ons een bezoek aan het museum aangeboden, samen met een muismatje voor iedereen, en om 12.30, kregen we dan nog een lunch aangeboden in het Casino (lees kantine) van Porsche. Om 15.00u was de wagen klaar, en kreeg ik een rekening aangeboden van € 350, wat ik zeer redelijk vind voor het vervangen van een uitlaatbuis en bijna 5 uur werk. Als dit geen service van Porsche is, weet ik het ook niet. Hierbij nogmaals aan Porsche AG, Van harte bedankt. Nu moesten we nog wel naar Trento, een kleine 500 km, over de Brennerpas, maar dit verliep verder zonder problemen.Om 15.00u vertrokken in Stuttgart, en om 21.30u aangekomen in Trento, wat niet slecht is met een 356.

Donderdag 25 Mei

Op weg voor de laatste 300 km, die we dan ook zonder verdere problemen hebben afgelegd. Om 14.00 zijn we dan aangekomen in Padova, waar de Italiaanse Chaos begon, dit zijn we echter gewoon, en hier laten we onze pret niet door drukken. Rij je 1300 km, is er nog geen deftige opvang, en een gastheer is niet te bespeuren. Iedereen trekt dus zijn eigen plan, en de wagens beginnen toe te stromen, de jaarlijkse verbroedering kan beginnen. Hier komen ook de eerste reisverhalen boven. Platte banden zonder krik, gebroken koppelingskabels, stukgegane dynamo’s enz. Maar allemaal zijn ze inventief genoeg om toch in Padova aan te komen.

Vrijdag 26 Mei

Na het ontbijt, vertrekken we voor een mooie rondrit in de streek van Padova, maar typisch Italiaans, van organiseren hebben ze gewoon geen verstand. De rit start los door Padova op de voor Italianen een werkdag, dus gelijk ruim 1 ½ u file voor onze kiezen, die we echter tijdens de rit snel vergeten zijn. Regelmatig stoppen voor een lekkere cappuccino, en op een terrasje genieten van de voorbijrijdende 356’ers, is voor mij echt vakantie, 250 deelnemende wagens. De lunch is weer een voorbeeld van Italiaanse organisatie, de locatie is door bijna niemand te vinden, waardoor we besluiten om zelf maar voor de lunch te zorgen. Alle terrassen zitten vol, blijkbaar zijn we niet de enige die het niet konden vinden, maar in plaats van te kankeren, lachen we maar weer eens met de typische Italiaanse organisatie, die de rest van de meeting zich zal laten gelden. Gelukkig hebben we de parkeerplaats gevonden, want nadien bleek hier de Concours d’elgance ook door te gaan. Moe maar tevreden, komen we rond 17.30u terug in het Hotel aan waar we tegen 19.15u moeten klaar zijn om naar het Diner te gaan. Deze gaat door in het Casino van Venetië, waarna er nog gelegenheid is om Venetië te bezoeken. Dit typeert de 356 Meetings, je komt altijd op mooie plaatsen , waar ik niet zomaar voor een weekendje naartoe zou gaan.

Zaterdag 27 Mei

Vandaag staat er een dagje Circuit op het programma, wat eigenlijk geen goed idee was van de organisatie. Het circuitje is volledig afgelegen, en buiten wat behendigheidsproefjes en een rondje of 5 op het circuit is er niets te beleven. De meeste deelnemers houden het dus na enkele uurtjes voor bekeken, en zwermen uit, sommige gaan Padova verkennen, Linda en ik besluiten om een namiddagje door te brengen in Venetië, waar we de nodige inkopen doen voor de meiden die thuisgebleven zijn. Uitgerekend in Venetië, vinden we een hoedenwinkel, die een gans gamme van lederen automutsen heeft. We besluiten om er 2 te kopen, niets warmer om op je hoofd te zetten, zonder de kans dat ze gaan vliegen tijdens het open rijden. We vinden er blauwe, we zien er keigrappig uit, maar het past bij de wagen en het is warm. Dat ik voor gek rij, neem ik er graag bij.
’s Avonds is er de gala-avond. Zoals tijdens gans de meetin loopt het ook hier weer goed fout. 2 autobussen voor 500 man, we liggen er al niet meer wakker van, en drinken onze aperitief dan maar al in het hotel tot de nodige bussen er zijn. De gala-avond is ook de uitreiking van de prijzen voor de concours de rally en behendigheidsproeven. De categorie van de Speedsters, Convertible D en Roadster is aan de beurt, en voor mij totaal onverwacht, word de Bleu Speedster number 146 uitgeroepen tot best of show. Ik moet zeggen dat mijn neus krulde, en heb gelijk Peter Iversen bedankt voor zijn werk, die ook verrast was. Ook weeral dank aan Porsche AG, want zonder hen, had de Speedster er niet geweest.

Zondag 28 Mei.

Na het ontbijt nemen we afscheid, en zet ik samen met een anders Speedster aan om te vertrekken, we zouden de reis afhandelen in 2 dagen, en besluiten om tot in Straatsburg te geraken. We hebben pech en er staat een enorme file voor de Gothardtunnel. We beraden, en besluiten om niet de tunnel, maar de pas te nemen. Dit blijkt een goede beslissing te zijn, wat we rijden hier een pracht van een stukje weg zonder file, en komen boven nog in de sneeuw terecht. Je moet gek zijn om in een file te staan, als er zo’n mooi stukje weg voor je ligt. Naar mate dat de rit vordert, krijgen we hoe langer hoe meer zin om naar Schoten door te rijden. We beraden met de andere equipe, die slechts 1 km van ons woont. Er word besloten om de rit af te maken, mits we elke 200 km zouden stoppen. Het vorderd goed, en om 02:30 staat de Speedster moe maar voldaan in de garage, klaar om volgend jaar naar de meeting in Spanje te gaan.

De kristallen vaas en de gouden herdenkingsplaket die we gewonnen hebben bij de Concours, staan in de kast te blinken.

Dit is voor mij, altijd een van de topevenementen van het jaar, daar kan zelfs de slechtste organisatie niets aan verhelpen.

Nog speciale dank aan

Porsche Ag ; Voor de reparatie van de uitlaat.
Peter Iverssen ; Voor de prachtige restauratie.
Mijn vriend Robert Piessens ;voor de technische assistentie onderweg.
Koen 911-Lover; Die voor het mapje met foto's heeft gezorgd.

Paul

HIER
Laatst bijgewerkt door ppp 356 op 30 mei 2006 6:15, in totaal 1 keer bewerkt.

30 mei 2006 0:25

Schitterend verhaal en dit is duidelijk een mooie week geweest!

Prima service van Porsche trouwens!!!

En mooie pics van de 944 :mrgreen: :wink:

30 mei 2006 0:26

Je hebt een fout linkje Paul.

Iedereen even HIER klikken dus en dan album PPP356 kiezen.

En dit is een beeld voor de goden

Afbeelding

En wat een geluk bij een ongeluk op je eerste dag.
Schitterend van Porsche Classic om je zo snel te helpen en dan voor dat bedrag :shock:
Chapeau , alsook voor je foto's en verslag.

30 mei 2006 0:29

paul, wat een geweldig verslag
ik krijg hierdoor meteen zin in een 356; heel bijzonder om te lezen...
en dan tussen de regels door te melden "de Bleu Speedster number 146 uitgeroepen tot best of show", het siert je en is je 100% gegund :thumleft:

30 mei 2006 0:38

Ik heb het verhaal nu tot het einde gelezen.
Schitterend verslag , en geweldig dat je met je "blauwe oudje" the Best off Show hebt gewonnen. Het had bijna niet anders gekund als je allemaal gelezen hebt hoe ze je wagen gebouwd hebben. Ze is beter dan nieuw en heeft buiten de heenrit naar Italië nog bijna geen asfalt gezien.
Ik voelde menet als Marco compleet meegaan in je verhaal alsof ik erbij was.
SUBLIEM geschreven :res:

30 mei 2006 0:43

Mooi verslag :thumleft: .... en het is er aan af te lezen dat j(ulli)e genoten hebt :wink:

30 mei 2006 0:45

Proficiat Paul !
Prachtig verslag, moet een zeer speciale ervaring zijn. Kippevel en idd chapeau voor Porsche AG.

Groetjes,

Rufie.

30 mei 2006 6:16

911-Lover schreef:Je hebt een fout linkje Paul.


Als het goed is, is het aangepast :oops:

30 mei 2006 7:20

Fantastisch verhaal Paul! :thumright:

Lijkt me een enorm mooie ervaring om met een groep 356-ers door Italië (én over de Gotthard-pass) te rijden. En wát een service van Porsche AG! Hoewel ik verbaasd zou zijn wanneer ze zo'n groep Porsche verslaafden (lees: vaste klanten) met daarin één pechvogel (die 'toevallig' ook nog eens een super vaste klant is......) niet ter zijde zouden staan.... Maar toch; ze moeten er maar tijd voor hebben en zin in hebben. En dan voor zó'n bedrag....

Dit soort evenmenten ga ik ook nog eens meemaken. Wordt zeer waarschijnlijk volgend jaar.

30 mei 2006 7:23

Mooi foto's....

Maar dat fotomapje heet echt "ferdinant-porsche.magix.net" ???

30 mei 2006 7:28

Leuk!Dit zijn de betere verhalen.Doet me toch weer met weemoed aan mijn bertone denken.
Uitgerekend in Venetië, vinden we een hoedenwinkel, die een gans gamme van lederen automutsen heeft. We besluiten om er 2 te kopen,

Alleen iemand zoals Paul ,met zoveel bont op zijn hoofd heeft dit toch niet nodig?? :mrgreen: :wink:

30 mei 2006 7:39

Super verslag en mooie foto's:!: lijkt me een geweldige ervaring.

Verslag

30 mei 2006 9:15

Mooi verhaal, Paul. Als ik jou was zou ik de boel verkopen, een rustiek perceeltje kopen in Italië, de organisatie van de meeting overnemen en romans gaan schrijven :D :D :D

30 mei 2006 9:32

2000 gtv schreef:Alleen iemand zoals Paul ,met zoveel bont op zijn hoofd heeft dit toch niet nodig??


Voor sommige mensen is het moeilijk te begrijpen, maar haren kunnen ook verschrikkelijk in je ogen liggen wapperen, wat verschrikkelijk storend is tijdens het rijden. :mrgreen: :wink:

Vermits je met de Speedster zolang mogelijk blijft open rijden, kan ik je verzekeren dat het zeer koud kan worden als de avond valt :wink:

30 mei 2006 9:46

Paul schreef: Hier komen ook de eerste reisverhalen boven. Platte banden zonder krik, gebroken koppelingskabels, stukgegane dynamo’s enz. Maar allemaal zijn ze inventief genoeg om toch in Padova aan te komen.


De gedachte aan een pelgrimstocht kwam hier bij me op... :lol:

Wel erg prettig, dat jullie zo'n relaxe houding hebben als je met zo'n organisatie opgescheept zit... , maar jullie hebben genoten, en dat is een hoop waard! :wink:


Leuk geschreven trouwens Paul :wink:

30 mei 2006 9:51

Mooi verslag Paul. :thumright:
Ik heb het met veel plezier gelezen; Prachtig dat je uiteindelijk toch niet met de 4S naar padova moest. Lijkt mij ook geen straf, maar daar ging je natuurlijk niet voor. :wink:

Re: 31 Internationale 356 Meeting Italië Padova

30 mei 2006 9:58

ppp 356 schreef:(..)We vinden er blauwe, we zien er keigrappig uit, maar het past bij de wagen en het is warm. Dat ik voor gek rij, neem ik er graag bij(..)


Niet iedereen kan het hebben, maar eerlijk is eerlijk ... :lol: :oops:

Nee hoor, ik vind het echt bij de auto passen :thumleft: super! Gefeliciteerd met de 1e plaats, je zult het niet voor niets hebben gekregen. Ik heb de 356 nog niet in het echt mogen aanschouwen, maar het zal dus een echt juweeltje zijn :shock: Verder een prachtige belevenis, om bij te watertanden :o Zoiets vergeet je nooit meer.

30 mei 2006 9:58

patrick911 schreef:Mooi verslag Paul. :thumright:
Ik heb het met veel plezier gelezen; Prachtig dat je uiteindelijk toch niet met de 4S naar padova moest. Lijkt mij ook geen straf, maar daar ging je natuurlijk niet voor. :wink:


Patrick, geloof me, met een nieuwe 911 naar een 356 meeting gaan is een straf :cry: :cry:

30 mei 2006 10:07

Nu ik er nog eens over nadenk; inderdaad. Dat is net als naar een Forum meeting gaan in de andere auto omdat het regent... dat is inderdaad niet leuk.

By the way, nog gefeliciteerd met het behalen van de eerste plaats! Geeft vast wel voldoening/bevestiging dat de restauratie erg goed uitgevoerd is!

30 mei 2006 10:18

Dat was het zeker, het was nog leuker, omdat Peter ook op de meeting aanwezig was. Tenslotte gaat de meeste eer naar hem. Enkel de keuze van de kleuren en het betalen van de facturen is mijn verdienste.

Ik ben er dus heel gelukkig mee, maar heb zeker niet het gevoel, van dat heb ik nu eens goed gedaan, dat gevoel is voor Peter en tercht.

30 mei 2006 13:03

ppp 356 schreef:

Voor sommige mensen is het moeilijk te begrijpen, maar haren kunnen ook verschrikkelijk in je ogen liggen wapperen, wat verschrikkelijk storend is tijdens het rijden. :mrgreen: :wink:
:wink:

Had je maar een kort coupke genomen,

super verslag, gelukkig niks erg aan de 356.... viel nog reuze mee die herstelling. En chance dat je hem kon laten repareren, je kijkt dan zo uit naar een reisje en dan zo iets stom.
Wel leuke foto van Linda en u met jullie prachtige muts,
ik zou die foto indien hij min 800 * 600 is opsturen naar die fotowedstrijd.
Zekers kans op prijs.
Leuk dat jullie veilig en wel terug gekomen zijn en dat de 356 het meer dan behoorlijk heeft gedaan.
Proficiat met uw prijs , en met dat mooi verslag.
Zo kunnen de forummers ook wel een beetje meegenieten. :thumright:

30 mei 2006 13:26

Wat een mooi verhaal, en wat een prachtige foto's :!: :thumright:
Afbeelding

En meteen een Best-Of-Show meeslepen naar huis... :!: :thumright:

30 mei 2006 19:38

Wat een knap verhaal!!! En natuurlijk weer typisch dat er dan iets voorvalt nog voor het evenement eigenlijk van start gaat...wet van Murphey zeker...werk je zolang om die wagen klaar te krijgen en dan zou je deze editie nog bijna missen... :?

Mooi werk van Porsche en inderdaad ni duur! dit is pas service!!! :D Hebben ze er meteen nieuwe opgezet? Of is het gerepareerd?

Zo te horen een fijn evenement geweest en vele knappe 356'en te bewonderen.

Proficiat met je concours winst!! Ik zou ni weten wat me overkomt...zo opeens tussen 500 andere liefhebbers..zal wel een onvergetelijke gala-avond geweest zijn!

Top!!! :D :D :D

30 mei 2006 19:43

Idd leuk verhaal... Jammer dat ik het niet wist anders had ik ook wel ff komen kijken. Vond het al raar om zoveel 356 te zien rijden op de weg in italie, waarvan de engelse goed vertegenwoordigd waren. In bordolino ook nog meegedaan ? Was schijnt ook nog een leuke toerrit georganiseerd maar dan niet alleen voor de 356's .

30 mei 2006 19:58

Prachtig stijlvol ;) reisverslag van een geweldige reis & meeting :!:

Goed om te lezen dat jullie zoveel plezier hebben gehad en dit niet hebben laten verpesten door de minder plezierige voorvallen. Afbeelding


Hmmm ..... waar haal ik binnen een jaar een mooie, goede open 356 en de andere benodigde middelen vandaan .....
Plaats een reactie