hallo iedereen. ik zie dat zo'n beetje iedereen in de ban is van porsche meetings. ik ben zelf gister eens op pad geweest met mijn wagen en heb mijn broertje en zijn nieuwe(carrera 3.2) auto meegenomen. om eens een kleine vergelijking op papier te zetten. we zijn na Den-Haag gereden en na scheveningen via de binnenstad. Den-Haag heeft een aardig porsche gehalte. heb er 12 gezien waaronder een vette cayenne S, en de onze niet meegrekend.
eigenlijk is er niet echt een vergelijking moeglijk de auto's verschillen echt enorm vond ik.
9964S: 4WD, 3.6L, 320PK, en dik 1400 klio.
911 carrera: RWD, 3.2L, 231PK, en 1200 klio's.
om nog maar te zwijgen van alle electronica die mijn auto zoveel beter op de weg houd.
je kunt met allebei flink hard maar je voelt heel duidelijk dat de 4S veel beter op de weg ligt. als je goed hard gaat met de oude carrera dan voel je hem toch een zweven over de weg en door de bochten. de 4S voelt ook op hoge snelheid echt veel stabieler. niet dat we op maandag ochtend lekker hard konden rijden want het was best druk. heb wel in beide auto's 180 aan getikt. in de 4S zelfs iets sneller maar er was gewoon te veel verkeer om echt lekker door te gaan. moet wel zeggen dat het in de oude carrera sneller lijkt te gaan en vooral veeeeel harder klinkt. wat wel een ontzettend plus punt is. wow wat een geluid, dat zit er bij mij niet meer in met die waterkoeling. de rode carrera liet zich verrasend makkelijk door het centrum van Den-Haag loodsen. iets waar ik mijn eigen auto nooit moeite mee heb gehad want die heeft lekkere stuurbekrachtiging maar het zijn allebij best prima auto's voor dagelijks gebruik. het is trouwens wel hard werken als je een tijdje intensief aan het sturen bent in de carrera. geen stuurbekrachtiging en dus spierpijn. als je snel een rotonde neemt dan heb je het gevoel dat je de auto met heel je lijf die bocht om moet gooien. dat is in een 996 geen enkele moeite, die gooi je met het grootste gemak van bocht naar bocht. het remmen in zo'n ouder porsche geeft het gevoel dat je die wagen op z'n flinstones moet afremmen. maar is net als met het gassen en met het sturen als je je maar flink inzet dan gaat het allemaal best snel. het kopelen viel me trouwens heel erg mee ik had gehoord van mijn opa(de vorige eigenaar van de rode carrera) en andere eigenaren dat het vrij zwaar zou gaan dus ik had me daar ook op ingesteld maar dat gaat vrij soepel. het snelle schakelen gaat moeilijker dan met de snelle bak in mijn auto maar ook dat had ik wel verwacht. al met al wel een snelle porsche en een sterke ook maar geen partij meer voor een hededaagse 911. wel is het stukken echter vind ik zelf. me broertje zou voor de foto's zorgen en natuulk al halverwege als je wat plaatjes wil schieten zegt ie doodleuk, ohja waar ook
helemaal vergeten. GRRR
goed dan geen foto's, broodje dan maar? euhmmz
ook vergeten. je zou hem toch wat
. geen foto's gemaakt en weinig gegeten. maar wel ontzettend genoten van al het porsche geweld. het zijn allebij rasechte scheurijzers. de mijne wat luxer en comfortabeler(en een stukje sneller) en die van me broertje wat ruiger en rauwer, voelt minstens zo snel en klinkt onzetted gaaf die luchtgekoelde boxer. volgens somigen daarom ook meer porsche. mijn volgende auto word hoe dan ook weer een porsche en zeker eentje met een luchtgekoelde motor. wat mijn broertje betreft. die was niet weg te slaan achter het stuur van de 4S. hij had eidenlijk eens geen spierpijn van hard rijden.
.
groeten
rick