Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 1:44

Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
F1 Spa Francorchamps 2016 
Auteur Bericht
Bericht Re: F1 Spa Francorchamps 2016
horn schreef:
Marquez93 schreef:
Overigens wel een paar hele goede suggesties om een en ander een stuk aantrekkelijker te maken.

Als Vettel voortaan zijn bochten wat ruimer neemt ben ik al tevreden.... :twisted:

Tja Der Vettel...... Der ist ja seit langem Superfrustriert. Schade :sad:

31 aug 2016 0:55
PorscheForum Rakker
En hun reactie..... :roll:

http://www.autoblog.nl/nieuws/de-bizarr ... eren-90504

Gr peter

31 aug 2016 22:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
PF #911
België
Nuttige reactie toch, ik wist nog niet dat er een slagerij in het dorp was... :)
Ex: Elise S1 111S

31 aug 2016 23:09
Profiel WWW
En onze zuiderburen hebben superlekker vlees! :P (eigenlijk alles wat met eten te maken heeft!)

01 sep 2016 0:02
't Is een antwoord van iemand die "Ik spreek de Frans" :res: , maar soit, er was een antwoord, dat had ik nooit verwacht.
Met hun "slagerij en bakkerij" bedoelt de organisatie eigenlijk: "'t is een boerengat (nvdr: een klein dorpje) met slechts een bakkerij en een slagerij, hoe kan je nu verwachten dat de weg er naartoe een dubbele 6-vaks autosnelweg zou zijn" (althans, dat begrijp ik eruit). Verder is Spa-Francorchamps al jaren aan't flirten met een sluiting. De groene staan constant in hun nek te hijgen en de andere politieke partijen lopen ook niet hoog op met autosport. Spa kan dus niet op tafel kloppen om een deftige weg te eisen, men moet het dus maar doen met smalle strookje asfalt dat er nu ligt te slingeren tussen allerlei bebouwing.

Heb dan de 10-tallen (honderden) reacties gelezen, hier en daar ook iemand met gezond verstand die dan direct door een paar luiers teruggefloten werd.

Vrienden van mij zijn ook geweest. 2 camionnetjes met matras erin, 2 scootertjes...
's Zaterdaags vertrokken, mooi plaatsje gezocht en daar dan met de scooters rondgevlamd. 's Avonds vuurtje gestookt, cava erbij en redelijk :flush: onder zeil gegaan. De dag zelf rondgetoerd met de scooters van hier naar daar, één en ander uit de koelbox genuttigd en eens de race gereden met de scooter naar Spa om daar een Italiaan te steken. Eten, degustiefje, koffietje en als de luiers weg waren, de scooters in de camionette, en fluitend naar huis.

Wij zijn dit jaar naar Le Mans geweest. Rond 13u kregen we een hongertje, aan elke stand stond pakweg 200 man aan te schuiven. Ok, niet dan. Om 15u passeerden we weer aan een plein waar we eerder al gepasseerd waren en waar er een 5-tal standjes allerhande vreten verkochtten. Ipv de 1000-tal wachtenden was nu alles quasi leeg. Maw: pas jezelf een beetje aan en je moet niet wachten :idea:
Ik heb me erbij neergelegd, ik wou Le Mans zien en ik wist dat het gedoe ging worden, en 't was gedoe. Als er zoveel mensen bijeen gepakt zitten is't altijd gedoe, dat kan niet anders en eenieder met een beetje gezond verstand kan dat inzien.
's Avonds terug naar ons hotel gereden, effe gewandeld en daar het beste, snelste en vriendelijkste pizza restaurant gevonden die je je maar kan inbeelden. Pichetje vin blanc erbij, en... we hadden Le Mans gezien :thumleft:

01 sep 2016 0:06
Profiel
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Met een term als "Luiers" zit er een beetje een hooghartige toon in je bericht die volgens mij niet terecht is. Een klein vermogen (dat is relatief en verschilt per persoon uiteraard) afzinken in een kaartje, mag je toch iets verwachten, of je dan doorgewinterd bezoeker bent, of voor het eerst gaat. Ik vind het erg makkelijk om alles goed te praten. Natuurlijk moet je je aanpassen aan de situatie en kan je niet alles verwachten van een omgeving als Spa. Maar het verkeer wordt onvoldoende begeleidt en de bewegwijzering naar parkeerplaatsen is niet overal duidelijk of volledig. Dat bleek wel aangezien wij zowel op zaterdag als zondag een officiële aanrij-route hadden naar Les Combes die praktisch niemand gebruikte en dus compleet file-vrij was.

Maar los daarvan, er is in mijn ogen meer dan genoeg verbeter potentieel wat je Spa wel kan aanrekenen, op hun eigen terrein. Bijvoorbeeld dat er een rij van meer dan een uur stond (rond 0900u) voor de toegangscontrole het circuit op bij Les Combes op zondag. En dan maakt het even niet uit of je een duur (bronze) of veel duurder (zilver/gold) ticket hebt... Of dat er niet een bredere voetgangerstunnel aangelegd wordt, extra tunnels of als dat te duur/lastig is, extra (desnoods tijdelijke) loopbruggen over het circuit heen om mensen sneller van binnen terrein naar buiten terrein te krijgen. Verbreden van loop paden rond het circuit zou gemakkelijk moeten kunnen, sanitair voorzieningen uitbreiden/onderhouden zou moet kunnen, niet dubbel wachten met food-tickets etc. Natuurlijk blijven er piekmomenten bij eet tentjes rond lunch tijd. Maar voor mij zit er een verschil tussen een "gewoon-zeer-druk-evenement-waar-je-rekening-mee-moet-houden" en een slechte organisatie. Spa was voor mij het laatste, zeker in vergelijking met andere drukke events, of dit dan races zijn, festivals of voetbalwedstrijden. Maar goed, als maar genoeg mensen dat vinden, wordt het vanzelf wel weer wat rustiger in de toekomst bij de GP van Spa... 8)

01 sep 2016 9:20
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Mensen zijn kuddedieren dus die blijven echt wel gaan hoor, hoe lang de rij ook is. Net als schapen die door een hek moeten, het duurt ff maar uiteindelijk gaan ze er door want ze willen/moeten allemaal aan de andere kant zijn

01 sep 2016 9:25
Profiel
Ik kende het niet maar stoor me niet aan de term 'luiers' in dit amusante verslag van Tilt! Kijk er wat luchtiger tegenaan denk ik. En ja........ verbetering op Spa is zeker mogelijk en wenselijk :mrgreen:

01 sep 2016 10:45
O maar Bertjan, je hebt overschot van gelijk hoor.
Het ziet er misschien niet zo uit, maar eigenlijk wil ik niets goedpraten, ik wil alleen maar zeggen dat dat dingen zijn die je kan verwachten.
Hoe dikwijls krijgt Spa 75.000 bezoekers/jaar? 1x? Moet je daar dan je faciliteiten naar bijstellen? Of moet je die ene keer gewoon berusten?

Die briefschrijver heeft (imo) een beetje overdreven. 't Zal wel tegengevallen zijn voor hem en hij raakt een paar pijnpunten, maar die pijnpunten zijn er niet (of minder) als er minder volk komt (zijn vorig bezoek was blijkbaar een succes).
Vanachter een klavier is het allemaal makkelijk: een wandelpaadje erbij, wat extra toiletten, paar schermpjes in het bos, dit, dat. Moet allemaal aangekocht worden en later ook onderhouden/hersteld. Dat allemaal voor die ene dag? Alles kan altijd beter, maar daar staat ook altijd een prijskaartje tegenover en ik denk dat het sop al gauw de kolen niet meer waard is.

Iedereen wil eten tussen 12 en 13u, maar met 75.000 bezoekers komt dat neer op pakweg 1000 frituren die op dat ene uur 7.5 mensen kunnen bedienen zonder te moeten wachten. (ik geef maar een gek voorbeeld) De rest van het jaar staan er dan 990 frituren te verkommeren. *DAT* bedoel ik met luiers. Je kan zo'n dingen niet verwachten. Ik hoor bvb niemand klagen dat er geen mooi wandelpad tegen de Nürnburgring ligt. En ken je die "soort"? Als er dan een wandelpad ligt willen ze er ook nog een fietspad bij want "zo'n circuit is pokkelang", etc...

Kaartjes zijn idd duur (maar ook dat is betrekkelijk), als ik de reacties goed gelezen heb had hij de goedkoopste kaartjes. Ook hier weer: Als ik in een Spaanse Costa het goedkoopste restaurantje ga zoeken krijg ik waarschijnlijk troep voorgeschoteld. Afgelopen weekend zijn we gaan kajakken. Extra betaald voor de "comfort-kajaks" en 's anderdaags hadden we allemaal pijn in onze rug op 2 speciefieke plaatsen... yup, van de zetels van de comfortstoeltjes. Kwamen we daar toe en moesten we (in tegenstelling tot wat op de site stond) toch nog extra afdokken om een mayonnaise emmer te huren om "waterdicht" onze bezittingen in te steken (merk de accolades bij de term waterdicht). 't Is allemaal niet fair, maar dat is de wereld.

Ik heb reeds op jonge leeftijd ondervonden dat dat niets voor mij is. Anderen noemen me een plant en gaan lustig aanschuiven. Elk zijn ding zeker?

01 sep 2016 10:48
Profiel
Moderator
PF #57
Tilt! schreef:
en eens de race gereden met de scooter naar Spa om daar een Italiaan te steken.

Blijft een leuke taal dat Vlaams. In Nederland word je hiervoor in de bak gegooid. :cheesy:

01 sep 2016 11:24
Profiel
:mrgreen:.....

01 sep 2016 11:56
PF #911
België
Ben het deels met je eens Tilt, maar je kan de redenering ook omdraaien. Als Spa niet in staat is op een afdoende manier 80.000 mensen te ontvangen, dan moet het ook geen 80.000 tickets verkopen en zoals Goodwood Revival een stop bij bijvoorbeeld 60.000 zetten. Bovendien toont het ook niet veel ambitie om niet voorzien te zijn op 80.000 mensen omdat je ze toch maar één keer per jaar ontvangt. De WEC Spa 6 hours groeit jaar na jaar en had dit jaar ook een goede 50.000 toeschouwers. Met een beetje zakelijk instinct investeer je dus in je infrastructuur en spoor je mensen aan zo vaak mogelijk (recurrent) naar Spa af te zakken, zodat je niet 1 maar 3 à 4 keer per jaar (voor 24 hours, Spa Classic,...) 80.000 mensen over de vloer krijgt...

Maar verder geef ik je gelijk, ik probeer ook de drukte van de F1 en omvangrijke festivals te vermijden. De 6 hours vond ik nog wel goed doenbaar...
Ex: Elise S1 111S

01 sep 2016 14:48
Profiel WWW
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Misschien moet een belg ons eens uitleggen hoe dat zit met investeringen aldaar. Walonië is vrij arm begrijp ik, dus ik denk dat het een illusie is om te veronderstellen dat daar veel geld ingestoken zal gaan worden binnenkort.

Zoals een Belg mij vanochtend appte: "Je moet Spa accepteren zoals het is, het gaat echt niet beteren in de Ardennen".....

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

01 sep 2016 15:14
Profiel
Sint-Niklaas (B)
@outletvalve : wij Vlamingen houden die Walen van Griekse toestanden gedurende al vele decennia...

Volgens de Universiteit Leuven bedragen de transfers van Vlaanderen naar Wallonië en Brussel zeker 16 miljard per jaar (explosieve groei sinds crisisjaar 2008). Die miljarden euro's worden hoofdzakelijk opgehoest door 2.747.445 actieve werknemers in Vlaanderen (arbeiders, bedienden, ambtenaren).

Anders gerekend : ELKE Vlaming (van 0-100 jaar) betaalt ELK jaar NETTO 2.500€ aan Wallonië en Brussel :roll: :roll:
Dus een gezin van 4 (Papa / Mama / 2 kinderen) betaalt elk jaar netto 10.000€...

01 sep 2016 15:55
Profiel
Zoals ik hier eerder al aangaf: it ain't gonna happen.
Vanachter 't keyboard is het maar dit, en een beetje dat, maar irl is het een heel ander verhaal.
De gouden tijden zijn door. Had Max niet zo'n succes gehad, er waren pakweg 30k minder bezoekers. Waarom dan die kosten doen?
Het is er verre van perfect, het is uitgeleefd, het wordt niet onderhouden zoals het moet, etc... maar het circuit hangt nu al (voor zover ik weet) aan het infuus en wordt nu al volop gesponsord door de Waalse regering.

Dus *ergens* zit er iets verkeerd. Ofwel staan de kosten niet in verhouding met de opbrengst, ofwel zitten er daar een paar lustig af te romen zonder er echt iets voor te doen. Hoeveel vangt Uncle Bernie eigenlijk voor zo'n namiddagje? Misschien zou het er heel anders uitzien moesten er daar een paar wonderboys achter het roer zitten die er voor gaan, die hun hart verloren hebben aan de racerij en daar hun tijd insteken om 't te laten bloeien, maar ja, op hun gezicht staat het niet te lezen.

Mijn "beef" ging eigenlijk over het gezeur van wandelpaden en dergelijke. 't Is een freakin' circuit, 't is geen BLOSO familiedomein.

01 sep 2016 16:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
18/11/2005 | Bron: belga

De Waalse regering bekijkt nu onder welke voorwaarden ze bereid is financieel bij te springen voor de organisatie van de Grote Prijs Formule 1. Vanavond informeert ze de vennootschap die instaat voor de promotie van het circuit van Francorchamps hierover, zei Waals minister-president Elio Di Rupo gisteravond.

De overeenkomst van oktober 2003 zou bepalen dat het Waals gewest tot 2010 jaarlijks 14 miljoen euro (geïndexeerd met vijf procent) aan de organisatie van Ecclestone moet betalen als de Grote Prijs van Francorchamps niet plaatsvindt.

Het evenement kost de Waalse overheid wel een aardige duit: sinds 2007 stapelen de verliezen zich op. In 2014 zou er een verlies zijn van 6 miljoen euro, een gevolg van dalende bezoekerscijfers.

Citaat:
Het contract bepaalt dat er elk jaar een race wordt georganiseerd en dat de overheid daarvoor 13 miljoen euro betaalt. In 2010 loopt dat bedrag op tot 18 miljoen euro. Als de organisatoren zich niet aan het contract houden, mag Ecclestone een schadevergoeding van 108 miljoen euro opstrijken.
De Formule 1-wedstrijd van Francorchamps is een geldverslindend prestigeproject. De kassa rinkelt. Althans voor Ecclestone, voor Wallonië wat minder. Leuk voor de 'happy few', onbetaalbaar voor de man met de pet. En dus bleven de toeschouwers steeds meer weg. En moest de overheid het verschil bijpassen. Maar 108 miljoen euro is geen peulschil en al helemaal niet voor een noodlijdend Wallonië dat onlangs nog op bedelronde ging voor een Marshalplan. Happart vindt dat Vlaanderen niet "egoïstisch" mag zijn en moet bijspringen om de rekeningen van Francorchamps te betalen. Zoniet, zo liet hij verstaan, maken we van de Grote Prijs van België de "Grote Prijs van Wallonië" van. Ons niet gelaten. De vraag is maar of ook de Waalse bevolking nog wil blijven betalen om het verlieslatende Formule 1-pretpark in leven te houden…

Er hangt dus bovendien ook nog een communautair luchtje boven de bossen van Stavelot, Francorchamps en Spa ...

01 sep 2016 16:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3