Auteur |
Bericht |
Jeromekke
Porsche 911 996 Carrera 2 CabrioletZuid-Limburg
|
 2025 winter roadtrip naar de Matterhorn
Beste liefhebbers,
Het volgende verhaal wil ik even met jullie delen. Een eigen zaak, druk gezinsleven en een wederhelft die niet reislustig is en niets met auto’s heeft resulteerde in een 911 996 Carrera 2 die bijna heel 2024 naar lucht stond te happen in de opslag. Mijn voornemen was om in 2025 meer kilometers te maken. Waarom dan niet meteen nu, helemaal alleen direct na de kerstvakantie?? Dan maar direct op 1 januari starten met een zoektocht naar gebruikte wintervelgen, dit bleek nog een hele opgave voor een schappelijke prijs. Ze moesten wel direct klaar zijn aangezien de meeste bandencentrales in het weekend na nieuwjaar dicht waren. Mijn zoektocht naar een set voor een 997 bleek net iets meer resultaten op te leveren. Na wat research wil ik niet meer dan 18 inch. En ja hoor een hit waarbij de verkoper, zelf in bezit van een 996 en 997, nadrukkelijk aangaf dat deze set “turbo velgen” met een bandenmaat van 295/35/18” niet gaat passen. Zo eigenwijs als ik ben heb ik de set meegenomen en het past op de millimeter op mijn verlaagde 996! Bandjes kunnen nét nog een tochtje mee. Hardtop erop mijn vers Lanu Carplay navigatie scherm erin(top ding trouwens) en gaan!
Maar waar naar toe? Op mijn bucketlist stond een bezichtiging van de Matterhorn in de winter. Dus dan maar in 3 dagen 6 landen doorkruisen met stops in Stuttgart-Basel-Zermatt(Täsch)-Lausanne. Een geweldige trip, Porsche op de autotrein naar Goppenstein, met de treintje in Zermatt naar 3km hoogte en vervolgens langs het meer van Genève via Elzas en Ardennen weer terug.
De uitdaging voor zowel mijzelf als voor mijn 996 handgeschakeld met relatief “magere” winterbanden was groot. Zeker wanneer je bij Metz te maken krijgt met een sneeuwstorm die tot aan thuis duurde en er slechts een karrespoor op de snelweg was waar er niet harder dan 60 km p/u gereden kon worden. Gewoon koppie erbij, niet gek laten maken en vertrouwen hebben in de techniek. Ik was al heel blij met mijn 911 maar na deze tocht heeft ze mij helemaal im griff!
Ik wens jullie niet alleen een gezond 2025 maar vooral heel veel km toe!
_________________________________________ It’s not technology that makes history, but the people who invented it.
|
09 jan 2025 18:19 |
|
 |
Jeromekke
|
 Re: 2025 winter roadtrip naar de Matterhorn
_________________________________________ It’s not technology that makes history, but the people who invented it.
|
09 jan 2025 18:34 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Nu wel zichtbaar  Heb even zitten klikken (duurde ff voordat het lukte...  ) maar hier zijn ze:     Mooie trip heb je gemaakt !
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
09 jan 2025 19:21 |
|
 |
986afterfjr
Porsche Macan SBergambacht
|
Magnifiek, top actie. Leuk om te zien en een geweldige ervaring rijker!
|
09 jan 2025 19:44 |
|
 |
Autoke
Boxster 981 2.7 Handbak
|
Respect, mooie rit , zeker in de winter 
|
09 jan 2025 20:08 |
|
 |
Stiruam
'05 997 Carrera S cabNuland, jonguh!
|
Mooi verhaal, goed geregeld en lekker de koe bij de hoorns gevat! Hoeveel kilometers heb je nu gemaakt?
|
09 jan 2025 20:50 |
|
 |
Deathtrap
SpeedGelb 987.2Kaatsheuvel
|
Leuk om te lezen en goed dat je 996 lekker de benen heeft mogen strekken. Daar zijn ze voor gemaakt; om te rijden
Ik heb zelf net een route uitgestippeld om samen met een vriend via de Eifel en het Zwarte Woud naar het Porsche en Mercedes museum te rijden. En op de terugweg stukken langs de Moezel en de Rijn te rijden. Ik hoop dat ik daar net zo vrolijk van ga worden.
_________________________________________ Arno
In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel. https://www.instagram.com/arno.smulders78/
|
10 jan 2025 0:29 |
|
 |
Jeromekke
|
Dank voor het plaatsen van de foto’s, geen idee waar het bij mij fout ging? Ik heb bijna 1700km gereden, waarvan ca 500 door de regen en 350 door een dik pak sneeuw. Voor hen die toch al naar het porschemuseum gaan zou ik echt aanbevelen om 1 á 2 dagen extra de Zwitserse Alpen mee te pakken. De passen die hier na de winter open gaan zijn speciaal gemaakt voor onze auto’s.
|
10 jan 2025 1:02 |
|
 |
bladerunner
|
Knappe rit! Zou je iets meer kunnen zeggen over de autotrein? Ik dacht dat er nergens geen meer reed in Europa?
|
10 jan 2025 9:43 |
|
 |
Stiruam
'05 997 Carrera S cabNuland, jonguh!
|
Volgens mij ga je dat wel!  Ik ben op alle genoemde plekken geweest en ze zijn allemaal de moeite waard. Komt vast helemaal goed.
|
10 jan 2025 10:05 |
|
 |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Ik gok deze: autotrein Kandersteg - Goppenstein. Dus niet helemaal van hier naar CH. https://www.bls.ch/en/fahren/autoverlad ... oppenstein
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
10 jan 2025 10:58 |
|
 |
Jeromekke
|
Correct, ik ga niet mijn 911 op de trein zetten als ik zelf kan rijden. Ze gebruiken hier de trein zoals wij het veerpont gebruiken. Het kost ca €34,- voor een enkele doortocht en duurt ca 15m. Leuk alternatief voor de winter. In de zomer heb ik een vergelijkbare route gereden en dan over de grimsel- en furka-pass. Deze route is echt geweldig!
|
10 jan 2025 20:36 |
|
|