Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 1:42

Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Poets cliniq 2de sessie op 1 juli 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ik wil mijn aanmelding-onder-voorbehoud omzetten in een definitieve.
Wim.

29 jun 2007 14:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
Bericht 
Heren,

Het spijt me maar er is iets tussen gekomen ik kan morgen helaas niet van de partij zijn. :oops: Graag een ander keertje.
Groeten,
Harry

30 jun 2007 18:14
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Jammer Harry, de volgende keer wordt ws pas volgend jaar. E R I S N O G P L A A T S :!: :!:

Afbeelding

30 jun 2007 18:54
Profiel WWW
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
volg het topic al een tijdje maar ik kan jammer genoeg niet wegens andere verplichtingen, ik hou een volgende poets-sessie in de gaten

mijn auto gaat om de 2 weken naar de carwash en heb 'em na >35.000 km nog nooit zelf gepoetst, maar ik ben zinnens om mijn leven te beteren nota bene na een OPM van de uitbater van de carwash :oops:

30 jun 2007 19:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Corvette C4 cabrio 1986 Corvette C5 Z06 2002 Camaro LT-1 1980
Bruinisse
Bericht 
Spijtig te horen dat deze clinic niet voor iedereen op een geschikt moment komt maar zeker gezien het enthousiasme van de eerste groep, wat de basis is geweest voor het organiseren van de meeting die morgen plaats vindt, zal er zeker nog wel een vervolg komen.

Misschien een beetje vroeg om daar nu al een inschrijving voor te openen maar volgend jaar zal er zeker weer een topic gestart worden om te kijken of er genoeg animo is.

Mocht het voor iemand te lang duren om tot volgend seizoen te wachten er kan ook altijd aangeschoven worden bij een clinic welke voor een andere club gehouden wordt.
De Citroën VTS/16V club, de Alfa 155 club en Calibra Team Nederland staan ook nog op de planning voor later dit jaar.

Ook kan er eventueel op individuele titel een keer een afspraak gemaakt worden waarbij de volledige aandacht naar de eigen auto gaat tijdens een clinic, zeg maar privé-les.

Leen

30 jun 2007 23:02
Profiel WWW
3.2S
010
Bericht 
2.2VTEC schreef:
mijn auto gaat om de 2 weken naar de carwash en heb 'em na >35.000 km nog nooit zelf gepoetst, maar ik ben zinnens om mijn leven te beteren nota bene na een OPM van de uitbater van de carwash :oops:

Je zou het verschil eens moeten zien van mijn 2 jaar oude Leasebak die altijd door de wasstraat gaat en mijn P die altijd met de hand gewassen wordt. :wink:

Het aantal deelnemers staat nu op 6. :oops:

01 jul 2007 0:37
Profiel WWW
Papendrecht
Bericht 
Het was een leuke middag. We werden zeer gastvrij ontvangen Ik heb aan mijn kofferklep gewerkt en die lijkt weer als nieuw. Hartelijk bedankt voor de geslaagde middag. Minder is dat je er wel wat eurootjes laat liggen. :mrgreen:

01 jul 2007 17:09
Profiel WWW
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
ik hou me zoals gezegd graag aanbevolen voor een volgende sessie - is msschn. wel een interessante case voor Leen : een "Milano Red" (whatever...) carrosserie die 170.000 km goed gesoigneerd is geweest, maar de laatste 35.000 km louter carwash-borstels heeft moeten trotseren onder het motto "rijden met dat ding" (ofte lees : liever lui dan moe :mrgreen: )

01 jul 2007 23:52
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Gisteren bleek dat je met klei deze plekken goed wegkrijgt. Het resultaat is verbluffend. :D

02 jul 2007 10:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 TIP
Amsterdam
Bericht 
Het was inderdaad een hele leuke dag.
We werden hartelijk ontvangen door Leen en Yvonne.
Yvonne heeft ons echt super verzorgt met drankjes, hapjes, broodjes, chocolade, noem maar op. Terwijl Leen een superdemonstratie gaf.
Ook konden we alle vragen stellen over alle do's en vooral don't bij het wassen en poetsen.
'Smiddags was er uitgebreid de mogelijkheid om de eigen auto ook weer onder profi begeleiding van Leen en Yvonne onder handen te nemen.
Leuke bijkomstigheid was, dat het weer goed opknapte in de loop van de ochtend zodat we lekker buiten aan de gang konden.
Aan het einde van de dag was er geen enkele druk om te moeten kopen.
Maar zoals een goede gast betaamt gaat men niet zomaar weg.

Ik ben de zelfde avond nog aan het kleien geslagen, en echt het resultaat is absoluut verbluffend zoals andere mensen ook al hebben aangegeven.
Ik kan het iedereen aanraden.

R

02 jul 2007 14:57
Profiel WWW
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
2 weken terug was mijn abonnement van de carwash op. In plaats van te vernieuwen ben ik voor dat bedrag spullen van Meguiars gaan kopen (sorry Leen, je woont > 150km van me vandaan) en heb mijn wagen onder handen genomen met achtereenvolgens Gold Class Car Wash / Paint Cleaner / Deep Crystal Polish.

Volgens de echte poetspuristen wellicht 5 stappen te weinig, maar niet slecht voor iemand die zijn auto om de 2 weken naar de carwash stuurt. Een en ander kostte wel wat tijd maar ik stond versteld van het resultaat. Blijkbaar viel het op want ik kreeg er o.a. een OPM over van een collega die niet eens weet of haar Peugeot 206 voor- of achterwielaandrijving heeft.

Het was de voorbije 2 weken niet al te best weer en mijn wagen was vrij vuil. Even dacht ik vrijdagAV om naar de carwash te gaan, maar de auto gisteren dan toch maar met de hand gewassen. Duurde slechts 25 minuten en ik had weer een fonkelende bolide waarvan de lak echt glad is. Heb nu ook gemerkt dat je tijdens het wassen van de auto makkelijk één en ander kan inspecteren : ik heb een beginnend roestplekje gevonden en ook een klein sterretje helemaal onderaan de voorruit dat ik vanuit de bestuurderszetel niet kan zien maar net daar waar de koude lucht van de airco uitstroomt.

Een minpunt - maar daar kan Meguairs niks aan doen - is dat nu blijkt dat mijn auto op 2 plaatsen overspoten is geweest. Dit was voorheen niet zichtbaar is, maar nu is er een kleurverschil. Linksvoor gaat het volgens mij om krasschade (vandalisme met een sleutel of iets dgl.) die overspoten is geweest, links achteraan is een stuk van de wielkast herspoten maar zie ik verder niks abnormaals.

Dus mijn ervaringen zijn positief, ik ga nu ook het interieur onder handen nemen met de Quik Interior Detailer (zo geschreven) van Meguiars. Autopoetsen zal wel nooit een hobby van me worden maar met goede producten & een beetje moeite bereik je wel een erg mooi resultaat :salut:

15 jul 2007 21:12
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Ik heb nu heel mijn auto met Meguiars gedaan en eerlijk is eerlijk, het is een plaatje. :D

26 jul 2007 14:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 TIP
Amsterdam
Bericht 
Wij hebben inmiddels ook het hele programma doorlopen, en het resultaat is echt waanzinnig.

26 jul 2007 15:37
Profiel WWW
3.2S
010
Bericht 
Mochten jullie leuke foto´s hebben (voor en na het poetsen) altijd leuk om te posten.... :!: :idea: :wink:

26 jul 2007 17:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zuid Holland
Bericht 
Hier dezelfde ervaring als WdePundert en Ronnie.
Ook het middel om het plastic achterruitje schoon te krijgen is super. :thumright:

26 jul 2007 19:04
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
barolo schreef:
Mochten jullie leuke foto´s hebben (voor en na het poetsen) altijd leuk om te posten.... :!: :idea: :wink:

Hallo,

Hier Arjan. Ik was infiltrant in een Jaguar op de poetsdag met LEKO in Bruinisse -ze laten ook iedereen maar toe op dit forum zeg! :wink: -. Ik heb vandaag een verhaaltje en wat van de foto's neergezet op het Meguiars forum, waar ik sinds kort ook lid van ben.

Klikkerdeklik: http://www.meguiars.nl/forum/viewtopic.php?t=3892

Als mensen geinteresseerd zijn, kan ik ook de hele verzameling linken, maar daar moet ik dan nog even de kentekens van "anonymiseren".

Rest mij nog te melden dat ik het erg leuk vond bij de clinic, en dat mijn auto volgende maand de gehele Meguiars behandeling krijgt (na de vakantie). Eerst machinaal samen met een meer ervaren poetser, om alle "swirls" en krassen er uit te krijgen. Vanaf dan handmatig door mijzelf...

Vriendelijke groet,

Arjan

27 jul 2007 16:42
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Mijn kofferklep: :D
Afbeelding

Met dank aan Arjan.

27 jul 2007 17:03
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
WdePundert schreef:
Mijn kofferklep: :D
Afbeelding

Met dank aan Arjan.

Sorry, plaatjes gemoved. Hierbij de nieuwe link:

http://s182.photobucket.com/albums/x54/ ... 0-%20LEKO/

En het plaatje van de motorkap:

Afbeelding

Groet, Arjan

28 aug 2007 9:25
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Wederom bedankt, Arjan.

28 aug 2007 9:36
Profiel WWW
3.2S
010
Bericht 
Leuke reportage Arjan, kan jij die niet hier plaatsen met crl C, ctr V :!: :idea: :wink:

28 aug 2007 19:24
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
arjan68 schreef:

Van de WAT? :cheesy:

28 aug 2007 20:05
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
arjan68 schreef:

Behalve poetsen ook de hele motor verplaatst? :thumleft:

28 aug 2007 20:21
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Beste Arjan, ook mijn liefste Annelies - vrouwen snappen VEEL minder van auto's dan mannen :?: :twisted: - was dit FOUTJE opgevallen :!: :P

28 aug 2007 20:48
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Stelletje ouwe wijven :twisted: :wink:

Heb zelf zowaar vanavond voor het eerst in 3,5 jaar de tujboo "gedeeltelijk" in de was gezet.....de rest morgen maar ofzo..... Wel eer van je werk 8)

28 aug 2007 21:12
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
horn schreef:
arjan68 schreef:

Behalve poetsen ook de hele motor verplaatst? :thumleft:

"Mea maxima culpa" uiteraard!

Pavlov-reactie van een non-Porschist; Vooraan = motorkap! Woef....

Zal ik als troost de hele zooi, sorry: reportage, dan maar hier in een apart berichtje plakken?

Arjan

29 aug 2007 14:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende