Auteur |
Bericht |
leander
Brabant - Westland
|
Precies wat je nu zegt is er met mijn 924 ook.
Ik kom er wel bovenop.. ik laat me niet kennen, het kost veel geld maar dan heb je straks ook wat. 
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
04 feb 2008 17:20 |
|
 |
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Over het algemeen zijn 924s ook niet de Porsches van de welgestelden, eerder de auto's die gekocht worden omdat ze betaalbaar zijn in aanschaf en onderhoud en omdat je er lekker zelf aan kunt prutsen. Een 'makeover' voor een 924 kost helaas ook een veelvoud van wat de auto uiteindelijk waard is. Neemt niet weg dat dat bedrag er uiteindelijk bij mij wel in zal gaan, als de techniek helemaal in orde is.
Als je op het forum van www.porsche-924.nl kijkt, kun je zien hoeveel liefde iedereen daar voor zijn auto heeft en hoe fanatiek men aan het sleutelen is.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
04 feb 2008 20:20 |
|
 |
Ropor
924 - 1981De Lier
|
je ben toch niet stiekem reclame aan het maken voor het 924 forum? 
_________________________________________ Het leven is simpel, het moeilijkst is simpel te leven
|
04 feb 2008 21:07 |
|
 |
Tom80
|
Ik zou niet durven.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
04 feb 2008 21:39 |
|
 |
VonG
Saab 9-3 T cabrio, ex: 924 '80
toekomst: ?Gooiland
|
Tom niet zo happen... het is jammer als er mensen zijn die de hobby en of de auto van een ander moeten afzeiken omdat de auto minder duur was...
jammer ook als je het moet hebben van patsen... waarom heb je een P? Omdat het super is om er in te rijden (wat voor type dan ook) of om er mee te patsen? Sommige mensen misschien wel beide... dat kan natuurlijk...
|
05 feb 2008 14:53 |
|
 |
horn
PF #57
|
Hé VonG, welk topic heb jij net gelezen? Ik zie hier nl helemaal niemand een 924 afzeiken. Ik denk dat het probleem meer zit bij het minderwaardigheidscomplex van 924 rijders. Die denken altijd meteen dat iedereen hen armoedzaaiers vindt....  Ik denk dat de meeste 924 rijders hier juist de oprechte liefhebbers zijn - zelf uitzoeken hoe alles in elkaar zit en dan zelf repareren/onderhouden. En dat ze relatief goedkoop zijn? Dat geeft dergelijke beginnende automobilisten toch de kans om in een Porsche te rijden. Mooi toch? 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 feb 2008 14:58 |
|
 |
VonG
|
blijkbaar refereer jij naar een zeer flauwe opmerking / post van jezelf in een ander onderwerp...
en... misschien zijn er ook mensen zoals ik die een 924 kopen omdat ze het gewoon een hele mooie auto vinden. Er zelf niets aan doen en dus voor alles naar de garage gaan, en er dus misschien meer geld in (moeten)stoppen dan sommige mensen met een Porsche die duurder is in aanschaf...
|
05 feb 2008 15:09 |
|
 |
horn
PF #57
|
nee, ik refereerde niet naar het zoveelste topic dat hier gestart werd zonder even de moeite te nemen de zoekfunctie te raadplegen.
ik refereerde naar jouw post hierboven @ tom80 over afzeiken van andermans hobby omdat de 924 goedkoop is. Ik vraag me nl. af waar je dat dan gelezen hebt? Ik zie het hier nl nergens staan. Sterker nog, ik kom het op dit forum eigenlijk nooit tegen. Dus vraag ik me oprecht af waar jouw reactie dat 'er helaas altijd mensen zijn die anderen moeten afzeiken omdat hun auto goedkoper is' vandaan komt. En daar ik dat in dit topic nergens tegenkom, schaar ik het onder de ingebouwde verdediging die sommige 924 rijders altijd paraat hebben, voor het geval dat iemand naar hun auto vraagt...
en als jij een 924 hebt gekozen omdat jij die mooi vindt is dat mijns inziens de beste reden om voor een auto te kiezen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 feb 2008 15:19 |
|
 |
zuugnap
|
psies jah ......... waar ging t over? 
|
05 feb 2008 15:38 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Leuk en uniek, zo'n rijtje 924's 
|
05 feb 2008 15:40 |
|
 |
VonG
|
ik heb geen zin in een flauwe discussie over flauwe opmerkingen en verkeerd geïnterpreteerde opmerkingen (van wie dan ook)...
|
05 feb 2008 15:50 |
|
 |
leander
Brabant - Westland
|
En van een afstandje zien ze er ook nog allemaal goed uit.
NEEM VAN MIJ AAN DAT JE DIE VAN MIJ WEL HAD HERKEND, HEHEHE 
|
05 feb 2008 15:54 |
|
 |
horn
PF #57
|
|
05 feb 2008 18:57 |
|
 |
Tom80
|
Omdat-ie een probleem zou opleveren als we op kleur wilden parkeren?
Wat 'minderwaardigheidsgevoel' betreft: heb ik geen last van. Ik vind dit een heerlijke auto, de fijnste die ik ooit gehad heb. Ik reed afgelopen week een stukje in een moderne boodschappen-hatchback van Duits fabrikaat en bedacht dat mijn 27 jaar oude auto met al z'n gebreken de wereld beter was dan dat koekblik...
Nog een impressie van de meeting:

|
05 feb 2008 21:38 |
|
 |
captainfrasca
1981 924 special edition
1980 924 TargaLelystad
|
Ach het maakt mij niet uit wat een ander van een 924 vind, als je dan weer zo'n standaard opmerking krijgt is een gevatte "ja, en?" voldoende en is het weer een poosje stil...
_________________________________________ Porsche isn't just a car, but a way of life! 1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen. Special edition!! 1980 Porsche 924 wit 1971 1302 Kever (verkocht) Webmaster: http://www.924forum.nl
|
05 feb 2008 23:10 |
|
 |
Ropor
924 - 1981De Lier
|
Ik maak me ook niet zo heel druk om wat andere zeggen over de 924.
Ik voel me gewoon weer 'king of the road' als ik in mijn 924 over het wegennet mag cruisen. 
_________________________________________ Het leven is simpel, het moeilijkst is simpel te leven
|
06 feb 2008 15:11 |
|
 |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Ik denk dat het "probleem" van de 924 idd vaak schuilt in het feit dat de meesten de laatste jaren nooit meer echt goed onderhouden zijn en dat zijn over het algemeen ook de auto's die je dan vaak in de wat minder gestelde buurten voor de deur weg ziet rotten. Dan krijgt zo'n auto meteen een negatief stempel opgedrukt wat natuurlijk erg jammer is want voor een mooie 924 blijft denk ik iedere oprechte autoliefhebber (en dan heb ik het nog niet eens over de ware P. liefhebbers) wel ff staan om te bewonderen.
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
06 feb 2008 21:24 |
|
 |
VonG
|
ik heb meer het idee dat dit voor 944's geldt. Dat zijn auto's met toch meer pk's en die dus een stuk "stoerder" zijn dan een 924...
|
07 feb 2008 9:31 |
|
 |
leander
Brabant - Westland
|
Mijn 924 is in ieder geval de afgelopen 3 jaar beter onderhouden dan ooit tevoren.
|
07 feb 2008 16:40 |
|
 |
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Ik ben naar dit forum gekomen omdat ik juist zag (meer las) dat iedereen hier toch wel overeenkomt, allemaal porscheliefhebbers! Het type porsche maakt dan toch niet uit?
Als ik eerlijk mag zijn, de 924S "Le Mans" van space is een van de knapste porsches op dit forum. link http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=17251
Hier gaat het toch niet of het nu 4lijn of flatsix of V6,V8,V10s. 924,928,911,cayenne, CGT het is toch leuk om ervaringen te delen onder elkaar. Samen meetings te doen.  en der komen eraan!  Hoop toch een van jullie porsche te mogen zien en jullie te ontmoeten.
Greetz PEF
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
11 feb 2008 22:30 |
|
|