Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 12:39



Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Passo Stelvio aperto 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
gassen schreef:

Onderweg nog even contact gehad met Harald en Olaf maar die waren bij de plisie op de koffie dus een rendez vous zat er niet in ;).



Hadden ze maar koffie, volgens mij drinken ze daar enkel thee met liters citroen :roll:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


16 sep 2008 8:19
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
:mrgreen:

... waar is Harald eigenlijk :roll:


16 sep 2008 8:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 Jubi 793
uit Uithoorn
Bericht 
De koffie in dat gebied (op 1 uitzondering na) was bar slecht.

Vond trouwens de kant van Stelvio tussen Bormio en de top heel erg gaaf om te rijden en te zien. De kant vanaf Merano hebben we nauwelijks gezien door de mist en regen.
_________________________________________
Het is er een van 911


16 sep 2008 8:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Olaf schreef:
... waar is Harald eigenlijk :roll:



Heb jij dan géén telefoontje van 'm gehad?

Harald is opgeroepen te verschijnen bij de Zwitserse politie... :(


16 sep 2008 17:43
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
zo weer terug uit St Gallen. Moest per onmiddelijk daar verschijnen. Wat bleek nou? Ze hadden gestemd van alle foto's die de politie had gemaakt van die scheurneuzen met die stickers vonden ze mij de leukste. Ik mocht dus persoonlijk mijn foto komen ophalen :lol:

Nee, was even aan het aansterken. Ik ben inmiddels 40 en dat was ik aan de bar even vergeten... :puker:

Was top: erg veel mooie wegen gezien, bochtjes gedraaid en lol gehad. Al die passen die hierboven genoemd worden hebben we in 4 dagen gereden. Vond de Stelvio ook één van de mindere. St Bernardino en die kleine 'vrijwillige' pas die we zaterdagmiddag op weg naar het eindpunt in Mulhouse deden (nieuw, met paaltjes, anderhalve auto breed - ben de naam helaas kwijt... :oops: ) vond ik de leukste. Ben net de foto's aan het downen om de kleine versies vast even rond te sturen. Zal hier ook wel wat plaatsen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 sep 2008 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 Jubi 793
uit Uithoorn
Bericht 
Hier alvast wat plaatjes van mijn Stelvio ervaring
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
Het is er een van 911


Laatst bijgewerkt door gassen op 17 sep 2008 19:10, in totaal 1 keer bewerkt.



17 sep 2008 19:06
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
D(i)e indruk had ik wel .... maarrrrr ... 't zou even zo goed het gevoel kunnen zijn omdat je maar zelden horizontaal rijdt :wink:

Hellingshoek was op sommige stukken dermate stijl, dat we terug moesten schakelen naar de eerste versnelling :?


19 sep 2008 9:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Het is wel zo dat een benzinemotor op bepaalde hoogtes minder koppel krijgt. Bij een diesel is dit niet het geval, maar wie wil er nou een Porsche-diesel? :roll:
_________________________________________
Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl


19 sep 2008 9:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht 
Dat heeft, volgens mij, meer te maken met wel of geen druklading/turbo, dan met het verschil tussen diesel en benzinemotoren.
Zit vanaf morgen daaro in de buurt, zal eens kijken of ik verschil merk tussen mijn 330i en een, als ie 't doet tenminste :roll: geblazen Integrale.
Dat probeer ik dan wel op het begin van de Grimsel vanuit Gletsch; daar heb je mooie brede (bijna 3 baans) lange stukken tussen ruime haarspelden.
De Stelvio is mi. eigenlijk te klein voor auto's; daar is een dikke brommer veel vermakelijker.
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


19 sep 2008 10:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 Jubi 793
uit Uithoorn
Bericht 
Ik heb er niet veel van gemerkt, ook niet op gelet. De weg daar is inderdaad erg smal en de bochten volgen elkaar snel op. Vanwege de sneeuw en de korte stukken tussen de bochten heb ik het laatste stuk omhoog vrijwel geheel in zijn 1 gereden, rustig aan.
_________________________________________
Het is er een van 911


19 sep 2008 11:01
Profiel
Bericht 
Jij had het natuurlijk al veel te druk met niet verkeerd rijden, Jeroen! :cheesy:


19 sep 2008 11:10
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 Jubi 793
uit Uithoorn
Bericht 
hehe, gelukkig is het slechts 1 weg omhoog, maar voordat we die gevonden hadden ;).

We zijn inderdaad een keer de verkeerde kant opgereden en wat afslagen gemist omdat we weer aan het oh-en waren 8).

Voordat we de Stelvio opgingen wilden we nog even wat wijn scoren. 8.30 stonden we in de winkel en begon die aardige man 2 glazen en een aantal flessen uit te stallen. We moesten wel proeven haha.
_________________________________________
Het is er een van 911


19 sep 2008 11:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
kickuuuuuuuh....

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 sep 2008 16:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht 
Was afgelopen donderdag een beetje fris daaro. 8)
Afbeelding
De hierboven door mij beloofde vergelijking turbo vs. non-turbo kon niet doorgaan vanwege defectje :roll: aan de Integrale.
Er zijn genoeg leukere routes voor de auto dan de Stelvio. Denk dat ze bij TopGear dachten dat hoger=beter; net zoals ze in Amerika denken dat bigger=better is?
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


28 sep 2008 15:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 Jubi 793
uit Uithoorn
Bericht 
Het heeft wat langer geduurd dan gepland en de verleiding is groot om dan maar niets te schrijven.
Twee weken geleden ben ik met een van mijn beste vrienden een ronde(je) door de alpen gaan toeren.

Voor de ongeduldigen en analfabeten hier alvast de linkjes naar de foto's en video:
http://picasaweb.google.nl/cmfjerry/200809Alpentour
http://nl.youtube.com/watch?v=foQ3-ORx31k

Vertrek op vrijdag ochtend met als doel Zell am See in Oostenrijk. De auto was in top conditie, recent een grote beurt gehad waarbij een olielek verholpen was.
Het weer was ok en we hebben nauwelijks file gehad. en de file die we hadden was neit zo erg daar er een bloedmooie gele 993 turbo naast ons stond met een even zo mooie dame achter het stuur. Altijd weer kicken om een vrouw in zo'n sterke wagen te zien.

Zell am See hebben we niet gehaald we zijn zo'n 100km eerder in Ellmau gestopt. Wat een gave omgeving. Het weer was slechter geworden en de voorspellingen waren ook erg slecht voor het weekend. We wilden de Grossglocknerpas nemen richting Italie maar werd ons afgeraden door de Oostenrijkers. nou ja we zien wel..

Lees ik net vandaag in de Porsche scene live dat die omgeving de bakermat van Porsche is 8(. Sorry voor deze onwetendheid maar een reden des te meer om hier weer eens terug te komen ;)

Volgende dag zag het er ok uit en zijn we op ons gemak vertrokken. Tegen de tijd dat we bij de Grossglokner ingang kwamen piste het van de regen. De pas is tot 10u gesloten geweest ivm een groot tractor evenement. Wat jammer voor die mensen de meesten hadden geen cabine en sommigen hadden hun vrouw mee die achterstevoren achter op de trekker zaten :)
Afbeelding Afbeelding

Leuke weg maar weinig gezien van de omgeving. Ik had ook veel aandacht voor de weg nodig want het was koud en kwam met bakken uit de hemel. Onderweg naar beneden kwamen we dan ook een auto tegen die de bocht niet gehaald had. Hij had grote mazzel dat hij eruit vloog in zo'n beetje de enige haarspeld met een heuvel ipv de afgrond naast de bocht.

Omgeving Bolzano was ons einddoel en we zijn alvast een stukje doorgereden richting Stelvio en gestopt in Meran.
Een hotel met zwembad en ze hielden het speciaal voor ons nog langer open. We waren dan ook de enige athleten in het bad. Het was een belangrijke wedstijd maar ik had uiteindelijk het meeste water over de rand weten te klotsen terwijl mijn bijrijder het plafond flink geraakt had met zijn bommen.

Zondag 8:30 Stelvio here we come... maar eerst nog een goede italiaanse wijn scoren. Het winkeltje zou op zondag 8:30 open zijn en waarempel we stappen een knusse soort kruideniers winkel binnen. Alleen maar een fles uitzoeken zat er niet in. de glazen en een aantal verschillende wijnen kwamen tevoorschijn om te proeven.

De dag kon niet meer stuk en we zijn richting de Stelvio pas gespeerd. Het weer was slecht en zou onderweg alleen maar slechter wroden. De regen veranderde in veel regen en hoe hoger we kwamen hoe dichter de mist ook werd.
Afbeelding Afbeelding

Het was wel grappig te kunnen volgen hoe snel we stegen via de satelliet informatie van de navigatie. Ik had nooit gedacht zo blij te zijn met 4wd. De bochtjes rustig nemen en dan vol op het gas was geen enkel probleem. bijna bij de top gekomen veranderde de regen in sneeuw en moesten we het laatste stuk ook echt door een laag sneeuw rijden. Een paar keer was het erg spannend, niet omdat wij begonnen te schuiven maar de tegenliggers op weg naar beneden. Wij bleven bij elke bocht even rustig wachten tot de anderen voorbij geglibberd waren. Het zal mij toch niet gebeuren dat iemand zijn gebakje in mijn flank zet zeg.

Door het lage tempo en gebrek aan mooi uitzicht konden we de weg goed bestuderen en het is geen beste weg. Hij is erg smal en aan onderhoud toe. er was dan ook een stuk dat wegens werkzaamheden onverhard was.

Op de top gekomen bevind je je in een skigebied. Een groot hotel, een ski-school en een paar stubes. Oh ja en niet te vergeten 2780m boven zee volgens de satellieten, 2758 volgens het bordje. Vanwege de sneeuwval zijn we niet te lang blijven plakken en op weg gegaan naar Bormio.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

De andere kant van de berg had iets beter weer. De weg was ook breder en beter en na weer een hele rits bochtjes kwamen we in een soort dal met een glooiende weg. Dit was echt drivers heaven! Super, met een riviertje naast de weg en op sommige stukken grote overzichten hoe de weg zich voort kronkelde, erg gaaf. En dan plotseling plotseling weer een heel steil stuk vol met haarspelden. En een prachtig overzicht. dit is het bekende stuk dat je op internet veel ziet. haarspelden met op de achtegrond een lange weg langs de bergwand. hier zijn we om beurten neer-en-op gaan rijden terwijl de ander foto's en video schoot.

Onder weg kwamen regelmatig vreemd uitgedoste, a la gumball, wagens tegen uit Engeland die een of andere ludieke rally deden. Nou er stond ze nog wat te wachten met de sneeuw aan de andere kant.

Ondanks het vochtige weer was dit toch op en top touren. Na nog ontelbare bochten kwamen de tunnels. barolo had al verteld dat je er niet met 2 auto's langs elkaar heen kon. En inderdaad terwijl de video nog draaide vroeg ik me hardop af of het wel zou passen toen we weer zo'n engelse wagen tegenkwamen. Jammer voor hun waren we bijna bij het eind van de tunnel en moesten zij eerst achteruit. duurde even in de krappe tunnel maar het was wel lachen.

Bij Bormio zijn we rechtsaf gegaan richting Livigno, ook een prachtige weg met ook hier nog niet te onderschatten passen die boven 2200m kwamen. In Livigno hebben we magnifiek italiaans gegeten, primi platti. Een tagliatella emt zalm zoals alleen de italianen het kunnen met achteraf een echte espresso, bellisima!
Afbeelding

Bij Livigno ligt een groot stuwmeer dat ook meteen de grens met Zwitserland is. Tenminste de indrukwekkende damwand. Om Zwitserland binnen te rijden moet je door een 3km lange tunnel die te smal is voor 2 auto's naast elkaar. Na een tijdje wachten voor het stoplicht konden we rijden, dit was de tunnelrun pur sang. Ramen en dakje open en maar toeren maken hehe. Nu maar hopen dat ze geen traject controle hadden daar ;)
Afbeelding Afbeelding

Eenmaal in der Schweiz gingen we naar de grote weg richting Zurich. Het plan was om aan het meer daar ergens te overnachten. En waar zou dat nou leuker zijn dan in Lachen? Waarschijnlijk overal want Lachen was allesbehalve lachen, wat een deprimerende boel was het daar. Toen hebben we maar besloten gelijk tot voorbij Basel Duitsland in te rijden om de maandag ochtend files te vermijden.

En daarmee ook tijd winnende voor een stukje Eifel. Maandag eerts nog een pitstop gemaakt bij Porsche Zentrum Freiburg omdat de jubi een akelig schrapend geluid maakte wat de kachel ventilator bleek te zijn. Die ventilator die linksboven zit als je de motorklep open hebt. Ze hadden geen reserve op voorraad (gelukkig want nieuw zijn ze teringduur) en konden we wel doorrijden nadat ie was losgekoppeld. Gewoon niet teveel toeren maken en bij stau abschalten, yeah right alsof stau nooit stapvoets rijdt, hoe zie je dat uitzetten voor je?

Gelukkig geen last gehad met de temperatuur en we hebben nog fantastisch langs de Mosel kunnen toeren. Ook hier weer even bij een wijnhuis gestopt om wat wijn in te slaan. Daarna zijn we via de Efiel richting Belgie gereden. Man hier moet ik toch ook nog een keer terug komen wat een mooie wegen om te sturen zijn dat.
Afbeelding

Thuisgekomen kon ik meteen genieten van de 1001kurven afterparty. Wauw jullie hebben toch ook een topdag gehad toen wij door de sneeuw ploeterden :)
_________________________________________
Het is er een van 911


29 sep 2008 15:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht 
leuke foto reportage Jeroen. Volgens mij had je niet veel later moeten vertrekken ennuh best wel handig die 4 wheel voor in de sneeuw. :wink:
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


29 sep 2008 15:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 Jubi 793
uit Uithoorn
Bericht 
Achteraf (altijd makkelijk) was het weekend erna iets beter maar ik wilde het er niet op wagen.

Ondanks de 4wd was het op het randje hoor. Als we een dag later waren hadden misschien wel niet boven gekomen met m'n zomerbandjes en zonder sneeuwkettingen.
_________________________________________
Het is er een van 911


29 sep 2008 16:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jaap911, Royt


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.