Auteur |
Bericht |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: De Vijverberg Trofee 2009
Net weer terug. Niet veel bekende Porsches/forummers op de baan, wel ff geklept met Yellowbird (2x). En Stijn was ook weer niet bij de auto's weg te slaan. En morgen weer naar Assen.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
25 jun 2009 18:16 |
|
|
Yellowbird
|
Ja, het was weer een fijn middagje circuit! De tweede keer deze week dat we er met de kanarie waren. Leuk dat je kwam kijken Stephan! Volgende keer iets langer vrij nemen, dan kun je ook rijden!
|
25 jun 2009 21:37 |
|
|
Paul Broere
Automotive professionalEde
|
@ Yellowbird: ik heb je nog zien rijden. Ik ben na mijn speeltijd nog even blijven kijken... niet zo heel veel mensen gesproken... wél veel gereden. Het was iets te warm, maar het ging lekker.
In de eerste 1,5 uur van mijn sessie heb ik 173km pure circuitkilometers gemaakt. Beste rondje (en nieuw persoonlijk record) van 2:14,5 op versleten semi-slicks met een (achteraf) iets te hoge spanning...
Stijn en een vriend van hem hebben nog een aantal rondjes mee gereden. Ging het een beetje, ondanks het feit dat het geen Porsche is, maar een 20 jaar oude! BMW
Tegen het eind van mijn tijd heeft Jorn ook hij heeft nog een aantal rondjes meegekeken of ik een beetje netjes reed...
Nog een tweetal 997 GT3 RSsen gezien... man man, dat blijft toch zo mooi!
_________________________________________ Porsche's: Porsche Taycan Sport Turismo (2023)
|
26 jun 2009 9:39 |
|
|
Stijn van Kooten
|
En of het ging....gaat hard. Vooral de Masters (?!) en bocht 7 en bocht 8!\ Ook nog de Saker van de baan af zien gaan, in de Audi S-bocht.
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
26 jun 2009 9:46 |
|
|
Division
Groningen
|
Rustig middagje op het circuit. Weinig spectaculaire auto's, geen crashes, weinig spins. Halverwege de middag nog even met een Lotus Exige de baan opgeweest en in het laatste rondje even gespint. Voor het restaurant nog de wagen van Bassen gespot maar Bassen zelf niet gespot. Aantal plaatjes:
_________________________________________ Foto's
|
06 jul 2009 20:21 |
|
|
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Klopt, was ook aanwezig. Ik was bij de honda civic (ja dat rode beest ) Misschien was het wel leuk geweest elkaar even te ontmoeten, nu moet dat maar later deze maand.
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
06 jul 2009 21:47 |
|
|
Division
Groningen
|
|
07 jul 2009 1:21 |
|
|
Paul Broere
Automotive professionalEde
|
Mooie plaatjes Jeroen!
_________________________________________ Porsche's: Porsche Taycan Sport Turismo (2023)
|
07 jul 2009 16:56 |
|
|
Division
Groningen
|
Thanks.
|
08 jul 2009 12:48 |
|
|
Division
Groningen
|
|
14 jul 2009 1:57 |
|
|
Bassen
|
Had je misschien ook foto's van de skyline die voor het restaurant stond? Ik ken de eigenaar daarvan en hij zou graag nog wat foto's er van willen, week later is de wagen namelijk total loss gereden
|
17 jul 2009 22:15 |
|
|
Yellowbird
|
Volgende week maandag, 17 augustus, is er weer de Vijverberg Trofee in Assen (niet genoemd in het eerst geplaatste bericht). Wij zullen er zijn! Zijn er nog meer forummers die komen rijden?
|
10 aug 2009 22:09 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Vind Assen te ver weg i.c.m. het rijden op het (leuke!) circuit zelf. Maar denk wel dat ik a.s. donderdag op Zandvoort ben
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
10 aug 2009 22:16 |
|
|
Solid4S
Porsche 996 GT3 mkIIOmgeving Delft
|
Ik heb me wel ingeschreven voor Assen. Vriend van mij komt ook met zijn turbo.
|
11 aug 2009 19:00 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
|
Zie net op de website dat Zandvoort overmorgen is volgeboekt Zijn er regelmatig afvallers dat iemand weet, dat ik dus op de gok kan gaan
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
11 aug 2009 20:35 |
|
|
Bassen
|
Zal zelf niet mee rijden op Assen maar ik kom natuurlijk wel even kijken, misschien dat ik met jullie mee kan rijden
|
12 aug 2009 14:56 |
|
|
Marco 3.2
Cayman S. Ex 911 3.2
|
ben er denk ik ook wel even . als het droog is natuurlijk
_________________________________________ When nothing goes right Go left
|
12 aug 2009 16:32 |
|
|
HansGT
924 Carrera GT + 944 RS
|
Leuk Bas, toch maar wel naar Assen. Zie je maandag
|
12 aug 2009 16:34 |
|
|
marco.groenhof
Delfzijl
|
Hmm, dan kom ik misschien ook wel even langs.
|
16 aug 2009 18:07 |
|
|
Bassen
|
Wordt nog druk met al die forumers, iedereen die komt, tot morgen
|
16 aug 2009 18:18 |
|
|
Paul II
|
Even mijn ervaring van donderdag j.l. op Zandvoort: dat was niet mijn ding Er waren heel veel echte race karretjes met kooi, bestuurders in complete race outfit, kortom een andere leage dan waar ik in rijd. Geen punt dat ik ze wil laten passeren - tijdens acceleratie op het rechte stuk hadden die Seat's, Suzuki's, BMWtjes, echt geen kans Maar als ze je dan op het clipping point aan de binnenkant passeren, en elders deur aan deur uitremmen, ja dat hoeft niet voor mij. Stom hè Was een dikke afknapper, nog geen 10 rondjes gereden. Kan me dit ook niet herinneren van een vorige keer dat ik mee reed op Assen.
|
16 aug 2009 19:42 |
|
|
Herman S
ex 911 2,4S Targa, ex 964RS nu Boxster Spyder 2010
|
Heel herkenbaar het verhaal van Paul. Heb ook wel eens vijverbergtrofee gedaan, voor mij zijn hier ook teveel race-amateurs van de zomeravondcompetitie die wat dingen aan het uittesten zijn.
Mijn ervaringen met de HARC zijn beter, deze hebben verschillende klasses, straatauto's, straatsauto's met kooi en slicks, licentie- en niet-licentiehouders. Hier wordt met meer respect voor materiaal gereden en goed ingedeeld naar snelheid. Ook is de discipline hier prima, goede briefing, mogelijkheden tot instructie door allemaal liefhebbers.
Tijdens de Porschedagen op Spa het ook pcies zoals Paul beschrijft het ervaren, in de bocht er binnen prikken zodat je op het vuil terecht komt. Ik had op circuitdagen geleerd dat inhalen de verantwoordelijkheid van de snellere is, de langzamere auto mag op de ideale lijn blijven.
Laatst nog op Zandvoort geweest met Schmidt Oss, georganiseerd door Dillon Koster. De organisatie vond ik ook niet zo bijster, dhr Koster vertelt leuke verhaaltjes over met hoeveel wielen hij wel niet de baan over kan (les 20 haha, maar niet heus), ipv dat hij goede instructie geeft over rij-eigenschappen van een Porsche. Heb er tijdens de rondjes achter de instructeur 2 deelnemers gezien die spinden. Deze deelnemers verkeren nu nog in de veronderstelling dat ze veel te hard gingen, ipv dat ze duidelijk werd gemaakt dat gas loslaten in een bocht met een 911 mischien niet zo verstandig is.
Ik kies iig mijn evenementen uit wanneer ik eens het circuit op ga, ben veel te trots en te zuinig op mijn auto. Mijn ervaring is tot nu toe positief met HARC en met de door Porsche georganiseerde dagen.
|
16 aug 2009 20:19 |
|
|
Herman S
ex 911 2,4S Targa, ex 964RS nu Boxster Spyder 2010
|
Heel herkenbaar het verhaal van Paul. Heb ook wel eens vijverbergtrofee gedaan, voor mij zijn hier ook teveel race-amateurs van de zomeravondcompetitie die wat dingen aan het uittesten zijn.
Mijn ervaringen met de HARC zijn beter, deze hebben verschillende klasses, straatauto's, straatsauto's met kooi en slicks, licentie- en niet-licentiehouders. Hier wordt met meer respect voor materiaal gereden en goed ingedeeld naar snelheid. Ook is de discipline hier prima, goede briefing, mogelijkheden tot instructie door allemaal liefhebbers.
Tijdens de Porschedagen op Spa het ook pcies zoals Paul beschrijft het ervaren, in de bocht er binnen prikken zodat je op het vuil terecht komt. Ik had op circuitdagen geleerd dat inhalen de verantwoordelijkheid van de snellere is, de langzamere auto mag op de ideale lijn blijven.
Laatst nog op Zandvoort geweest met Schmidt Oss, georganiseerd door Dillon Koster. De organisatie vond ik ook niet zo bijster, dhr Koster vertelt leuke verhaaltjes over met hoeveel wielen hij wel niet de baan over kan (les 20 haha, maar niet heus), ipv dat hij goede instructie geeft over rij-eigenschappen van een Porsche. Heb er tijdens de rondjes achter de instructeur 2 deelnemers gezien die spinden. Deze deelnemers verkeren nu nog in de veronderstelling dat ze veel te hard gingen, ipv dat ze duidelijk werd gemaakt dat gas loslaten in een bocht met een 911 mischien niet zo verstandig is.
Ik kies iig mijn evenementen uit wanneer ik eens het circuit op ga, ben veel te trots en te zuinig op mijn auto. Mijn ervaring is tot nu toe positief met HARC en met de door Porsche georganiseerde dagen.
|
16 aug 2009 20:20 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Leuk om nog is een keertje te doen, misschien dat de Ludolfs uit IJsselmuiden ook gaan?
_________________________________________ Racefun events
|
01 okt 2009 21:09 |
|
|
Dimma
968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg
|
Iemand van jullie wel eens een Tracktime - dag gereden ? hoe zijn die ervaringen ? Groet, Frank
|
01 okt 2009 22:24 |
|
|