Eindelijk weer een klasse overwinning van Porsche in de GT2. Alleen een beetje zielig van het frans publiek om massaal naar huis te gaan toen de laatste Peugeot ook uitviel. Voor de rest was het weer een gezellig sfeertje .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
Alleen een beetje zielig van het frans publiek om massaal naar huis te gaan toen de laatste Peugeot ook uitviel. Voor de rest was het weer een gezellig sfeertje .
Ik had het ook wel gezien na uitval van de 3e Peus. Zonde, ze waren razendrap maar dit jaar niet betrouwbaar ( genoeg ). Geweldig hoe de Oreca 908 2 uur voor tijd aan het boenderen ging om toch nog 3e te worden ! Overigens was er het laatste uur ( met 27 ! uitvallers ) ook niet veel meer aan. Het was 2 minuten wachten .... groepje auto's op halve snelheid ... 1 minuut wachten .... nog een paar strompelaars ... enz ... Wij zijn ook rond 14:00 uur afgetaaid.
Een maat kwam vanmiddag 2 x 10 pakjes Tempo zakdoekjes en een grote taart met de foto van de winnende Audi's brengen .... de galbak ....
Groet, Frank
14 jun 2010 21:04
Danny
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Re: 24 uur van le mans 12 & 13 juni
Eerlijk gezegd hebben we ook staan juichen en lachen toen de laatste Peugeot uit viel. Niet zozeer voor Peugeot zelf maar meer voor het franse publiek en de organisatie. Worden ze na het vervalsen van de wedstrijd toch nog op hun nummer gezet door Audi.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
Wij hebben natuurlijk mega-genoten van de overwinning van de Felbie's. Hoewel de Corvettes er beter voor leken te staan; ze waren echt niet bij te benen, heeft een wat voorzichtige strategie van de Felbermayr-proton-jongens zich uitbetaald. We konden nog een biertje bij ze drinken in de box na afloop en zijn op maandag teruggereden (wat een goede tip is Dannyl: veel rustiger en savonds is het op de comping reuze gezellig. Jammer wel dat Porsche de Hybride niet mee heeft laten racen (buiten mededinging dan wel) want tijdens de showrondjes zag het er goed uit! toch ook gefeliciteerd voor Van Splunteren en zijn team; niet bijster snel, maar toch maar mooi 24 uur volgemaakt, net als het tweede team van Felbermayr. De rode -italiaanse- porsche deed het natuurlijk ook uitstekend.
_________________________________________ Forza Porsche!
16 jun 2010 19:45
Rad911
718 Cayman S
Loosdrecht
Wij hebben een super weekend gehad. Met Karin en Tamar geweest, hebben in een hotel geslapen en dat beviel prima (Tamar heeft nog wel wat slaap nodig ). Sfeer was erg goed, super weer en erg mooi om die wagens te zien en vooral te horen. Heel veel kilometers gewandeld en ook een paar keer de bus en de treintjes gepakt.
Een korte impressie:
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
16 jun 2010 20:14
Roy
911 carrera 3.2
Enschede
Voor mij was het de 5e en mooiste Le Mans. De GT2 klasse was enorm sterk dit jaar. Geweldig was het om zondagochtend op te staan met de 77 Febermayr-Proton Porsche op de eerste plaats. De uitslag is nog steeds niet definitief, maar de ACO heeft ons in het verleden (1000km Spa 2009) wel eens vaker laten wachten. We vertrouwen erop dat de uitslag blijft zoals hij is.
Op naar Portimao, Boedapest en Silverstone...........
21 jun 2010 16:56
Danny
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Mijn mooiste Le Mans was toch wel die van 1998. In dat jaar lag de GT1 achter op de Toyota GT ONE , maar deze viel iets meer dan een uur voor het einde uit met een kapotte versnellingsbak. Hierdoor ging de eindoverwinning alsnog naar Porsche . Dit jaar was inderdaad ook een mooie , zeker na de zeperd van vorig jaar. Het was lekker wakker worden toen ik de radio opzette en hoorde dat de Felbermayr op de eerste plek lag in de GT2. Mijn vriend die mee was vond het minder , die is Corvette fan.
PS waar hebben jullie die T-shirts vandaan die jullie aanhadden , ik heb ze zien liggen op de achterbank leuning van de blauwe 911 met felbermayr stickers en in de pits-straat bij de huldiging (stond 3 meter achter jullie)
Ik ben wat later begonnen met Le Mans te bezoeken, die GT1 heb ik volledig gemist. De jaren 80 waren denk ik ook leuk met de 956 en 962.
De t-shirts hebben we (als felbermayr-proton fanclub) zelf laten maken. Ze vielen ook goed in de smaak bij de coureurs en pitcrew. Lieb en Lietz hadden ze zelfs aangetrokken onder de overall tijdens de parade in de stad.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum