Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 7:48

Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Rondetijden op Zolder (B) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Automotive professional
Ede
Bericht Rondetijden op Zolder (B)
In navolging op het topic over rondtijden op Zandvoort, leek met het wel interessant om een topic te openen over rondetijden op Zolder.
Wellicht hebben daar nog niet zo veel mensen gereden als op Zandvoort, maar goed :D

ik trap af.

Ik heb op 13 augustus met mijn circuit-geprepareerde BMW e30 325i (op Toyo R888 semi-slicks) de volgende tijd gereden:
condities: ongeveer 18-20 graden, droog, flinke wind
eerste keer met de BMW op circuit
eerste keer van mij op Zolder

Snelste rondetijd ZOlder: 2.08 (met stopwatch gemeten en berekend aan de hand van de geluidsmeting uitdraai)
ook enkele rondjes van 2.09 en meerdere van 2.10

de auto:
BMW e30 325i M-tech 4-deurs
- gestript
- Eibach veren met Billstein Group N dempers
- kat leeggehaald + powersprint group N rvs einddemper (komt door strenge Zolder geluidsmeting!)
- semi-slicks, Toyo R888
- kortere eindovebrenging met Quaife sper-dif
- elektro-fan voor koeling
- race-olie
- standaard oliekoeler
- standaard schijven met Ferodo 3000 remblokken en gevlochten remleidingen

Later op een KLETSnat circuit met de (nieuwe) semi-slicks (veel grip!!) ongeveer rondjes van rond de 2.30 gereden... maar heel rustig aan gedaan met veel marge.

Met de Porsche nog nooit op Zolder geweest.

29 aug 2008 8:56
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Bericht 
Ik heb al een paar keer op zolder gereden met de standaard Porsche van mij, ga de rondetijd maar niet vertellen. :oops: :wink:

29 aug 2008 9:23
PorscheForum Rakker
ex911 ex964 ex996 ex 996 turbo nu 997 gt3
apeldoorn
Bericht 
1,48.6 maar dat is met een zx10r superbike :lol:

29 aug 2008 9:44
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Met mijn (witte) 944 tijden een ERAN-racingdag een tijd neergezet van 2 minuten en 16 seconden...

Het rondje erna was ik goed op weg, maar ben ik uiteindelijk geëindigd in de grindbak :(

Ik kwam het gele zand/grind nog een jaar later overal tegen... :lol:

Schade? Eeehhh... ja...

Welke schade?

Een kapotte voorruit!

De reden was namelijk dat ik de grindbak inreed dat er vlak voor de bocht een van die zwartwitte vogels (die je meer rond circuit Zolder ziet) op mijn voorruit klapte. Als gevolg van een schrikreactie was ik te laat met het inremmen voor de bocht en ik ben toen dus maar rechtdoor de grindbak ingereden...

(overigens ben ik toen op eigen kracht, na een zetje van twee mensen, achteruit weer de grindbak uitgereden)...

29 aug 2008 10:18
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Speedy356 schreef:
(overigens ben ik toen op eigen kracht, na een zetje van twee mensen, achteruit weer de grindbak uitgereden)...

Was dat niet toen ze het sleeptouw eerst door je wiel en later rond de voorruit wilden doen :roll: :wink:

:@: Paul, als je even de zoekfunctie gebruikt - dan zal je zien dat er 'n aantal topics zijn van ERAN en PF evenementen :arrow: inclusief tijden :wink:

29 aug 2008 10:26
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Speedy356 schreef:
De reden was namelijk dat ik de grindbak inreed dat er vlak voor de bocht een van die zwartwitte vogels (die je meer rond circuit Zolder ziet) op mijn voorruit klapte. Als gevolg van een schrikreactie was ik te laat met het inremmen voor de bocht en ik ben toen dus maar rechtdoor de grindbak ingereden...

Heel begrijpelijk :!:

.... maar het valt me wel op dat dergelijke uitstapjes bijna altijd verklaarbaar zijn door iets van buitenaf. Vogels, koelvloeistof ;), etc. :mrgreen:

29 aug 2008 10:33
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Olaf schreef:
Speedy356 schreef:

Was dat niet toen ze het sleeptouw eerst door je wiel en later rond de voorruit wilden doen :roll: :wink:

Inderdaad...

Ik had namelijk geen sleepoog bij me en was -inderdaad stom, stommer, stomst- zónder sleepoog het circuit opgegaan... :oops:

29 aug 2008 10:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
hahahaha,daar is het verhaal weer van de vogels. :lol:
ik rij al sinds 2002 vrij veel op circuit zolder.
ik heb er nog nooit vogels gezien op de baan, :?

maar met mijn standaard 944 n/a op straatbanden, tijd op zolder 2:14.
op zandvoort 2:19

en met mijn nog standaard Coltje GTi ,tijd zolder 2:08.
zandvoort 2:12:50
dit was wel op slicks. :wink:

Gti heeft nu veel meer circuit aanpassingen.
schoefset K&W rondom, en Evo 3 remmerij,en veel gewicht eruit.
maar heb nog geen tijd geklokt op Zolder en Zandvoort.

maar ik denk / hoop dat dat in de buurt gaat komen van de 2:04 op zolder.
en 2:09 op zandvoort.

Cor.

30 aug 2008 22:24
Profiel
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
paar maanden geleden een race gehad op zolder, samen met mijn zoon net onder de 2 minuten gereden met een 944 2.5 N/A basic (op toyo 888's)

31 aug 2008 21:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Automotive professional
Ede
Bericht 
oops...

dan is 2.08 op dezelfde banden (met een auto die ongeveer hetzelfde vermogen heeft... 170. ) NIET echt zo snel.

ach, het was mijn eerste keer op Zolder, en de eerste circuitdag in deze auto.

31 aug 2008 21:03
PorscheForum Junkie
Aalsmeer
Bericht 
Paul Broere schreef:
oops...

dan is 2.08 op dezelfde banden (met een auto die ongeveer hetzelfde vermogen heeft... 170. ) NIET echt zo snel.

ach, het was mijn eerste keer op Zolder, en de eerste circuitdag in deze auto.

nou zitten wij ook niet vaak op zolder (1 keer per jaar) maar hebben natuurlijk wel wat ervaring met de wagens

maar om het leed te verzachten, afgelopen dinsdag reden we een race op Ass'n, daar had de nummer 1 uit de 944 basic cup in 8 rondjes 28 seconden voorsprong op de nummer 2 ...... en dat zijn ervaren coureurs

31 aug 2008 21:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Automotive professional
Ede
Bericht 
ach ja,

Ik doe het in eerste instantie voor de lol... Er zijn mensen die het veel professioneler aanpakken. dan heb je standaard al een achterstand.

Verliezen is natuurlijk ook niet leuk, dus de vaart moet er wel enigzins in zitten.

31 aug 2008 21:30
Bericht 
vroeger deed ik het in nouuuu dik 2 sec! tegenwoordig heb ik geen zolder meer 8)

01 sep 2008 1:58
PorscheForum Rakker
997 GT3
Kempen, Belgie
Bericht 
Als ik de verhouding tussen tijden op Zolder en Zandvoort zie van sommige anderen, ben ik wel duidelijk beter in Zolder en slechter in Zandvoort (verhouding tussen mijn tijden Zandvoort/Zolder)

Mijn tijd in Zolder zit op 1'55, met de 964 (toen nog zonder Intrax, dus Eibach-Bilstein onderstel, en voor de rest mechanisch/motorisch redelijk standaard, zie topic te koop). Dat is niet slecht, en daarmee volg je menig GT3'tje aldaar. En recent in Zandvoort ergens tussen de 2'05 en 2'10 gereden (niet gemeten, maar afgeschat door vgl met anderen hun tijden, die ik volgde of net wat sneller was). Ik heb wel weinig ervaring in Zandvoort.

01 sep 2008 10:34
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht 
met de 964 ga ik niet op het circuit, met de Vw vr6 wel eens op het midland circuit in Lelystad gereden.
Met de motor op Zolder 2.03,over 2 weken eens proberen om 2minuut rond te rijden :)

08 sep 2008 23:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Aalsmeer
Bericht 
met de motor het circuit op? hmmmmm, jij liever dan ik.....

08 sep 2008 23:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 911/996 cabrio, Porsche BoxsterS, Ex-968 Cabrio, ex-944 I, Porsche 928,
Haaften
Bericht Re: Rondetijden op Zolder (B)
Afgelopen dinsdag met de NPC op Zolder geweest met de 928 uit '79, standaard (en oud) onderstel, nieuwe schijven achter en blokken rondom, banden standaard. Beste tijd 2:11. Ben benieuwd naar de volgende keer want er zit dan een Koni sport onderstel onder, speciaal circuit remsysteem en Toyo's. Op naar de 2:05

21 jun 2012 8:25
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Met mijn Evo6 reed ik 1:59.
De S4 heeft nog niet aan Zolder geroken...

21 jun 2012 17:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
had een 996 carrera 4 De Kempen
Bericht Re:
shaggy schreef:
met de 964 ga ik niet op het circuit, met de Vw vr6 wel eens op het midland circuit in Lelystad gereden.
Met de motor op Zolder 2.03,over 2 weken eens proberen om 2minuut rond te rijden :)

2:07 met de motor.

21 jun 2012 17:21
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Was leuk spelen op zolder afgelopen dinsdag. jammer van de stringente geluidsnormen, er stonden er 's-middags zo'n 6 buiten spel :-)
Afbeelding

22 jun 2012 17:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Een jaar of 5 geleden zat ik in een klein raceteam met een toen reeds "oude" mégane coupé met 2.0 motor (cup chassis, met motor die volledig geblueprint was).

Race's waren steeds 4u, behalve één van 10u. Rondetijden waren gemiddeld 1'53", en het snelste dat ik me kan herinneren was een 1'49". Moet wel zeggen dat we weinig 4u hebben uitgereden zonder pannes :)

Natuurlijk op full slicks, met een volledig gestripte carroserie waarvan enkel het dak en de achtervleugels nog uit staal waren. De rest was carbon of composiet materiaal.

Maar het toont wel aan dat je ook met een relatief "kleine" motor (klasse tot 2000 cc) relatief snelle tijden kan draaien als de auto licht genoeg is.

Helaas geen foto's meer gevonden, zou eens diep in het archief moeten zoeken, maar ik vrees ervoor.

22 jun 2012 19:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Aalsmeer
10 juli gaan we (de ADPCR ism de DNRT) weer naar zolder, eens kijken of de mannen mijn recordtijd met een 944 cup (163 PK) van 1:58 kunnen verbeteren

22 jun 2012 19:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Yep, licht is the magic word : met de Peugeot 205 1:48:8 een jaar of 2-3 geleden ; nou is Zolder een prima circuit voor de kleine, wendbare 205 ; nu zou ie sneller moeten zijn maar m'n aandrijfassen klappen er constant uit :oops: ....

Groet, Frank

24 jun 2012 22:48
Profiel
PorscheForum Rookie
Hallo allemaal,
Waarschijnlijk ben ik de eerste vrouw in deze discussie (... zoals het vaak gaat bij die auto-evenementen). Ik heb op 19 juni voor de eerste keer van m'n leven op Zolder gereden (met de Nederlandse Porsche Club). Mijn tijd was 1 minuut en 58 seconden. Niet gek, toch?
Groeten,
Margriet

06 jul 2012 21:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
1:58! :res:
Margriet, wil je met me trouwen? :mrgreen:

06 jul 2012 21:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende