Auteur |
Bericht |
Nynke
964 C4 nachtblau '92
|
porsche only circuitdag 2011?
Beste Allemaal, Voor iedereen die ons niet kent, wij zijn Dik en Nynke. Wij gaan schuil achter de BMW DriversClub en VrijRijdenDagen.nl. Om kort te gaan houden wij van rijden met onze auto's op het circuit. Aangezien ik (Nynke) van origine een Porsche liefhebber ben en daardoor op het circuit ben beland. Wij Porsches nog steeds erg leuk vinden en er zelf ook nog hebben, zouden wij het leuk vinden om een Porsche only trackday te gaan organiseren in 2011 als er genoeg animo is. Bij deze drie vragen aan een ieder. a) zou je deel willen deelnemen aan zo'n dag b) wat zou je voor zo’n dag kwijt willen 400 of 500 euro. (De reden achter deze vraag is vanaf hoeveel auto’s zo’n dag rendabel kan zijn) c) voorkeur circuit, Zandvoort of Zolder (of beide en dan twee trackdays ) Wij zijn benieuwd naar jullie reacties aangezien wij actie moeten gaan ondernemen om dan eventueel binnenkort nog een circuitdag vrij te krijgen bij het circuit. O ja, wij denken aan een open pitlane systeem afhankelijk van het aantal auto’s eventueel in twee groepen. Daarnaast kunnen wij voor instructeurs zorgen als jullie dat willen. Jaap van Lagen is een van onze vaste instructeurs bij de andere dagen en heeft natuurlijk mega veel ervaring in de Porsche door zijn deelname in de Porsche Super Cup. Aanvullende vragen kan je natuurlijk ook altijd stellen. Met vriendelijke Porsche Race Groet, Dik en Nynke
_________________________________________ Nynke
"Racing is life, everything else is just waiting" Steve Mcqueen
http://www.wgbracing.nl http://www.vrijrijdendagen.nl
Laatst bijgewerkt door Nynke op 10 okt 2010 19:59, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 okt 2010 17:29 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: porsche only circuitdag 2011?
Leuk initiatief. Toevallig doe ik mee met de NPC over anderhalve week. Hun prijsniveau ligt wel een stuk lager. Open pitlane is altijd een voordeel.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
10 okt 2010 17:33 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Ik ben altijd in voor een leuk stukje rijden!
Echter lijkt mij de optie via RSZ goedkoper is €25,- voor 20 minuten en je kunt meerdere sessies boeken... Een instructeur mee kost je €10,- per sessie.
Wat is uw meerwaarde?
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
Laatst bijgewerkt door Hermen 2 op 10 okt 2010 17:43, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 okt 2010 17:38 |
|
|
Nynke
964 C4 nachtblau '92
|
Hoi, Volgens mij vragen zij toch 250 voor een halve dag, dus volgens mij is dat dan even duur of zelfs goedkoper? Als mijn prijs niet klopt van de NPC excuus maar ik ben zelf niet lid van de groep dus hebt de informatie niet rechtstreeks. Groet, Nynke
|
10 okt 2010 17:42 |
|
|
Nynke
964 C4 nachtblau '92
|
Meerwaarde zit hem in de veiligheid voor je eigen Porsche. Tevens hebben de meeste rijders veel meer rust omdat zij de hele dag de baan op kunnen en dus niet maar een kort tijdsbestek hebben om met hun Porsche los te gaan. Ik ben meerdere malen wezen kijken bij de dagen van RSZ en zou daar niet graag met mijn Porsche tussen willen rijden. Met vriendelijke groet, Nynke
|
10 okt 2010 17:45 |
|
|
John
Cayenne
|
Yep de NPC op Assen is 250 euro (incl. Instructie) Assen is wel duurder dan Zandvoort..........mijn ervaring is dat een hele middag tot het donker wordt lang genoeg.......euh ik ben het na een uur al zat
|
10 okt 2010 19:43 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Ik meen dat er in mei een dag is georganiseerd op Zolder, samen met de peugeotclub. Volgens mij koste deze hele dag ( s'morgen 9 tot 18.00 uur nog geen 250€. Dat vind ik respectabel. viewtopic.php?f=16&t=25329&start=0
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
Laatst bijgewerkt door Jos Targa op 10 okt 2010 21:08, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 okt 2010 21:05 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Leuk initiatief a. Heb héél serieus belangstelling. b. Voor € 250 - zie Dimma's Porsche/Peugeot evenement op Zolder - tot 300 - zie de Vijverberg en anderen op Zandvoort - zou (dus) mogelijk moeten zijn ... c. Zowel Z als Z vind ik een leuk circuit Circuit Z bij onze zuiderburen dan met overnachting avond er voor in het Hotel aan de baan Was héél gezellig dit jaar
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
10 okt 2010 21:08 |
|
|
Nynke
964 C4 nachtblau '92
|
Beste Allemaal,
De tendens die ik bespeur is dat er geen extra geld over is voor exclusiviteit van de baan met alleen Porsches. Voor de prijs die jullie willen betalen kunnen jullie gewoon instappen bij onze dagen die wij als VrijRijdenDagen.nl organiseren. 5 november Zolder, hele dag 250 euro of 9 december, hele dag 250 euro Zandvoort. Als er nog reacties komen voor een Porsche Only dag zullen wij daar natuurlijk ook verder over nadenken. No hard feelings!
|
10 okt 2010 21:50 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Beetje voorbarige conclusie Als er genoeg Porsches zijn, kan de prijs omlaag .. Sluit me bij de voorgangers aan ... heb nooit meer dan 300 Euro betaald voor 'n dagje Zolder of Zandvoort .. bij Zolder komt er alleen wat meer reis (en eventueel overnachtings-) tijd bij Verder is het mss wel handig om aan te geven of het 'n "race'-dag of 'n "trainings"-dag is ... er zijn hier genoeg circuit-ridders, maar ook 'n hoop Porschisten die het circuit nog moeten ontdekken .. Tevens kan er mss gekeken worden naar 'n mogelijkheid voor 'n aanvullende Porsche-verzekering voor die dag .. dat helpt MI het animo vergroten
|
10 okt 2010 22:27 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
|
We zijn uiteraard Porsche fans, maar denk ook dat weinigen P. exclusiviteit zoeken, zoals je duidelijk had aangegeven! Andere auto's zijn welkom, het gaat meer om de juiste, passende bestuurders
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
11 okt 2010 9:10 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Hi Nynke, helemaal voor zo'n dag, klasse idee en initiatief. Zullen we van 300€ uitgaan en dan eens een lijstje beginnen van wie dat wel zouden willen. Hoeveel zouden we er hier reeds hebben?
Mochten we het aantal helemaal niet halen, dan is het duidelijk, als niet helemaal dan met een kleine verhoging van de prijs wellicht toch nog, of nog een paar ander-merkige enthusiastellingen erbij om af te ronden
Mijn voorkeursvolgorde Zandvoort ...Zolder...Assen
|
11 okt 2010 19:15 |
|
|
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
Er vanuit gaande dat mijn autootje (momenteel nog bij Pon) voor de kerst dit jaar nog wel een keertje bij mij in de garage komt te staan , en er inderdaad een ééndagsverzekering kan worden afgesloten , ben ik graag van de partij!
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
11 okt 2010 20:15 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
Lijkt me leuk om weer eens een circuituitje te doen met de porscheforum vrinden! Een volle dag open pitlane in mijns inziens wel te lang voor niet-race geprepareerde auto's. Een halve dag lijkt mij realistischer, banden en remmen krijgen het flink te voorduren en als je eind van de dag nog met dezelfde wagen naar huis wilt Gezien het grote aantal forum leden is het misschien mogelijk de groep te splitsen in beginners en sportief, zo kan het dubbele aantal wagens inschrijven, de kosten per inschrijver omlaag en minder risico en snelheidsverschil op de baan. Daarnaast meer gezelligheid... 't is maar een idee...
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
11 okt 2010 22:31 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Een halve dag lijkt mij ook meer dan genoeg,van 1 tot 5 rijden en daarna lekker ouwehoeren in de bar. Zandvoort of Assen heeft mijn voorkeur en dan met passende bestuurders Harley(Stephan) heeft vorig jaar ook een halve dag met Dillon Koster geregeld,was perfect Zonder instructeurs ook nog goedkoper...........
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
12 okt 2010 11:39 |
|
|
Paul II
|
Aansluitend bij "... niet een hele dag." Wat ik als een goed idee heb ervaren is de indeling in 2 groepen en dan ~ een uur op en een uur af. Voldoende rijtijd en voldoende rusttijd en dat afwisselend En dat mogelijk te combineren met sneller en langzamer.
|
12 okt 2010 11:49 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Leuk initiatief!
a) Ja graag. b) Hele dag max. € 400,- (moet kunnen met voldoende deelnemers) c) Zolder, Zandvoort
Porsche only zou erg leuk zijn, gelijkgestemden (geen kamikaze piloten) het beste!
_________________________________________ Racefun events
|
12 okt 2010 12:11 |
|
|
Krimson
911 T (hotrod R) 1970 en 912 SWB uit 1967 en ex 996 Cabrio tip. / ex 911 3.0 SC / ex 912 SWB 1966Zuidlaren
|
+1 Voorkeur circuit Assen, Zandvoort, Zolder (in die volgorde) Prijs ca. 300 euries
_________________________________________ Everything is gone be okay in the end and if it's not okay. It's not the end!
|
12 okt 2010 16:45 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Nynke, dat zijn een klein dozijn of 3 per dag. Gewoon dus nog ff wachten of een nieuw topic starten met nieuwe richtprijs (?).
|
14 okt 2010 18:43 |
|
|
Marc
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986Oosterhout nb
|
Ook ik heb al vaker gedacht om met mijn auto het circuit op te gaan. Prima initiatief derhalve....
Maar... Om een hele dag met mijn standaard 3.2 te scheuren lijkt me niet raadzaam... Zoals hierboven al aangegeven: hoe houden de banden en remmen het na acht uur scheuren.
Ik ben dan ook eerder voor een halve dag... Na 3 à 4 uur denk ik dat ik aardig gaar zal zijn.
Wat dat betreft lijkt me het voorstel van Paul II erg goed... Een uur op en een uur af... Daarbij kun je rondentijden en snelheid laten evalueren, zodat je op het einde van de dag redelijk homogene groepen kunt samenstellen...
_________________________________________ Ook al heb ik geen Porsche meer. Toch verander ik mijn avatar voorlopig niet!
|
14 okt 2010 19:03 |
|
|
Herman S
ex 911 2,4S Targa, ex 964RS nu Boxster Spyder 2010
|
4, 5 sessies van een 1/2 uur rijden zijn voor mij meer dan genoeg. Als Jaap van Lagen als instructeur van de partij is, geweldig. Kan natuurlijk heel goed sturen, maar is ook een hele aardige relaxte kerel die met beide benen op de grond staat. Er zijn ook mensen met enkel meer praatjes (al zijn ze niet altijd goed te verstaan), komt zo zielig over. Lijkt mij leuk eens naar Noord-frankrijk te gaan. Dag ervoor erheen, lekker eten, dan circuit op de volgende dag van 8 tot 13h, en 's middags weer richting huis.
Count me in, wel dag svp flink vroeg in het voren doorgeven!
|
14 okt 2010 23:27 |
|
|
P987GT2
Boxster S 2007
|
€300 is akkoord. Mijn voorkeur gaat uit naar Zolder.
Zijn er al eventuele data bekend? Zou het in een weekend zijn of doordeweeks?
|
17 okt 2010 21:34 |
|
|
Nynke
964 C4 nachtblau '92
|
Beste Allemaal,
we hebben even de reacties een beetje afgewacht en waren zelf lekker aan het knallen dit weekend tijdens de laatste race van de dnrt op Zandvoort.
Wij gaan contact opnemen met Zolder en proberen daar een datum extra los te krijgen. Zodra we deze hebben komen we met een totaal plaatje inclusief prijs e.d. zodat we een inventarisatie kunnen houden.
Jullie horen binnenkort meer.
|
18 okt 2010 21:12 |
|
|
drknauf
|
hey nynke meissie alles goed
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
18 okt 2010 21:21 |
|
|
Nynke
964 C4 nachtblau '92
|
Yess! alles goed hier. Zaterdag lekker gereden en een mooie tweede plaats gescoord, auto gaat nu de verkoop in. See you soon!
|
18 okt 2010 21:46 |
|
|