..... heten niet voor niets TOTMBO
Even in het kort het relaas achter deze PFT ...
Aangezien ik de vorige PFT Hunt oploste op de sterfdag van FP had ik al het idee om iets in die trend te gaan doen .... heb dus van te voren niet bepaald waar ik de PF ging verstoppen - maar ben op zoek gegaan naar 'n stad (in NL) die iets met Porsche te maken heeft - dat Leusden om de hoek bij Amersfoort ligt heeft ook nog even door m'n hoofd gespeeld.
Geboorteplaats van FP is inderdaad Maffersdorf - en qua afbeeldingen is daar niet zoveel over te vinden .... behalve dat wapen
Maffersdorf lag eigenlijk in 'n gedeelte Oostenrijk-Hongarije ... maar met al die oorlogen is er nogal eens wat veranderd met het indelen van de wereld-kaart
Vratislavice nad Nisou is de originele Tsjechische naam voor Maffersdorf ... echter staat er in de lijst Duits-Tsjechische namen ook 'n vermelding Liberec (voorheen ook Reichersberg geheten) ...
Snappen jullie het nog
Aangezien de meeste documentatie over FP (ja - die wijsneus met die snor) schrijft over Liberec voorzag ik eigenlijk geen problemen ...
Liberec is dus inderdaad 'n zusterstad van Amersfoort ..
Thuis op de kaart even gekeken wat 'n mooie hoek van Amersfoort zou kunnen zijn om de PFT te verstoppen ....
.... helaas bleek ter plekke dat deze plaatsen niet echt geschikt waren - te veel huizen in de omgeving - wat het zoeken niet leuker maakt ...
Eigenlijk de moed 'n beetje opgegeven en besloten om het geheel nog eens te overdenken - aangezien het nog vroeg was besloten naar de Dierentuin te rijden (tja ... TOTMBO he'
) ....
Onderweg naar de dierentuin reden we langs de inmiddels bekende watertoren - vond dit wel 'n markant punt - dus even 'n U'tje op de weg gedraaid en een rondje door Klein Zwitserland gelopen ....
Leuk, maar waar ga je 'm dan verstoppen
... net als bij de eerste PFT, onder 'n bruggetje - wel leuk, alleen hier stond geen water - en kon elke passant makkelijk onder de brug doorlopen
Tja ... de totempaal - wel leuk, maar erg in trek bij andere KS-gangers mss
Gezien de richtlijnen/spelregels ook maar niet in deze mast
Uiteindelijk weer bij het vertrekpunt aangekomen ...
.... begraven op 52. 08' 33N & 5. 21' 57E
Dit topic mag van mij gesloten worden -
neem aan dat Harley tzt 'n nieuw topic gaat openen