Tja ik had het al een tijdje in m'n hoofd...Ik dacht als ik ooit de PFT moet verstoppen dan doe ik dat bij de Batavia...terwijl ik eigenlijk helemaal niets met de Batavia heb
Eigenlijk wilde ik de trofee verstoppen aan het einde van de pier bij de houtribsluizen...Maar op de dag dat ik de trofee ging verstoppen lagen daar een paar mensen heerlijk te genieten van het weer op een handoekje
Ik balen natuurlijk want ik had een paar dagen daarvoor al wat foto's gemaakt van de locatie en thuis alvast wat aanwijzingen bedacht. Ik moest dus improviseren en een andere plek zoeken...Ik keek een beetje rond en de sluizen vallen gewoon heel erg op...Dat werd dus mijn plek..en daar heb ik de trofee dus ook verstopt
Er liepen wel wat mensen rond en ik zag ze gewoon denken "wat doet die rare snuiter daar met een schep en een koker bij die sluis"
Wat bedoelde ik eigenlijk met de aanwijzingen?
Aanwijzing 1
Batavia was de naam van de hoofdstad van de voormalige Nederlandse kolonie 'Nederlands-Indië'. Tegenwoordig heet de stad weer Jakarta.
Batavia heette oorspronkelijk Sunda Kelapa. Sunda Kelapa = Indonesisch voor Kokos van Soenda.
Aanwijzing 2
Stadswapen van Hoorn. Jan Pieterszoon Coen (Hoorn, 8 januari 1587 – Batavia, 21 september 1629) was een medewerker van de VOC, en was voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor de oppermacht van de Nederlanders in Indonesië. Hij veroverde de stad Jakarta, die hij, hernoemd tot Batavia.
Aanwijzing 3
Het wapen van Indonesie. Wilde jullie even de link laten zoeken tussen de eerste drie aanwijzingen, maar dan blijkt dat "het wapen van Hoorn" een VOC schip was uit 1747. Dat wist ik niet
en daar doelde ik ook helemaal niet op
Het was de bedoeling om jullie na nog een aantal aanwijzingen duidelijk te maken dat de PFT bij de Batavia lag. Het ging toen dus erg snel en moest dus wederom improviseren
Aanwijzing 4
Foto van Sergio Hermans van toprestaurant Oud sluis in het plaatsje Sluis. Hier doelde ik dus op dat de PFT verstopt lag bij de sluis. Je kan hier trouwens fantastisch eten.
Aanwijzing 5
Restaurant Oud Sluis heeft 3 michelin sterren...Duidelijk dus!
Aanwijzing 6
De houtribsluizen in Lelystad...Daar lag de PFT verstopt!
De rest van de hunt mag duidelijk zijn. De PFT is gevonden door Erick
en Peter was te laat
Hunters...Ik heb genoten van jullie
Ik wacht met spanning af naar PFT-hunt deel 22.