Auteur |
Bericht |
Marco 3.2
Cayman S. Ex 911 3.2
|
Re: Nordschleife
ik ben terug van vakantie (kort bij nurburgring) dat is echt gaaaaaaaaaf. vrouw en kinderen dag gezwaaid deur dicht gedaan. pasje gepakt naar de poort gereden pasje voor de magneet gehouden, derde keer ging het lichtje eindelijk op groen.raampje dicht gedaan en dan GAS dat is echt schitterend die bochten die heuvels op en neer het is net of je in een 8 baan zit je maag draait echt wel 3 keer om. en dat gebrom achter je heerlijk ,op de parkeerplaats tikt die nog lekker even naar. dit ga ik vaker doen sorry, dit moest ik even kwijt
_________________________________________ When nothing goes right Go left
|
09 mei 2009 13:12 |
|
|
Paulus997S
|
ok. Dank voor je reaktie. Ben nog betrekkleijk 'nieuw' op het forum.
|
12 aug 2009 15:33 |
|
|
Mazdarati
Heeft ooit een Porsche ingehaald.
|
Porsches zie je er erg veel, maar een zwarte staat me zo snel niet bij. Ik heb mn rondjes gedaan op za 25 om 15.00 en 17.00, en zo om 14.00 en 17.00. Dan is het ook betrekkelijk rustig. Ik heb wel een link naar die gecrashte Engelse Boxster, maar het deed me wel pijn om een Porsche zo te zien. Zeker omdat we thuis bijna dezelfde hebben Er was een vlagsituatie ivm een Skyline (hoe kan 't ook anders) in Brünnchen 2, zeg maar, voor de Eiskurve. Daar stonden 2 mensen. Toen waren wij daar ook heengegaan en troffen de situatie dus zo aan, en een minuut later hoorde ik een knal en zag de reactie van de mensen, dus wist ik dat er in Brünnchen ook een gegaan moest zijn. Er naar toe gelopen en dit aangetroffen: http://farm3.static.flickr.com/2603/379 ... f285_o.jpgZelf overigens alleen een benzinetekort in Adenauer Forst en Schwalbenschwanz meegemaakt, verder hield mijn meisje zich kranig!!
|
12 aug 2009 23:32 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dan begrijp ik het: ik heb mijn laatste rondje zaterdag omstreeks 15.00u gedraaid. Vandaar ook dat we andere ongevallen gezien hebben.
|
13 aug 2009 12:59 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het wordt doorgaans wel rustiger op het eind, maar niet zo rustig als doordeweeks. 16.00u is het doorgaans nog wel druk.
|
13 aug 2009 13:41 |
|
|
Devils son
|
Nou, meestal ben ik er doordeweeks. Als ik er meerdere dagen ben, dan zorg ik wel dat ik er ben op het moment dat de baan open gaat. Dan is het ook wat rustiger. En het is zo verslavend dat ik gewoon het liefst de hele dag wil rijden. Ik moet alleen soms weer op zeker moment weg... zoals de laatste keer.
|
13 aug 2009 14:35 |
|
|
Mazdarati
Heeft ooit een Porsche ingehaald.
|
Verklaard inderdaad dat ik u niet gezien heb, wel jammer. Zaterdag hebben we wel foto's geschoten in onder andere Wippermann en Bergwerk.
Een zwarte Turbo met NL kenteken, of niet?
|
13 aug 2009 16:51 |
|
|
Devils son
|
Iets met plaatje en 1.000 woorden...
|
13 aug 2009 18:13 |
|
|
Nikasiltje
'69 VW type 3 - project -
'75 VW type 1 (400+pk, G50/01)Geldermalsen
|
Nee, ik was niet sneller dan die 993 achter me, maar het was afgelopen zaterdag wel weer super kicken daar te rijden.
_________________________________________ Vtec...This!
|
19 aug 2009 14:54 |
|
|
Division
Groningen
|
_________________________________________ Foto's
Laatst bijgewerkt door Division op 20 aug 2009 15:13, in totaal 2 keer bewerkt.
|
19 aug 2009 21:30 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
Was van plan dit weekend (vrijdagmiddag heen, zondagmiddag terug) een keertje met zoonlief naar nurburg te gaan. Blijkt er ook op het "gewone" circuit een 1000 km iets te zijn. Was van plan te kamperen op de camping (grootste avontuur voor de kleine). Heeft iemand enig idee hoe druk het daar kan zijn???
Overigens de eerste keer met de Porsche, gaan er evt nog andere forumleden die kant op?
Vorig jaar een keer geweest met de BMW 540 touring op winterbanden, rijdt toch wat anders.
Laatst bijgewerkt door 968mint op 20 aug 2009 9:27, in totaal 1 keer bewerkt.
|
20 aug 2009 8:46 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
He, psst, Jeroen, op zich mooie plaatjes, maar in je gallerij zie ik TIG Porsche's, en we zitten hier op een forum met?
|
20 aug 2009 8:57 |
|
|
Nikasiltje
|
Bij evenementen vrij druk en je hoort nog wel eens van berovingen op die camping vlak bij de Ring ('ringcamping'). Een alternatief waar meer Ringgangers gebruik van maken is de camping bij Ahr (vlak na de afrit van de snelweg '61'): www.viktoria-station.deDaar betaal je ook per nacht en niet per dag plus de voorzieningen en ligging schijnen beter te zijn
|
20 aug 2009 9:56 |
|
|
Devils son
|
Er is altijd wel wat te doen... Ik ben er morgenmiddag.
|
20 aug 2009 11:00 |
|
|
Stijn van Kooten
|
@ DS: wat voor tijden rij jij nu op de ring met je Turbo?
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
20 aug 2009 11:03 |
|
|
Nikasiltje
|
Het is beleid van de Nurburgring GmbH (en alle gebruikersforums) om geen tijden te 'bespreken' (over op te scheppen noemen anderen het) op fora ed. Om die reden heeft de GmbH het verboden om laptimers te hebben in de auto. Ook het maken van videobeelden vanuit de auto is om dezelfde reden verboden. Mensen schijnen dan harder te gaan rijden om een stoer filmpje te hebben... Dit alles om ongelukken, de resulterende baansluitingen en slechte pers zoveel mogelijk te helpen voorkomen en daar hebben we allemaal baat bij toch? Zou misschien ook een goed beleid zijn voor het porscheforum (Pascal?)?
|
20 aug 2009 11:27 |
|
|
Division
Groningen
|
.....Porsches? (ik snap de hint niet zo denk ik )
|
20 aug 2009 12:40 |
|
|
drknauf
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
20 aug 2009 12:57 |
|
|
Nikasiltje
|
Haha, ja íetsjes sneller maar Groetjes, Walter
|
20 aug 2009 13:00 |
|
|
Devils son
|
Zoals er al stond: sub 8 min. BTG.
|
20 aug 2009 13:46 |
|
|
horn
PF #57
|
Dat als je op een Porscheforum post dat je op de Ring bent geweest en een hele zwik foto's gemaakt hebt, je op dít forum dan de foto's met Porsches post en niet die met die brommers, beemers of open broodtrommels... (die vinden mensen dan via je albumlink
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 aug 2009 13:49 |
|
|
Devils son
|
Je ziet het anders nog vaak genoeg. Hilarisch vaak, vooral van diegenen die er ook een paar rondjes gedraaid hebben en dan indruk willen maken. Klopt. Maar de performancebox wordt wel toegestaan. Daarmee kun je dan thuis netjes zien hoe je het hebt gedaan. Dat is ook het beste, want dan ben je niet keer op keer bezig om jezelf te verbeteren. Hetgeen je ook niet moet doen: met TF kun je niets winnen, maar wel heel veel verliezen.
|
20 aug 2009 13:50 |
|
|
Division
Groningen
|
Oh.... Ik denk, ik post gewoon een paar foto's die ik mooi vind. Maar ik zal ze wel even vervangen hoor.
|
20 aug 2009 13:53 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik begrijp de afwegingen van de Nurburgring GmbH. Die zijn officieel aan de Ring verbonden. Maar om nou hier om die reden er niet over te oh'en vind ik persoonlijk overdreven. Topgear doet ook niks anders dan rondetijden mee laten lopen en van vele nieuwe sportwagens wordt ook aangegeven wat de Ringtijden zijn. Alsof mensen met zo'n zelfde auto niet gaan kijken of ze die tijd ook kunnen rijden. Derhalve, mijn persoonlijke mening is dat mensen die op de Ring rijden maar zelf zo verantwoordelijk moeten zijn dat ze niet over hun eigen grenzen gaan. Of je stopwatch nou wel of niet meeloopt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 aug 2009 13:57 |
|
|
Division
Groningen
|
Tis aangepast.
|
20 aug 2009 13:59 |