Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 0:38

Antwoord op onderwerp  [ 168 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Nederlandse Porsche Club 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
foxtrot / oscar
Bericht 
Anne 2.7 schreef:
Ik overweeg nu serieus om bij Renntech-Erwin langs te gaan om hem eens naar het onderstel van de 2.7 te laten kijken. Schokbrekers, stabilisatoren, etc.

Oh-oh... Anne is in trouble :D

Kijk of je ergens een setje stabi's van een 3.2 kan vinden
Als het goed is passen die zo onder jou auto
(kan zijn dat de bevestiging van de achter stabi aan de draag arm iets anders is, effe checken met Erwin)
Kost weinig en is een leuke upgrade t.o.v. wat er nu onder je auto zit

Niet vergeten om ook de stabi steuntjes achter te (laten) verstevigen, anders scheuren ze er af...

Dempers... Verstelbare gele koni's!
Eventueel de auto iets laten zakken

Als je het wat serieuzer aan wilt pakken... verstelbare stabi's voor en achter en iets dikkere torsie veren

gr.

Jeroen

17 maart 2004 12:39
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
Anne 2.7 schreef:
Volgende keer rijden er natuurlijk veel meer prikborders/forumers mee, toch? Afgelopen zondag reed er een dame mee die haar eerste Porsche, een turbo uit 1979, al 8 weken had.
Jammer dat er altijd meer prikborders/forumers aanwezig zijn geweest dan ik heb gezien/herkend/gesproken.

Anne 2.7

Heb ik net een discussie-draadje over ingelegd, helemaal mee eens; ik liep toch even als een dolende op zoek naar forumrakkers, maar iedereeen die ik aansprak reageerde van ""Welk Forum?"...... Dus dat heb ik maar ff gestaakt. De meeste rakkers zaten natuurlijk op het circuit.....

17 maart 2004 13:01
Profiel Twitter 
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Te veel onderstuur, achter en voor iets dikkere stabilisatoren, auto verlagen en opnieuw uitlijnen en uitwegen.
Jeroen, waarom Koni's?

17 maart 2004 13:21
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Weet je toch wel,

Jeroen zijn roots liggen volgens mij dicht bij of in het Zeeuwse.

17 maart 2004 13:33
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
Om onderstuur tegen te gaan moet je in principe alleen dikkere achter stabi's monteren.
Maar aangezien je (neem ik aan) ook nog gewoon op straat wilt rijden, is dat niet aan te raden (je hebt dan veel sneller overstuur en over het algemeen is de doorsnee automobilist daar niet zo mee op z'n gemak, zeker niet bij regen/slecht weer etc.)

Daarom zijn verstelbare stabi's ideaal. Eenvoudig aan te passen aan de omstandigheden. Maar ja, da kos wa meer :D

Voor een slalom wil je natuurlijk wel zo veel mogelijk overstuur hebben.
In de praktijk zal het lastig/onmogelijk blijken om alle onderstuur er uit te krijgen (voornamelijk omdat een 911 zo weinig gewicht op de voorwielen heeft en je in een slalom veel korte bochtjes draait)
Eventueel kan je nog wat spelen met de banden spanning (voor minder en achter meer om minder onderstuur/meer overstuur te krijgen)

Je zal uiteindelijk je rijstijl er op moeten aanpassen om het onderstuur tot een minimum te beperken...

Waarom Koni's? Er zijn maar 2 goede opties voor wat sportievere schokbrekers voor een 911 van voor '90
De gele Koni's of Bilsteins

De Koni's hebben het voordeel dat ze verstelbaar zijn
E.e.a. is echter ook afhankelijk van het type veerpoten je op je auto hebt zitten (heb je Bilstein veerpoten, dan zit je aan Bilsteins vast)

De Bilstein Sport dempers zijn behoorlijk stug en werken het best als je ook stuggere veren monteert
Anders Bilstein HD's kiezen.
(je kan de Bilsteins wel op maat laten "re-valven" maar dat is weer een verhaal apart)

gr.

Jeroen

17 maart 2004 13:35
Profiel WWW
foxtrot / oscar
Bericht 
John4S schreef:
Weet je toch wel,

Jeroen zijn roots liggen volgens mij dicht bij of in het Zeeuwse.

Koni zit in Oud Beijerland :wink:

gr.

Jeroen

17 maart 2004 13:38
Profiel WWW
Bericht 
Da's duidelijk.

Afbeelding
Nu in prijs verlaagd.

17 maart 2004 13:40
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Koni zit in Oud Beijerland :wink:

gr.

Jeroen

Dus in je achtertuin. :wink:

17 maart 2004 13:51
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
RS-R schreef:
Da's duidelijk.

Afbeelding
Nu in prijs verlaagd.

Knappe vent als je die onder een 911 van voor 1990 kan schroeven :D
Zijn toch PSS-9 dempers? Die hebben voor nog een aanpassing nodig, anders hoor je tijdens het sturen constant de veren knallen...

gr.

Jeroen

17 maart 2004 14:19
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Lidmaatschap
:?: is iedereen lid van N.P.C.? En wat zijn de voors en tegen?

22 maart 2004 19:37
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht Re: Lidmaatschap
Gizmo schreef:

Lees deze topic is door vanaf het begin.

NPC = Afbeelding

22 maart 2004 20:20
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: Lidmaatschap
Gizmo schreef:

Kijk ook ff rond op het BB van de NPC zelf. www.porscheclub.nl
Vooral de discussie over 911 & PW... :lol:

22 maart 2004 23:00
Profiel
Bericht 
Ben (aspirant :lol:) -lid.
Nooit aan enig evenement meegedaan, dus ik weet het niet.
Vind het clubblad er wel amateuristisch uitzien voor de vele Pecunia contributie.
Met zo veel betalende leden verwacht je bij een van de grootste P-clubs toch wel wat beters.
Ben me voor het nieuwe nog aan het bezinnen of ik wel of niet lid moet blijven.
Op het moment zou ik mijn lidmaatschap niet continueren, maar nogmaals dat heeft totaal niets met de activiteiten te maken maar meer met mijn tijd.
"Sponsoren" kan ik ook elders.
En nog fiscaal aftrekbaar ook nog :lol:

22 maart 2004 23:28
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
RS-R schreef:
Vind het clubblad er wel amateuristisch uitzien voor de vele Pecunia contributie.
Met zo veel betalende leden verwacht je bij een van de grootste P-clubs toch wel wat beters.

:idea: Enquete NPC magazine invullen: "De redactie van het NPC magazine wil graag uw mening weten over ons clubblad". Zonder respons geen beter clubblad ;).

22 maart 2004 23:42
Profiel
Bericht 
reeds :roll:

22 maart 2004 23:45
Profiel
PorscheForum Rakker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
RS-R schreef:
"Sponsoren" kan ik ook elders.

Steeds welkom, is voor een goed doel (Speedster '89) :wink:

22 maart 2004 23:59
Profiel
Bericht 
goed Lou :lol:

23 maart 2004 0:04
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
vanuit een ander draadje:

Jan A. (964 C4) schreef:
Van de NPC ben ik sinds een jaar geen lid
meer.

Waarom Jan als ik vragen mag.

John (een zeer tervreden NPC lid)

10 jul 2004 17:04
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
John4S schreef:
vanuit een ander draadje:

Jan A. (964 C4) schreef:
Van de NPC ben ik sinds een jaar geen lid
meer.

Waarom Jan als ik vragen mag.

John (een zeer tervreden NPC lid)

Hoi John,

Mag je best vragen en ik wil ook best antwoorden echter met die toevoeging dat het een absoluut persoonlijke mening is dus ga er niet over in debat:

1) Absoluut geen aandacht voor nieuwe leden. Nooit aangesproken door iemand van het bestuur of een ander lid terwijl ik 5 keer heb meegedaan aan een tocht en een nieuwjaarsreceptie heb bezocht. Is bij de tochten van het forum/prik-pagina toch wel ff anders.

2) Het wollige taalgebruik van de club mail (inauguratie en zo :?: )

3) Ten tijde van mijn lidmaatschap was er een hoop gedonder in het bestuur. Nooit begrepen exact waarom, maar wel een hoop post overgekregen. Totaal irrelevant geleuter (voor mij).

4) Het oudejaarsfeest in galakostuum. Heb daar wat over geschreven naar de voorzitter (niet erg positief geef ik toe) en het mailtje terug (toen wel direct contact ) was nu niet bepaald vriendelijk van toon.

5) De kosten vind ik veel te hoog. Via dit forum of de prik pagina idem tochten gereden voor minder tot geen kosten bij de NPC en dat zonder lidmaatschap.

6) Je mag alleen zieke kinderen rijden als je lid bent van de NPC.

Dit zijn zo 6 redenen dat ik mijn lidmaatschap heb opgezegd al is punt zes mij pas na het opzeggen bekend geworden. Kan zijn natuurlijk dat het aan mij ligt, want een club met 600 leden of zo zal toch wel iets te bieden hebben lijkt me. Toch is de opkomst dan procentueel gezien weer erg laag. Website meestal niet erg actueel.

Verder niks geen rancune (behalve dan die mail van het baasje :wink: ) en gewoon een persoonlijke beslissing op zuiver gevoelsmatige gronden.
Voelde me er niet thuis. Mijn broertje daar in tegen is wel lid van de NPC en heeft het er geloof ik wel naar zijn zin.

Geef mij maar het Porsche Forum en bv een Drenthe rit met bijna 30 Porsches ipv meer dan 100.

Hoop dat je mijn opvatting apprecieert. Mee eens is wat anders natuurlijk :lol:

13 jul 2004 22:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Zo gaat het er helaas in veel clubs aan toe [hoewel ik geen ervaring heb met de npc]. Je hoort heel vaak de punten die Jan beschrijft, daarom voor mij geen clubs meer. Gewoon zo'n gezellig "clubje" als hier op het forum is meer dan genoeg, alles mag niets moet, en boordevol informatie, meer dan welk clubblad ook.

mhaschreurs.hyves.nl

13 jul 2004 22:19
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
michael schreef:
Gewoon zo'n gezellig "clubje" als hier op het forum is meer dan genoeg, alles mag niets moet, en boordevol informatie, meer dan welk clubblad ook.

Bijval, en dan ook nog van die leuke gifjes en googletjes... :lol: :wink:

Afbeelding

13 jul 2004 22:52
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
horn schreef:
michael schreef:
Gewoon zo'n gezellig "clubje" als hier op het forum is meer dan genoeg, alles mag niets moet, en boordevol informatie, meer dan welk clubblad ook.

Bijval, en dan ook nog van die leuke gifjes en googletjes... :lol: :wink:

Afbeelding

Haha... 0-100 in ??

13 jul 2004 23:11
Profiel Twitter 
Moderator
PF #57
Bericht 
Alternatieve Cayenne... :lol: :wink:

13 jul 2004 23:12
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Jammer maar zeer te begrijpen Jan, ik hoop dat ik als tevreden NPC lid hier iets voor hun te verwoorden, al vind ik dit de taak van dhr. H Schouten, maar ja die.......... komt hier nooit.

Jan A. (964 C4) schreef:

1) Absoluut geen aandacht voor nieuwe leden. Nooit aangesproken door iemand van het bestuur of een ander lid terwijl ik 5 keer heb meegedaan aan een tocht en een nieuwjaarsreceptie heb bezocht. Is bij de tochten van het forum/prik-pagina toch wel ff anders.

Dit hebben ze wel degelijk begrepen bij de NPC en hebben dit sedert dit jaar opgelost, en wel in de vorm van Paul van Engelen (een zeer gerespecteerde en bekwame en aardige vent, sommige twijfelen aan hem :cry: ikke dus niet), en heb deze al enkele malen tijdens de NPC evenemten dit jaar in actie gezien met de nieuwe leden.

Jan A. (964 C4) schreef:

2) Het wollige taalgebruik van de club mail (inauguratie en zo :?: )

Tja tis dus geen club voor sjonnies en andere, ik vindt dat geen wollig taalgebruik echter normaal ABN, maarja wie ben ik, waarschijnlijk net als die andere NPC leden, een gewone vent die net als jij normaal doet.
Nee dan ben je nooit geweest op een meeting van de PCH (Porsche Club Holland), NPC had is een nachtrally georganiseerd met die ballen samen (2002) jeetje dat zijn pas echte ballen, jeweetwel van die golfers (sorry Harald) met die ruitjesbroeken en dito sigaren, met de vrouwen die net bij Connie Breukhoven zijn geweest, en die hebben daar dus een heuse ballotage, "verrek zeg kerel wat verdien jij", "en kijk nou daar gaat een heuse 964, bah das pas pleps zeg". ze hebben is een lid geroyeerd vanwege een oorbel, nou dan kan bij de NPC een kwart al weg.

Jan A. (964 C4) schreef:

3) Ten tijde van mijn lidmaatschap was er een hoop gedonder in het bestuur. Nooit begrepen exact waarom, maar wel een hoop post overgekregen. Totaal irrelevant geleuter (voor mij).

idd een hoop geleuter, maar bestuurlijk hebben ze dit naar mijns inzien redelijk opgelost, had iets (fijne weet ik er niet van) te maken met zakkenvullerij van een ex. van de vorige voorzitster (Gerda K.) welke een zeer bekwame dame was maarja... een lang verhaal.
Ik weet dat het huidige bestuur nog steeds met die vervelende ervenis te maken heeft, en daar balen zij behoorlijk van.

Jan A. (964 C4) schreef:

4) Het oudejaarsfeest in galakostuum. Heb daar wat over geschreven naar de voorzitter (niet erg positief geef ik toe) en het mailtje terug (toen wel direct contact ) was nu niet bepaald vriendelijk van toon.

tja das nou eenmaal een traditie, tis wel als je het anders bekijkt een van de weinige evenementen, waarin iedereen totaal gelijk is, geen verschillen in kleding - auto - etc. etc., allemaal gelijk zelfs met het eten, is wel is leuk om mee te maken, allemaal in zo'n pinguinspakkie, ik vond het een leuk evenement, niet om ieder jaar te doen maar toch het heeft wel wat, enne traditie he, is iets waar we zuinig op moeten zijn.

Dat je onvriendelijhk te woord ben gestaan is niet leuk, vreeed maar dat kan niet, weet je nog wie, enne actie geeft altijd reactie, das nou eenmaal menselijk, als iemand mij (zakelijk) een nare brief stuurt krijgt ie er 1 terug die wellicht ff onvriendelijker is, mits gegrond.

Jan A. (964 C4) schreef:

5) De kosten vind ik veel te hoog. Via dit forum of de prik pagina idem tochten gereden voor minder tot geen kosten bij de NPC en dat zonder lidmaatschap.

Das een persoonlijke, ik deel die mening niet, tuurlijk zijn de forumritten goedkoper, maar daar heb ik al is een discussie over gedaan (Eric hellup)

Jan A. (964 C4) schreef:

6) Je mag alleen zieke kinderen rijden als je lid bent van de NPC.

Onzin

Jan A. (964 C4) schreef:

Kan zijn natuurlijk dat het aan mij ligt, want een club met 600 leden of zo zal toch wel iets te bieden hebben lijkt me. Toch is de opkomst dan procentueel gezien weer erg laag.

Er zijn idd helaas veel slapende leden, en veel roulerende jongens (ff een Porsche en dan huppetee weer een andere), ook veel jongens die er 1 in de restauratie hebben, die zijn er tuurlijk niet op een toerrit, gezien deze feiten altijd wel een opkomst van 10 procent is niet mis, reken ik domweg de mensen die gewoon niet kunnen of iets anders aan de hand hebben niet mee.

Maar er is wel een harde kern van een man of 150

Jan A. (964 C4) schreef:

Website meestal niet erg actueel.

Helemaal mee eens, drom zit ik en andere hier.

Jan A. (964 C4) schreef:

Geef mij maar het Porsche Forum en bv een Drenthe rit met bijna 30 Porsches ipv meer dan 100.

Gedeeltelijk mee eens, Drentherit was een specifieke Priktocht, alwaar enkele van onze club (vanwege de verstrengeling) ook waren.
Ikzelf ben geen Prikpaginaganger, ik hou het bij 1 forum (sporadisch het het NPC BB), www.porscheforum.nl de beste en de gezelligste tuurlijk, ja toch :?: :?:

14 jul 2004 10:13
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
John4S schreef:
Jammer maar zeer te begrijpen Jan, ik hoop dat ik als tevreden NPC lid hier iets voor hun te verwoorden, al vind ik dit de taak van dhr. H Schouten, maar ja die.......... komt hier nooit.

Toch wel hoor :D ..... en niet toevallig uitsluitend in de rubriek Onderdelen / Interieur Aangeboden ;) :mrgreen:

John4S schreef:
Jan A. (964 C4) schreef:

Dit hebben ze wel degelijk begrepen bij de NPC en hebben dit sedert dit jaar opgelost, en wel in de vorm van Paul van Engelen (een zeer gerespecteerde en bekwame en aardige vent, sommige twijfelen aan hem :cry: ikke dus niet), en heb deze al enkele malen tijdens de NPC evenemten dit jaar in actie gezien met de nieuwe leden.

Eens :!: als nieuw NPC-lid ;)

John4S schreef:
Jan A. (964 C4) schreef:
het mailtje terug (toen wel direct contact ) was nu niet bepaald vriendelijk van toon.
Dat je onvriendelijk te woord ben gestaan is niet leuk, vreeed maar dat kan niet, weet je nog wie, enne actie geeft altijd reactie, das nou eenmaal menselijk, als iemand mij (zakelijk) een nare brief stuurt krijgt ie er 1 terug die wellicht ff onvriendelijker is, mits gegrond.

Reageren & communiceren is helaas geen sterke kant van (bestuursleden van) de NPC. :( :evil:

John4S schreef:
Jan A. (964 C4) schreef:
Das een persoonlijke, ik deel die mening niet, tuurlijk zijn de forumritten goedkoper, maar daar heb ik al is een discussie over gedaan (Eric hellup)

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?p=13909#13909 :^:

John4S schreef:
Jan A. (964 C4) schreef:
Gedeeltelijk mee eens, Drentherit was een specifieke Priktocht, alwaar enkele van onze club (vanwege de verstrengeling) ook waren.
Ikzelf ben geen Prikpaginaganger, ik hou het bij 1 forum (sporadisch het het NPC BB)

Forum- & Prikbordtochten doen niet voor elkaar onder :!: en zou ik dan ook zeker niet laten schieten vanwege het "gedrag" van enkelen online :wink: .

14 jul 2004 11:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 168 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende