Uitleg van de PFT Hunt 37
Hint 1:
Hier ligt de PFT begraven.
Hint 2:
De eerste grote stad tussen de Tigris en de Eufraat. Deze verwijst naar het eerste gebruik van wijn.
Hint 3 - 6: [img]http://www.porscheforum.nl/album_thumbnail.php?pic_id=34553][/img] Alexander de Grote veroverde in de 4de eeuw voor Christus grote delen van Azie en het midden oosten. Hij bracht de wijn van Egypte naar Griekenland.
Hint 7:
Julius Ceasar verovert Europa. Alle Legioenen vestigen zich op mooie plekken en er werd meteen een Wijngaard aangelegd op een Zuid helling. De meeste grote Domeinen stammen uit de Romeinse tijd.
Hint 8:
Dit is de Tempel Bachus (God van de wijn) in Libanon met verwijzing naar de Wijn.
Hint 9:
De beroemde klok in Praag. De PFT ligt in Vlaardingen, die een zusterstad heeft in Tjechie.
Hint 10:
Chateau Margaux, dit huis heeft een premier grand crus classe en wordt gezien als 1 van de mooiste wijnen ter wereld. Volgens mij zitten hier alleen bierdrinkers....
Hint 11 + 12. Chateau La tour + de grond gekust van Margaux. Volgende keer ga ik op de biertoer.....
Hint 13:
De Apostel hoeve is de grootste en bekendste wijn domein in NL.
Hint 14:
Volg de Maas, dan kom je uit in Vlaardingen.
Hint 16:
Jullie moeten het zoeken richting Rdam.
Hint 17 - 27: Allemaal verwijzingen naar foto’s in de omgeving waar de PFT ligt verstopt.
Ik kijk er op terug met ambivalente gevoelens. Ik vind het zelf een goed bedachte hunt, maar er was totaal geen aansluiting met de hunters. Ik heb nog steeds het idee dat dit nu weer niet zo ongelofelijk moeilijk was. Was het mooie weer of de vakantie tijd die parten gespeeld heeft? Ik lees dat ik de hints te snel heb laten opvolgen. Ik wilde graag op zondag naar het terras om de vinder op een wijntje te trakteren. Zo zie je maar, haastige spoed is zelden goed.
Gelukkig heeft Pascal het einde op een waardige manier volbracht. Als tie weer in de buurt komt, dan ga ik er zeker weer achteraan.