Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:51

Antwoord op onderwerp  [ 225 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Porsche Days Francorchamps: 5,6,7 mei 2006 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Jan schreef:
Citaat:
Rufie en 911-lover kunnen ook aardig behoorlijke plaatjes schieten ....

...helemaal mee eens, alleen hebben ze geen foto's van mij gemaakt!! :twisted:

Neen Jan , niet in Francorchamps, maar ik heb welje wagen zien staan en ik heb er al foto's van in Lelystad :wink:
Ik zal ze eens opzeken en hier plaatsen :D
Nog enkele leuke fotootjes van Silvain (waarvan ik de eerste subliem vind)
AfbeeldingAfbeelding

Laatste update 22/10/2013

10 mei 2006 10:39
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Alsjeblieft Jan , at your service :salut: (en volledig gratis) :cheesy:

Afbeelding

@Rufie : Prachtige foto's :res: :thumleft:
Ik heb nog heel wat te leren :wink:

10 mei 2006 10:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
De vermelding "toiletten" is wel grappig :lol:

10 mei 2006 12:33
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
...merci plaatjes-mannen :lol: ..het is werkelijk top-materiaal om van te smullen!

10 mei 2006 12:34
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Carrera4s schreef:
De vermelding "toiletten" is wel grappig :lol:

En nog wel in dezelfde uitvoering als het nummerbord.
Fotografisch verantwoord dus :lol: :lol: :lol:

10 mei 2006 13:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Ohja..ik zou natuurlijk nog effe de belevenissen neerzetten van Zondag!

ZONDAG:

Die ochtend nog vroeger weggegaan dan de dag ervoor. We waren bang dat we misschien in file kwamen te staan ergens. En was maar goed ook, want dat we de auto geparkeerd hadden bij het circuit stond bijna al alles vol! En niet alleen door bezoekers van Normaal Verkeer, neen, Porsche zo ver het oog kon kijken!! :shock: Eigenlijk was ik al iets gewent van Zandvoort, maar dit spande echt de kroon.
Ik wandelde langs de vele modellen, de één nog mooier dan de ander en streek soms voorzichtig even over de lak. Donald vond het jammer dat er maar weinig 924ers waren, maar ik hoorde zijn gemopper maar vaag op de achtergrond.
In dat halve uur schoot ik al ruim de helft van mijn digitale camera vol, en dan waren we nog niet eens bij het circuit zelf geweest!
Overal om ons heen kwamen nieuwe bezoekers het terrein op met hun sportwagens.

Bij de paddocks was het gelukkig wat rusiger, en kreeg ik de kans een beetje te snuffelen bij de vele GT3's en RS'en.
Van Rufie en de rest van de groep die we een dag tevoren hadden gezien was overigens geen spoor te bekennen, maar ik was er vast van overtuigt dat ze hier ergens rond dwaalden.

Om een uurtje of half 2 werd er omgeroepen dat er een parade was. Ik fronste mijn wenkbrauwen. Was die parade niet pas aan het einde van de middag, zo tegen 4 uur?? Blijkbaar niet, want ineens kwam alles om ons heen in beweging. Er werd een lange rij gemaakt van Porsche's, zowel bij de wandelpaden als bij de paddocks.
Het begon te kriebelen bij mij. Het liefst had ik mee gewilt. Dus vroeg ik aan één van de organisatoren van de Porsche Cayenne Expierience of mijn vriend en ik mee mochten in de nieuwe Turbo S in de parade. Maar dat was helaas alleen weggelegt voor speciale VIP mempers met een grijs bandje om de pols. ( uiteindelijk stapte die man WEL alleen in de Cayenne! )
Na heel wat heen en weer geloop vonden we dan een 2nd Gen Porsche Carrera in donkerblauw(?) waar een Fransman in zat, inclusieve zijn twee kids op de achterbank. Ik vroeg hem beleefd of hij iemand van ons wilde mee nemen, en in gebroken engels vertelde hij dat dat kon...Nou, je had geen idee wat ik toen voelde. Adembenement!

Ik dook de Porsche in en geen 5 min. later werd het teken gegeven voor de start. Helemaal aan top stond natuurlijk de Carrera GT.
Jankend vertrok hij, gevolgd door 2 996 Turbo's en in het midden een GT2 R, met een Giga grote vleugel! Daarna kwamen er drie GT3's in formatie, een rij met Targa, S model en Boxster. En daarna kwamen wij! De Carrera GT bevond zich dus niet eens 20 meter van ons vandaan..
Op het moment dat het circuit zich de berg omhoog kronkelde keek ik even uit het raampje en de tranen sprongen zowat in mijn ogen. Onwijs, zo veel Porsche op één plaats, en allemaal in beweging!

Met andere woorden, Porsche Francorchamps was zeker een unieke belevenis, waar ik volgend jaar zeker weer deel van wil gaan uitmaken!
( misschien wel met de eigen wagen, je weet het maar nooit, aangezien ik op de Donderdag daarvoor mijn theorie behaalde... :wink: )

10 mei 2006 15:02
Profiel Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
FROST schreef:
( misschien wel met de eigen wagen, je weet het maar nooit, aangezien ik op de Donderdag daarvoor mijn theorie behaalde... :wink: )

top, gefeliciteerd :!:

10 mei 2006 15:06
Profiel WWW Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ik zei het toch dat ze gepassioneerd is... :D

Hey Olaf,
moet je wat weten : ik heb nu pas je berichtje gehoord dat je nog een plaatsje vrij had in de parade ! Sympathiek om aan mij te denken. Bedankt. Mocht natuurlijk niet klagen in de GT3 RS. Heb zelfs heel even aan het stuur gezeten en even de motor in de toeren gejaagd : zaaalig. Durfde er wel niet mee in de parade uit schrik dat er iets zou gebeuren...

Greets,
Rufie.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

10 mei 2006 15:11
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
rufie schreef:
Hey Olaf ...

Tja .... daar kan ik natuurlijk niet tegenop :arrow: zo'n GT3RS

FROST schreef:
...aangezien ik op de Donderdag daarvoor mijn theorie behaalde... :wink: ..

Gefeli :drive:

Bij wie ga je praktijk-rijles nemen :?:

Die gozer van Anders is echt leip - mag je lekker hard :twisted: bij z'n zus daarintegen :(

10 mei 2006 15:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Olaf:
Ik rij al dik anderhalf jaar ofzo..kan eigenlijk gelijk afrijden..maar ik belde vanmiddag mijn rijinstructeur ( Jongejans Den Helder/Julianadorp ) dat aanvragen van Examen nu al dik 10 weken duurt :cry:

10 mei 2006 16:02
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Geel
Bericht 
@ Rufie; ik reed mee in de sport klasse met nummer 255. Zou top zijn als je wat had.

@ 911-lover; bedankt! Hele mooie foto. het lijkt zelfs alsof ie harder glimt dan in werkelijkheid. en die toiletten....ach, die fotoshop ik wel weg! :wink:

10 mei 2006 18:50
Profiel
PF #911
België
Bericht 
Rufie:

Waarom showde je niet zelf met je beauty? En nee dan bedoel ik niet je afgetraind lichaam maar wel je wondermooie 968 :lol:
Snap de vrees wel alhoewel de drang zo groot is stap ik toch ook altijd met knikkende kniëen achter het stuur van een 911. Zou het zo jammer vinden als er iets zou mislopen...
Ex: Elise S1 111S

10 mei 2006 19:15
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Jeroen914 schreef:
zijn er ook nog mensen hier die op het circuit hebben gereden?
of hebben we alleen maar fotootjes gemaakt :mrgreen:

Tja, ik kwam eigenlijk als toeschouwer .........maar ik was net 5 minuten op het circuit , werd ik uitgenodigd om te racen met een GT3. :shock:

Snel een verklaring getekend dat ik niemand aansprakelijk zou stellen bij schade en een race overall geleend en met een te grote helm heb ik mijn eerste rondjes op Spa gereden met een geleende GT3.
Het engste circuit waar ik ooit gereden had omdat de bochtsnelheden erg hoog liggen in vergelijking met Zandvoort. Maar na een paar ronden werd ik vrijer en reed vrolijk mijn rondjes mee achter een snelle 964 RS.
Het ging heerlijk, de auto had slicks en dus veel grip.
Met 360 pk haal je redelijke snelheden, maar als er een GT3RS aankwam ging ik maar snel aan de kant. Wat gaan die dingen hard, om maar van de 'herrie' te zwijgen.
Volgend jaar misschien toch met mijn eigen auto meedoen :lol:

10 mei 2006 22:52
Profiel WWW Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Jan schreef:
@ Rufie; ik reed mee in de sport klasse met nummer 255. Zou top zijn als je wat had.

@ 911-lover; bedankt! Hele mooie foto. het lijkt zelfs alsof ie harder glimt dan in werkelijkheid. en die toiletten....ach, die fotoshop ik wel weg! :wink:

Hey Jan,

ik heb gelukkig nog iets gevonden, niet de scherpste en beste compositie, maar ja...toch wel leuk voor jou denk ik.

Afbeelding

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

10 mei 2006 23:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Renntech schreef:
Tja, ik kwam eigenlijk als toeschouwer .........maar ik was net 5 minuten op het circuit , werd ik uitgenodigd om te racen met een GT3. :shock:

Tsja shit happens everywhere..... :lol: Maar om in deze 'shit' te stappen is toch niet zo erg.... :wink: :wink:

11 mei 2006 0:41
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
yohanv schreef:
Renntech schreef:

Tsja shit happens everywhere..... :lol: Maar om in deze 'shit' te stappen is toch niet zo erg.... :wink: :wink:

...inderdaad...mooi meegenomen voor Renntech...maar van harte gegund hoor! 8)

11 mei 2006 0:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Geel
Bericht 
Rufie, geweldig!!!!

Bedankt!

11 mei 2006 1:49
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Door de reportage nog eens te overlopen merkte ik dat vanaf foto 42 tot en met 82 van vrijdag niet opgeladen waren.
Deze staan er nu dus ook tussen.

11 mei 2006 18:12
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
He Jan, deze had je nog tegoed....

Afbeelding Afbeelding

11 mei 2006 20:02
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Geel
Bericht 
dank u dank u dank!!!

11 mei 2006 20:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
wow Jan,
heel mooi zeg. 8)

11 mei 2006 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 GT3 mkII
Omgeving Delft
Bericht 
Ben afgelopen weekend (de zaterdag) ook wezen kijken. Met nadruk op kijken. Als ik jullie (en al die andere) dan zo zie rijden krijg ik daar ook onwijze zin in. Alleen ik heb geen circuitervaring. Is dat nodig om aan zoiets mee te doen?

11 mei 2006 21:12
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Naar mijn mening is het beter van wel.
Er zijn er echt wel die denken dat ze competitie aan het rijden zijn en dan is het op die snelheden en maneuvers meer dan oppassen.
Die houden met niks rekening en snijden je overal af :?
Ik vrees dat als je niet gewoon bent circuit te rijden je op deze dagen met brokken gaat zitten door die @§"#& :evil:

11 mei 2006 22:11
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Solid4S schreef:
Alleen ik heb geen circuitervaring. Is dat nodig om aan zoiets mee te doen?

Je zou voor de gein eens een (ERAN) cursusje moeten volgen .... en daarna nog eens kijken of je het allemaal wel zo makkelijk vindt\lijkt :idea: :wink:

11 mei 2006 22:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
:D Tjah...ik mocht zaterdag middag meerijden in een gele 993 RS, nouw, die eigenaar was een echte zenuwenpees! Dat we hoorden dat we 5 min. vertraging hadden om het circuit op te mogen toen begon hij heel ongemakkelijk zijn vingers op het stuur te slaan :? Ik dacht nog Oh Oh, waar ben ik nu beland!!??
Eenmaal op de baan haalden we echt zowat ALLES in, de GT3 en zelfs de GT2. In die hele nauwe bochten aan het einde wist die man het nog voor elkaar te krijgen met piepende, ietwat rokende banden voorbij te scheuren. Echt niet meer normaal!! :D :shock:

12 mei 2006 8:46
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 225 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende