Nu bij deze dan maar een uitgebreid verslag van de vondst van de 7e PFT.
Na de aanwijzing eerder dat de PFT bij de tv-toren in Spannenburg moest liggen ben ik zoals jullie eerder hebben kunnen lezen met dochter Ivanna in de auto gestapt om eens te gaan neuzen. Ik had de fotos uitgeprint en duidelijker gemaakt als hulpmiddel en de laptop met GPRS mee om te kunnen checken of niemand me voor was geweest. (Hoezo vreemd gedrag
)
De toren en de lokatie waar aanwijzing 5 was gemaakt hadden we al snel gevonden (zie onze eerdere posts) Daarna zijn we aan beide zijden het kanaal gaan verkennen turend naar de overzijde om te zien welke delen van damwanden waren voorzien.
Al snel waren Ivanna en ik het er over eens dat de PFT aan de oostzijde moest liggen omdat er aan de westelijke kant bij het busstation en restaurant te weinig gras stond zoals op aanwijzing 1 was te zien. Ook waren de ruimten van de damwand hier volledig dicht zodat de trofee hier niet in kon liggen.
Dus wij op naar de Brekkendijk om daar aan de waterkant te zoeken. De damwand begint onder de brug en loopt een ruime kilometer naar het zuiden. Alle lokaties zonder gras en dichte plekken sloegen we over. Maar na alle gaten te hebben uitgekamd en ook de sloot aan de overkant van de Brekkendijk te hebben geinspecteerd was er niks gevonden.
Aangezien het akelig druk met toeristen was waarvan er velen vertoefden in het gras en het bootje hadden aangemeerd aan de damwand hadden we het donkerbruine vermoeden dat iemand, mogelijk een argeloos niet PF lid, de PFT had opgehengeld.
Ivanna, teleurgesteld dat ze ondanks haar verwoedde zoekpogingen niks had gevonden, weer in de auto gejaagd en zo tegen 3en maar richting huis gereden. Op het forum had nog niemand zich gemeld zag ik intussen en ik heb dus even een kort verslagje gemaakt (zie eerder)
Nadat Ton had gemeld dat de trofee er om even voor zes uur nog lag en mij alleen maar duidelijker werd dat ik wel degelijk aan de goede kant had lopen zoeken eerder die middag, toch de moed maar weer bijeengepakt.
Eerst even de Amsterdam Beijing rally afgekeken en toen stond Ivanna al klaar om mij mee de auto in te krijgen. Ik had vrouwlief de opdracht gegeven dit maal maar af en toe even op het forum te kijken want ik had het vermoeden dat Erick reeds onderweg was.
Gelijk maar naar de Brekkendijk gereden waar nu enkel nog een stel vissers zaten. Wederom aan de brugkant begonnen want daar was de laatste aanwijzing gemaakt. Alle gaten weer uitgebreid met zaklamp bekeken maar helemaal niks.
Nog een keer richting het punt recht tegenover de tv toren gelopen. Hier staan op twee plaatsen die gele borden met een K er op aanduidend dat daar een kabel onder het kanaal door loopt. Op handen en knieën gingen Ivanna en ik nu zo ongeveer langs de waterkant. Maar nu ook de lokaties waarvan we dachten dat ze dicht zaten flink nalopend. En jawel na ongeveer een kwartier was het raak. In de uitstulping van de damwand stond een enorme graspol en ernaast zat een gat dat niet veel groter was dan de koker van de PFT. Geheel met gras bedekt en dus in eerdere pogingen ook niet als verdachte locatie aangemerkt. Van de koker stak ongeveer eenderde boven het water uit en dus werd de zaak letterlijk en figuurlijk boven water gevist. Ivanna kon haar plezier niet op want eindelijk had ze ook eens iets 'gewonnen'.
Helaas had ik in alle haast de camera thuis laten liggen dus snel nog even wat fotos gemaakt met het mobieltje (beroerde kwaliteit want het schemerde al aardig)
Toen nog even een praatje met de vissers gemaakt die zich al zorgen maakten over die twee idioten die op hun knieën de damwand aan het inspecteren waren met een zaklamp. Bijna hadden ze al alarm geslagen omdat er terroristische activiteiten ontplooid werden. Helemaal toen ze me een "staaf dynamiet" zagen opvissen
Maar goed, de koker maar open gemaakt en die zat inmiddels voor een kwart vol met water uit het Margriet Kanaal (wel 100 jaar oud begrijp ik nu). Eerst de begeleidende brief gelezen. Voorzover de inkt niet was doorgelopen. En toen bleek dat mijn langverwachte 996 er ook nog in zat.
(met dank aan Ton en Els voor deze leuke attentie)
Snel naar huis en eerst Ivanna, die zichtbaar had genoten van dit enorme avontuur, maar in bed gestopt. Wel moest ze nog even snel een foto maken van mij achter mijn bureau. Niet te hard schrikken dat ik er ook op sta maar zo weten jullie gelijk wie mhoeneveld (
zeg maar Maurice) is
Ik weet al waar de PFT heen gaat en hij gaat niet makkelijk worden. Hoop alleen dat jullie hem voor mijn vakantie (18 augustus) vinden
Ivanna heeft de PFT opgevist
Zo zag de damwand met graspol er uit. Hiertussen was de PFT verborgen.
Het bord dat de kabel door het kanaal aan gaf recht achter de vindplaats
De tv-toren recht tegen over de vindplaats
Zicht naar de Spannenburg brug vanaf de vindlokatie. Ongeveer 250 meter
mhoeneveld (zeg maar Maurice) aan het bureau met het PF ingebrand op de monitor
Ton en Els, dank voor deze sublieme verstopactie. De PFT was zeker niet zomaar zichtbaar en ik denk dat jullie je enorm vermaakt hebben