Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 16:27

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
PFT HUNT - DEEL 8 - Gevonden 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Afbeelding

Uiteindelijk hebben we hem gevonden naar flink wat gezamelijk speurwerk met Olaf en Marcos.

Vandaag de hunt de hele dag aan het volgen geweest, zeker toen het duidelijk werd, dat hij deze keer wat dichter in de buurt lag.

Toen op het forum duidelijk werd, dat het laagst punt van NL 6,76 onder NAP is en zich bevind in Nieuwerkerk aan de IJssel, kreeg ik het gevoel dat we warm werden. Door vervolgens wat de Googlen met Nieuwerkerk en 1953 vond ik het monument ´een dubbeltje op zijn kant´ Vervolgens ben ik direct in de auto gestapt en er naar toe gereden. Daar aangekomen vond ik helaas niets en ben toen het forum met mijn mobiel gaan raadplegen en daar werd vervolgens de tip over het monument gegeven.

Daarna ben ik de dijk verder doorgereden om te kijken of ik de plaats kon vinden, waar de foto van het water was gemaakt. Na niets gevonden te hebben, ben ik terug gereden naar het monument en daar stonden inmiddels Marcos en Olaf.

Inmiddels kregen we ook de hint over de vlag.

Olaf onderhield ook nog een lijntje naar Pascal en al gauw werd het hun duidelijk, dat het om de vlag van Tanzania ging en de relatie tot de ambassade was snel gemaakt.

Adres opgezocht en rijden maar weer.

Vervolgens gingen we verschillende kanten uit om vervolgens toch weer gezamelijk uit te komen vlak bij van Vliet

Afbeelding

na het buurtje uitgekamt te hebben, waar overigens ook nog een kleine peilstok stond zijn we verder gereden richting Van Vliet

Daar bij het NAP monument gekeken, maar ook daar was niets wat op het hekje van de foto leek.

Afbeelding

Vervolgens zijn we nog wat door gereden totdat we een aantal hekjes zagen. Bij het eerste hekje aangekomen, bleek deze heel wat overeenkomsten te hebben met de foto en vervolgens zag ik de PFT liggen uit de grond steken.

Het was zo een leuke onverwachte mini meeting met uiteindelijk de vondst van de PFT.

Gelukkig kwam ik Olaf en Marcos tegen aangezien ik zelf mijn camera was vergeten.

Olaf en Marcas bedankt voor de foto´s die ik inmiddels al op de mail heb gekregen.

Afbeelding

Maurice bedankt. :thumright:

11 aug 2006 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Afbeelding

Daar waar de regenboog op de grond komt, daar lag die natuurlijk..

11 aug 2006 22:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Gefeli Gerhard! Zoals ik al zei: mooie zoektocht, en je hebt er iig voldoende moeite voor gedaan!

11 aug 2006 22:26
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Mooi :thumleft:

... kan ik eindelijk deze foto'tjes plaatsen :arrow:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:wink:

11 aug 2006 22:27
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Gerhard, van harte gefeliciteerd. Knap speurwerk. Ik had niet gedacht dat jullie het zo snel zou lukken. :thumright:

Ik heb lang moeten nadenken over een geschikte lokatie en ik wilde er een stukje historie aan knopen en wat van de omgeving in de hunt betrekken. Toen kreeg ik het idee om iets te gaan doen met het NAP en aangezien ik dicht bij deze lokatie heb gewoond was de keuze snel gemaakt.
Woensdag 9 augustus moest ik toch bij mijn ouders langs in Waddinxveen dus ik denk dat is mooi te combineren met een 'site survey'. De fotos voor de aanwijzingen zijn toen allemaal al gemaakt. Ik heb gekeken of ik bij het werkelijk laagste punt van Nederland kon komen maar dan hadden we moeten polstok hoogspringen. :wink:
Donderdag heb ik eens rustig zitten nadenken over hoe de aanwijzingen te gebruiken en te rangschikken. En zodoende kon ik vrijdag in de vroege ochtend voordat ik naar het werk ging eerst de PFT verstoppen. Ik zal hieronder alle aanwijzingen opsommen inclusief degene die ik nog over had. Dan is voor jullie ook duidelijk wat de relatie tussen alle aanwijzingen is.
Al vrij snel kwamen jullie in de buurt van het laagste punt. Ik heb toen een beetje om de vragen heen gedraaid om zo ook de 'kijkers' die nog niet hadden ingeschakeld een kans te kunnen geven en jullie nog wat denkvoer met de andere aanwijzingen te geven. Maar tevergeefs. Jullie zijn me een stel fanatiekelingen bij elkaar. Ik had het wel willen zien hoe de bosjes en omgeving werd afgestruind door de forumleden :wink:

Aanwijzing 1
De dijk is zoals jullie al ontdekt hadden de Groenendijk langs de IJssel. De IJsel ligt practisch op zeeniveau en op deze dijk zie je goed hoe diep de polder er achter loopt.
De foto van het Zeeuwse strand heb ik er bijgeplaatst omdat de zee zo ongeveer op NAP ligt en om jullie een beetje op het spoor van Zeeland te zetten.

Aanwijzing 2
Het getal 1953 refereert natuurlijk aan de watersnood ramp. In die nacht is ook de hele polder tussen Nieuwerkerk, Zoeterwoude en Boskoop bijna onder gelopen zie aanwijzing 6

Aanwijzing 3
676 is het aantal centimeters dat het laagste punt onder de zeespiegel ligt. Voorheen was dit 6,74 meter maar dat getal is officieel op 1 januari 2005 bijgesteld naar 6,76 meter onder NAP. Ik heb het getal 676 gebruikt omdat het in ieder geval niet direct iets in Google opleverde. Maar helaas waren jullie al snel achter de betekenis van dit getal.

Aanwijzing 4
Als we geen dijken zouden hebben zou Nederland er zo uit zien. Alles wat nu nog zichtbaar is ligt dus boven NAP

Aanwijzing 5
Dit monument staat in het stadhuis van Amsterdam (eh Stopera) en beeld het ijkpunt NAp uit met de waterstanden bij IJmuiden en Vlissingen en een kolom die de hoogte aangeeft tijdens de vloed in 1953

Aanwijzing 6
Het monument "Dubbeltje op z'n kant" op de Groenendijk. In de nacht van de watersnood ramp 1 februari 1953 dreigde de dijk hier door breken en de hele achterliggende polder onder ruim 6 meter water te verzwelgen. Er was een gat van 15 meter in de dijk geslagen. Burgemeester Vogelaar van Nieuwerkerk vorderde het schip de Twee Gebroeders van A Evegroen. De schipper zette de kop van de boot in het gat en als een sluisdeur sloot het schip het gat af. Daarna werd alles met zandzakken afgesloten. Zo werd een ramp voorkomen.

Aanwijzing 7
Vlak bij het monument voor het laagste punt van Nederland en het laagste punt van Nederland is Van Vliet Trucks en luxe autos gevestigd. Omdat deze firma veel zaken doet met Tanzania huist hier ook het consulaat van Tanzania.

Deze aanwijzingen wil ik jullie niet onthouden om het hele plaatje compleet te maken

Aanwijzing 8
Afbeelding
Een panorama foto vanaf het werkelijke laagste punt van Nederland.

Aanwijzing 9
Afbeelding
De A20 is de snelweg die nu op de plaats van de oude rijksweg tussen Rotterdam en Gouda loopt en waarlangs het laaste punt van Nederland te vinden is.

Aanwijzing 10
Afbeelding
Een oude kaart van Nieuwerkerk a/d IJssel en de omliggende omgeving

Aanwijzing 11
Afbeelding
Voor als jullie het nog niet hadden geweten er moest gezocht worden in Nieuwerkerk a/d IJssel

Aanwijzing 12
Afbeelding
Het monument dat (de nog oude) waarde van -6,74 meter onder NAP symboliseert vlak bij Van Vliet Trucks en pakweg 300 meter van de locatie waar de PFT ligt.

Aanwijzing 13
AfbeeldingAfbeelding
De 3e Tochtweg. Om deze aanwijzing heb ik me erg vermaakt. Vroeger (zie ook de kaart bij aanwijzing 10) liep de Derde Tochtweg helemaal door en langs de plek waar nu het houten hek staat waar de PFT ligt. Door de aanleg van de snelweg A20 is deze 3e tochtweg opgeheven aan deze zijde en loopt nu slechts aan de noordzijde van de A20. Als je hier heen was genavigeerd had je dus aan de verkeerde zijde van de A20 gestaan.

Aanwijzing 14
Afbeelding
Het bord dat vlak bij de oude Derde Tochtweg staat en aangeeft hoe de situatie rondom de laagste plek in Nederland in elkaar steekt. De PFT ligt hier pakweg 10 meter vandaan.

Aanwijzing 15
AfbeeldingAfbeelding
Het hek waarachter de PFT is verstopt. Om precies te zijn achter de linker paal van het openslaande hek.

Ik moet zeggen dat het vezinnen van een nieuwe locatie en het maken van de aanwijzingen minstens zo leuk is als de hunt zelf.
Mijn welgemeende complimenten voor de scherpzinnigheid en het algemene kennisniveau want ik had eigenlijk verwacht dat dit toch minstens twee dagen zou kosten en ik minimaal 12 aanwijzingen zou moeten posten. :wink:

En nu op naar nummer 9e. Doe jullie best. :thumright:

Laatst bijgewerkt door maurice op 11 aug 2006 23:25, in totaal 2 keer bewerkt.

11 aug 2006 22:39
Profiel WWW
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Allememachies,
ben ik even eten, boodschappen doen en topgear gaan kijken, is ie inmiddels al weer gevonden... :twisted: :shock:

Jullie zijn niet wijs! :wink:

Gefeliciteerd Gerhard :!: Leuk ook dat je daar meteen nog wat andere mafkezen tegen het lijf loopt.... :thumright: :res:

:@: Mhoeneveld (Maurice): Mooie aanwijzingen. Goed opgezet! :thumright:

11 aug 2006 22:40
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Gerhard van harte (en ook aan de anderen die er stonden)
Als ik dat lees is die zoektocht een echte manie geworden.

mhoenveld :res: voor hoe ik zie dat je alles voorbereid had :thumleft:

Laatste update 22/10/2013

11 aug 2006 22:49
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Aanwijzing 3
676 is het aantal centimeters dat het laagste punt onder de zeespiegel ligt. Voorheen was dit 6,74 meter maar dat getal is officieel op 1 januari 2005 bijgesteld naar 6,76 meter onder NAP. Ik heb het getal 676 gebruikt omdat het in ieder geval niet direct iets in Google opleverde. Maar helaas waren jullie al snel achter de betekenis van dit getal.

Inderdaad - stond toen al in de start-blokken :shock: :wink:

patrick911 schreef:
Leuk ook dat je daar meteen nog wat andere mafkezen tegen het lijf loopt.... :thumright: :res:

8 keer niks en een Volvo :P

AfbeeldingAfbeelding

Mauk schreef:
Allemaal incognito..... :shock:

Mauk

:@: Mauk :arrow: Sorry, maar zoals je ziet had ook jij mee kunnen doen :shock: :wink: volgens mij heb je wel even getwijfeld ...

11 aug 2006 22:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Potverdikkie Olaf is die drommelse Gerhard ons toch te slim af geweest :!:

Afbeelding

Door zo'n speurtocht waan je jezelf echt weer even in een spannend jongensboek.
Alleen al om die reden kijk ik alweer met spanning uit naar de volgende hunt. :thumleft:

11 aug 2006 23:24
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Marcos schreef:
Potverdikkie Olaf is die drommelse Gerhard ons toch te slim af geweest :!:
Door zo'n speurtocht waan je jezelf echt weer even in een spannend jongensboek.
Alleen al om die reden kijk ik alweer met spanning uit naar de volgende hunt. :thumleft:

Helaas Marcos. Maar goed je zat heel dicht in de buurt en dat is ook al een hele prestatie. En als iedereen zo enthousiast blijft komen er nog kansen genoeg

11 aug 2006 23:35
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
ongelofelijk lachen. dat er echt 3 man tegelijk vechten om een regenpijp...

grote kinderen!!!!!! :thumleft: :thumleft: :lol:

Maurice - top gehost. Heb deze keer helemaal niet mee kunnen doen en lees net 7 pagina's topic achter elkaar nadat ik in de topictitel zag dat hij al gevonden is. zelfs dit topic leest als een spannend jongensboek... :wink:

12 aug 2006 0:24
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Helaas Marcos. Maar goed je zat heel dicht in de buurt ...

How close can you get :?:

Marcos was al over 'the fence' voordat Gerhard z'n kans greep die dacht dan ook niet, zoals ik, aan z'n camera die hij vergeten was

Afbeelding

12 aug 2006 0:47
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
:lol: Dat gezicht ook van Marcel. Je ziet 'm gewoon balen!

12 aug 2006 0:49
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Blijft fantastisch!!!! :D

Mooi bedacht, en knap gevonden.
(Toen ik in de gaten kreeg dat ie ver van m'n bedje lag, heb ik alleen maar meegelezen.)

WEDEROM TOP !!!!!! 8)

12 aug 2006 5:24
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Geweldige hunt was dit weer. Gerhard, VAN HARTE, ook voor jou de eeuwige roem 8) :!: :wink:
En er kan er maar één de ware vinder zijn. Knap werk Maurice :!: En inderdaad, de hunt uitzetten is minstens net zo spannend als zelf op zoek gaan.

Ik kijk al weer uit naar Nr. 9 en wens Gerhard veel plezier met het uitzetten van de PFT :!:

(Mijn gevoel zegt dat er ons ernstige dingen staan te wachten, ik weet niet wat, maar wees op jullie hoede, voorzichtig. Met uitzetten en zoeken.)

12 aug 2006 7:02
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Klasse Maurice, wat heb je er een werk van gemaakt. Leuk om ook in je eind verslag te lezen welke aanwijzingen je nog in petto had voor ons. :res: :thumleft:

Ga hier in elk geval aan flink aan de bak om er hopenlijk weer een goed vervolg aan te geven.

Jullie horen van mij :ba:

12 aug 2006 10:34
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Hehehehe, tja, ook aan de andere kant van de monitor was het zeker een leuk iets om te volgen... Dingen opzoeken, bellen, gebeld worden, nog meer dingen opzoeken... *hehehe*

Gefeliciteerd Gerhard ;) (en ja, het was lekker droog hier in huis :cheesy: )

12 aug 2006 11:15
Profiel Facebook 
Bericht 
928GTS schreef:
Geweldige hunt was dit weer. Gerhard, VAN HARTE, ook voor jou de eeuwige roem 8) :!: :wink:
En er kan er maar één de ware vinder zijn. Knap werk Maurice :!: En inderdaad, de hunt uitzetten is minstens net zo spannend als zelf op zoek gaan.

Ik kijk al weer uit naar Nr. 9 en wens Gerhard veel plezier met het uitzetten van de PFT :!:

(Mijn gevoel zegt dat er ons ernstige dingen staan te wachten, ik weet niet wat, maar wees op jullie hoede, voorzichtig. Met uitzetten en zoeken.)

Wasda?

12 aug 2006 13:17
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Ik verwacht dat het steeds moeilijker gaat worden, en dat heeft consequenties. Da's alles.
En ik wil het een beetje spannender maken, maar dat is eigenlijk niet nodig. :wink:

12 aug 2006 16:58
Profiel WWW
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7