Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:09

Antwoord op onderwerp  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
CANCEL: circuit dag, Croix en Ternois Frankrijk 4 april 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
@Harley: 8) :thumleft:
@Marcel: best wel lastig he, om weer een excuus te verzinnen... :wink: :lol:
Voel me ook zwaar op me ziel getrapt dat je me niet (zo vaak) wil zien. :mrgreen:
Dat lompe lijf van mij in een kart... heb geen zin om standaard achteraan te rijden.
Ga wel regelmatig karten maar dan tegen lichtgewichten die wat minder ervaring in het betere stuurwerk hebben, anders red ik het zeker niet.

30 jan 2008 13:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
errrrg errrrg spijtigg

en droef dat ik was geworden bij het lezen van de email dat het niet doorging :(

30 jan 2008 19:31
Profiel
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Jammer maar helaas :cry: Heren organisatie hartelijk dank voor de geweldige inzet. :thumleft:

30 jan 2008 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Bericht 
De week eerder was juist voor mij een reden om me wel in te schrijven, jammer dat het (nu) niet doorgaat.

Bedankt voor het organiseren en tot een volgende keer !

31 jan 2008 0:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Erg jammer dat het niet door kan gaan.
Wij wilden een paar dagen geleden juist nog aanmelden, toen ik las dat het niet doorgaat.

31 jan 2008 14:31
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Hohoho...je gaat me niet vertellen dat de aanbetaling het definitieve probleem was. De aanbetaling is mij even ontschoten, maar had ik een PB gehad met het verhaal 'er moet nú betaald worden anders kan het niet doorgaan', dan had ik direct betaald. Dat geldt denk ik voor wel meer mensen die zich wel hadden opgegeven maar nog niet aanbetaald hadden.

Het lijkt mij dat het grote probleem eerder in de kleine lettertjes zat icm de twijfel of we de 25 man zouden halen. Of zit ik er nu helemaal naast? :roll:

PS: het hoe en waarom is niet echt relevant meer trouwens.

31 jan 2008 14:57
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
gast is de teleurstelling nog niet helemaal te boven denk ik. :cheesy:

onze jurist die goed kan lezen schreef:
Het lijkt mij dat het grote probleem eerder in de kleine lettertjes zat icm de twijfel of we de 25 man zouden halen. Of zit ik er nu helemaal naast? :roll:

Dat is idd de crux. Aanbetaling hadden wij(org.) zelfs wel willen voorschieten als we voldoende vertrouwen hadden gehad in de deelnemers aanwas.
Wij(het gehele team) hadden niet het vertrouwen wat Marcel (individueel) wel had. Wij hebben daarom, in overleg, als team besloten om niet door te gaan met het evenement.

Ik denk zelf al weer na over iets anders en heb ook al van een forummer een PB gehad met een idee, dus stay tuned :!:
Jullie zijn nog niet van ons af. :wink:

31 jan 2008 15:35
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
I'm staying tuned! :ba: :D

31 jan 2008 15:50
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Harley schreef:
Ik denk zelf al weer na over iets anders en heb ook al van een forummer een PB gehad met een idee, dus stay tuned :!:

Vliegbasis Valkenburg is volgens mij momenteel ongebruikt :idea: :lol:

31 jan 2008 17:46
Profiel WWW Facebook 
ex RS4
Bericht 
gast schreef:
Ik ben trouwens ook benieuwd waar Harley op doeld :?: :arrow: tipje vd sluier misschien.

Idee 1. Lunchen...Slippen....Briefing...rijden circuit...meerijden met snelle porsche/coureur...naar huis

Idee 2. Iets samen met ADPCR opzetten.

Allebei nog niet uitgewerkt, erg pril. Voor de rest kan en wil ik nog niets zeggen. :wink:
We praten wel verder in klein comite, Marcel/Jurgen.

31 jan 2008 18:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
...
Hilversum
Bericht 
:thumleft: :drive:

31 jan 2008 21:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
goed zo jongens !

i believe in you :P

02 feb 2008 14:21
Profiel
PorscheForum Rakker
'93 964 C2 Cabrio
Bericht 
Ben net terug van een stedentripje naar Wenen. Ongelooflijk het aantal Porsches wat ik daar zag rondrijden; werkelijk alle soorten en maten.

Wat ontzettend jammer dat mijn eerste circuit experience is gecancelled; had graag eens geknald. Maar goed, nu is er weer ruimte voor de Renntech experience in datzelfde weekeinde.

Ik ga gelijk maar even betalen want ik zou niet willen dat dit wordt gecancelled!

....I put my money where my mouth is.....

04 feb 2008 10:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht 
@ gast, @ Harley,
jongens bedankt voor de moeite, helaas.

Ik zou graag meedoen met zulke events, maar moet wel een extra verzekering kunnen afsluiten. Ik wed dat we dan ook meer deelnemers trekken.
Ik sprak met Hertog en die kon het niet (redelijkerwijs) verzekeren. Hij had blijkbaar ook reeds met jullie gesproken :?: .
Enfin, eerder had ik opgebracht dat wellicht D. Koster hiervoor zorgen kan. Op Zandvoort kan dat wel meen ik.

Omdat jullie reeds met Koster kontakt hadden, is zoiets een optie (voor een ander event)?

10 feb 2008 20:33
Profiel
ex RS4
Bericht 
Ja zeker.

10 feb 2008 22:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Carrera4s schreef:
Zeg Wannes, moesten we dit nu eens op autoforum.be eens lanceren EN openstellen voor nog andere wagens ? Daar moeten er toch voldoende geïnteresseerden zijn om voldoende deelnemers te halen ?

Akkoord, dan rijden er ook "andere" karren mee, maar we kunnen bvb wel een "pk-grens" stellen om "krellenrijders" te weren ?

Even mezelf quoten om mee te geven dat dit intussen (weliswaar door iemand anders !) is gebeurd, en waarbij het sowieso zal doorgaan aangezien het voorschot zal worden betaald.

Geïnteresseerden kunnen zich daar dus eventueel aanmelden, het zal zeker in goede banen worden geleid met wellicht aparte sessies naargelang type wagen enz (tenslotte rij je niet continu op het circuit).

http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28727

12 feb 2008 18:39
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Hoi PorscheForum.nl,

Ik heb deze thread met argusogen gevolgd vanaf het moment dat een lid van jullie ook op autoforum.be kwam "ronselen" (graag! please do!), omdat ik ook met 't idee speelde om zoiets nog 'es te organiseren. Niet omdat ik mee wou met jullie trackday, immers ikzelf bezit geen Porsche.

Het speet me dan ook te moeten lezen dat jullie trackday niet kon doorgaan, en ja, ik ken de hassles van het voldoende snel bijeen moeten zien te scharrelen van voldoende mensen om zoiets als een voorschot rond te kunnen krijgen. :wink:

Geen nood, er komt toch nog een gelegenheid waarop jullie Croix kunnen verkennen. Zoals Dirk hier al kwam melden, organiseer ik (of eerder "wij", alleen moet het organisatiecomité nog fix worden vastgelegd) een trackday. Dit gebeurt vanop autoforum.be, het grootste Vlaamse autoforum, en is eerst en vooral bedoeld voor de leden daar (die aan de deelnamevereisten voldoen). Maar uiteraard willen we enkele Porschisten met geel kenteken niet uitsluiten, integendeel: jullie zijn, indien gewenst, welkom.

Het wordt een privé trackday die zich eerder toespitst op de "gentlemen drivers", dus zonder circuit-racebakken die je om de oren scheuren, zonder Peugeotjes 205 GTI of Opellekes Astra GSI ragkrellen waarvoor de chauffeur eigenlijk nauwelijks respect heeft en dus niet maalt om een builtje meer of minder. Onze trackday wordt er eentje voor de afficionado van de (sport)auto en alles daarrond, en niet voor de speedfreak, laat staan voor de beste-rondetijden-junk. Ook driftkings en de lefgozers van de driftscholen zullen niet aanwezig zijn, aangezien "georganiseerd/herhaaldelijk driften" op Croix is verboden (trager tempo, compleet andere rijlijnen, veel hoger gehalte wipeouts, ...).

Aangezien ik de trackday organiseer vanuit autoforum.be, kon ik het niet maken om het een "one brand only" trackday te maken, dus b.v. enkel voor Porsche. Vandaar dat principieel elke rijder met gelijk welke auto is toegestaan, maar er zijn een aantal extra regels: enkel gekende mensen van 'ons' forum, of gekende mensen van bevriende fora, of gekende mensen van gekende automobielverenigingen of clubs, mogen erin. Geen unknown outsiders. Ten tweede: principieel zijn enkel auto's toegelaten die toegelaten zijn op de openbare weg (dit om de aanstormende meute ouwe BMW '3-tjes en Peugeotkes 205 e.d. die zijn omgebouwd tot "ragkrel" en doorgaans op de limiet en dus risicovol voor anderen, worden gereden), al kan het zijn dat er wel al een track-prepped 944 is ingeschreven, maar die persoon kennen jullie waarschijnlijk. ;) Ook wordt gemikt op mensen die evt. wat circuit-ervaring hebben (zonder daarom een Pizzonia'ke te zijn) én die met een auto komen die toch in zekere mate voor (verstandig doch sportief) gebruik op circuit is voorzien. De minimumleeftijd is vastgesteld op 21 jaar (op de dag van het event) EN de inschrijvende chauffeur moet z'n rijbewijs al 3 jaar ononderbroken (!) hebben. De leeftijds- en de rijbewijsvereiste zijn samen een cumulatieve voorwaarde, dit om inschrijving door mensen met vermoedelijk te weinig "ervaring" zoveel mogelijk te beperken (al moet worden gezegd: niemand is vrij van fouten). De vereiste van het ononderbroken in bezit hebben van het rijbewijs gedurende 3 jaar, laten we vallen voor mensen die hun rijbewijs al minstens 10 jaar geleden verkregen, én die in de laatste 3 jaar niet langer dan 6 maanden hun rijbewijs zijn ingetrokken (controle daarvan gebeurt ter plekke op de trackday).

Je ziet dus: de controle & opvolging ter plekke wordt verzekerd. Je komt het circuit niet op zonder aan al de formaliteiten te hebben voldaan, zijnde de betaling van het saldo, de ondertekening van de afstanden van verhaal (jegens het circuit en haar installaties enerzijds, jegens de organisatie anderzijds), identiteitskaart- en rijbewijscontrole, e.a. Er zal worden gewerkt met 3 soorten (persoonlijke!) polsbandjes: een "piloot"-bandje (= voor de vaste/enige bestuurder van 'n auto), een "copiloot-bandje" (= voor de eventuele bijkomende bestuurders van een auto), en een "passagier"-bandje (= voor zij die niet enkel willen toekijken van aan de kant, maar graag 'es enkele rondjes mee willen rijden op circuit). Ook dat laatste bandje is betalend, en al staan de deelnameprijzen nog niet fix vast, vermoedelijk wordt het iets in de volgende grootte-orde : pilotenbandje maximaal 200 EUR (vermoedelijk duidelijk minder ... definitieve deelnameprijs kan nog niet worden vastgelegd + die vermindert ook naarmate we meer deelnemers hebben), copilootbandje 25 EUR, passagierbandje 10 EUR. Piloten en copiloten kunnen uiteraard ook als passagier mee bij andere deelnemers.
Gevaarlijk rijgedrag is een onverbiddelijke "out", er is een pitlane-exit controlepost (voor de polsbandjes), er worden vlaggenmannen gehuurd van 't circuit zelf die de toestand op het circuit zelf in de gaten houden én die ook naar de organisatie toe "onregelmatigheden" zullen melden (gevaarlijk rijgedrag, herhaaldelijke spins, ...) enzovoort. Dit alles om een zo veilig en aangenaam mogelijk verloop voor iedereen te garanderen.

Wat is dus, kort gezegd, de bedoeling? Met een niet al te grote groep afficionado's (minimum 20, maximum 40) een hele dag op 't gemak rondjes circuit lappen met onze eigen auto's, met de nadruk op veiligheid, geen overdreven sportiviteit, en respect voor eigen én andermans materiaal.
Als er voldoende auto's zijn, en er zijn duidelijk verschillen qua auto's, dan is de kans groot dat we met "klassen" zullen werken, zodat gelijke auto's samen op circuit gaan en de snelheidsverschillen niet te groot zijn. Afhankelijk van 't aantal auto's, het aantal klasses en de gretigheid van de deelnemers zal het aantal auto's dat tegelijk op circuit mag, worden aangepast, zodat het ten allen tijd "rustig" is op 't circuit en het veilig kan verlopen. Als het nodig is, wordt er in het begin van de dag ook een klasse "rookie" gemaakt, zodat zij die nog nooit op circuit reden met hun Porsche, op rustige manier, met een al iets meer ervaren deelnemer ernaast om wat tips te geven, het circuit kan verkennen.

Oeh, okeeee ... dit tekstje is dus toch veel langer geworden dan ik eigenlijk bedoelde. :oops: :lol:

Gaat 'ie door? Ja, 'ie gaat door. Dat staat 100% zeker vast. Ik reserveerde vandaag de datum van dinsdag 23 september 2008. Stip die dus al aan in jullie agenda's.

Indien jullie interesse hebben, kunnen jullie dit hier al melden, eventueel gewoon een lijstje maken. Dirk houdt dit dan wel een beetje bij (want ik ga hier vermoedelijk niet vaak komen kijken), als 'ie wil.

Let wel! Om een gelijkaardig scenario als toen hier bij jullie te vermijden, wordt verzocht aan diegenen die nu al weten dat ze mee zullen gaan, om een voorschot te storten, zodat we zeker voldoende centen hebben om de acompte naar 't circuit toe te voldoen! Wees dus fair, en help de organisatie een beetje, merci!

Binnenkort komt er een nieuw topic op autoforum.be met alle details. Dirk of Steven of de Wannes komen dat hier dan wel melden. ;)

Merci voor jullie aandacht, en hopelijk zien we een aantal van jullie de 23e september in Croix !

Gilles

13 feb 2008 11:59
Profiel
PorscheForum Rakker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
gTa schreef:
... al kan het zijn dat er wel al een track-prepped 944 is ingeschreven, maar die persoon kennen jullie waarschijnlijk. ;)

Ik denk het wel, allé hoop ik toch ... 8)

13 feb 2008 12:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
De uitzondering bevestigt de regel :)

13 feb 2008 14:24
Profiel
ex RS4
Bericht 
Wat gast zegt. :wink:

Als m'n vakantieplannen wat duidelijker zijn meld ik me mss ook wel (weer) aan. Succes :!:

13 feb 2008 14:51
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
Hartelijk dank!

Ondertussen is het inschrijvingstopic online.

http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28773

Hoe meer inschrijvingen op voorhand, hoe sneller alles 100% zeker in kannen en kruiken is. Jullie kennen 't wel, hier. Talmen = in 't water laten vallen.

Groeten!

Gilles

13 feb 2008 17:12
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8