Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 nov 2024 23:35

Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
NPC Circuitavond 14 juni 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik hou het op een rechterachterwiel. En vermits de rubber naar binnen weggeschaafd werd dacht ik aan een linksom circuit. We horen het wel van de John.

15 jun 2004 23:44
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
LA en rechtsom.

15 jun 2004 23:59
Profiel
PorscheForum Rakker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Volgens mij ook LA rechtsom.

16 jun 2004 1:38
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
Auto is in ieder geval goed uitgelijnd... mooi egaal afgesleten :D

gr.

Jeroen

16 jun 2004 3:22
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Na die 11J Fuchs waag ik me niet meer aan links of rechts en achter of voor... :oops:

16 jun 2004 7:15
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Mannen,

Zo zien helaas :lol: al mijn vier de wielen eruit, exact hetzelfde afgesleten, dit is trouwens links achter, en hiermee heb ik dus nog eerst mee naar huis gereden, dus 80 km normaal :wink: .

Moet dus nodig naar de kwik fit :lol: .

Trouwens voor de kenners (ik dus niet), de snelle bochten zijn op Zandvoort rechtsom, zeker het scheivlak een bocht waar in je eigenlijk niet eens behoeft te sturen, 1x erin zetten, stuur vastzetten en opbouwen je snelheid en dus de andere (langzame) zijn linksom, en die vergen veel meer van je banden denk ik.

Het circuit bestaat ook nog eens uit twee soorten asfalt, na de Audi s begint er oud asfalt, en het asfalt op een circuit is geen "normaal" dat vreet banden.

16 jun 2004 8:16
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Afbeelding

Een linksom bocht (Hugenholzbocht), om daarna de uit te acceleren de Hunzerug op, deze was met instructeur van de NPC (Jan ?????).

Met dank aan Olaf voor de foto.

16 jun 2004 8:44
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Renntech schreef:
Sjonnie schreef:
Een rechterwiel in elk geval.

En het is het linker achterwiel, volgens mij.

Zo te zien staat de 996 in zijn garage ..... en daar kan John volgens mij nooit zo'n foto van zijn rechter achterwiel maken :wink: :^:

16 jun 2004 9:56
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
Sjonnie schreef:
... En vermits de rubber naar binnen weggeschaafd werd dacht ik ...

Het rubber wordt inderdaad altijd van de buitenkant van de band naar binnen toe afgesleten, ongeacht of het circuit links- of rechtsom is.

In een bocht worden altijd de buitenste wielen het meest belast (het gewicht duwt naar de buitenkant van de bocht)

gr.

Jeroen

16 jun 2004 12:28
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
Jeroen914 schreef:
.....
In een bocht worden altijd de buitenste wielen het meest belast (het gewicht duwt naar de buitenkant van de bocht)

Gelukkig zeg..... vandaar dat mijn middelste wielen zo lang goed blijven :wink:

16 jun 2004 13:29
Profiel Twitter 
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Naar aanleiding van de geposte foto's heb dus meteen nieuwe banden besteld, welke er as maandag onder gaan, want de huidige hebben wel behoorlijk de beste tijd gehad :cry: .

Na zeer veel wikken en wegen, en na de vele discussies (vooral hier) heb ik mijn keuze aangepast.
Het worden niet de Michelin's waar ik mijn hoop op had gezet, maar de Conti's sportcontact 2 Afbeelding

Vooral omdat de bandenboer (Zonneveld banden , goed adres in de regio en zit tegenwoordig 200 meter naast ons) met Michelin had gebeld en deze voor de voorbanden de N2 codering domweg niet konden leveren :?: , iets wat Conti wel heeft, achter wel de N2 maar voor niet.

Ook de zeer goede ervaringen met mijn huidige Conti's (sport contact 1)en het zeer gedegen advies van de Wittebrug (mwah Pon is natuurlijk ook de importeur van Conti :roll: ), maar toch ik ga voor het zekere niet voor het onzekere.

De prijs is te vergelijken met de Internet aanbiedingen maar dan wel met montage en balanceren en de zekerheid dat het verse banden zijn.

16 jun 2004 19:00
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Prijs
Hoi John,

Wat moeten ze kosten dan? Ik heb er achter nog 2 nodig. En erwin had me deze band ook al aangeraden.

16 jun 2004 20:07
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Prijs is uiteraard zeer afhankelijk van de maat, ik weet ze alleen van mijn maat en das 295/30 x 18, maar met alle plezier wil ik het wel na vragen voor je (wat is je maat).

16 jun 2004 20:22
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Maten
Hierbij de maten, 255/40/17 :wink:

16 jun 2004 21:22
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht Re: Maten
Gizmo schreef:

Hier 175,90 euro per stuk. Nur zu deiner Info... :wink:

16 jun 2004 22:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht Re: Maten
horn schreef:
Gizmo schreef:

Hier 175,90 euro per stuk. Nur zu deiner Info... :wink:

Lijkt verdacht veel ophttp://www.autobandenonline.nl :roll:

16 jun 2004 22:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
sjit, en potverdorie nogesantoe....
Omdat de muur zo dichtbij lijkt was ik ervan overtuigd dat de foto van voor naar achter genomen werd en dan moet het een rechterachterwiel zijn.
Vermits de geleerden zeggen dat het een linker achterwiel is, moet de foto dus van achter naar voor genomen zijn. Wat een vertekening, want die muur moet dus meer dan 4m verder staan...

16 jun 2004 22:54
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Sjonnie schreef:
sjit, en potverdorie nogesantoe....
Omdat de muur zo dichtbij lijkt was ik ervan overtuigd dat de foto van voor naar achter genomen werd en dan moet het een rechterachterwiel zijn.
Vermits de geleerden zeggen dat het een linker achterwiel is, moet de foto dus van achter naar voor genomen zijn. Wat een vertekening, want die muur moet dus meer dan 4m verder staan...

Jaja,

Nou heb ik maar een ukkepuk garagetje, maar wel een Fine Porsche cameraatje die lekker scherpe plaatjes maakt. :wink:

17 jun 2004 17:43
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
John4S schreef:
Jaja,

Nou heb ik maar een ukkepuk garagetje ...

EriC4C schreef:
Zo te zien staat de 996 in zijn garage ..... en daar kan John volgens mij nooit zo'n foto van zijn rechter achterwiel maken :wink: :^:
:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

18 jun 2004 10:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2