Auteur |
Bericht |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Hangt er van af. De verzekering die soms via CPZI is te regelen is inderdaad alleen een WA verzekering en dekt niet de schade aan jezelf.
Daarnaast hanteren velen devolgende verzekringsvoorwaarden;
Hierbij krijg je dus als het mis gaat alleen de dagwaarde terug
Puntje om over na te denken dus
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
14 nov 2008 17:29 |
|
|
Marco 3.2
Cayman S. Ex 911 3.2
|
lijkt me wel leuk ,nog nooit op circuit gereden.
moet je een helm op en
mogen er ook kinderen mee in de auto
is wel een leuk kerst kado toch.
ik gooi het hier in de groep
|
14 nov 2008 20:49 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Goed punt:
S.v.p. geen overtollige oranje cones op het asfalt.
Gewoon een goede instructie vóóraf en dan gáán met die
_________________________________________ Take the long way home....
|
15 nov 2008 0:47 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Had van de zomer ook die discussie met Dillon. Klinkt mij allemaal zeer logisch: reken eens uit hoeveel keer 25€ in één schadegeval past. Als iemand de vangrail raakt zit je gauw aan 15.000€ lijkt me, en ik kan me grotere schades voorstellen.
Ik zou er zelfs voor pleiten het eigen risiko nog verder te verhogen (4000€). Ik zou zo'n verzekering alleen nemen om majeure risiko's te dekken.
Wil je geen risiko lopen , dan moet je niet het circuit op gaan. Ik bed loop je weing risiko,......hoewel de meeste mensen sterven in bed.
|
15 nov 2008 9:35 |
|
|
Lydia
|
Dat ben ik niet met je eens ps. En André, op het circuit ben je via je eigen autoverzekering NIET verzekerd!!!
Inderdaad, als je geen schade wilt moet je het circuit niet op. Maar dit is niet de Zomeravondcompetitie. Dit is een rijvaardigheidscursus. Sommige autoverzekeringen dekken dan zelfs schade.
Dan kun je nog zo'n ervaren rijder zijn, een klein stuurfoutje, verkeerde lijnen rijden, zand op het asfalt, nat wegdek, of de overgang van het oude naar het nieuwe asfalt een stuk verder op in het circuit, een inschattings fout van jezelf, óf van een ander ... je ligt er zomaar af. Ik heb in de 12 jaar dat ik Porsche rijd, genoeg gezien en ook zelf meegemaakt.
€ 25 of € 75 voor een extra verzekering en een eigen risico van € 1.000 is werkelijk een prima regeling. Ik kan het iedereen sterk aanraden. Ik kan me nog herinneren dat een aantal jaren terug een Forummer die toch wel kan rijden, met een zwarte 993 bij het Bosuit tegen de vangrail kwam. Daar wordt je niet blij van!
|
15 nov 2008 12:09 |
|
|
Lydia
|
Re: Rijvaardigheidscursus Zandvoort
Errug grappig, Ollie!
Geloof me dat ik een enorme discussie met Dillon daarover gehad heb. Hij ontkende zelfs pertinent dat dit nooit voor € 25 geweest is. Ik wist dit ook zeker omdat ik dit zelf 2 jaar geleden ook betaald heb. Hij bleef er bij dat dit niet kon. Dat moet je tegen mij niet zeggen dan, natuurlijk, want dan word ik pas echt link. Maar hij bleef netjes tegen me fluisteren
Hij blijft er gewoon bij dat dit betaald moet worden aan de verzekeraar!
By the way: je ziet: 2 jaar geleden kostte dit evenement € 175 en ik kan het nu aanbieden voor € 150. Dát is dan weer het voordeel als je dit als vrouw organiseerd, Ollie!
|
15 nov 2008 12:17 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Dan heeft meneer D. toch echt een beetje last van Altzheimer. Ik weet toch echt wel wat de deelnemers in 2007 betaald hebben... heb zelf de betalingen geregeld voor de deelnemers... Maar goed, als de verzekering nu meer vraagt zal het wel zo zijn, ongeacht van wat de kosten nou eigenlijk waren in het verleden.
Toen waren de groepen wel kleiner.
Circuithuur en instrukteurs zijn vaste kosten die gewoon hoofdelijk worden omgeslagen.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
15 nov 2008 17:49 |
|
|
Lydia
|
Klopt. Toen 26, nu 30 ...
|
15 nov 2008 17:52 |
|
|
PSNH
|
Is bij de circuit verzekering ook de schade aan het circuit gedekt? Ik weet namelijk dat als je er hard af gaat en wat bandenstapels en misschien een vangrailtje hier en daar raakt, dat ook in de papieren kan lopen.
En dat moet je direkt afrekenen of anders kun je je auto laten staan.
Een klant van me zette z`n Boxster S in de vangrail, € 9.000,00 schade aan de auto en € 2.000,00 aan de vangrail.
Wel iets om over na te denken.
|
15 nov 2008 18:40 |
|
|
Lydia
|
Kids zijn toegestaan vanaf 12 jaar. Helm is niet verplicht maar wordt wel aangeraden, pillonnen worden op het rechte stuk geplaatst (ben ik ook niet blij mee, maar Dillon fluisterde dat hij het tóch gaat doen i.v.m. veiligheid) en schade aan het circuit is niet verzekerd en kán ook niet verzekerd worden.
|
15 nov 2008 20:57 |
|
|
JDB
...Hilversum
|
het was inderdaad 25,- tot vorig jaar, ivm. het niet kostendekkend zijn van de verzekering is deze naar 75,- gegaan.
|
15 nov 2008 22:25 |
|
|
zuugnap
|
durf het haast niet te vragen ........
|
15 nov 2008 23:38 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Geheel mee eens. Overigens ook met dat het ooit 25€ was, dat heb ik eerder dit jaar ook nog betaald, toen Dillon meldde dat het afgeschaft ging worden omdat het voor de verzekeraar niet werkte. Ik vond dat jammer en gaf de suggestie daar nog even mee te wachten en eerst te proberen de premie te verhogen en evt ook eigen risiko, zodat mensen zich tegen grote schades toch nog gedekt zien.
Prima regeling zo, jammer dat dat op andere circuits niet werkt (zie discussie Croix).
|
16 nov 2008 10:08 |
|
|
Lydia
|
Ik organiseer een evenement om een ieder een plezierige dag te bezorgen met de Porsche, waarbij de veiligheid zoveel mogelijk gewaarborgd dient te worden.
Indien jij net als iedere andere deelnemer je aan de regels houdt en geen gevaarlijke situaties veroorzaakt ben je van harte welkom om deel te nemen.
Dus Tjeu, de keus is (net als bij het Autobahnrasen!) geheel aan jou!
|
16 nov 2008 12:43 |
|
|
Lydia
|
Het was niet helemaal zeker i.v.m. mijn werk maar zoals het er nu uit ziet kan ik zelf ook mee doen. Als dat mag!
|
16 nov 2008 18:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
16 nov 2008 19:27 |
|
|
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
16 nov 2008 20:17 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik kan nog niets met zekerheid zeggen, wellicht ben ik er dan nog en dan ga ik graag mee; anders lig ik onder een palmboom (en dat vind ik bijna even leuk)
zodra ik het weet meld ik me
_________________________________________ Got coffee?
|
19 nov 2008 19:22 |
|
|
Lydia
|
Sorry, ik zat even op het euh 'stoere' topic. Ik ga de lijst bijwerken mannen!
Ennnnn ... we zijn er!
|
19 nov 2008 23:36 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Tuurlijk, heb je zoveel lef dan
|
20 nov 2008 9:23 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Is 30 het minimun of ook gelijk het maximum. Ik heb belangstelling om mee te doen dus evt svp op de reserve lijst.
Ik heb door mijn vakantie afgelopen weken alweer genoeg gemist op porsche gebied.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
20 nov 2008 18:09 |
|
|
josboxster
Boxster, Alfa Spider, Mini cooper S '99 (pré BMW)Barendrecht
|
heeee, das schade lees het nu pas. Ik wil ook wel van de partij zijn. Is 30 idd de max of kunnen er nog meer bij???? Niet alweer te laat toch? Hoop ik?
_________________________________________ Je leeft maar 1 keer.........
|
20 nov 2008 19:05 |
|
|
Lydia
|
Het is minimaal en maximaal 30
Ik zet jullie op de reservelijst! Mocht er iemand onverhoopt afvallen ...
Dit weekend maak ik even een mailing betreft de betaling!
|
20 nov 2008 19:53 |
|
|
amandus
Timeless
|
Creditcard geaccepteert
_________________________________________ Timeless objects
|
20 nov 2008 20:28 |
|
|
Lydia
|
Ik heb het circuit definitief gehuurd.
Een beetje laat (ik was hondsziek) maar als het goed is heeft iedereen die zich ingeschreven heeft een PB met informatie over de betaling van het evenement gehad. Mocht ik iemand vergeten zijn, meld dat dan even via een PB aan mij.
Olaf is van de deelnamelijst en staat nu op de reservelijst. Josboxster staat nu op zijn plaats.
|
23 nov 2008 22:23 |
|
|