Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:31

Antwoord op onderwerp  [ 515 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende
Rijvaardigheidscursus Zandvoort - Zaterdag 27 Dec. '08 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Hangt er van af. De verzekering die soms via CPZI is te regelen is inderdaad alleen een WA verzekering en dekt niet de schade aan jezelf.

Daarnaast hanteren velen devolgende verzekringsvoorwaarden;
Citaat:
Premie: € 25,- per dag voor personenauto’s met een oorspronkelijke cataloguswaarde van maximaal € 34.000,-. Voor auto’s met een hogere oorspronkelijke cataloguswaarde zal per € 4.500,- boven de € 34.035,- de premie verhoogd worden met € 5,- met een maximum van € 50.000,-.

Hierbij krijg je dus als het mis gaat alleen de dagwaarde terug :!: :idea:

Puntje om over na te denken dus

14 nov 2008 17:29
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Cayman S. Ex 911 3.2
Bericht 
lijkt me wel leuk ,nog nooit op circuit gereden.
moet je een helm op en
mogen er ook kinderen mee in de auto :?: :roll:
is wel een leuk kerst kado toch. 8)
ik gooi het hier in de groep

14 nov 2008 20:49
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
Jeroen914 schreef:
kan je checken bij Dillon of er tijdens het vrij rijden weer extra chicanes van pilonnen worden gemaakt en/of dat er elke ronde op het rechte stuk gestopt wordt?

Goed punt:
S.v.p. geen overtollige oranje cones op het asfalt.
Gewoon een goede instructie vóóraf :idea: en dan gáán met die :ba:

15 nov 2008 0:47
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht 
Lydia schreef:
Twee jaar geleden heb ik bij Dillon ook zo'n avond gedaan en toen kostte het € 25. Weten andere Forummers vast ook nog wel. Nog effe gecheckt bij Dillon, zegt hij dat het nu € 75 kost.
Je wilt de discussie die ik met hem had niet gehoord hebben. Hij zegt dat het nu eenmaal zo veel kost.

Ben wel bezig om te kijken of er nog andere mogelijkheden zijn!

Had van de zomer ook die discussie met Dillon. Klinkt mij allemaal zeer logisch: reken eens uit hoeveel keer 25€ in één schadegeval past. Als iemand de vangrail raakt zit je gauw aan 15.000€ lijkt me, en ik kan me grotere schades voorstellen. :(

Ik zou er zelfs voor pleiten het eigen risiko nog verder te verhogen (4000€). Ik zou zo'n verzekering alleen nemen om majeure risiko's te dekken.
Wil je geen risiko lopen :clown: , dan moet je niet het circuit op gaan. Ik bed loop je weing risiko,......hoewel de meeste mensen sterven in bed.

15 nov 2008 9:35
Profiel
Bericht 
Dat ben ik niet met je eens ps. En André, op het circuit ben je via je eigen autoverzekering NIET verzekerd!!!

Inderdaad, als je geen schade wilt moet je het circuit niet op. Maar dit is niet de Zomeravondcompetitie. Dit is een rijvaardigheidscursus. Sommige autoverzekeringen dekken dan zelfs schade.

Dan kun je nog zo'n ervaren rijder zijn, een klein stuurfoutje, verkeerde lijnen rijden, zand op het asfalt, nat wegdek, of de overgang van het oude naar het nieuwe asfalt een stuk verder op in het circuit, een inschattings fout van jezelf, óf van een ander ... je ligt er zomaar af. Ik heb in de 12 jaar dat ik Porsche rijd, genoeg gezien en ook zelf meegemaakt.

€ 25 of € 75 voor een extra verzekering en een eigen risico van € 1.000 is werkelijk een prima regeling. Ik kan het iedereen sterk aanraden. Ik kan me nog herinneren dat een aantal jaren terug een Forummer die toch wel kan rijden, met een zwarte 993 bij het Bosuit tegen de vangrail kwam. Daar wordt je niet blij van!

15 nov 2008 12:09
Bericht Re: Rijvaardigheidscursus Zandvoort
Olaf schreef:
Lydia die op blz.1 van dit topic schreef:
Voor € 75,00 kun je je bij Dillon verzekeren! Zeker een aanrader!
Eigen risico € 1.000

Vanwaar dit enorme verschil :?: :shock: ... toch niet omdat er 'n vrouw achter de organisatie zit :?: :roll:

Errug grappig, Ollie! :mrgreen:

Geloof me dat ik een enorme discussie met Dillon daarover gehad heb. Hij ontkende zelfs pertinent dat dit nooit voor € 25 geweest is. Ik wist dit ook zeker omdat ik dit zelf 2 jaar geleden ook betaald heb. Hij bleef er bij dat dit niet kon. Dat moet je tegen mij niet zeggen dan, natuurlijk, want dan word ik pas echt link. Maar hij bleef netjes tegen me fluisteren :lol: :wink:

Hij blijft er gewoon bij dat dit betaald moet worden aan de verzekeraar!

By the way: je ziet: 2 jaar geleden kostte dit evenement € 175 en ik kan het nu aanbieden voor € 150. Dát is dan weer het voordeel als je dit als vrouw organiseerd, Ollie! :mrgreen: :ass:

15 nov 2008 12:17
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Lydia schreef:
Geloof me dat ik een enorme discussie met Dillon daarover gehad heb. Hij ontkende zelfs pertinent dat dit nooit voor € 25 geweest is.

Dan heeft meneer D. toch echt een beetje last van Altzheimer. :roll:
Ik weet toch echt wel wat de deelnemers in 2007 betaald hebben... heb zelf de betalingen geregeld voor de deelnemers...
Maar goed, als de verzekering nu meer vraagt zal het wel zo zijn, ongeacht van wat de kosten nou eigenlijk waren in het verleden.

Lydia schreef:
By the way: je ziet: 2 jaar geleden kostte dit evenement € 175 en ik kan het nu aanbieden voor € 150.

Toen waren de groepen wel kleiner. :mrgreen:
Circuithuur en instrukteurs zijn vaste kosten die gewoon hoofdelijk worden omgeslagen. :idea:

15 nov 2008 17:49
Profiel WWW
Harley schreef:
Toen waren de groepen wel kleiner. :mrgreen:

Klopt. Toen 26, nu 30 ...

15 nov 2008 17:52
PorscheForum Rakker
Bericht 
Is bij de circuit verzekering ook de schade aan het circuit gedekt? Ik weet namelijk dat als je er hard af gaat en wat bandenstapels en misschien een vangrailtje hier en daar raakt, dat ook in de papieren kan lopen.
En dat moet je direkt afrekenen of anders kun je je auto laten staan.
Een klant van me zette z`n Boxster S in de vangrail, € 9.000,00 schade aan de auto en € 2.000,00 aan de vangrail.
Wel iets om over na te denken.

15 nov 2008 18:40
Profiel
Bericht 
Kids zijn toegestaan vanaf 12 jaar. Helm is niet verplicht maar wordt wel aangeraden, pillonnen worden op het rechte stuk geplaatst (ben ik ook niet blij mee, maar Dillon fluisterde dat hij het tóch gaat doen i.v.m. veiligheid) en schade aan het circuit is niet verzekerd en kán ook niet verzekerd worden.

15 nov 2008 20:57
PorscheForum Rakker
...
Hilversum
Bericht 
het was inderdaad 25,- tot vorig jaar, ivm. het niet kostendekkend zijn van de verzekering is deze naar 75,- gegaan.

15 nov 2008 22:25
Profiel WWW
Bericht 
durf het haast niet te vragen ........ 8)

15 nov 2008 23:38
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht 
Lydia schreef:

€ 25 of € 75 voor een extra verzekering en een eigen risico van € 1.000 is werkelijk een prima regeling. Ik kan het iedereen sterk aanraden.

Geheel mee eens. Overigens ook met dat het ooit 25€ was, dat heb ik eerder dit jaar ook nog betaald, toen Dillon meldde dat het afgeschaft ging worden omdat het voor de verzekeraar niet werkte. Ik vond dat jammer en gaf de suggestie daar nog even mee te wachten en eerst te proberen de premie te verhogen en evt ook eigen risiko, zodat mensen zich tegen grote schades toch nog gedekt zien.
Prima regeling zo, jammer dat dat op andere circuits niet werkt (zie discussie Croix).

16 nov 2008 10:08
Profiel
Bericht 
zuugnap schreef:
durf het haast niet te vragen ........ 8)

Ik organiseer een evenement om een ieder een plezierige dag te bezorgen met de Porsche, waarbij de veiligheid zoveel mogelijk gewaarborgd dient te worden.

Indien jij net als iedere andere deelnemer je aan de regels houdt en geen gevaarlijke situaties veroorzaakt ben je van harte welkom om deel te nemen.

Dus Tjeu, de keus is (net als bij het Autobahnrasen!) geheel aan jou!

16 nov 2008 12:43
Bericht 
Het was niet helemaal zeker i.v.m. mijn werk maar zoals het er nu uit ziet kan ik zelf ook mee doen. Als dat mag! :lol:

16 nov 2008 18:38
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Lydia schreef:
Het was niet helemaal zeker i.v.m. mijn werk maar zoals het er nu uit ziet kan ik zelf ook mee doen. Als dat mag! :lol:

:arrow: :arrow:

Topicstarter schreef:
Indien jij net als iedere andere deelnemer je aan de regels houdt en geen gevaarlijke situaties veroorzaakt ben je van harte welkom om deel te nemen.

:mrgreen:

16 nov 2008 19:27
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
Olaf schreef:
:mrgreen:

:ass: :lol: :lol:

16 nov 2008 20:17
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ik kan nog niets met zekerheid zeggen, wellicht ben ik er dan nog en dan ga ik graag mee; anders lig ik onder een palmboom (en dat vind ik bijna even leuk)
zodra ik het weet meld ik me

19 nov 2008 19:22
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Sorry, ik zat even op het euh 'stoere' topic. Ik ga de lijst bijwerken mannen!

Ennnnn ... we zijn er! :drive:

19 nov 2008 23:36
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht 
gast schreef:
Nu het aantal gehaald is wil ik jullie daarmee natuurlijk feliciteren. Als ik een helmpje meeneem is er hier en daar vast wel een plaatsje vrij toch :?:

Tuurlijk, heb je zoveel lef dan :lol:

20 nov 2008 9:23
Profiel
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Bericht 
Is 30 het minimun of ook gelijk het maximum. Ik heb belangstelling om mee te doen dus evt svp op de reserve lijst.

Ik heb door mijn vakantie afgelopen weken alweer genoeg gemist op porsche gebied.

20 nov 2008 18:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster, Alfa Spider, Mini cooper S '99 (pré BMW)
Barendrecht
Bericht 
heeee, das schade lees het nu pas. Ik wil ook wel van de partij zijn. Is 30 idd de max of kunnen er nog meer bij???? Niet alweer te laat toch? Hoop ik?

20 nov 2008 19:05
Profiel WWW
Bericht 
Het is minimaal en maximaal 30 :lol: :wink:

Ik zet jullie op de reservelijst! Mocht er iemand onverhoopt afvallen ...

Dit weekend maak ik even een mailing betreft de betaling!

20 nov 2008 19:53
Timeless
Bericht 
Creditcard geaccepteert :?: 8)

20 nov 2008 20:28
Profiel
Bericht 
Ik heb het circuit definitief gehuurd.

Een beetje laat (ik was hondsziek) maar als het goed is heeft iedereen die zich ingeschreven heeft een PB met informatie over de betaling van het evenement gehad. Mocht ik iemand vergeten zijn, meld dat dan even via een PB aan mij.

Olaf is van de deelnamelijst en staat nu op de reservelijst. Josboxster staat nu op zijn plaats.

23 nov 2008 22:23
Antwoord op onderwerp   [ 515 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende