Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 12 apr 2025 15:21

Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Le Mans 2006 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Bert,
vergis je niet. Le Mans Classic is één van de TOP-evenementen. Had ik de tijd maar, dan ging ik er zeker heen. Heb echt spijt dat ik dit niet kan meemaken, ook al omdat het maar om de 2 jaar is.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

01 jun 2006 10:25
Profiel WWW Facebook 
vianen
Bericht 
@Paul, ik begrijp de classic liefhebbers helemaal, en begrijp me niet verkeerd hoor, maar ik ga liever voor de echte wedstrijd, vooraf rijden ze ook nog vaak met classice auto's en ik vind dat heel erg mooi.

Volg Le Mans nu een kleine 30 jaar, dus van de classics vanuit de jaren 70 weet ik echt wel het een en ander, vind het ook echt heel mooi en gaaf om te zien, en krijg er ook best de kick van hoor.

Voor wat betreft de "reguliere"24 uurs race,.....ben het toch niet helemaal met je eens dat je na een uur al gaat weten wie er winnen gaat, het zijn immers 24 lange en zware uren...........
Bert.

01 jun 2006 22:30
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
Vergis je niet... In de Classic wordt HARD gereden
die mannen zijn geen zuinige demonstratie rondjes aan het draaien (zoals voorafgaand aan de "gewone") maar rijden met "dood of de gladiolen" instelling...
Zelfs de Blower-bentleys komen driftend voorbij :mrgreen:

Bovendien vondt ik dat je je tijdens de Classic veel beter kon vermaken dan tijdens de "gewone"
Veel meer te zien en te doen op/om het circuit. Alles wat ooit bijzonder is (geweest) op auto gebied kan je er zien, van ultra zeldzame klassiekers tot recente exoten en werkelijk alles er tussen in.
Je kan (tegen bijbetaling) zelfs achter de pitstraat kijken (kan je bij de gewone LeMans wel vergeten, tenzij je "contacten" hebt).
Ook alle grote namen uit het verleden lopen er gewoon "in het wild" rond en zijn over het algemeen goed aanspreekbaar

Begrijp me niet verkeerd, want de echte/gewone 24 is zeker weten een niet te missen top evenement, maar als ik moest kiezen tussen de twee, dan zou ik zeker naar de Classic gaan
Maar aangezien de classic maar 1x in de twee jaar is, kan je het mooi afwisselen. Ene jaar naar de gewone, het jaar erop naar de Classic, etc. :mrgreen:

Juist als je een echte LeMans liefhebber bent mag je dit eigenlijk niet missen :!:

02 jun 2006 0:31
Profiel WWW
vianen
Bericht 
@ Jeroen,

Moet ik dan dus toch mijn schema gaan omgooien???????

Volgens mij gaan de meesten via de NPC, hoe kan ik er dan naar toe gaan, kan ik dan wel aan kaarten komen zoals op de gewone 24 uren?? gewoon aan de poort??

jemig zeg, ben wel behoorlijk gehannes nu!!!

UHM mag ik dat wel schrijven operator???? :lol:

02 jun 2006 1:10
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
't is wel het leukste om via de NPC (of andere off. Porsche club) te gaan, want dan kan je je auto (mits je met de P gaat natuurlijk) op het binnenterrein van het circuit parkeren op de speciale Porsche-paddock en je hebt dan ook de kans om zelf een paar parade rondjes te rijden met je eigen auto.
Is wel tegen betaling, maar is natuurlijk wel een unieke kans om over een zo'n legendarisch circuit te rijden dat maar 3x per jaar open is 8)

Ik ben naar de eerste editie geweest in 2002 (jez#s... zolang geleden alweer?) en hebben toen niks gereserveerd oid

Kaartjes gewoon aan de poort gekocht en een camping in de buurt geregeld (op 5 min van het circuit - in Arnage als ik me niet vergis)
Niet dat we veel geslapen hebben trouwens, want je gaat 's-nachts natuurlijk niet op 1 oor liggen om dan al die unieke bolides die door de nacht stampen te missen :mrgreen:

Maar check anders even op de Classic LeMans website...
http://www.lemansclassic.com/uk/index.html

02 jun 2006 1:39
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Je kan hier eens contact mee opnemen.
Dit is de Porsche classic club, zij regelen ook kaarten.
Je hebt verschillende mogelijkheden. Van de gewone inkom tot en met de Super VIP.
Er is wel een verschil in prijs, als je een lidkaart kan voorleggen van een officiële Porsche club.

Citaat:
Vincent Flandin
Club Porsche France Classic
56 rue de Châteaudun
75009 Paris
France

mailto:lmc2006@club-porsche-france.org

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

02 jun 2006 6:17
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
ppp 356 schreef:
Je kan hier eens contact mee opnemen.
Dit is de Porsche classic club, zij regelen ook kaarten.

Vincent Flandin
Club Porsche France Classic
56 rue de Châteaudun
75009 Paris
France

mailto:lmc2006@club-porsche-france.org

ppp356, ik heb eergisteren naar dat adres een mailtje gestuurd, en het antwoord was hetvolgende:

Hello,

I am sorry but the applications are closed since the end of april.

Best regards
Vincent Flandin

Ik denk dat men zich voor kaarten best tot de algemene website en organisatie wendt...ben zelf ook aan 't overwegen, maar dit zal waarschijnlijk slechts enkele dagen tevoor definitief zijn.

Weet iemand of dit evenement kan "vol" geboekt zijn? Of is er wel steeds een plaatsje om binnen te kunnen?

Zijn de plaatsen voor mensen die met de Porsche komen beperkt? (dus de voorziene area's voor clubs..dacht dat het streefdoel dit jaar 750 Porsches was om bijeen te krijgen..)

02 jun 2006 13:02
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Zoals al geschreven ga ik met Jean en omdat die in Maastricht woont vertrekken we van daar.

Altijd leuk om met andere P.'s op te rijden :!:
Maar heb nu (nog) geen idee over tijdstip...

03 jun 2006 11:00
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
kbegin spijt te krijgen dat ik daar niet heen ga :?

03 jun 2006 15:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Marco schreef:
kbegin spijt te krijgen dat ik daar niet heen ga :?

Kijk eens HIER en pink een traantje weg :mrgreen:
of............als de ribbedebie alsnog een kaartje regelen :!:

03 jun 2006 15:21
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
zal wel over 2 jaar worden; zandvoort is een leuk alternatief

03 jun 2006 15:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Marco schreef:
zal wel over 2 jaar worden; zandvoort is een leuk alternatief

Absoluut. Ik weet niet of je zelf meerijdt, maar anders raad ik je aan je helm mee te nemen en je aan te melden als meerijder. Grote kans dat je bij iemand mag instappen en dat is toch wel heftig.

03 jun 2006 18:01
Profiel WWW
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Wie weet of Porsche nog een arrangement o.i.d. heeft,waarbij je gebruik kan maken van bepaalde voorzieningen?(tijdens Lemans natuurlijk...)
Ik weet dat Corvette iets dergelijks had/heeft wat je kan boeken waarbij je gebruik kon maken van de Hospit.douches.sanitair etc. :scratch:

10 jun 2006 10:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Porsche Frankrijk heeft ook speciale regelingen (Parking, VIP pack etc) voor officiele Porscheclubleden. Dat lijkt dus via de NPC of een andere Porscheclub te moeten lopen, maar als je het rechtstreeks wil proberen: classic@club-porsche-france.org. Veel succes en misschien tot in Le Mans.

10 jun 2006 10:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht 
Sjonnie schreef:
Porsche Frankrijk heeft ook speciale regelingen (Parking, VIP pack etc) voor officiele Porscheclubleden. Dat lijkt dus via de NPC of een andere Porscheclub te moeten lopen, maar als je het rechtstreeks wil proberen: classic@club-porsche-france.org. Veel succes en misschien tot in Le Mans.

Wij gaan naar de Classic Le-mans (8-9 juli) met de klassieke 911 en 912 club (officiele Porsche-club), maar geen speciale regelingen zover als ik nu weet... :cry: :cry: :cry:

11 jun 2006 20:43
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
fransk schreef:
Ik heb in de EVO gelezen dat je bij 170 km/u je rijbewijs 2 weken kwijt bent en je de auto kunt laten staan !!! :cry:
En je kunt van onder Parijs tot Le Mans zo lekker gas geven...

Houd er even rekening mee dat Frankrijk dit jaar gaat beginnen met trejectcontrole op de tolwegen. Dat gaan ze van tolpoort tot tolpoort doen(afgekeken van ons erelid C.Spee). Is namenlijk nogal vervelend als je vanuit Le Mans terug moet lopen. :wink:

11 jun 2006 23:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Targa911S1967 schreef:
Sjonnie schreef:

Wij gaan naar de Classic Le-mans (8-9 juli) met de klassieke 911 en 912 club (officiele Porsche-club), maar geen speciale regelingen zover als ik nu weet... :cry: :cry: :cry:

Ik heb gehoord dat met name vrijdag 7 juli de moeite is om erbij te zijn.

11 jun 2006 23:32
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Houd er even rekening mee dat Frankrijk dit jaar gaat beginnen met trejectcontrole op de tolwegen. Dat gaan ze van tolpoort tot tolpoort doen(afgekeken van ons erelid C.Spee). Is namenlijk nogal vervelend als je vanuit Le Mans terug moet lopen. :wink:

Net als in Italie :wink: dus gewoon gassen tot het eerste etablisement voor het einde van de tolweg .... ff pauze en weer door blazen - let wel dat je je vlak voor het einde (de laatste Km's voor de Peage) aan de daar geldende snelheid houdt :idea:

.... ze houden er nogal van om juist daar te gaan laseren - kunnen ze je direct achter het tolpoortje aan de kant zetten :(

11 jun 2006 23:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 SC 1981
Eindhoven
Bericht Le Mans
vertrek morgen (dond) naar Le Mans. Voor de hedendaagse dus... ook mooi. Audi gaat winnen met de Diesel... blijft het tenminste in de familie...
:lol:

14 jun 2006 23:57
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Wij ook morgen 8) Zijn van plan om via Rouen te rijden.Iemand ervaring hiermee dit wel of niet te doen???

15 jun 2006 10:02
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Zo zeg, als voorbereiding (voorpret 8) ) op komend weekend even op de site van 'Classic Le Mans 2006' gekeken.

Dit moois komt er van Porsche allemaal voorbij (in de verschillende grids):

Grid 3:
Porsche 356 A GT 1959
Porsche 356 1964
Porsche RSK Spyder 1959
Porsche Abarth GTL 1961
Porsche RS61 1960
Porsche RS60 Spyder 1960
Porsche 356 B 1960
Porsche 356 1956
Porsche 356 A 1957
Porsche 550 A 1500 RS 1957

Grid 4:
Porsche 904 GTS 1964
Porsche 356 B Carrera 2 1963
Porsche 904 1964
Porsche 904/6 1964
Porsche 356 B Coupe 2000 GT 1963

Grid 5:
Porsche 910 1967
Porsche 917 1969
Porsche 906 1966 (5x)
Porsche 917 1971
Porsche 914/6 GT 1970 (2x)
Porsche 908 1969
Porsche 914/6 GT 1969
Porsche 914/6 GT 1971

Grid 6:
Porsche 935 1978 (2x)
Porsche 911 RS 3.0 1974 (2x)
Porsche 935 1977
Porsche 911 RSR 2.8 1973 (2x)
Porsche 934 1976
Porsche 935 1979
Porsche 936 1977
Porsche 911 RS 2.7 1973 (2x)
Porsche 911 RSR 3.0 1974 (2x)
Porsche 911 RSR 3.0 1975
Porsche 935 K2 1977

....en dat dan samen met een hoop Jaguars, Lola's, BMWs, Ford GT40s, Ferrari's, etc.....

Jummie jummie. Dat wordt fotograferen geblazen!

03 jul 2006 17:53
Profiel WWW
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Even iets anders. In het lijstje met 'eligible models' staat bij de Porsches een 903-3 3000 (1972/73). Is er iemand hier die dit model kent? Ik heb er nl nog nooit van gehoord en een google search levert ook niks zinnigs/bruikbaars op.

Er heeft er zich trouwens geen ingeschreven.

04 jul 2006 17:30
Profiel WWW
vianen
Bericht 
Hoe zit het dan met grid 1 en 2??

04 jul 2006 22:54
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Zouden we het nog op de een of andere manier vanaf hier kunnen bekijken en beluisteren :?: :roll:

04 jul 2006 23:58
Profiel WWW Facebook 
vianen
Bericht 
Hmmmm, denk het niet want het "boeit" de internationale pers en tv stations niet zo volgens mij :evil:

05 jul 2006 0:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende