Na 5 x meedoen heb ik uiteindelijk de PFT mogen opgraven. Dat was net voor een PF forum diner in Zoetermeer, waar wij vol trots de PFT konden showen. Ik had al een aantal keren van voorgangers gehoord, hoe druk ze het wel niet hadden op hun werk en dan ook helemaal geen tijd meer hebben voor iets anders. Als ik hem vind, dan zal ik eens laten zien hoe het hoort, heb ik meerdere malen bedacht. Zelf zit ik in de consultancy en ben ook gewend om lange dagen te maken om de klus te kunnen klaren. Hetzelfde weekend had ik de hunt in een uur op papier uitgewerkt met de bijbehorende foto’s. Ik stond helemaal klaar om te beginnen maar moest nog 2 weken wachten, vandaar de 2 aanwijzingen voordat de hunt begon.
Aanwijzing 0:

. Start your Google engin.
Aanwijzing 0A:

. Poshe Spyce, de vrouw van David Beckham, die onlangs een zwarte 997 Turbo cabrio kreeg, voor haar verjaardag. Het P logo verwijst naar het wapen van Wekhoven.
Aanwijzing 1:

. Hier ligt de PFT begraven.
Aanwijzing 2:

. Hier wordt het graf van Tut Ankh Amon ontdekt door Howard Carter in November 1922.
Aanwijzing 3:

. Hier schittert het Ankh teken aan haar ketting. Het ankh-kruis wordt ook wel gezien als een christelijk symbool en verwijst naar het Klooster in Werkhoven.Gelukkig werd gevraagd of dit met een kerk te maken had en Ja (een beetje mijn redding) het klooster heeft een Kapel, waar nog steeds kerkdiensten worden gehouden.
Aanwijzing 4:

. Vanuit Egypte landen wij op Madurodam om vandaar onze tocht voort te zetten.
Aanwijzing 5:

. Madurodam werd snel geraden.
Aanwijzing 6:

Vanuit het westen rijden wij richting het centrum van het land en komen wij langs de gemeente Linschoten, waar wij een tussenstop maken. Het dorp ligt in de Provincie Utecht en heeft wat gelijkenissen met Werkhoven waar de PFT verstopt is.
Aanwijzing 7:

. De kerk geeft het geloof in Christus weer met de verwijzing naar het Klooster.
Aanwijzing 8:

Via het water vervolgen wij onze weg naar?
Aanwijzing 9:

Hier komen wij aan bij de Mookerheide langs de Maas. Het duurde echt even voordat iemand hier op kwam. Ik gaf nog de tip van de laatste Ijstijd. Leo gaf nog een aardig plaatje weer, waar ik Ja moest antwoorden, want de PFT lag ergens op de Utrechtse heuvelrug route.
Aanwijzing 10:

. Jachtslot de Mookerheide. Hier ben ik meerdere malen geweest met mijn ex, die hier een paar jaar door nonnen is opgevangen tijdens haar jeugd. Uiteindelijk werd de link naar de nonnen gemaakt, maar wist niemand de optel som te maken naar Samaya.
Aanwijizng 11:

. Deze aanwijzing gaat richting Werkhoven. Uiteindelijk is dit geraden en daarna ging het erg snel naar de vindplaats.
Aanwijzing 12:

. Mogen wij nog een hint werd er geroepen. Tuurlijk: Hier ligt de PFT begraven.
Aanwijzing 13:

. Langs deze route ligt de PFT.
Aanwijzing 14:

. Het P embleem verwijst naar het wapen van Werkhoven. Zien jullie de overeenkomsten?
Aanwijzing 15:

. Het wapen van Werkhoven.
Aanwijzing 16:

. Hier wordt aangegeven dat het buiten Werkhoven ligt.
Aanwijzing 16:

. De Watertoren moest natuurlijk ook op de foto. Deze is genomen vanaf de Hollende Wagenweg, wat meteen door Berend geraden werd.
Aanwijzing 17:

. Dit is de verwijzing naar de tuin van de Priori Gods Werkhof. Nu heet het Samaya en het is het in 1959 gebouwde nonnenklooster, wat nu gebruikt wordt als spiritueel centrum voor verschillende activiteiten. Ik kom er al 8 jaar voor transcedente meditatie weekenden.
Aanwijzing 20:

. Dit is een foto genomen tijdens de Jubi rit in augustus. Langs deze weg ligt de PFT begraven.
De laatste foto’s brengen de hunters steeds dichter bij de uiteindelijke lokatie.
Ik kijk er op terug met een goed gevoel. Ik vond de momenten dat er veel geraden werd errug leuk. Het was uiteindelijk moeilijker dan ik dacht. Zaten Berend, Racebeus, Leo, Gerhard, Olaf, John en Pascal met hun gedachten bij de kerstboom? Op het einde vond ik het wel teleurstellend dat de animo afnam. Moest heel errug lachen om het Youtube filmpje van het mysterie van Werkhoven (Gerhard). Gelukkig heeft Racebeus het einde op een waardige manier volbracht. Als tie weer in de buurt komt, dan ga ik er zeker weer achteraan.