Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 13 apr 2025 11:34

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 286 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
PFT hunt 30: is boven water. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Bericht 
racebeus schreef:
Afbeelding

Helaas geen Olaf gezien :?:

Vond de koffie daar helemaal super, jij ook?

19 dec 2007 20:31
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Porsche 964 Jubilee (viola) van GT Spirit 1:18 Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Bericht 
Ik ben erg kritisch met koffie: 't kon beter.
Ondanks de dubbele toch nog beetje te "dun"
;-)

19 dec 2007 20:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Achterhoek
Bericht 
Maar ja, wie ben ik?

Afbeelding

:batman: :rambo: :cheesy:

19 dec 2007 20:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Achterhoek
Bericht 
Afbeelding

19 dec 2007 20:45
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Goed gedaan jochie. :wink:

19 dec 2007 21:00
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Achterhoek
Bericht 
Afbeelding

19 dec 2007 21:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Achterhoek
Bericht 
Afbeelding

19 dec 2007 21:29
Profiel
Amsterdam
Bericht 
racebeus schreef:
Maar ja, wie ben ik?

Afbeelding

:batman: :rambo: :cheesy:

Ron, je hebt een FOTO van jezelf geplaatst :idea: :?: :!: :?:
Nu ben je onsterfelijk beroemd :cheesy:
Gefeliciteerd met de trofee ! Ere wie ere toekomt. :wink:

Edwin, ook gefeliciteerd met deze leuke, moeilijke hunt. Knap opgezet hoor, en goed voor de hersengymnastiek....
Na genoeg hunts volgt vanzelf : "u heeft de hersenen van een 25-jarige "......... :wink: :idea:

19 dec 2007 21:35
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Na 5 x meedoen heb ik uiteindelijk de PFT mogen opgraven. Dat was net voor een PF forum diner in Zoetermeer, waar wij vol trots de PFT konden showen. Ik had al een aantal keren van voorgangers gehoord, hoe druk ze het wel niet hadden op hun werk en dan ook helemaal geen tijd meer hebben voor iets anders. Als ik hem vind, dan zal ik eens laten zien hoe het hoort, heb ik meerdere malen bedacht. Zelf zit ik in de consultancy en ben ook gewend om lange dagen te maken om de klus te kunnen klaren. Hetzelfde weekend had ik de hunt in een uur op papier uitgewerkt met de bijbehorende foto’s. Ik stond helemaal klaar om te beginnen maar moest nog 2 weken wachten, vandaar de 2 aanwijzingen voordat de hunt begon.

Aanwijzing 0: Afbeelding. Start your Google engin.
Aanwijzing 0A: Afbeelding. Poshe Spyce, de vrouw van David Beckham, die onlangs een zwarte 997 Turbo cabrio kreeg, voor haar verjaardag. Het P logo verwijst naar het wapen van Wekhoven.
Aanwijzing 1: Afbeelding. Hier ligt de PFT begraven.
Aanwijzing 2: Afbeelding. Hier wordt het graf van Tut Ankh Amon ontdekt door Howard Carter in November 1922.
Aanwijzing 3: Afbeelding. Hier schittert het Ankh teken aan haar ketting. Het ankh-kruis wordt ook wel gezien als een christelijk symbool en verwijst naar het Klooster in Werkhoven.Gelukkig werd gevraagd of dit met een kerk te maken had en Ja (een beetje mijn redding) het klooster heeft een Kapel, waar nog steeds kerkdiensten worden gehouden.
Aanwijzing 4: Afbeelding. Vanuit Egypte landen wij op Madurodam om vandaar onze tocht voort te zetten.
Aanwijzing 5: Afbeelding. Madurodam werd snel geraden.
Aanwijzing 6: Afbeelding Vanuit het westen rijden wij richting het centrum van het land en komen wij langs de gemeente Linschoten, waar wij een tussenstop maken. Het dorp ligt in de Provincie Utecht en heeft wat gelijkenissen met Werkhoven waar de PFT verstopt is.
Aanwijzing 7: Afbeelding. De kerk geeft het geloof in Christus weer met de verwijzing naar het Klooster.
Aanwijzing 8: Afbeelding Via het water vervolgen wij onze weg naar?
Aanwijzing 9: AfbeeldingHier komen wij aan bij de Mookerheide langs de Maas. Het duurde echt even voordat iemand hier op kwam. Ik gaf nog de tip van de laatste Ijstijd. Leo gaf nog een aardig plaatje weer, waar ik Ja moest antwoorden, want de PFT lag ergens op de Utrechtse heuvelrug route.
Aanwijzing 10: Afbeelding. Jachtslot de Mookerheide. Hier ben ik meerdere malen geweest met mijn ex, die hier een paar jaar door nonnen is opgevangen tijdens haar jeugd. Uiteindelijk werd de link naar de nonnen gemaakt, maar wist niemand de optel som te maken naar Samaya.
Aanwijizng 11: Afbeelding. Deze aanwijzing gaat richting Werkhoven. Uiteindelijk is dit geraden en daarna ging het erg snel naar de vindplaats.
Aanwijzing 12: Afbeelding. Mogen wij nog een hint werd er geroepen. Tuurlijk: Hier ligt de PFT begraven.
Aanwijzing 13: Afbeelding. Langs deze route ligt de PFT.
Aanwijzing 14: Afbeelding. Het P embleem verwijst naar het wapen van Werkhoven. Zien jullie de overeenkomsten?
Aanwijzing 15: Afbeelding. Het wapen van Werkhoven.
Aanwijzing 16: Afbeelding. Hier wordt aangegeven dat het buiten Werkhoven ligt.
Aanwijzing 16: Afbeelding. De Watertoren moest natuurlijk ook op de foto. Deze is genomen vanaf de Hollende Wagenweg, wat meteen door Berend geraden werd.
Aanwijzing 17: Afbeelding. Dit is de verwijzing naar de tuin van de Priori Gods Werkhof. Nu heet het Samaya en het is het in 1959 gebouwde nonnenklooster, wat nu gebruikt wordt als spiritueel centrum voor verschillende activiteiten. Ik kom er al 8 jaar voor transcedente meditatie weekenden.
Aanwijzing 20: Afbeelding. Dit is een foto genomen tijdens de Jubi rit in augustus. Langs deze weg ligt de PFT begraven.
De laatste foto’s brengen de hunters steeds dichter bij de uiteindelijke lokatie.

Ik kijk er op terug met een goed gevoel. Ik vond de momenten dat er veel geraden werd errug leuk. Het was uiteindelijk moeilijker dan ik dacht. Zaten Berend, Racebeus, Leo, Gerhard, Olaf, John en Pascal met hun gedachten bij de kerstboom? Op het einde vond ik het wel teleurstellend dat de animo afnam. Moest heel errug lachen om het Youtube filmpje van het mysterie van Werkhoven (Gerhard). Gelukkig heeft Racebeus het einde op een waardige manier volbracht. Als tie weer in de buurt komt, dan ga ik er zeker weer achteraan. :wink:

Laatst bijgewerkt door barolo op 20 dec 2007 14:36, in totaal 3 keer bewerkt.

19 dec 2007 22:31
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
Mooie hunt edwin, veel lof voor de opzet en de uitwerking :salut:

19 dec 2007 22:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
--- ex 928 / 1979 ---
Ter Apel
Bericht 
Racebeus: van harte maar weer met de PFT!!

en Barolo: mijn gedachten waren inderdaad enigzins vertroebeld; maar niet zozeer door de kerstgedachte. Weinig tijd (tijd besteed aan veel gezelligheid, eten etc....) om lang en diep er in te duiken en bij de hint "volg het water" net te vroeg afgehaakt om naar de instinker St. Jansberg te gaan. Was dat een bewust doordachte doordenker?? St jan, Linschoten :arrow: St. Jansberg = omgeving Mookerheide?? Of was dit puur toeval. Het heeft me in elk geval flink op het foute spoor gezet :evil:

Gek genoeg kwam ik in je Picassa een aantal wijn-gerelateerde foto's tegen en zijdelings via de hints kwam ik wijngaarden, groothandels etc tegen...

Al met al een heerlijke hunt en volgende keer maar gewoon weer mijn instinct gebruiken.

Bedankt!

19 dec 2007 23:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
Petje af voor de hunt en de hunters! Ik moet bekennen dat ik redelijk snel af moest haken en dat mijn parate kennis toch niet zo goed is als ik dacht :oops:

19 dec 2007 23:15
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Ron, van harte met de vondst van deze PFT en Ron, en zeer goede hunt zeg, bepaald geen weggevertje :wink:

20 dec 2007 6:53
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Man, ik was het spoor wel ernstig bijster, kon hem niet meer volgen en had net even te weinig tijd (dat heb je met al die kerst-diners enzo)...

Maareh, wel een geavanceerde hunt hoor... Complimenten!

20 dec 2007 11:11
Profiel Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
racebeus schreef:
:@: Olaf,
15.00uur in Houten bij de Roskam?

Helaas is dit alweer 'n dag terug ... :(

... gisteren geen internet en pas laat terug vanuit het Noorden :|

IIG gefeli met het localiseren en vinden van de PFT :!:

Succes met het uitzetten en begeleiden van de 31ste edite :!: :cheesy:

:@: Barolo - deze HUNT was zeker "mind-spinning" - maar daardoor zeker niet minder leuk als alle voorgaande(n) :thumleft:

Ik was serieus van plan om met aanwijzing 24 al op pad te gaan ... en ben van mening dat ik die plek zonder aanwijzing 25 t/m 27 had kunnen localiseren - maar dat is aan racebeus om te bevestigen

:ba: ... op naar de volgende hunt ! :ba:

20 dec 2007 12:20
Profiel WWW Facebook 
3.2S
010
Bericht 
In grote lijnen was de rode draad, zoek een spirituele plek ergens in NL behalve Zuid Holland. Wie mij kent weet dat ik geen 2 x 150 km ga rijden om een goede plek te vinden. De Mookerheide had overigens wel gekund (120 km). Berend zit vaak hoge school te kruiswoord puzzelen. Heb ik nog tussen de regels door gezegd, aanwijzingen zijn straight forward, geen dubbele bodems. IIG voldoende lol gehad om dit nog een keertje over te doen. :lol: :wink:

20 dec 2007 14:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Bericht 
Gefeliciteerd met je 2e, RACEBEUS :wink:

ik weet een leuk plekje op de Beuzenberg bij Holten voor de volgende Hunt 31 :lol: :lol: :lol:

groeten, Lambiek

20 dec 2007 21:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Achterhoek
Bericht 
Medehunters , Barolo,
bedankt voor de felicitaties :thumleft: echter teveel eer voor mij alleen.
Poehee, je hebt het ons niet makkelijk gemaakt Barolo :rambo: en dat is op zich wel weer eens goed voor de luie hersenen onder ons ;-)
Ikzelf kwam maar traag op gang deze hunt, teveel aan het opzoeken en te weinig rust/tijd genomen om goede vragen te stellen :idea:
Misschien wel juist omdat de hints gezamelijk de rode draad vormden viel bij mij het kwartje toch wel beschamend laat moet ik bekennen.
En als er geen (fanatieke 8) ) medehunters waren geweest was ik niet makkelijk zover gekomen.
Toen hint 24 binnen kwam begon het bij mij te kriebelen, ik dacht als ik eventueel ter plekke ben zal ik het wel kunnen vinden. Dat bleek achteraf iets te optimistisch gedacht, poehee :roll:
Gelukkig kwam na mijn serieuze bedreiging om met mijn schepje op pad te gaan Barolo nog met een aantal laatste aanwijzingen!
Deze waren echt onmisbaar (voor mij iig) :@: Olaf :wink:
Want de verstopplaats bleek vanuit verschillende kanten te bereiken en groene palen staan daar overal, ook uitzicht op de watertoren biedt geen garantie op een exacte verstopplaats, door telewerking van fototoestel vervormt het echte beeld behoorlijk.
Nadat ik de "uitnodiging" van Olaf kreeg had ik me voorgenomen dat als de trofee er 's morgens nog zou liggen ik op pad zou gaan.
Aldus geschiedde, amen.
Aangekomen bij de Roskam (middels satnav systeem!) ff na 15.00uur aan de koffie en hopen dat in de loop van de ochtend Olaf mijn bericht zou lezen.
Helaas , na 2 strakke bakkies koffie mijn stoute schoenen aangetrokken om in ieder geval bij daglicht nog iets te gaan ontdekken.
Had van tevoren enkel de Roskam en tuurdijk ingevoerd en helaas geen ordinaire wegen cq stafkaart meegenomen.
Uiteindelijk toch nog bijna een uur nodig gehad om de juiste locatie te vinden, mede dankzij mijn gebruik van alle mogelijke middelen: ik had een vage afdruk geprint van hint 25 en deze heb ik aan een plaatselijke ervaren hondenuitlater getoond hehehe :twisted:
wordt vervolgd.......

21 dec 2007 0:35
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
racebeus schreef:
... een aantal laatste aanwijzingen!
Deze waren echt onmisbaar (voor mij iig) :@: Olaf :wink:

:oops: ... maar goed dat ik dinsdag niet al op pad was gegaan :wink:

Nogmaals gefeli !

.. ik kijk uit naar het vervolg :ba:

21 dec 2007 0:45
Profiel WWW Facebook 
3.2S
010
Bericht 
Om deze 2 foto's draaide de hunt.
Afbeelding
Afbeelding

Toen ik begreep dat jullie echt langs wilde gaan zonder de exacte lokatie te kennen, heb ik uit eigen initiatief de laatste 3 aanwijzingen geplaatst. Het was echt een onmogelijkheid om zonder die foto's de plek te lokaliseren en om er helemaal voor niets heen te gaan, dat wilde ik niet op mijn kerfstok hebben. :wink:

21 dec 2007 1:37
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Beetje late reactie :oops:

Ron, gefeliciteerd
Edwin, mooie maar moeilijke hunt.

21 dec 2007 16:20
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Een nog latere reactie :

Ron, gefeliciteerd .

21 dec 2007 16:25
Profiel WWW
3.2S
010
Bericht 
Wordt het nog dit jaar of wordt het volgend jaar voor de volgende HUNT :arrow: :?: :idea: :wink:

27 dec 2007 16:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Komt dat ding ooit eens richting (Zeeuws) Vlaanderen ?

27 dec 2007 16:31
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
PFT 10 lag in Vlaanderen :wink:

27 dec 2007 16:45
Profiel WWW Facebook 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 286 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende