Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 14:55

Antwoord op onderwerp  [ 433 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Hunt 59 14juni - Gekaapt voor Petje Pietamientje door Olaf 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: Hunt 59 14-15 juni OPGELOST DOOR RAD911
Ik dacht al dat jij het was :!: :thumleft:

Goed verhaal :!: :D

Gefeliciteerd Olaf, de PFT weer terug bij de oorsprong :!: :wink:

16 jun 2009 20:33
Profiel
PorscheForum Rakker
--- ex 928 / 1979 ---
Ter Apel
Gefeliciteerd en ik wacht het verhaal met spanning af :popcorn:

16 jun 2009 20:46
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Ik zat de hunt 'n beetje aan te kijken - maar zag door de raadsels het bos niet zo gauw .... toen ik gisteren wat later thuis kwam zag ik dat de locatie al bekend was ....

.... maar heb de afgelopen tijd al twee keer mis gegrepen - dus had geen zin om nog op pad te gaan :|

- vanochtend (naar wat ik dacht) na de files nog even op het PF gekeken en besloten toch te gaan rijden :arrow:

Ik was nog geen 10 minuten op weg en reed al in de eerste file - ik dacht nog, straks gaat die PFT weer m'n neus voorbij :? Na iets meer dan 'n uur in de Porsche te hebben gezeten kwam ik al in de buurt van het kasteel - snel even getankt ...

Afbeelding

... en daarna de Porsche geparkeerd aan de Ravensteinselaan - op de parking waar al die viervoeterbusjes staan :shock: ... probeerde met uitstappen niet in de keutels te gaan staan - en zakte daardoor tot m'n enkels in de prut :|

Ondanks dat het er allemaal iets groener uit zag - de PFT schuilplaats met gemak gevonden - had alle 9 foto's uitgeprint :arrow: makkelijker dan 'n bolletje pijltje :mrgreen:

Afbeelding

Onderweg richting Baarn bedacht ik me nog dat ik vergeten was om 'n schep in de auto te leggen - m'n hoofd zat natuurlijk nog vol van de pindakaas :wink:

Met 'n stuk hout dat ik ter plaatse vond was het graafwerk goed te doen ..

Afbeelding

Ik vroeg me al af wat die rieten 'muts' van Sigrid was - en waarom ze daar 'n foto van poste :roll:
Maar dat ding had - als je er op ging zitten - uitzicht op de schuilplaats van de PFT :thumleft:

Afbeelding

De wandeling terug was korter ..

Afbeelding

De terugreis verliep voorspoedig ... de PFT heeft zich netjes gedragen onderweg :lol:

Afbeelding

De PFT is er klaar voor ... ikzelf nog niet helemaal ... maar jullie kunnen uitkijken naar 'n Old-School-PFT-Hunt # 60 :salut:

16 jun 2009 20:56
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Goed gedaan mien jong! :ba:

16 jun 2009 20:59
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
:shock: :lol: :lol: :lol: Geweldig verhaal. Olaf :thumleft: :thumleft:

En Rad, :res: voor de manier waarop je je nederlaag beschreef, TOP.

En nu, Olaf, geef het goede voorbeeld en zet weer eens een ouderwetse hunt voor de nieuwe lichting op :idea:

16 jun 2009 21:00
Profiel WWW
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: Hunt 59 14-15-16 juni - Opgegraven door ...
Ik vond sowieso dat er dit keer weer eens veel verschillende deelnemers waren, leuk :!: :thumleft:

16 jun 2009 21:17
Profiel
Moderator
911 Carrera S
gast schreef:
Maar heb je de regels niet een heel klein beetje overtreden door de hele dag je mond te houden ...

Spelregels :wink:

Echt m'n mond gehouden heb ik niet - maar (op 2 personen na) begreep niemand de hints - en lazen ze de kleine lettertjes niet :mrgreen:

... natuurlijk was de achterliggende gedachte dat eerst iemand dat potje pindakaas zou vinden - voordat ik uberhaupt iets zou melden - eerlijk gezegd had ik gehoopt op 'n paar dagen - omdat ik binnen 2 weken geen kans zie om de volgende PFT hunt te begeleiden :shock: .... of we moeten deze week nog beginnen :roll:

16 jun 2009 21:26
Profiel WWW Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
:mrgreen: wordt je nu slachtoffer van je eigen regels :?: :wink:

16 jun 2009 21:28
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
@Olaf: goede grap. Wist niet dat jij ook nog een 968 had?

16 jun 2009 21:38
Profiel
Moderator
911 Carrera S
't pindakaas idee is van Barolo z'n vriendin - de 968 is van Calve' :mrgreen:

16 jun 2009 21:44
Profiel WWW Facebook 
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
@Olaf KLASSE ACTIE :thumleft: Sigrid is naar een vergadering, geen idee hoe laat ze terug is, maar ze zal zeker nog reageren als ik haar dit verhaal vertel. Ben idd ook benieuwd naar de "old skool" opzet :mrgreen:

16 jun 2009 22:02
Profiel
964 C2
Bericht Re: Hunt 59 14juni - Gekaapt voor Petje Pietamientje door Olaf
Afbeelding

Kan in het spreuken topic.....in het Ootje nemen.
Nou de fiets komt naar je toe Olaf, ik kom hem persoonlijk brengen, heb uit betrouwbare bron dat het kl*&% fietsen zijn :mrgreen:
Kom net uit een vreselijk saaie vergadering, dus dit maakt weer een hoop goed.

Maar ff serieus, :res: , ik ben er ingestonken.

En ook Radboud en Tamar......smaakt vast heerlijk...echte Porsche pindakaas, de inhoud van het potje racet zo je boterham op.

Je Porsche museumcadeau...ohoh, zal je toch wat persoonlijke gegevens moeten pb, geen idee waar je woont in dit land, vast niet zo dicht bij als Harald...maar dat cadeau was ook echt niet per post te vervoeren. Dit miezerige ding wel :mrgreen: , maar dat betekent nog niet dat ik niet een keer onverwacht voor je deur sta 8) ( en jij er voor kiest om niet open te doen, jaja, ik ben je voor!)

Ik ben erg benieuwd naar je hunt..........wij nieuwelingen bakken er vast niets van...kan dus lang gaan duren voordat we er uit zijn :scratch:

16 jun 2009 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Van harte Mr Oerhunter! En kijk uit naar jouw hunt, vond de laatste hunts soms ook wel erg ver gezocht. Complete rivieren afdalen en plekken raden, een compleet parcours, die niets met eindlocatie te maken had. Maar goed, ieder zijn meuk en dat houdt het ook wel weer leuk!

We wachten af :popcorn: :popcorn: :popcorn:

16 jun 2009 23:38
Profiel
964 C2
:popcorn:

je zou 'm dan zelf ook eens uit kunnen zetten als de laatste je niet bevielen, toch :wink:

16 jun 2009 23:45
Profiel
Moderator
PF #57
... ieder zijn meuk ... :idea:

17 jun 2009 7:23
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Nogmaals een oproep:

Willen de stuurlui die aan wal staan alsjeblieft zo stoer zijn om de volgende keer ZELF de PFT op te halen en daarna te laten zien hoe het volgens hen WEL moet :?:
Wat een onzin. Doe mee of hou je mond.

Ik beleef in ieder geval steeds weer een leuke hunt. Nogmaals, ik ben erg benieuwd hoe "jullie" het nog leuker gaan maken. :roll:

17 jun 2009 7:27
Profiel
Moderator
PF #57
Nou nou. Het is zo dat de PFT hunts zijn ontwikkeld/veranderd door de jaren heen. Zoals ik zei, dat moet je niet proberen tegen te houden. Het is wat mij betreft ook niet zo dat de oude beter zijn, maar op een paar punten een beetje anders. Ik vind old skool dan ook niet echt anders dan new skool.

17 jun 2009 7:34
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Elke verandering is moeilijk (te accepteren) :?

Ik ben al verbaasd dat dit spel zo lang door is blijven lopen - en daar moeten we dan wel de spelers voor bedanken :salut:

Iedere speler zoekt, verstopt en begeleid op z'n eigen manier ... en dat is mss wel het leuk(st)e er van :idea:

We zullen het zien, of ik iets kan bedenken waarmee ik de wat oude(re) Hunters achter hun toetsenbord vandaan kan trekken :wink:

17 jun 2009 9:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Sigrid schreef:
:popcorn:
je zou 'm dan zelf ook eens uit kunnen zetten als de laatste je niet bevielen, toch :wink:

AUWW, maar als je goed in je lijstje kijkt, zie je dat ik dat ook reeds 2 keer gedaan heb :salut:

17 jun 2009 9:47
Profiel
PorscheForum Rakker
--- ex 928 / 1979 ---
Ter Apel
Geen idee hoe de oude hunts gingen. Ik ben pas ingehaakt vanaf hunt 17 en behoor dus tot de nieuwelingen.
Ik vind elke nieuwe insteek weer leuk en volgens mij blijft het allemaal redelijk binnen de grenzen van het reglement.
Ik ga de eerste hunts ook niet doornemen: wat je niet kent; mis je niet :P

De regels lijken me ook vrij duidelijk:
• de zoekers mogen vragen stellen over de locatie in het topic op Porscheforum.nl
• de zoekers mogen 1 vraag per keer stellen - dit om te voorkomen dat er standaard vragenlijstjes ontstaan.

Er staat niet eens bij dat er hints moeten zijn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Volgens mij zijn er grofweg twee soorten hunts ontstaan:

:arrow: de zoektocht naar één locatie vanaf de eerste hint; met het risico van de snelle kortsluitingen.
:arrow: de speurtocht via een route naar de juiste locatie waardoor de hunt makkelijker te rekken is.

Alleen al het uitvinden wat voor soort hunt het is , is al een puzzel..

Dus Olaf, verras ons eens :geek:

17 jun 2009 9:56
Profiel WWW Facebook 
964 C2
@ Clemens, ik weet dat je ze uitgezet hebt en ook meedoet met de nieuwere versies. Maar dit is gewoon de eerste keer dat een aantal van ons hoort dat de vorm aan het veranderen. Olaf heeft wel eens aangegeven dat er "aandachtpuntjes" zijn, maar een goed voorbeeld doet wellicht goed volgen. Het was dan ook wel een serieuse opmerking, maar toch ook met een knipoog.
We zullen ons maar eens gek laten maken bij hunt 60 :thumleft:

17 jun 2009 11:25
Profiel
Van harte Olaf!

Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar hints over de locatie en niet naar een route...

17 jun 2009 14:01
Profiel
Moderator
PF #57
ik denk dat iedereen zich veel te persoonlijk aangesproken voelt. Nu ontstaat er een kamp-new school dat zich beledigd voelt omdat zij denken dat team-old school vindt dat zij het fout doen. "Laat maar eens zien hoe het wél moet dan..." Lijkt me niet de juiste insteek. De bedoeling is dat er zoveel mogelijk mensen plezier aan hebben en als de hunt leuk is, is hij geslaagd. Ik ben gewend mijn hunts te maken met hints die allemaal over de locatie gaan. Vervolgens zie ik in de 'nieuwe opzet' dat je ook andere dingen kan toevoegen en dat vind ik minstens net zo leuk.

Als kamp-new school zich nou niet aangevallen voelt (want er is niets fouts aan de laatste 20 hunts) is het zo dat degene die die regenpijp opsnort bepaalt hoe de volgende hunt verloopt. Binnen het reglement uiteraard, maar naar inzicht van de bedenker van die specifieke hunt. En als je dat als hunter niet leuk vindt, doe je lekker de volgende keer weer mee. Of niet.

Moeilijker is het volgens mij niet.

17 jun 2009 14:33
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
+1

17 jun 2009 14:37
Profiel
Moderator
PF #57
Ligt hij onder het monument op de Dam?

17 jun 2009 14:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 433 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende