Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 14:43

Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Classica Essen 2009 1 t/m 4 april 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Ex 924-Ex 911 3.2 Carrera-Ex 911 3.0SC- Ex Boxster Ex Cayman 2.7 - Nieuw Cayman 981 2.7 PDK RacingYellow.
eindhoven
Bericht Re: Classica Essen 2009 1 t/m 4 april
Nee geen centje pijn, komende vanuit richting Venlo, afslag Gruga Messe (eerste na de S-bahn halte, tussen de rijbanen van snelweg)
Werd daarna doorgeleid naar parking 10, en gratis met de pendelbus voor de deur afgezet, goed geregeld.

02 apr 2009 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC 3.0 bj 1983
zandhoven ( belgie)
heeft er iemand het juiste adres om in de gps in tegeven ? dank bij voorbaad

02 apr 2009 23:41
Profiel
PorscheForum Rakker
+1 (vandaag) :D

03 apr 2009 8:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Zo, die hal 3 :thumleft: Wat stond daar veel moois. En die prijzen.....Skyhigh 8)

Vandaag alleen Koen (911lover) tegengekomen. Natuurlijk met fotocamera. Prachtige dag geweest en volgend jaar weer :lol:

03 apr 2009 18:07
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC 3.0 bj 1983
zandhoven ( belgie)
jaja , aan de liefhebbers die niet gaan , GE MIST HEEL WAT , kheb grote ogen getrokken en veel geld en plaats te kort

03 apr 2009 21:18
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
flitser01 schreef:
heeft er iemand het juiste adres om in de gps in tegeven ? dank bij voorbaad

MESSE ESSEN GmbH
Norbertstrasse 2
45131 Essen

:salut:

www.siha.de

03 apr 2009 22:00
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Ben vandaag ook geweest en voelde me net een klein kind in een snoepwinkel :D
In hal 3 stonden zeer veel porsches en zeker niet de minste o.a. turbo's, RS'n en GT's en ga zo maar door 8)
Verder stonden er ook behoorlijk wat 356 modellen in Essen.
Op het buiten terrein stonden ook diverse porsches o.a. een compleet gereviseerde zwarte '88 3.2 cabrio waar behoorlijk wat
centjes tegen aan gegooid zijn :shock:
Ik was ook behoorlijk onder de indruk van de vraagprijzen aldaar :roll:
Voor degene die nog twijfelen, de beurs is absoluut de moeite waard om te bezoeken :drive:

03 apr 2009 22:57
Profiel
981 Boxster GTS
Ondanks het mooie weer met de Volvo naar Essen geweest (993 moet nog uitgewogen en uitgelijnd worden i.v.m. het nieuwe KW onderstel) en wij stonden om 10.15 bij P6. Vraag mij niet hoe wij daar naar binnen konden (Presse en VIP parkeerplaats pal naast eingang sud), dat verklap ik ff niet.
Even "pinkeln" en hal 1a (beneden) meegepikt en daarna direct maar naar hal 3. De "Porsche" hal :wink:
Teejjing wat een mooi spul en bizar sky-high preisen. What the f.ck krediet crisis :?: :?: :?:
Voor we het goed en wel bekeken hadden (hal 3 dan wel te verstaan) was het drie uur later, tandje erbij en dan maar alle andere hallen bekijken.

Naast de overwegend in uitstekende staat verkerende auto's en de absurde prijzen ook nog wel wat vreemde zaken meegegekregen.
Zo vingen wij een "verkoopgesprek" op tussen een handelaar en een geinteresseerde Engelse koper m.b.t. de matching numbers.
Verkoper: "Het chassisnummer was wel degelijk van een 964 RS alhoewel deze ogenschijnlijk buiten de productierange viel, maar daar had de fabriek een fout ingemaakt" :shock: :roll: :?
Ja ja, de Engelsman was er inderdaad niet ingetrapt want aan het eind van de dag was de auto niet verkocht.

Verder was de beurs top en hebben wij in de Mercedes Lounge, ondanks dat wij een afschuw van Merc's hebben maar na een gezellig onderonsje met de gastvrouwen, toch van een heerlijke Mercedes cuppuchino kunnen genieten. Kortom de dames waren "ready in 60 seconds" :thumleft:

2010 staat dus alweer in de agenda.

03 apr 2009 23:33
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Wat een topdag! Iedereen die in klassieke auto's geïnteresseerd is en niet naar Essen gaat, mist heel wat... Ik heb ergens in de buurt van de 300 foto's geschoten, binnenkort maar eens een selectie daarvan online zetten. Hal 3 heeft me een halve dag gekost. :)

04 apr 2009 0:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Was inderdaad top, wel zeer uiteenlopende prijzen.
Mooi om te zien hoe trots de Duitsers zijn op hun "eigen" merken.

04 apr 2009 7:13
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Ook een super dag gehad, was om zaterdag om 6.00 uur vertrokken en liep om 9.00 uur in hal 1 :lol:
Alleen al de tocht er heen met de dikke 911 was SUPER :drive:
Enorm wat een groot aantal mooie (luchtgekoelde) 911's stonden er, wat een geld voor de RS, GT2 en Turbo S zeg en dan heb ik het niet eens over de 1973 RS sen :?
Ging pas bij vijfen weer terug en mijn zoon reed voor het eerst op de autobahn, 120-140-160-180 en ja hoor boven de 200, zag hem werkelijk met natte handen rijden :lol:
Ging dezelfde avond nog ff stappen en denk maar dat er aan de bar sterke verhalen werden verteld :scratch:

05 apr 2009 21:30
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Zaterdag ook voor het eerst een bezoek aan Essen gebracht.
Op de heenweg samen met een grijze Sc of 3.2 opgereden. We hadden samen samen leuk de gang er in.
Bij oberhausen het tempo wat laten zakken en al kletsend te blind achter de 911 aan gereden.
Huppakee zo onze afslag voorbij. De 911 had zich ook blijkbaar vergist en pakte de volgende afslag om te draaien.
Onze navigatie zij dat rechtdoor blijven rijden sneller was.

Op 800m van entree ost kunnen parkeren en om 10h wandelden we de stand van BMW op.
Prachtig spul, vooral die alpina's met hun badstoffen interieurs.

Inderdaad in hal 3 struikelde je over de porsches. Wij waren blij verrast dat je op nagenoeg elke stand bij de autos
kon komen en je niet van achter een touwtje moest kijken. Voordat je in essen komt denk je nog dat een 2.7rs,
356 pre A, 300sl gullwing exclusief is, maar in essen stonden er genoeg.
Persoonlijk hadden wij iets meer betaalbare youngtimers verwacht. Bijvoorbeeld een 924 van een rentner met origineel 23.000km
en zo ook golfjes en audi 80's. Nu was verruit het merendeel exclusief lekkers, maar het bleef lekker.

06 apr 2009 8:15
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC 3.0 bj 1983
zandhoven ( belgie)
ja , we hebben het weer gehad voor dit jaar , sparen en hopen dat volgend jaar de prijzen wat zakken :mrgreen: , kzie al uit naar volgend jaar :drive:

06 apr 2009 8:32
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Ik ben zaterdag ook even geweest en heb genoten van de verschillende schitterende auto's en niet alleen Posrches. Het aanbod bijzondere Porsches was dusdanig dat het al bijna afbreuk deed aan de verschillende bijzondere modellen (met name RS-en, GT2, 993 turbo S etc.). Opvallend vond ik ook wel de prijzen; ongelooflijk hoog en het leek zelfs alsof de Nederlandse vertegenwoordiging qua prijzen lager zat. Persoonlijk heb ik ook wel even staan gniffelen bij de 3 Spyder replica's die er stonden; of zonder emblemen of met afgeplakte Porsche badges. Prijzen van die dingen waren dus ook al skyhigh; als ik hem wegdoe bied ik hem maar in Duitsland aan denk ik. Het aanbod onderdelen, kleding en diverse rommel was ook weer alleraardigst en ik heb even de contactsleutel van mijn Spyder kunnen laten bijmaken bij de sleutelprof (spijtig genoeg is bij thuiskomst gebleken dat ze niet passen) :twisted: .

There are no old Porsches, only new owners.

06 apr 2009 9:22
Profiel
981 Boxster GTS
molen934 schreef:
. . . . . en mijn zoon reed voor het eerst op de autobahn . . . . . zag hem werkelijk met natte handen rijden :lol:
Ging dezelfde avond nog ff stappen en denk maar dat er aan de bar sterke verhalen werden verteld :scratch:

Twee jaar geleden mocht die van mij ook van de Autobahn proeven met de 993, en ook hij was niet geheel ontspannen :wink:
Terwijl hij allerminst een watje is, na een korte bokscarriere (vond hij te solistisch) speelt hij nu American Footbal.
Het blijft toch leuk je eigen vlees en bloed in jouw speeltje te zien rijden :drive:

07 apr 2009 0:15
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Een selectie van mijn foto's geupload:

http://picasaweb.google.nl/quattro2309/ ... directlink

16 apr 2009 13:25
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC 3.0 bj 1983