Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:41

Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Poll: Porsche vs. Nissan Skyline meeting? 

Interesse Porsche vs. Nissan Skyline meeting?
Ja lijkt me leuk, na Corvette en Ferrari nu de Nissan Skyline. 39%  39%  [ 30 ]
Ik weet het nog niet, ik twijfel. 11%  11%  [ 8 ]
Nee dankje. 50%  50%  [ 38 ]
Totaal aantal stemmen : 76

Poll: Porsche vs. Nissan Skyline meeting? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht Re: Poll: Porsche vs. Nissan Skyline meeting?
PvdA..... waar Wouter Bos altijd als Robin Hood voor de minderbedeelden op meende te komen?

Dezelfde Wouter Bos die nu een baan in het bedrijfsleven heeft geaccepteerd met een salaris van 400K.... :shock:

Over schijnheilig gesproken... :wink:

03 okt 2010 18:06
Profiel WWW
M a r c schreef:
Daarnaast krijg ik ook altijd idee dat men zo'n Japans ding koopt omdat een Porsche financieel niet haalbaar is, zodat men naderhand kan zeggen dat ie net zo snel of sneller is dan een duurdere Porsche.

Wat is dit nu weer voor een antwoord. :|
Zo'n Japans ding is misschien wel degelijker als zo'n Duits ding, en zeker al op de watergekoelde en gebied van de elektronica. :idea: :mrgreen:

03 okt 2010 18:16
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Niet de carrosserie, in ieder geval.

03 okt 2010 18:21
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Wat men bij Nissan vergeet is dat een snelle Ringtijd niets meer is dan...een snelle Ringtijd!

Overigens wel een eer om als benchmark te fungeren...is er betere reclame voor Porsche denkbaar?

03 okt 2010 19:02
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
BoerHarm schreef:

Verder verbaas ik me over de gedachten van jullie met betrekking van Japanse auto's. Wat ik hier meen te lezen in de ondertekst is dat jullie geen vergelijking willen omdat er wel eens uit zou kunnen komen dat Nissan wel degelijk goede auto's bouwt die zich kunnen meten aan jullie Porsches.

Vreemd dat jij dat leest...

Het is ook helemaal niet relevant. Ik heb gewoon niets met Japanse auto's (enkele uitzonderingen daargelaten). Zo'n GT-R vind ik gewoon enorm lelijk. Een beetje een auto die de playstation generatie enorm aan spreekt, maar overduidelijk de klasse mist om zich met Porsche te kunnen meten. Kwa snelheid voor een deel wel, maar een sportauto is zoveel meer dan snelheid.

03 okt 2010 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
BoerHarm schreef:
@ wiredgenius: Als je dan zulke loze vergelijkingen gaat trekken kun je de Switzer R1K, HKS GT-R, VeilSide R34 en nog vele anderen naast een Porsche zetten van Gemballa of welke tuner je maar wil en ze worden zoek gereden. Voor het circuit werk zijn de Mines R34 en de M-Speed GT-R er nog.

*gaap* :popcorn: *gaap*

Ik denk dat dit alleen gezegd wordt door iemand die niet veel van sportauto's weet... "Zoekrijden" is zeker niet iets wat ik zal verdedigen... En tja, voor mij persoonlijk is er alleen Porsche en zeker niet de Japanse playstation generatie rommel...

03 okt 2010 20:58
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Totnutoe zijn er in elk geval 24 forummers wel geïnteresseerd, dus de meeting kan rustig doorgaan.

03 okt 2010 21:05
Profiel
Ik ga zo dadelijk rijden in een knalroze GT-R..... ben benieuwd :wink:

06 okt 2010 20:12
Profiel WWW
Westervoort
Los van verschillen van smaak lijkt me dat gewoon een gave beleving. Foto's zijn nu wat moeilijk in 't donker...jammer :wink:

06 okt 2010 20:25
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Vorige week nog een paar rondjes gelopen om een rode GTR (in de showroom bij m'n nissan dealer) en afgelopen weekend een zwarte in het wild zien rijden, vind het best een vette bak dus meeting lijkt me leuk, oudere type r34 vond ik ook best een gave kar

geleuter over wie de grootste heeft doe ik verder niet aan mee :bang:, meeting lijkt me dus wel leuk.

06 okt 2010 20:43
Profiel
Net terug... zondermeer een razendsnelle auto. Hele lekker schakelende flipperbak. Maar het ding stond op winterbanden, in combinatie met een nat wegdek voelde je dus continu dat "ie" het vermogen kneep bij accellereren... zelf in de R (race) modus. Ook een zware auto, voel je goed op rotondes, meteen onderstuur, kan ook aan de winterbanden hebben gelegen natuurlijk. Al met al een indrukwekkend speeltje, maar ook wel emotieloos... het gaat allemaal te makkelijk. Powerslides zijn ook kinderspel, wel leuk dat de electronica een beetje sliden e.d. toelaat, maar toch heb ik dat liever hélemaal zelf in de hand 8)

06 okt 2010 21:18
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Ewout schreef:
leander schreef:
Ik heb net als voor Porsche ook een zwak voor Japanse import auto's.

Nu ja, je bent nog jong en we hebben allemaal wel eens rare dingen gedaan of gezegd in onze jeugd. :mrgreen:
Ik vergeef het je hoor.
Ik heb volgens mij op mijn achttiende nog wel eens op de PVDA gestemd bijvoorbeeld. :oops:

:lol: :lol:

Ik plan de meeting in.
We kijken vanuit daar wel :wink:

Nog voorkeur voor data? Ik dacht aan voorjaar - zomer 2011?

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

07 okt 2010 12:36
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Kom wel ff kijken.
Nostalgie uit m'n straatracetijd....
Maar als het dan toch een Jap moet zijn, dan graag de NSX.

07 okt 2010 20:55
Profiel
PorscheForum Rakker
M a r c schreef:
EriC4C schreef:
BoerHarm schreef:
Verder verbaas ik me over de gedachten van jullie met betrekking van Japanse auto's. Wat ik hier meen te lezen in de ondertekst is dat jullie geen vergelijking willen omdat er wel eens uit zou kunnen komen dat Nissan wel degelijk goede auto's bouwt die zich kunnen meten aan jullie Porsches.

Ik wéét dat Nissan goede auto's bouwt die zich wat prestaties betreft kunnen meten met de meeste van onze Porsche's of de prestaties daarvan zelfs overtreffen. Daar heb ik geen meeting voor nodig. Het interesseert me echter niet, want om écht te (kunnen) meten met Porsche is voor mij meer nodig dan kwaliteit en prestaties en datgene ontbreekt voor mij bij Nissan.

+1 :thumleft:

Het kan mij niet bekoren.... en het interesseert me ook niks. Daarnaast krijg ik ook altijd idee dat men zo'n Japans ding koopt omdat een Porsche financieel niet haalbaar is, zodat men naderhand kan zeggen dat ie net zo snel of sneller is dan een duurdere Porsche. Dat geeft meteen al aan wie de standaard bepaalt :mrgreen:

@ Leander; hoe goedbedoelt ook, ik denk dat je met deze combi-meeting de plank mis slaat. Het 'matched' niet.... Een P-rijder is geen Skyline-rijder en vice-versa ook niet.

@ Marc : die GT-R kost nog altijd bijna 125K. Daar heb je ook een vrij nieuwe GT3 voor met weinig km op de klok.
Miischien dat mensen wel juist kiezen voor iets exclusiefs. Een P zie je tegenwoordig op elke hoek van de straat.

12 okt 2010 12:09
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
makinen6.5 schreef:
Miischien dat mensen wel juist kiezen voor iets exclusiefs. Een P zie je tegenwoordig op elke hoek van de straat.

Zoals iemand eerder op dit forum schreef:
Als je het totale bestand aan Porsches op Nederlands kenteken vergelijkt met wat er totaal aan auto's rijdt, vind ik Porsche nog exclusief genoeg.

Daarnaast rijden de mensen, die een Porsche hebben, er over het algemeen ook vaak mee, i.t.t. andere exoten, vandaar dat je ze wat vaker ziet.

Als laatste rij ik de Porsche omdat ik het een bijzonder gave auto vind en zeker niet omdat ik een exclusieve auto wil rijden.

..... en daar ben ik het helemaal mee eens. :D

12 okt 2010 12:24
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
makinen6.5 schreef:

Nissans daarentegen zie je vrijwel nooit.

O, wacht even... :roll:

12 okt 2010 13:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Je hebt helemaal gelijk, een R34 of een GTR zie je inderdaad vrijwel nooit.
Zijn we het toch een keer eens :cheers:

12 okt 2010 13:37
Profiel
makinen6.5 schreef:
Je hebt helemaal gelijk, een R34 of een GTR zie je inderdaad vrijwel nooit.
Zijn we het toch een keer eens :cheers:

Ik zie ze heel vaak eigenlijk. Maar dat ligt meer aan de plaats die ik geregeld bezoek. Maar het blijft geinig om ze in te halen...

Maar even voor mijn begrip: waarom neem je bij Porsche alle typen samen om de exclusiviteit te bepalen en bij nissan ineens alleen een specifiek type?

Dat lijkt wel op valsspelen (*).

* Valsspelen is ook iets waar nissan ervaring mee heeft. Maar ik zeg niets... Hats-7.26-joe!!!

12 okt 2010 14:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Edit: Overbodige volledige quote van direct bovenstaande bericht verwijderd en tip: haal het vinkje bij "Schakel BBCode uit" weg, dan zijn quote's leesbaar :idea: .

Sorry, ik was de Nissan Micra vergeten. Bij deze..

12 okt 2010 15:25
Profiel
Ik ben even de straat ingelopen..... 3 Nissans, 1 Ford en een Citroen, geen Porsches (de mijne staat binnen) :mrgreen:

12 okt 2010 15:56
Profiel WWW
M140i
Volgens mij is geen enkele Nissan te vergelijken met een Porsche :salut:

12 okt 2010 16:00
Profiel
PorscheForum Rakker
@ Marc : in welke achterbuurt woon jij dan ?? :mrgreen:

12 okt 2010 16:05
Profiel
makinen6.5 schreef:

sta je zeker elk weekend bij Visscher in Amsterdam voor de etalageruit :mrgreen:

Nee, ik kom niet graag in Amsterdam.

Citaat:
En dat inhalen zal ook wel loslopen. Tenzij je een oplegger inhaalt waar ze opstaan :cheers:

Keer op keer op keer... Je mag wel eens een keer mee naar de Ring. Eens kijken of jij dan in staat bent om je grote mond waar te maken.

Citaat:
Sorry, ik was de Nissan Micra vergeten. Bij deze..

Die zou ik ook willen vergeten. Wat een gedrocht... zoiets moet uit Japan komen...

Maar nog even over exclusiviteit: iets wat volop verkrijgbaar is, maar desondanks niet goed verkoopt is niet exclusief.

Ik was gisteren bij een concert van Heather Nova. 300 man aanwezig. Dat klinkt exclusief, maar feitelijk was het niet uitverkocht. Een paar weken terug was ik bij U2. Iets van 50.000 man. Dat lijkt niet bepaald exclusief... maar het was wel uitverkocht.

Anders gezegd: de meeste mensen betalen grif het dubbele voor een 911 turbo ipv een nissan GT-R. Dat is geen teken van exclusiviteit van de nissan. Dat is een teken van minder gewild zijn.

Waarvan akte!

12 okt 2010 18:26
Profiel
Moderator
PF #57
jongens jongens. :scratch: ik lees hieruit dat de Nissan rijders dolblij zijn met hun auto's. Evenals de Porscherijders. Lijkt me een prima uitgangspunt... :lol:

Ieder z'n meuk. De ene een Skyline, de ander een 911. Of een Boxster. Of een Micra. Wat je kan betalen en waar je gelukkig van wordt. Dat moet toch genoeg zijn? Ik heb nog nooit een 911 gekocht omdat hij exclusief zou zijn. Ook als je ze net zo vaak zou zien als een VW Golf zou ik het nog steeds een erg mooi model vinden. En graag willen rijden. Kan mij wat schelen wat hij kost? Hoe duurder hoe beter? Ach. En zo'n opgefokte Skyline (die mij ooit met wat extra NOS het snot voor de ogen reed bij Lelystad :oops: ) zal duurder zijn dan een standaard 964. Veel plezier. Hij kan mij niet genoeg bekoren om er eentje te kopen. Net zoals de Skyline rijder als autoliefhebber een 911 wel mooi zal vinden maar liever in zijn Nissan zal rijden. Ook al noemen wij het hier een bamihap. :cheesy:

12 okt 2010 18:43
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
horn schreef:
En zo'n opgefokte Skyline (die mij ooit met wat extra NOS het snot voor de ogen reed bij Lelystad :oops: )

Afbeelding Was een Honda'tje :wink:

:^:

12 okt 2010 19:50
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende