Auteur |
Bericht |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
05 apr 2005 14:53 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Geen probleem, ik laat me met plezier onderdompelen in een Porsche-bad.
|
05 apr 2005 14:56 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ja, dathebben we geweten
Heren (en dames niet te vergeten), het was weer gezellig
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
15 apr 2005 0:10 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
...euh..Olaf...dat zouden we toch geheim houden??
|
15 apr 2005 0:26 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
WHahahahahaha ... heeft ie toch mooi die folder weer mee jahhh ...
Mensen ... was een super gezellige ervaring.
Ik heb genoten, genoten en ook geweldig genoten ...
Tnx iedereen
Dirk-club-+300-member
|
15 apr 2005 0:29 |
|
|
John
Cayenne
|
Het was idd, een mooie ervaring.
Maar zoals meer is geschreven, het is me idd een pokke-end rijden zeg.
We hebben behoorlijk gelachen, nou wij (Olaf-Ivo-Eric en ondergetekende) hebben dus nu ervaring om mee luisteren (via carkit- GSM) hoe twee Antwerpenaeren (en vooral die ene, van de slechte kant van de Schelde) last krijgen van een opsteker op de Autobahn bij giga snelheden.
Verder mijn ervaring van de Porsche fabriek in Leipzig.
Laat ik het zo zeggen:
Een door "Steven Spielberg" geregiseerde "Joop van den Ende" theaterproductie maar dan op zijn Duits.
Een supergelikte show, en dan vooral de fabriek zelf, daar ligt geen vuiltje op de grond, en iedereen krijgt voor dat ze gaan beginnen aan de 36,45 urige werkweek (geen minuut langer) een manicure.
Ik denk dat ze rekening houden dat Gerhard Schroder-Bush-Mitterand-Poetin elk moment met Wiedeking persoonlijk ff langs zullen komen.
JP Bak ellende en Djaep die hoep sgeffur laten ze bij de racebaan in het ontvangstgedeelte.
Zeer steriel en geoordend, "grundlichkeit" pur sang.
Ook had ik het mij groter voorgesteld, de KJN is in principe al voor 70% klaar als ze binnenkomen, alleen het mooie werk is daar aan de orde.
Ik ben wel van mening dat iedere KJN pessimist zijn mening zal veranderen na het zien van de productie van deze SUV.
Waar je wel een giga .....van krijgt is de (handmatige) assemblage van de Carrera GT, gewoon aan het begin van de hal een frame, en dan een rij van 30 meter bakken met onderdelen, en aan het einde van die rij een Viagraboost van jewelste.
Autos kunnen ze wel maken hoor bij Porsche.
Oja Olaf moest natuurlijk weer een paar velgen van de CGT onder zijn jassie stoppen, echte Hollander heh,
Neemt ie is geen handdoek mee uit het hotel, of een diskette uit de fabriek, loopt ie met die enorme wielen te slepen
Oja Ivo, die hoofdtelefoon (die je krijgt bij de rondleiding) mag nu ook af hoor.
De buschauffeur.
|
15 apr 2005 11:53 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
...dank voor de tip, het slaapt ook heel lastig met dat ding op je hoofd.
|
15 apr 2005 12:01 |
|
|
Sjonnie
|
fotoooooooooos mannen, of mocht dat niet?
|
15 apr 2005 13:31 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Hier vindt je alles ... foto's en verslag.
Dirk
|
15 apr 2005 13:37 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Awesome
Geen fotootjes van in de fabriekshal, dus welicht geen toestemming om daar te fotograferen ?
|
15 apr 2005 13:49 |
|
|
Sjonnie
|
jeetje, weer wat gemist...
Mooi verslag Dirk.
|
15 apr 2005 13:49 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Toch een echte Hollander aan 't worden hé
Die van mij sloeg trouwens vooral op de +300 km/u
|
15 apr 2005 14:02 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Nope ... ten strengste verboden natuurlijk.
Heb wel nog wat "verboden" filmmateriaal van de "warme" Cayenne's die het testcircuit op knalle ... mochtje ook nie filmen ... geen idee waarom maar jah ...
Maar er komen nog meer filmpies online alsook de bekende "afther-event-pps-grappen" ... die zijn nog in ontwikkeling
Ook ff het bugje in deze pagina weggewerkt
More online soon
Dirk
|
15 apr 2005 14:36 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Super in elkaar gezet Dirk, heerlijk om nog even opnieuw te beleven..
|
15 apr 2005 15:18 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Zoals beloofd ...
On board camera incl. +300 km/u poging hier te downloaden.
|
15 apr 2005 16:27 |
|
|
John
Cayenne
|
Zoals je ziet, die twee auto's samen wegen exact 3,7 ton.
Wisten ze het .
Wij mochten er wel in, we zaten nog lang niet aan de 3,7 ton met z'n allen
|
15 apr 2005 17:14 |
|
|
horn
PF #57
|
Wat een belevenis... f*cking griep!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 apr 2005 17:19 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
15 apr 2005 19:47 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Nou, dat viel allemaal wel mee .... dat bussie van jou had er nog makkelijk bijgepast
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
15 apr 2005 20:05 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Prachtig om lezen, sweet memories.
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
15 apr 2005 20:39 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Ziezo,
effe wat tijd gevonden voor de foto's.
Staan hier in het album :
http://www.porscheforum.nl/album_cat.ph ... SC&start=0
Ik heb er nog meer maar kan ze hier onmogelijk allemaal posten. Indien er iemand een verzoekje heeft, laat maar weten.
Een van mijn favoriete plaatjes :
Pffffffffffff, wou dat ik nog in Leipzig was !
Greets,
Rufie.
|
19 apr 2005 10:58 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Rufie, en de rest van de bende.
Mooie foto's, en het was inderdaad reetgezellig om het op zijn Nederlands te zeggen. Ik vond het een nette fabriek, maar om eerlijk te zijn te weinig autofabriek. Ik heb dit al een paar keren willen schrijven en nu gaat het ervan komen.
Als we ooit nog eens naar Stuttgart gaan, gaan we echt de bouw van een wagen kunnen volgen. Te beginnen van de bodemplaat tot het oppoetsen van de wagen. Toen ik in 1989 de fabriek bezocht heb, konden we al de verschillende stadia zien van de geboorte van een 911
Koetswerk opbouw.
Opbouw en testen van de motoren.
Bekleding van de lederen interieurs, samen met de exclusief afdeling.
Lakstraat was toen verboden terrein.
Bekabeling van de wagens.
De assemblage van alle onderdelen, tot een 911.
Je kon toen echt Porsche zien, voelen en ruiken.
Dit is eigenlijk wat ik miste in Leipzig, je krijgt een huzaren stukje van commercie te zien, en even snel hoe ze de motor en aandrijving bevestigen aan de Cayenne en thats it. Ook vind ik dat ze antwoorden moeten kunnen verzinnen waarin het woord Volkswagen zo weinig mogelijk voorkomt. Ik kan me moeilijk voorstellen dat de doorsnee Porsche Cayenne rijder graag hoort dat zijn auto in de Volkswagen fabriek in Tsjechië word geasembleerd. Ze weten het wel, maar horen het toch liever niet denk ik.
Wij hadden nu nog geluk dat we even konden proeven van de Carrera Gt, maar voor de bezoekers die volgend jaar komen, zullen ze nog iets anders moeten verzinnen.
Al bij al blij dat ik geweest ben, maar een tweede maal Leipzig bezoeken, ik denk het niet. Als het bezoek in Stuttgart nog is als in 1989 lijkt dit mij veel intressanter.
Ik vond het een geslaagde uitstap, maar dit was vooral te danken aan het gezelschap, en niet zo aan het fabriek op zich.
Daarvoor nog aan iedereen, bedankt voor de gezellige uitstap.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 apr 2005 11:28 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Ik sluit me hier voor een groot stuk bij aan.
Indien ze de Carrera GT niet aan het bouwen zouden zijn, zou ik ook vlugger naar Zuffenhausen teruggaan. Inderdaad zo dat je daar veel meer ziet, alhoewel het volgens mij toch minder is dan in 1989.
Ik denk wel dat Leipzig natuurlijk heel leuk is als je daar één of andere rijstage volgt en daarna een leuk dineetje, etc...
|
19 apr 2005 11:34 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
1500 km voor een rijstage, vind ik persoonlijk net iets te ver.
Deze rijstages kunnen we hier toch ook gewoon volgen in België bij de officiële dealer, of de een of andere onafhankelijke organisatie.
Ik heb even aan het opletten geweest bij de rijstage die er bezig was tijdens ons bezoek, en ik moet zeggen dat mij dit niet direct boeide. Allemaal netjes op een rij en aan snelheden die er volgen mijn mening niet direct indrukwekken uitzagen.
Iets meer sportiviteit zou toch wel mogen als je een rijstage volgt bij Porsche, ze hadden precies angst dat de banden iets te snel zouden verslijten.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 apr 2005 11:44 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Tja, en die prijzen vallen ook al tegen.
|
19 apr 2005 11:50 |
|
|