ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Re: Classic Le Mans... the pictures
Zijn weer lekker die campingfoto's zijn ook leuk en als ik dat sfeertje zo zie lijkt mij dat misschien wel leuker dan met de club op het binnenterrein eerlijk gezegd.
Sfeertje op de PF camping van Speed Chills op Blue Sud was super. Met je tentje naast je Porsche in een leuke groep forummers naar zo'n super event. En Antoine met z'n camper/coolkast combi was ook helemaal top. De camping lag dan wel niet binnen het circuit maar was wel een soort van all inclusive camping. Voldoende schoon sanitair, catering/restaurant, pub met terras en 'entertainment', tv schermen met sport, omheind en bewaakt terrein en keurig net personeel. Ga hier over 2 jaar echt weer staan.
Le Mans Classic zelf is voor de echte petrolhead een must go. Prachtig om al die historische racers te zien maar vooral te horen overdag en s nachts in zon en regen. Regelmatig had ik kippenvel en tranen in m'n ogen vooral de eerste paar ronden als alles (ca 70 St.) tegelijk voorbij komt. Trillende tribunes, oorverdovend kabaal, het gevoel in je buik. In een woord sensationeel. In de paddock beleef je het spektakel nog eens van dichtbij. Vooral als de auto's terugreden na de race was het een prachtige hectiek van druk in de weer zijnde Marshalls, fotograferend publiek, monteurs met bandenkarren en gereedschap en de voorbij rollende classic racers. Dat allemaal op zondagochtend van af een terras met een koffie te bekijken is onbetaalbaar.
Maandag op de terugreis natuurlijk met de groep een rondje circuit gereden; was toen weer openbare weg. Op Mulsane straight in de eerste chicane ff gestopt voor een fotoshoot.
Een hele mooie en complete reportage. Je hebt alle facetten te pakken. Zeker met dat stilleven van een halve mik, geplunderd frietbakje en het verschraalde bier in de plastic beker! Bedankt voor je gezelschap. Ik heb het op prijs gesteld
Grtz
Richard
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
20 jul 2014 15:08
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
... het was leuk om je bij ons gezelschap te hebben, Herman
Volgende keer alleen iets eerder aangeven - zodat je je 911 niet zo ver weg hoeft te parkeren
En je foto's zijn ook
20 jul 2014 17:54
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Ok nu vanachter een pc dus dan kan ik wel pics plaatsen:
Misschien wel 2 van mijn favoriete plaatjes die ik op LeMans Classic geschoten heb.
Niet eens een Porsche... Ferrari 312P. Moest ik opzoeken, want ik weet (bijna) niks van Ferrari's Bekende uitspraak van fotojournalist Robert Capa: "If your photographs aren't good enough, you're not close enough" Voor wie het wat zegt, foto genomen met een Fuji X100 met vaste 35mm lens (23mm op crop sensor). Veel dichterbij kon het dus niet...
Deze was eerlijk gezegd niet goed belicht en ik heb er behoorlijk wat aan moeten photoshoppen. Maar de elkaar groetende coureurs, de coureur met de blik-in-de-verte, de lange schaduwen, de 910 en het beroemde pits-gebouw op de achtergrond en dan het stelletje dat er hand-in-hand tussen door loopt maakten het voor mij de moeite waard om een poging te doen er nog een enigszins toonbaar plaatje van te maken...
Wederom strakke platen Jeroen! Ik was op dat moment ook op de pre grid, dus meer dan waarschijnlijk zijn we elkaar gepasseerd. Die Ferrari 312 is een ultralaag pareltje, met dat instrumentarium dat doorloopt in de deurholtes...
Schaalmodel van CMC
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
22 jul 2014 13:14
Arnoud912
Hier is een kleine impressie van onze trip naar Le Mans. Ik had maar weinig filmmateriaal, maar ik heb er toch maar een soort van overzicht filmpje van gemaakt. Het is materiaal is geschoten met een SJ4000 (soort GoPro rip off) en mijn telefoon (film & Foto's), maar het geeft wel een beetje een beeld. En ja, die datum in beeld klopt niet
En een stukje verder misschien wel het mooiste plekje om wat van de actie te zien Vooral in het donker. De grindbakken lijken wel een golfbaan. Erg gaaf met het strijklicht erover Volgas vanaf de Dunlop chicanes, remmen, terugschakelen en weer vol op het gas... Laatste stukje van het Bugatti-circuit en dan op naar Tetre Rouge en dan de duisternis van Hunaudieres (Mulsanne Straight)
Voor de liefhebbers... Op Google maps (streetview) kan je de stukken openbare weg van het circuit bekijken Inclusief grindbakken, curbstones en rembordjes bij de bochten
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Godsamme.... Ik was dit jaar dicht in de buurt om me op te geven, maar uiteindelijk paste het niet. Volgend jaar mijn vakantie er maar omheen plannen? Platen en filmpjes zijn geweldig! Ik hou van die ouwe shit!
_________________________________________ Trained byGP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
04 aug 2014 17:46
Hessel
911 2.2 T 1971
Volgend jaar hoeft niet. Er is pas weer een Le Mans Classic in 2016.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
04 aug 2014 19:50
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Check!
_________________________________________ Trained byGP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
05 aug 2014 0:07
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Mooi om te zien hoe sommige mensen alleen maar in de straights gassen en heel voorzichtig door de bochten gaan, gelukkig kan deze coureur aardig sturen
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
10 okt 2014 22:43
HermanH
Mooi filmpje Johann. Ik denk dat de meeste rijders de volgende Classic Le Mans ook weer mee willen doen en daarom niet helemaal op de limiet rijden. Alhoewel aan het begin van t filmpje er toch redelijk close geracet wordt. Goed te zien hoe listig zo'n RSR reageert bij gas er op in de bochten.
_________________________________________ My friends all drive Porsches
10 okt 2014 23:41
Danny
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Ik moet er echt een keer naar toe. staat al jaren op mijn to go list samen met goodwood.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum