Auteur |
Bericht |
Newt
Papendrecht
|
mmmhh Gert..testen rijden....dus toch aan het kijken of de Cup het wordt. Top hoor!..veel plezier. Ik kan deze week genieten van mijn RS....dadelijk nog met PCCB...
|
05 nov 2008 9:22 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Die RS is echt zo'n fraaie en unieke auto!!
Ben komende zondag waarschijnlijk ook aktief op Zandvoort tijdens een of andere sponsordag, rondjes rijden met gasten.
|
05 nov 2008 17:30 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Te gek dat je met de Cup gaat rijden Gert!! Ben heel erg benieuwd naar je ervaringen!! Hoor die dan ook graag van je.
|
05 nov 2008 20:14 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Inmiddels weer terug van een trackdag op de Nürburgring.
De spieren in de nek en schouders hebben het behoorlijk zwaar gehad want die voel ik goed!
De stap van een C2 naar een GT3 was best groot, maar deze stap.... bizar veel groter.
Het weer was perfect: koel en een droge baan.
De wegligging van zo'n cupauto met slicks is echt bijzonder goed, het lijkt wel of ie nooit om wil (al is dat toch een paar keer gelukt)
Het geluid: waanzinnig hard.
Heb eerst zo'n 4 rondjes gereden en toen rustig naar de data gekeken en even alle lijnen en de juiste snelheid/versnellingen doorgesproken.
Met een veilige marge (het is niet mijn auto) in een ritme gekomen om vervolgens stap voor stap is wat later te remmen en de rondetijden te verbeteren.
Het was een hele ervaring en ik ga de komende tijd is rustig nadenken wat te doen.
Er was nog een bekende van de NPC op het circuit en die had een hele fraaie gloednieuwe GT2 bij zich.
Met hem in de ochtend een hele sessie meegereden...... fraaie stuurmanskunsten van hem en dan een geweldige hoeveelheid vermogen en snelheid maakte het het meerijden tot een sensatie.
Meer (aktie)foto's volgen zeer binnenkort!
|
08 nov 2008 15:38 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Zit een setje regenbanden bij en die hebben ook heel veel grip.
Vermogen is 410pk als ie fris is. Motor moet gereviseerd worden.
Buitenkant zijn wat sporen van het racen in de DSC zichtbaar, dat zal dan ook aangepakt worden.
|
08 nov 2008 18:10 |
|
|
Agima
_996Turbo @ 2003_
|
Coole foto's, je zal wel genoten hebben in het monster.
_________________________________________ .,-''-,.
|
08 nov 2008 18:17 |
|
|
Solid4S
Porsche 996 GT3 mkIIOmgeving Delft
|
Fraai hoor Gert. Lijkt me echt een wereld ervaring!!!
|
08 nov 2008 18:23 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Leuk Gert. Veel succes met het nemen van de juiste beslissing. Zal wel een paar nachtjes woelen worden.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
08 nov 2008 19:12 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
|
10 nov 2008 21:54 |
|
|
zuugnap
|
Ome gert , komt er nog een dagje NS? of gaan we overwinteren
|
10 nov 2008 22:44 |
|
|
Yellowbird
|
Wat ons betreft wordt het waarschijnlijk overwinteren...
Kanarie is nog niet gemaakt, heeft gebroken nokkenas (zit er pas 7500 km in) en (daardoor) nog wat schade...
|
10 nov 2008 22:50 |
|
|
horn
PF #57
|
Dit klinkt al een beetje alsof de ruimte in de garage al gemaakt is... Gave ervaring man! Ben benieuwd.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 nov 2008 22:51 |
|
|
Yellowbird
|
Ja Gert, je zal toch snel eens moeten verhuizen naar een huis met een garage!
|
10 nov 2008 22:52 |
|
|
zuugnap
|
ik zei nog yellow , je moet entree vragen voor je "rondje meekarren"
|
10 nov 2008 23:18 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Rondje Nordschleife zit er voor dit jaar niet meer in.
Garage heb ik voor de cup auto zeker niet nodig, hij blijft in Heeze en hij zal met de trailer samen met andere auto's naar het circuit gebracht worden en ik kan hem zelf achter de Cayenne "meeslepen".
Ben nog hard aan het nadenken wat ik wil.
Behouden van de GT3 heeft ook zijn voordelen, maar het circuit rijden is wel helemaal mijn ding en dan is de GT3cup toch wel de beste keuze.
Beiden is helaas geen optie.
|
11 nov 2008 1:01 |
|
|
Porsche964Heeze
997 4S
ex 996 C2, ex 996 4S, ex 993 C2Heeze
|
Als circuit rijden helemaal je 'ding" is, zou ik voor de GT3cup gaan! Heb de auto vandaag nog even staan te bewonderen bij Paul en is wel een superkanon Suc6 met je keuze !!
_________________________________________ ex 996 c2 hand 1999 ex 996 4S hand 2002
|
11 nov 2008 21:48 |
|
|
horn
PF #57
|
gt3 eruit, gt3cup erin en een simpele 3.2 of 964 voor 'erbij'
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 nov 2008 22:07 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
|
11 nov 2008 22:41 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
Gert, mooi ervaring lijkt me. Ik denk dat ik dan ook ook voor de cup auto zou gaan. Ik ga volgend jaar een tweedaagse racecursus doen in Leipzig. RS achter de KJN. Moet je ook met de cup auto op het leipzig circuit gaan rijden..
Ter illustratie:
http://www.porsche.com/microsite/onelap/germany.aspx
ps Hoe was de sensatie in de GT2, ook qua wegligging?
|
12 nov 2008 9:57 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
De sensatie van het meerijden in de GT2 was groot!
De auto stond nog standaard afgesteld en op semi-slicks, dit was onvoldoende om op het circuit het maximale uit de auto te halen, er waren flink wat stuurmanskunsten nodig om het vermogen op het asfalt te houden.
Rechte baan snelheid was hij de baas van de rest (en er reden flink wat snelle bolides rond).
|
12 nov 2008 10:43 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Mooie linke Jeroen. Zo kan je mooi Leipzig even in je opnemen. Erg gaaf!
Vind echter de camera-auto achter de GT3 de mooiere lijnen rijden. Die GT3 mist nog wel eens een instuurpuntje en drift wat te veel . Al is dat ook wel leuk om te zien, maar we willen lijnen zien natuurlijk.
@ Gert. Erg gave ervaring met die Cup zeg! Kun je al een stapje verder met het op een rijtje zetten van je gedachten?? Lijkt me een verdomd moeilijke keuze!
|
13 nov 2008 13:21 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Zo'n Cup auto is leuk en best niet zo duur!!!...alleen jammer dat je er enkel mee op de Ring mag met trackdays.
Mooi verhaal Gert, ik had het nu pas gezien!!! Jij hebt de microbe echt wel te pakken hé
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
13 nov 2008 13:41 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Dat van de Nordschleife klopt, het is jammer dat ik niet zomaar weer eens mee kan rijden daar. Echter... zo'n trackdag met de Pistenclub daar lijkt me wel wat. Het betekend geen motoren en veel minder druk...
Zelf had ik al visioenen van constant rechtdoor rijden ipv rechtsaf de parkeerplaats op en het poortje door om de baan op te gaan.
Volgens mij kan je daar dan serieus hoge snelheden bereiken!!
|
13 nov 2008 14:00 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Reken erop dat je vlak voor Antoniusbuche met een 996 GT3 Cup net de 300 aan moet kunnen tikken, afhankelijk van de hoeveelheid spoiler natuurlijk. En natuurlijk ook afhankelijk van je exit-speed in Galgenkopf.
|
13 nov 2008 15:07 |
|
|
Arie356
|
Ha Gert,
Je ging zeker goed met de cup. We hebben elkaar nog even gesproken aan tafel met Maup. Ik had zojuist een paar ronde's met zijn GT2 gereden. Ook een waanzinnige ervaring. Heb je je keuze al gemaakt?
Toch nog niet aan de winterslaap beginnen, er zijn nog mooie en vooral rustige dagen hier in de Eifel. Wij zijn hier in Adenau een pension begonnen. Het hele jaar Ringweer, kijk anders eens op www.ringpension.de
Tot de volgende Pisteclub day, kan ik overigens ook iedeen aanbevelen. Vergeleken bij sommige Trackdays op de NL circuits word er zeer netjes en sportief gereden.
Groeten,
Arie
|
13 nov 2008 19:13 |
|
|