Allereerst Edwin (& Jacqeline) van harte met deze overwinning.
Het niveau gaat duidelijk omhoog want ik had verwacht dat het wat lastiger zou zijn voor de hunters. Nu scheelt het ook dat de hele zondag online benut is en daardoor vraag en aanwijzing elkaar redelijk snel opvolgen.
Goed mijn relaas dan.
Het stond eigenlijk vast dat we in het kader van de 11 stedentocht moesten blijven als geintje. Maar ja weer in Friesland verstoppen is te makkelijk dus wat dan. Kom je al snel uit bij een ijsbaan en aangezien ik in Boskoop heb gewoond leek me de ijsbaan aan de Otweg wel een goede plek.
Onderweg naar een klant vorige week eerst maar eens de situatie in kaart gebracht en gekeken of er uberhaupt een plekje was waar de trofee te verstoppen was. Het is een druk bereden weg en het terrein zelf wordt regelmatig gebruikt. Ik zag dat bij het hek wel een plekje te vinden zou zijn net onder de graszoden.
Afgelopen zaterdag had ik een verjaardag bij mijn ouders in Waddinxveen en dus was dat het moment om de trofee een plekje te geven. 's Middags eerst eens wat fotos wezen maken maar het was dermate druk dat het niet verstandig was om nu al te gaan graven. Maar op de terugweg om 22.00 uur was er prima gelegenheid om in het donker de trofee te verstoppen. (ook toen regende het

)
Dan de aanwijzingen verzinnen. Lastig want alles leidt al snel naar een concrete oplossing maar de motivatie is als volgt;
Aanwijzing 1 - Het spruitje.
De laatste winnaar van de 11 stedentocht op 4 januari 1997 en spruitjeskweeker van beroep.
Aanwijzing 2 - Het blik Erwtensoep
Kan niet missen natuurlijk, koek en zopie en daar hoort natuurlijk de erwtensoep bij
Aanwijzing 3 - Het filmpje over de abdij van Rijnsburg
Boskoop werd in 1204 door Graaf Willem I gesticht. In 1222 werd de abdij van Rijnsburg eigenaar van Boskoop.
Aanwijzing 4 - Het wapen
Onmiskenbaar het wapen van Boskoop. Die wapens maken het toch te gemakkelijk. Dat leidde ook dit maal direct naar concrete informatie over de locatie (helaas

)
Aanwijzing 5 - Gras
Dit heeft natuurlijk alles te maken met het feit dat de ruim 100 jaar oude ijsbaan een natuurijsbaan is en zomers een mooi grasveld is.
Aanwijzing 6 - IJsberg
Net als aanwijzing 5 maar dan natuurlijk de wintermaanden. Al is het lang geleden dat er ijs heeft gelegen en al helemaal lang geleden dat dit soort ijsbergen in Boskoop gesignaleerd zijn
Aanwijzing 7a & b De Friese doorloper en het krantenbericht.
De Friese doorloper moest natuurlijk direct naar de schaatssport verwijzen. Het krantenkopje is een oproep tot de eerste algemene ledenvergadering van 13 januari 1898 van de ijclub Otweg
Aanwijzing 8 - Overzicht van de ijsbaan
Bij aanwijzing 8 hadden enkele al een concreet beeld over waar de PFT zou liggen. Dit is een overzicht van de ijsbaan zoals ie er nu bij ligt.
Aanwijzing 9 - Straatnaam bordje Otweg
Officieel lag de ijsbaan aan de Otweg. De huidige straat het Paddegat is van later datum. De Otweg ligt ongeveer 200 meter verder en is een klein veendijkje met aan beide zijde water. Aan een zijde liggen altijd pleziervaart boten afgemeerd.
Aanwijzing 10a & 10b - Foto Ijsclub Otweg en het hek
Deze foto's spreken natuurlijk voor zich.
Al met al toch best een leuke hunt maar het niveau kan dus best omhoog.