Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:28

Antwoord op onderwerp  [ 875 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Nordschleife 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Nordschleife
Ik heb er ook al een paar keer willen gaan maar steeds kwam er iets tussen.
Ok ik heb mijn twijfels dat ik daar op mijn plaats zou zitten. Lang circuit, veel verschillende rijders en grote snelheidsverschillen schrikken me een beetje af.

Hier nog enkele punten van de disclaimer:

Section 4 – LIABILITY & DAMAGE
1) Driving on the Nürburgring is not subject to any liability on the part of Nürburgring Automotive GmbH and persons appointed by this company. This exclusion shall not apply to damage to life or limb or impairment of health caused by a deliberate or negligible violation of obligations – also by a legal representative or vicarious agent of the group of persons released from liability – and also not to damage caused by a deliberate or negligible violation of obligations – also by a legal representative or vicarious agent of the group of persons released from liability.

2) Accidents and damage to the roadway, the hard shoulders, the fencing, the crash barriers or other installations or facilities of the Nürburgring must be immediately reported to the personnel of Nürburgring Automotive GmbH.

3) Violations shall be reported as unlawfully leaving the site of an accident. The incurred damage shall be noted in a damage report and must be signed by the person causing the damage. The costs for repairing the damage, including the use of the race track securing personnel and the race track securing vehicles, shall be charged to the person who caused the accident.

4) Upon request the hourly rates which are charged for personnel and/or the use of vehicles in the event of accidents may be viewed at the new access point next to the Nordschleife at “Meuspath”. The enforcement of higher claims for compensation for damage in individual cases shall remain unaffected by this regulation. This shall also apply to road blocks/temporary closures of the track which are not caused by accidents but instead by the loss of operating equipment.

5) Nürburgring Automotive GmbH shall be entitled to demand an advance cash payment for any damage caused by the user in cordance with the provision outlined above in sub-section 2.

Mvg,

30 apr 2012 19:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
911RO schreef:
Volgende keer hou ik me aanbevolen voor een passagiersrondje in dat oranje monster van je. Ga jij trouwens altijd bij breidscheid erop of bij startfinish? Ben nog nooit bij breidscheid erop gegaan. Heeft dat voordelen of is het daar gezelliger of zo?

Bij Breidscheid heb ik mijn lunchstekkie en (nog frequenter) mijn benzineleverancier... ;)

Rondje mee kan altijd. Grootste kans om mij te treffen is bij de Aral, of bij Guilia.

30 apr 2012 19:45
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Nine-eleven schreef:

Het is daar in ieder geval rustiger . . . , en (en ik weet niet of dit nog steeds zo is) alleen voor jaarkaart houders.

Niet helemaal waar... Iedereen mag er daar af, maar tenzij je een jaarkaart hebt is dat zonde (je verliest immers ruim de helft van de NS!). Erop kan met een speciaal kaartje voor anderhalve ronde. Zijn wel een aantal forummers die dat gedaan hebben na de lunch.

30 apr 2012 19:47
Profiel
981 Boxster GTS
O ja DS, zo zat dat.

Voor jaarkaart houders maakt die halve ronde verlies niet uit.

p.s.
Mooie zoef trouwens, velgen staan 'm goed.
Wil ook wel eens een rondje met je mee, laatste rondjes op de NS dateren nog in een bekende donkergroene GT3 clubsport met een vriend van mij.

30 apr 2012 21:15
Profiel
Allemaal welkom... volgende keer meer gegadigden om mee te gaan naar de Ring? :mrgreen:

30 apr 2012 22:11
Profiel
PorscheForum Rakker
ex911 ex964 ex996 ex 996 turbo nu 997 gt3
apeldoorn
ja bij deze ik ga mee ,en mag ik dan ook een rondje mee in de turbo ???? :wink:

30 apr 2012 22:45
Profiel WWW
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Ik geloof dat we een nieuwe ringtaxi hebben gevonden. :wink:

30 apr 2012 22:50
Profiel
Ik moet geen 250 euro per uur gaan vragen, maar per rondje, is dat wat je zegt? :twisted:

30 apr 2012 23:39
Profiel
981 Boxster GTS
Nee . . . dat is vast niet de bedoeling . . . een biertje of een glaasje wijn past beter :wink:

01 mei 2012 0:04
Profiel
Nine-eleven schreef:
een biertje of een glaasje wijn past beter :wink:

En dan stap jij in nadat ik die dag al 20 man heb rondgereden voor een biertje? Stalen zenuwen! :mrgreen:

Net even de data van vandaag bekeken, toch een 7:44 BTG gedaan op het eind, terwijl ik die ronde in Caroussel behoorlijk werd opgehouden... Ik weet niet of die rondetijden echt goed samengaan met bier...

01 mei 2012 0:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Devils son schreef:
... Ik weet niet of die rondetijden echt goed samengaan met bier...

:idea:

Afbeelding

:wink:

Zelf getest met mijn maat in de playstation: al na drie glazen kelderen de tijden :oops:

01 mei 2012 0:37
Profiel
981 Boxster GTS
Devils son schreef:
En dan stap jij in nadat ik die dag al 20 man heb rondgereden voor een biertje? Stalen zenuwen!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik moet zeggen dat ik absoluut geen last heb van mijn zenuwen, maar eerlijk gezegd zou ik eigenlijk na 1 biertje al niet meer instappen.

Maar na gedane zaken gaat een biertje er natuurlijk wel in :wink:

01 mei 2012 1:17
Profiel
Nine-eleven schreef:

Ik moet zeggen dat ik absoluut geen last heb van mijn zenuwen, maar eerlijk gezegd zou ik eigenlijk na 1 biertje al niet meer instappen.

Heel verstandig...

Ik zeg altijd maar zo: ik ben al gevaarlijk genoeg op de weg zonder alcohol! :mrgreen:

01 mei 2012 1:31
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
racebeus schreef:
Zelf getest met mijn maat in de playstation: al na drie glazen kelderen de tijden :oops:

Dat moet je voor de aardigheid eens doen icm een 3D tv. :mrgreen:

01 mei 2012 9:15
Profiel
964 c2
Den Haag
Devils son schreef:
Nine-eleven schreef:
een biertje of een glaasje wijn past beter :wink:

En dan stap jij in nadat ik die dag al 20 man heb rondgereden voor een biertje? Stalen zenuwen! :mrgreen:

Net even de data van vandaag bekeken, toch een 7:44 BTG gedaan op het eind, terwijl ik die ronde in Caroussel behoorlijk werd opgehouden... Ik weet niet of die rondetijden echt goed samengaan met bier...

Bijna net zo snel als een GT-R.. :wink: :twisted:

01 mei 2012 10:19
Profiel
Ronaldo schreef:
Bijna net zo snel als een GT-R.. :wink: :twisted:

Ik heb er weer 4 ingehaald en ben door 0 GT-R's ingehaald...

Wel waren er een tweetal getunede GT2's met 600 pk die echt sneller waren. Die vielen ook meteen weer op.

Er zal ook best een GT-R zijn die wel sneller rondrijdt, maar kennelijk is dat zeldzaam genoeg. :wink:

Ik heb overigens enkele filmpjes gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=XBn_9YqOCnM

Het momentje van de Cayman bij 6.50 uit bovenstaand filmpje is hier nog wat beter te zien: http://www.youtube.com/watch?v=V2g9acjy ... e=g-crec-u

http://www.youtube.com/watch?v=P4zVvdB8c4E

01 mei 2012 10:44
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
:res: je houdt die GT2 gewoon bij!
Sterker nog, je bent sneller :salut:

Petje af, ik kwam niet onder de 9:15.

Vreemd dat die Cayman daar dwars gaat, misschien een restantje olie op de baan?, wel typisch dat die Honda CRV met Pasen op precies dezelfde plek ging schuiven en over de vangrail kukelde.
Die Cayman heeft wel erg mazzel dat hij net geen schade oploopt, hij komt er goed mee weg behalve een beetje vreemde bandenslijtage.

Jean-Pierre

01 mei 2012 11:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex911 ex964 ex996 ex 996 turbo nu 997 gt3
apeldoorn
super man leuke filmpjes

01 mei 2012 12:08
Profiel WWW
Remmel schreef:

Vreemd dat die Cayman daar dwars gaat, misschien een restantje olie op de baan?, wel typisch dat die Honda CRV met Pasen op precies dezelfde plek ging schuiven en over de vangrail kukelde.

Die CRV was net een stukje verderop, de volgende bochtenreeks om precies te zijn.

Maar zo gek is het niet om daar eraf te gaan. Dat gebeurt meer overmoedigen daar.

Citaat:
Die Cayman heeft wel erg mazzel dat hij net geen schade oploopt, hij komt er goed mee weg behalve een beetje vreemde bandenslijtage.

Jean-Pierre

Had hij hem daar maar kort gereden. Dag erop in Hatzenbach de banden ingevlogen achterwaards en koelvloeistof op de baan gelegd, waardoor een Corvette er daar af is gevlogen... Leuk hoor, Russen hebben de Ring ontdekt! :evil:

01 mei 2012 12:35
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Citaat:
Die CRV was net een stukje verderop

OK dat wist ik niet, ik dacht dat het ook bij Brünchen bergop was..., maar je hebt ongetwijfeld gelijk.

Dus die Cayman vloog de volgende dag alsnog de bandenstapel in?
Weinig geleerd dus..., heb deze Cayman op zondagmiddag inderdaad niet meer zien rijden, wel 2 andere.
Eentje in een lichtgroene metallic kleur, nog nooit eerder gezien.
Wat wel opviel was dat je de Caymans met een loep moest zoeken terwijl je doodgegooid werd met de 911's.
Volgens mij speelt het in Duitsland nog veel meer dan in NL dat je een Cayman koopt "als je geen echte 911 kunt betalen"...

01 mei 2012 12:48
Profiel WWW Facebook 
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Mooie filmpjes DJ. :thumleft: 8)

01 mei 2012 12:52
Profiel WWW Facebook 
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Inderdaad, leuke filmpjes DS. :thumleft:

01 mei 2012 19:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
@Devils Son Dat gaat serieus snel zeg. Knap (soepel) stuurwerk :thumleft:

01 mei 2012 22:49
Profiel WWW
Remmel schreef:
Eentje in een lichtgroene metallic kleur, nog nooit eerder gezien.

Ook gezien en ik snap wel dat die kleur niet vaak is gekozen. Niet lelijk ofzo, maar het zou mijn keuze niet zijn. Maar je valt wel op!

Citaat:
Wat wel opviel was dat je de Caymans met een loep moest zoeken terwijl je doodgegooid werd met de 911's.
Volgens mij speelt het in Duitsland nog veel meer dan in NL dat je een Cayman koopt "als je geen echte 911 kunt betalen"...

Het scheelt misschien ook dat in Duitsland de 911 gewoon ook een stuk goedkoper is in aanschaf.

Daarnaast zie ik ook in Nederland slechts zelden een Cayman.

02 mei 2012 18:39
Profiel
981 Boxster GTS
Devils son schreef:
Daarnaast zie ik ook in Nederland slechts zelden een Cayman.

Waarschijnlijk een imagoprobleem . . . Gayman (vast al eerder gemaakt) :wink:

Blijft wel een fijn sturende Porsche, zeker de R een miskende auto gelijk als de 968 CS destijds.

02 mei 2012 21:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 875 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35  Volgende