Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:46



Antwoord op onderwerp  [ 1182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 48  Volgende
Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayman 981S
Maasdam
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Knap klusje Derris! Heb je het 'gewoon' voor de deur gedaan op je oprit? Aangezien je het hebt over 'op je rug en de bak op een garage krik' zou zoiets niet aandurven alleen. TOP dat het je gelukt is! :cheers: Nu weer lekker sturen met dat ding.

We hebben trouwens een aardige 968 meeting gemist heren:
http://www.autogespot.com/nl/item/11968 ... swijk.html


05 sep 2011 14:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 1986 Porsche 911T 1972
Uddel
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Ja op de oprit voor de deur en alleen, is niet echt een aanrader. Ik kon wel een brug gebruiken maar aangezien ik dan een autoambulance moest regelen voor het vervoer naar die brug dacht ik dat het makelijker zou zijn als ik het thuis zou doen :bang: Hoop het niet nog eens te moeten doen maar mocht het nog eens voorkomen doe ik het op een brug.

Het rijden was idd weer helemaal top :cheers:
_________________________________________
Mooi Spul


05 sep 2011 18:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera Ex 968
Dordrecht
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Mooie klus. Ik heb het destijds laten doen, dat heeft ook nadelen ;).


06 sep 2011 13:16
Profiel
PorscheForum Rakker
'77 924 Weltmeister (3x), '87 924 S, '87 944 S, '89 944 S2 Cabriolet, '93 968, '93 968 Cabriolet, '93 968 Club Sport, '94 968 Club Sport M030, ‘13 981 Boxster '21 982 GT4
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
DeRRis schreef:
Heren, het is al weer een tijd geleden dat ik gepost heb. Tot gisteren stond de CS met kapotte versnellingsbak op de oprit. Maar gelukkig niet langer meer. Met het zonnetje hoog in de lucht heb ik gisteren op assteuntjes de bak vervangen voor de bak die ik heb gekocht van dapatch. Wat een k-klus :!:

Ten eerste wilde de bouten die door de ophangbeugel en de bak gaan niet bewegen. Met geen mogenlijkheid kreeg ik deze los. De oplossing was om het gehele rubber te demonteren. Na wat gesteun en gekreun had ik hem er eindelijk onderuit.

Toen begon pas de lol, het plaatsen van de "nieuwe"bak. Op je rug en de bak op een garage krik......... Het heeft me meer dan een uur gekost om de bak op z'n plek te krijgen. Toen hij éénmaal zat was het voor de rest zo voor elkaar.

Toen ik alles vast had was het tijd om te starten. En toen was de accu zo dood als een pier :P Na een nacht aan de druppel-lader ging vanochtend de sleutel rond en sloeg hij direct aan na een kleine drie maanden stil te hebben gestaan :D

De remschijven waren bruin dus echt zin om voor of achteruit te gaan had m'n p niet. Maar met een beetje gas kon hij van z'n plek. Eerst voorzichtig een blokje om en toen de snelweg op en wat slinger weggetjes. De bak is stil en schakelt heerlijk :cheers:

Wat is het fijn om weer een rijdende 968 te hebben 8)


Dat is goed om te lezen! Heb je het sperdif al uitgeprobeerd? Daar is het de laatste maanden prima weer voor!


12 sep 2011 23:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
_996Turbo @ 2003_
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Heeft iemand hier nog interesse in een mooi exemplaar? :mrgreen:
Die van mij is te koop: viewtopic.php?f=10&t=32843
_________________________________________
.,-''-,.


21 sep 2011 19:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 1986 Porsche 911T 1972
Uddel
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Gisteren bij http://dutchrennsport.com/ een alu rolkooi gekocht en gedemonteerd uit een 944. De kooi is van Heigo en zou oorspronkelijk gebruikt zijn in de 944 turbo cup. Geeft me op de nurburgring iets meer veligheid en het staat natuurlijk enorm stoer 8)

Afbeelding

Afbeelding
_________________________________________
Mooi Spul


09 okt 2011 15:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
doen we dit jaar nog knutselen? meeten??


ik heb net de 968 een grote beurt gegeven en weer een frisse apk, met glans er door heen, lekker


dus ik ben weer klaar voor een ritje die kant op! :drive:
_________________________________________
911 E 1973
EX 968 1992
EX 944 Turbo 1986


15 okt 2011 21:01
Profiel
PorscheForum Rakker
968 still going strong since 2006.
Utrechtse heuvelrug
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Ben eigenlijk meer benieuwd hoe het met Dimma gaat? Begint hij het iets minder druk te krijgen met zijn werk? Zit er nu echt stof op het turboproject? Knutselen hoeft niet zo maar een bak koffie is altijd een goed idee om weer wat ideeën uit te wisselen enzo.


16 okt 2011 11:56
Profiel
PorscheForum Rakker
968 still going strong since 2006.
Utrechtse heuvelrug
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Ik was iets te voorbarig. dér zit helemaal geen stof op het project, eerder heeft hij het vel van zijn vingers afgeschuurd. wel mooi zo'n strak gepolijst spruitstuk. 't wordt tijd om het eens van dichtbij te zien.


16 okt 2011 12:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
DeRRis schreef:
Gisteren bij http://dutchrennsport.com/ een alu rolkooi gekocht en gedemonteerd uit een 944.

knappe kooi, alleen mn twijfels of die uit de 944 turbocup komt, maakt verder niet uit, t is beter dan niets

heb zelf ook nog een alu kooi liggen, voor ons onbruikbaar omdat in de cup een stalen verplicht is
_________________________________________
_____________________
racen? > http://www.raceforfun.nl
RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...


16 okt 2011 13:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 1986 Porsche 911T 1972
Uddel
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Heb inmiddels ook gezien dat er in turbo cup auto's een stalen matter kooi zat. Maar voor een trackday wagen is dit prima. Denk dat je met een beetje praten die alu kooi wel aan Jeffrey kan slijten hoor Harry :lol:
_________________________________________
Mooi Spul


16 okt 2011 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
968 still going strong since 2006.
Utrechtse heuvelrug
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
het is een stil uithoekje hier :-) toch maar veel 968 plezier aan een ieder toegewenst in 2012!


02 jan 2012 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968, bj. 1994 Ex. 924S / 924 (3x)
Amersfoort
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Absoluut! Van de week nog even 'langs' gekomen om te kijken of er nog activiteit was, maar het laatste bericht was uit oktober... Ik had alleen nog niets zinnigs te melden.

Maar nu inderdaad wel!

BESTE WENSEN! en veel plezierige 968 kilometers!!!!


02 jan 2012 21:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Ook uit Belgie Best Wensen voor iedereen en veel Porsche - plezier !


02 jan 2012 21:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968, bj. 1994 Ex. 924S / 924 (3x)
Amersfoort
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
En ik wil meteen even gebruik maken van jullie expertise. Wie heeft er ervaring met een Porsche alarm in een 968?
Ik heb een origineel alarm en startonderbreker, maar één afstandsbediening heeft er de brui aan gegeven (ja, ja... ook met een nieuwe batterij doet ie 't niet :salut: ). Bij Alpo gevraagd of ze zoiets kunnen leveren, maar zij kennen geen origineel alarm in een 968. Ze hebben nog even contact gezocht met de fabriek, maar hebben geen bevredigend antwoord terug gekregen. Nu zit ik "om de hoek" bij PCL, dus ga ik binnenkort daar maar even informeren. Echter mijn ervaringen met PCL zijn niet echt geweldig... Oh ja... de handset is van het type Robbert Bosch RK114.
Ik zoek een porsche part nummer of iemand die handig is met een soldeerbout (mocht de handset nog te repareren zijn).

Ik had al eerder (feb, 2011) geklaagd over trillingen (rond 4000 rpm) in mijn auto nadat hij bij PCL was geweest voor een grote beurt, controle riemen en het variocam systeem. Direct na de reparatie heb ik geklaagd over die trilling en is de 968 nog een dag terug geweest bij PCL om de boel nog eens na te kijken. Conclusie: Niets aan de hand, ligt aan de kilometerstand (265.000) en leeftijd van de auto. Nou... vóórdat hij bij PCL langs ging was er niets aan de hand en liep hij als een spreekwoordelijk zonnetje (ik heb de zon namelijk nog nooit zien lopen...)

Aangezien de trilling hiervoor niet aanwezig was ben ik nog langs geweest bij Harrie (RFF) en daar heeft ie aan de computer gehangen. In eerste instantie was daar niets te ontdekken en hij raadde me aan om hem daar eens een dagje te brengen zodat hij het beter kon onderzoeken. Door drukte van mijn kant en wat laksheid ben ik daar niet direct aan toe gekomen. Na verloop van tijd dacht ik het probleem gevonden te hebben namelijk in de benzine (met BP ultimate leek hij beter te lopen). Ik ben er nu achter dat dat waarschijnlijk gewenning was en ik ten onrechte niet meer bij Harrie langs ben geweest. :bang:

Onlangs is mijn auto bij Paul Veens (Car Care Soest) geweest voor APK, een beurt en een storing aan mijn olie indicator (wel voldoende olie en druk, maar toch ging het olielampje branden). Kom ik mijn auto weer ophalen, verteld Paul dat ik een engeltje op mijn schouder heb gehad want mijn hele blok had in de soep kunnen lopen. Blijkt een bout van de stuurbekrachtigingspomp niet goed vast te hebben gezeten en dat het beugeltje van deze pomp zelfs is gebroken. Hierdoor liepen de balans assen niet 100% in fase en gaf dat dus die trilling. Dit had ook tot oorzaak dat het draadje van de olie level sensor beschadigd was, waardoor ik een valse melding kreeg. Paul heeft alles netjes hersteld en wat blijkt.... WAT LOOPT IE NOU WEER MOOI ZEG!!!!!!!!! Vet genieten iedere keer dat ik weer in de auto stap.
Hierna heb ik nog contact opgenomen met PCL en gevraagd wat ze precies gedaan hebben. En volgens de werkbon hebben ze o.a. de riemen afgesteld en gespannen. Ik vermoed dat hiermee de beugel is gebroken of in ieder geval de timing van de balansassen verdraait is. Als coulance kan ik nu 1/3 van de extra kosten die ik bij Paul heb moeten maken om het te herstellen vergoed krijgen op mijn eerste werkplaatsrekening bij PCL. Ze claimen namelijk nooit aan de bevestigingsbout van de stuurbekrachtigingspomp te hebben gezeten en dus het probleem niet door hun is ontstaan. Blijft het feit dat het wel héél toevallig is dat direct op de terugweg na het garage bezoek aan PCL de problemen optraden. Daarnaast is hij een paar weken later nog terug geweest om de problemen op te lossen, maar er werd niets gevonden!
Ze claimen verstand van de klassiekere Porsches te hebben, maar blijkbaar valt de 968 daar niet onder :pale:

Eén voordeel van de beurt bij PCL: Porsche assistence. Doordat één a.b. er de brui aan had gegeven ben ik dus gestrand met de auto omdat ik hem met geen mogelijkheid meer aan kreeg. Die startblokkering werkt goed! Ik dus Porsche assistence bellen en die hebben me vriendelijk te woord gestaan, maar op afstand konden ze me (uiteraard) niet verder helpen. Ik kreeg trouwens een 968 expert, berijder en liefhebber aan de lijn (iemand van hier?). Ze waren wel bereid om hem gratis weg te slepen en een vervangende auto te leveren. Echter ik had mijn vriendin al gebeld om de reserve sleutels (met reserve a.b.) te komen brengen en zij was dus al onderweg. Nu is die reserve a.b. nogal nukkig en had ik hem welgeteld één keer kunnen gebruiken om mijn auto te openen, waarna hij dienst weigerde. Reden waarom dat mijn reserve setje was geworden... Maar een nieuw batterijtje (die ik altijd in de auto heb liggen) deed wonderen en ik kan weer rijden. Uiteindelijk de Porsche assistence niet nodig gehad en ik heb ze nog even terug gebeld dat het gelukt was met de reserve a.b.

Lang leve de Porsche specialisten! :cheers:


02 jan 2012 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968CS - 1995
Tijnje
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Vanuit Friesland ook de beste wensen en veel 968 plezier dit jaar!


02 jan 2012 21:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968, bj. 1994 Ex. 924S / 924 (3x)
Amersfoort
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Wie zorgt er voor het 968-ste bericht??????

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Paris op 03 jan 2012 14:35, in totaal 1 keer bewerkt.



02 jan 2012 22:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968CS - 1995
Tijnje
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
bij deze dan :-)


02 jan 2012 22:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Paris schreef:
Ik ben er nu achter dat dat waarschijnlijk gewenning was en ik ten onrechte niet meer bij Harrie langs ben geweest. :bang:

jammer, maar ben blij dat het is opgelost (al begrijp ik niet hoe de ballansassen door de bout van de stuurbekrachtigingspomp van tijd af kunnen raken, of lees ik het verkeerd?)
_________________________________________
_____________________
racen? > http://www.raceforfun.nl
RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...


03 jan 2012 1:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
De 968 heeft 3 riemen:
- de stuurbekrachtigingspomp door een separate snaar aangedreven...
- De balansassen en de nokkenassen door de distributieriem (kan dat een balansas op het verkeerde nokje stond)
- De dynamo en aircopomp hebben ook een separate riem.

Beste wensen voor 2012!
_________________________________________
Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!


03 jan 2012 12:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Allemaal de beste wensen!

Paris, er is wel degelijk een fabrieksalarm alleen heeft dat geen afstandsbedieningen die kapot kunnen gaan. Het heeft nl. helemaal geen afstandsbedieningen. Zal toch een aftermarket verhaal zijn. Ik zeg: weg er mee ;)
_________________________________________
997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924


03 jan 2012 13:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968, bj. 1994 Ex. 924S / 924 (3x)
Amersfoort
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Ik vind het juist wel handig... De afstandsbediening zit ook gekoppeld aan de centrale deurvergrendeling (incl. knipperled in deurstaafjes)...

Hier een plaatje:
Afbeelding

Hoe het precies heeft gezeten met die riemen moet ik dan even navragen. Waarschijnlijk heb ik het dan niet helemaal begrepen, ik heb het dan ook zelf nog niet los gehad...

Edit: Comment mbt riemen erbij gezet
Edit2: Typo


Laatst bijgewerkt door Paris op 03 jan 2012 18:11, in totaal 2 keer bewerkt.



03 jan 2012 14:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Citaat:
Blijkt een bout van de stuurbekrachtigingspomp niet goed vast te hebben gezeten en dat het beugeltje van deze pomp zelfs is gebroken. Hierdoor liepen de balans assen niet 100% in fase en gaf dat dus die trilling. Dit had ook tot oorzaak dat het draadje van de olie level sensor beschadigd was, waardoor ik een valse melding kreeg. Paul heeft alles netjes hersteld en wat blijkt.... WAT LOOPT IE NOU WEER MOOI ZEG!!!!!!!!! Vet genieten iedere keer dat ik weer in de auto stap.


Ter verduidelijking : de beugel waar de stuurbekrachigingspomp aan ophangt, hangt vast aan het motorblok en de onderste balansas loopt deels door deze beugel (voorste roulement). Als er dus een bout waarmee die beugel vastzit los is / gebroken is, wat ik hierboven lees, dan komt er veel kans ook speling op de balansas, waardoor de riem dus idd kan vergaan.
Bij mijn CS was die ophangbeugel van de servopomp afgebroken tgv frontale aanrijding. Ik heb die beguel dus moeten vervangen en daarvoor moest dan ook de onderste balansas ook losgemaakt worden. Anders had ik ook nooit geweten dat het zo in elkaar zit :wink: .


03 jan 2012 15:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968CS - 1995
Tijnje
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Ter verduidelijking : de beugel waar de stuurbekrachigingspomp aan ophangt, hangt vast aan het motorblok en de onderste balansas loopt deels door deze beugel (voorste roulement). Als er dus een bout waarmee die beugel vastzit los is / gebroken is, wat ik hierboven lees, dan komt er veel kans ook speling op de balansas, waardoor de riem dus idd kan vergaan.
Bij mijn CS was die ophangbeugel van de servopomp afgebroken tgv frontale aanrijding. Ik heb die beguel dus moeten vervangen en daarvoor moest dan ook de onderste balansas ook losgemaakt worden. Anders had ik ook nooit geweten dat het zo in elkaar zit.


Kristof kun je dit ook laten zien d.m.v. foto's of een tekening? Ik heb laatste ook de stb pomp vervangen maar kan me hier eigenlijk geen voorstelling meer van maken...... b.v.d.


03 jan 2012 16:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968, bj. 1994 Ex. 924S / 924 (3x)
Amersfoort
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Nog even over die afstandsbediening / alarm. Het is toch echt een origineel alarm, handset is type nr. 993 618 259 01 en kost € 164,- incl. BTW. Ik heb hem net gekocht bij PCL, ze hadden hem zelfs op voorraad!

Morgen moet ik alleen even terug gaan, dan gaan ze hem op mijn alarm programmeren. Dit overigens, geheel spontaan, kostenloos als gevolg van bovenstaand verhaal. Krijgen ze toch weer een plus puntje van me!!


03 jan 2012 18:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 48  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.