Auteur |
Bericht |
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Lekker driftig dagje......
|
19 feb 2006 23:50 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Te gek Rob! Poeh, als ik de auto van Jaco zie, wat is die smerig zeg! Ideaal dat je hiervoor een circuit-auto hebt. Heb je die al lang trouwens?
|
19 feb 2006 23:57 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Mooie foto's !!
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
19 feb 2006 23:59 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Heb je die achterbanden van Jaco gezien
Je zal begrijpen dat wij wel wat LOL hebben gehad vandaag!
en Jaco wat pijn in zijn portemonnaie
De 944 heb ik nu sinds begin vorige maand!
Maar eens een jaartje aan o.a. zulke events deelnemen om te kijken of ik het allemaal echt leuk vind.
tot op heden............DIT WAS ECHT EEN KICK!
Zo ja, wellicht dit najaar/volgend jaar maar eens een race-licensie proberen te halen.......
Zo niet, dan komt je hem vanzelf weer eens tegen op Marktplaats!
Ben overigens niet de enige.....PaSCal en Olaf hebben een witte gekocht en ik denk dat het bij Jaco ook niet lang meer duurt !
|
20 feb 2006 0:04 |
|
|
Gerco
|
Ah, dus wel weer Porschisten ook deze keer bij de driftcursus ! Ik had er in het topic niets over gehoord dus ging er niet van uit maar blijkbaar dus wel ! Maar misschien dat ik de volgende keer weer meedoe, als ik tenminste goedkope bandjes kan regelen, want met standaard bandjes is het wel erg prijzig
Jaco blijkbaar deze keer WEL genoeg benzine om 2 achterbanden helemaal tot de naad te rijden
Hebben jullie deze keer weer beide banen gereden of alleen die van de meer ervaren rijders, of die waar beide aan elkaar zitten ? Die laatste was namelijk het leukste
|
20 feb 2006 0:07 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
's ochtends gescheiden (wel beide banen) en na de lunch iedereen op de banen aan elkaar!
Als er weer plannen worden gesmeed om te gaan, dan zal ik het hier wel ff posten!
|
20 feb 2006 0:12 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ik ging ervan uit dat die bandjes van Jaco speciale driftbandjes van Erwin waren ofzo...Niet dus.
Racelicentie: ben ik ook van plan, dit najaar of volgend voorjaar. Wellicht samen 's kijken...
|
20 feb 2006 0:15 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Prima plan!
Ik denk overigens dat er nog wel meerdere voor te porren zijn!
|
20 feb 2006 0:24 |
|
|
Gerco
|
Ja ik heb ook wel interesse, zeker als we een autotje van daar kunnen huren of zo, want met mijn eigen auto ga ik toch niet graag de baan op
|
20 feb 2006 0:26 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
20 feb 2006 0:32 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
heeft een van jullie al eens geinfomeerd wat de kosten zijn en hoe lang het duurt, ik ben wel benieuwd.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
20 feb 2006 0:35 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
MarkS heeft laatst in een ander draadje ook al een voorzetje gemaakt, zeker ten aanzien van de kosten!
Het is HIER te lezen
Voor de (huur)prijzen van zo'n geprepareerde cursusauto, kan je natuurlijk....
|
20 feb 2006 0:39 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ok super bedankt voor de link
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
20 feb 2006 0:48 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ok ok ok, ik had het in dat draadje ook al beloofd, en ik heb de sheet van MarkS gekregen, zal even wat dingen uitzoeken en online zetten.
|
20 feb 2006 1:31 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Jaco reed op zijn "oude" banden (daarom is ie ook aan het wisselen he)... Ook ik had onder de 944 oude banden zitten, die aan het einde nagenoeg slicks waren...
Prachtige dag (ook het weer, al was het wel KOUD buiten), en gezellige mensen, wat wil je nog meer
|
20 feb 2006 11:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
20 feb 2006 11:12 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Die grijns zegt alles...
Zal de auto van m'n buurjongen ook eens vragen...heeft óók een witte 944...wie niet...
|
20 feb 2006 12:02 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Gewoon goedkoop overkopen die 944 Jurgen
Enne, deze grijns dan:
Laatst bijgewerkt door Pascal op 20 feb 2006 14:45, in totaal 1 keer bewerkt.
|
20 feb 2006 13:11 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
|
20 feb 2006 13:41 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
20 feb 2006 13:45 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Voorvelgen zijn nog altijd net zo blauw (echter op deze foto natuurlijk net zo vies als de rest van de auto)... Achterop liggen ATS'jes met zwarte harten (de driftwielen )....
Hoewel ik denk dat ook al ZOUDEN ze blauw zijn achter, het er ongeveer hetzelfde uit had gezien
|
20 feb 2006 14:47 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Moet een leuke dag geweest zijn.
Wel zonde om met de "goede" wagen dit te moeten doen.
Ik zou het met de 968 niet durven uit angst voor eventuele beschadigingen.
Maar goed dat er daarvoor "hobbywagens" bestaan.
Als de 951 terug is misschien ook eens meedoen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
20 feb 2006 15:25 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Mwa, de reden dat ik het niet (meer) doe met mijn 911, is simpelweg omdat hij zich daar niet zo goed voor leent, de driftgrens is veel te klein.... Met de 944 gaat het echt vele malen makkelijker ...
De enige beschadiging die je (normaal gezien!) oploopt zijn kale banden... Het is een enorme 'vlakte' waar je op rijdt, en de pilonnetjes doen echt geen zeer (toch Jaco? )...
|
20 feb 2006 15:33 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Was wederom een enerverende dag Had gelukkig nog een setje afgekeurde achterbanden die het idd heel zwaar te verduren kregen.
Vorige keer in december moest ik s'middags stoppen door tekort aan benzine, dit keer door tekort profiel op mn achterbanden Ongelofelijk, de gemeten afstand driften was ongeveer 55 km. Wat je op zo'n stukje kunt slijten. Had me voorgenomen om het beter te doen dan in dec. wat mede door wat extra ballast voorin (zak zand) en hogere bandenspanning volgens mij aardig lukte.
Heb ook nog een paar rondjes met een bmw 3 serie gereden en met Rob zn 44. Tsjonge sjonge wat hebben die gasten het makkelijk zeg. Echt veel makkelijker in een drift te krijgen, het elfje daarentegen moet je echt "zetten".
Koen, ik wil het best een keer met je 68 proberen hoor Tis gewoon fijn om te weten wat je P kan en wanneer tie het kan/gaat. Verder valt de schade best mee, beetje vuil (zie je al niets meer van), beetje benzine (zie je nog wel), beetje banden ( zie je ook al niets meer van) en een hele berg lol (zie je nog steeds!! ):wink:
En of er idd nog een 44 komt, tsja............................
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
20 feb 2006 17:03 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik doelde ook niet echt op blikschade , maar zowel qua ophanging (rollagers, rubbers, gewrichten , ...) als motorisch (lage versnellingen met hogere toeren) zal het toch niet echt onschadelijk zijn denk ik.
Of zie ik dat fout (ik ben dan ook geen drifter maar een circuitrijder allijkt me dit driften echt ook fun puur )
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
20 feb 2006 17:07 |
|
|