Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 8:40

Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Even weggeweest naar..... 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht Even weggeweest naar.....
Aangezien ik nog niet helemaal klaar ben met het verkleinen van de vele foto's eerst maar even zo een bericht van het weekje naar Duitsland! (1mei tot en met 4mei)

1 mei:

De wekker ging om half 8, en eigenlijk had ik veel te lekker geslapen en gedroomd om er nu al uit te gaan, was het niet zo dat er vandaag een speciale happening was! De Porsche dag in Dinslaken Duitsland was begonnen en ik had er erg veel zin in. Stiekem hoopte ik eindelijk eens een echte 959 te kunnen bewonderen van dichtbij..

Na een kort ontbijt met mijn vriend vertrokken we in de Mercedes Benz Vaneo. Het Porsche plezier begon al voorbij Den Oever; er kwam ons een SCHITTERENDE 996 4S in het zilver tegemoed en ik kon een glimlach natuurlijk moeilijk onderdrukken aangezien het nog steeds één van mijn lievelings modellen was.
Hoewel de rit naar de grens slopend was en de hitte nu in de vroege ochtend al amper uit te houden was, konden we ons wel vermaken. Mijn vriend had tig muziek gedownload en had die keihard aanstaan, en ik was ondertussen met arendsogen het wegdek aan het bekijken of er nog iets lekkers voorbij kwam. Al snel kon ik het aantal Porsche's niet meer tellen :lol: Ik zag er zo veel; 928, 944, Cayenne, 930, 964...en dicht bij de grens ineens de hele nieuwe modellen, de 997 series. Te veel ook om op te noemen die andere merken als Corvette, Ferrari, Jaguar en en en en!! Het was wel te merken dat de zomer er aan zat te komen :wink:

Na ongeveer 3 uur te hebben gereden ( mijn vriend zat zich dood te ergeren aan het vrachtverkeer en de slechte wegen, spreek door de wegwerkzaamheden ) kwam eindelijk de afslag naar Dinslaken! We kwamen al snel de eerste Porsche's tegen, die we dan maar zijn gevolgd. We parkeerden de wagen ergens achter de racebaan waar genoeg schaduw was. Ook hier stonden overal prachtige Porsche's en een stok oude VW kever, compleet met van die witte gangsterbandjes! :)

En toen keken we toch onze ogen uit! :shock: We hadden buiten Francorchamps nog nooit ZO veel Porsche's bij elkaar gezien als hier in Dinslaken. We wisten niet eens waar we het eerst moesten beginnen met kijken, hier wat moois, daar was nog mooiers!! Het was een gekkenhuis! Dus zijn we uit wanhoop maar begonnen met de buitenste ring, waar gelukkig hier en daar wat schaduw was; die zon brandde nu toch wel heel erg vel...en natuurlijk hadden wij geen bescherming opgedaan :wink:
Ongeveer op de helft van de baan zagen we tot onze verrassing de eerste Nederlandse Porsche's staan. Gelijk wat foto's gemaakt. En het schoot me te binnen dat Rufie en Koen van het forum hier natuurlijk ook ergens moesten zijn!

Dat tweetal kwamen we rond het middaguur tegen, vlak nadat we iets te drinken hadden gehaald. Mijn hemel, DAT hadden ze werkelijk wel beter kunnen regelen! Ik stond er bijna een half uur voor 2 flesjes water!! Mijn vriend kwam later aanzetten dat er in de gebouwen ZELF ook drinken gehaald kon worden en dat je daar natuurlijk weer eens om 2 min. buiten stond! :roll: Kon ik dat weten..?
Maar goed, om terug te komen op Rufie en Koen; het was zeker leuk ze weer eens te zien. ( leuke vriendin trouwens Koen ;) Ze zal wel zo rood geweest zijn als een kreeft einde van de middag! ) Rufie was met iemand onderweg waarvan ik ondertussen de naam niet meer ken, maar ook daar had ik toch wel aardige gesprekken mee.

Nadat we afscheid hadden genomen van het groepje zijn we nog even de binnenring gaan bewonderen, waar ook heel veel mooie wagens stonden.
Volgens Rufie/Koen stond daar ook een zeldzame 944 Station en een echte 550 A Spyder. Wij dus er op af!!
De 550 spyders hadden we nog net te pakken, de station helaas niet, en het viel ons op dat heel veel deelnemers zich gereed maakten voor het vertrek. Nadat we een hele tijd bij die twee 935ers hadden staan kijken merkten we pas op dat het halve terrein om ons heen alweer leeg was! Ik vond het best zonde, had nog ZOOooooooooo veel foto's willen maken :D

Toen we tegen 4 uur terug naar de Vaneo liepen was ik meer dan tevreden, hoewel het zo jammer was dat er geen 959 en Carrera GT was gezien..
Tot slot gingen we een broodje eten bij Subway die dicht in de buurt zat, en vandaar uit verder naar het vakantie huisje van mijn ouders, in Rech, een gebied waar heel veel druiven worden gebruikt voor de wijn. ( prachtig gebied trouwens! )

*Vervolg over Stuttgart Morgenavond

Laatst bijgewerkt door FROST op 09 mei 2007 8:16, in totaal 1 keer bewerkt.

08 mei 2007 19:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Ik heb maar 1 550 spyder gezien en dat was toch echt een replika.

Maaruhhh, volgend jaar weer?

mhaschreurs.hyves.nl

08 mei 2007 19:53
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Even weggeweest naar.....
FROST schreef:
Tot slot gingen we een klef broodje eten bij Subway ...

:shock:

08 mei 2007 21:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Leuk verslag, alhoewel de verteltrant me wel bekend voorkomt. :mrgreen: Nee hoor, zonder gekheid, leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent! 8)

08 mei 2007 21:55
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Als ik het mij goed herinner was dit toch een verjaardagscadeautje :?:

08 mei 2007 22:11
Profiel Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Even weggeweest naar.....
FROST schreef:
(...)zagen we tot onze verrassing de eerste Nederlandse Porsche's staan, en het schoot me te binnen dat Rufie en Koen hier natuurlijk ook ergens moesten zijn!

:?: :?:

09 mei 2007 0:15
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Ik heb het even zitten veranderen Patrick. Had je goed gezien :lol:

Olaf: Waar staat dat??? :mrgreen:

Jeroen: klopt. Samen met het bezoek aan de porsche fabriek een verjaardagsgeschenk van mijn vriendje- meer daar over vanavond! ( met de eerste foto's in mijn album )

09 mei 2007 8:14
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
FROST schreef:
Olaf: Waar staat dat??? :mrgreen:

Ligt in de lijn van de tekst :arrow: mijn vriend zat zich dood te ergeren aan het vrachtverkeer en de slechte wegen :roll: :wink:

09 mei 2007 8:49
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
FROST schreef:
..... een verjaardagsgeschenk van mijn vriendje- meer daar over vanavond! ( met de eerste foto's in mijn album )

:shock: Bespaar ons de details hè. ;) Afbeelding

09 mei 2007 9:38
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Leuk enthousiast verslag. Gave foto's ook, er was genoeg te zien...

09 mei 2007 9:44
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
michael schreef:
Ik heb maar 1 550 spyder gezien en dat was toch echt een replika.

Maaruhhh, volgend jaar weer?

Er waren er echt wel 2 hoor Michael :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Laatste update 22/10/2013

09 mei 2007 14:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
Allebei replika's, zie je zo.

mhaschreurs.hyves.nl

09 mei 2007 15:12
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik wist ook niet of het een echte was of niet.
Ik ken het verschil tussen beide echt niet , dus heb me daar ook niet zo over uitgelaten :wink:

09 mei 2007 15:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
Zo 1tje staat nog hoog op mijn wensenlijstje.

mhaschreurs.hyves.nl

09 mei 2007 15:25
Profiel Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
Ik vond ze beide (maar vooral de tweede) erg mooi en zoiets zou hier idd ook niet misstaan.
Nu nog sponsers vinden zodat ik hierachter kan plaatsnemen :wink:

Afbeelding

09 mei 2007 15:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
Jammer van dat stuur en die pook, die horen er echt niet in thuis.

mhaschreurs.hyves.nl

09 mei 2007 15:37
Profiel Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Leuk om dit verslag te lezen. :wink:

09 mei 2007 17:30
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
2 mei:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Eindelijk vandaag naar Stuttgart!! Naar de porsche fabriek!
Wederom weer lekker vroeg vertrokken om er op tijd te zijn; nog snel wat te eten voor de rondleiding...

Toen we door stuttgart zelf reden hadden we TOM TOM niet meer nodig; hier een Boxter, daar een nieuwe Turbo, om elke hoek van de straat stond haast wel een Cayenne geparkeerd. Heerlijk! Ik voelde me echt piekfijn in mijn ellement. Mijn vriend minder; die was zenuwachtig een parkeerplaats aan het zoeken :roll: :lol:
Tenslotte wisten we de auto toch dichtbij het museum te parkeren, namelijk schuin tegenover het plein waar AL die spiksplinternieuwe 997ers stonden te wachten op de vrachtwagen die ze naar een andere spannende bestemming, of zelfs een nieuw baasje zou brengen.
Ik natuurlijk gelijk tussen de tralies van het hek doorspieken of er misschien ergens een nieuw model was, maar helaas helaas, alleen standaard 997, de nieuwe Turbo, de GT3 en de GT3 RSjes, die trouwens WEL allemaal ZONDER vleugel/spoiler geparkeerd stonden :shock: :?:

Toen zijn we langzaam maar zeker op weg gegaan; eerst effe spieken bij het pand aan de andere kant van de weg. Hier konden ook de klanten van de wagens terecht en werden de nieuwe Porsche's na het testen blijkbaar gewassen! ( wasstraat!! )
Hier hebben we onze eerste NIEUWE Cayenne's gezien. Zowel de standaard als de S en de Turbo. Ik vond het wel een speciaal moment en moest er gelijk wat kiekjes van nemen. Een beetje bang was ik wel want er stonden de hele tijd mensen in het pand van Porsche zelf naar ons te kijken. Misschien bang dat we iets zouden slopen OF iets zouden zien wat nog niet gezien mocht worden door de normale burger..? Je weet het niet hé? :wink:

Om een uurtje of half 1 zijn we dan naar het museum gegaan. Aan de balie werd ons door een nette vrouw vertelt dat het fotograferen in het musea zelf niet verboden was maar tijdens de rondleiding wel. (Hé! Wat jammer nou!! :twisted: ) En dat ik mijn Canon kwijt kon in een kluisje om de hoek.

Toen gingen we de zaal in. Hij was langwerpig, links van ons stonden een oude kever, de GruppeB 959 en de zwarte Carrera GT. Tegenover ons een 356 in Polizei uitvoering met daarnaast een echte Gmund racer en de eerste Porsche uit 1948! Geweldig! En toen zag ik ook nog de GT1 uit 1998, mijn lievelings racewagen, en mijn hemel, wat was die GROOT en breed!! :shock: De Carrera GT was tegenover dit monster maar een heus speelgoedwagentje! Het zicht benam mij de adem, ik had uren en uren kunnen rondneuzen hier, maar toen.....................werden we opgeroepen voor de rondleiding :P

Wij kregen die rondleiding van een jonge heer met donker haar en een drie dagen baardje, trouwens wel in een erg net pak, donkergrijs met een donkerrode stropdas. Zijn engels was helaas een beetje aan de matige kant, soms was ie echt heel moeilijk verstaanbaar en ik hoopte dat ik niets zou missen zo IN de fabriek waar het me luidruchtiger leek dan hier op de museumvloer.
Onze rondleider vroeg nu of we onze mobiele telefoons uit wilden doen en daarna ging hij naar buiten om naar het tegenoverliggende gebouw te gaan. Wij volgden hem zwijgend, de spanning was goed te voelen. We waren met ongeveer 12 man, een paar engelsen blijkbaar, de rest toch evengoed Duits.

Als eerste kregen we de ruimte te zien waar de motoren in elkaar gezet werden. Hier stonden mannen EN vrouwen zij aan zij langs een lopende band en waren druk in de weer de Boxermotoren te monteren tot één geheel wat dan in een aparte kamer getest zou worden.
Vooral Donald, mijn vriend was erg onder de indruk. Hij had verwacht dat alles met machines in elkaar gezet zou worden :wink:

Daarna kregen we de ruimte te zien waar het leer gesneden werd voor de stoelen etc. Dit vond ik eigenlijk wel het leukste om te zien aangezien het leer gesneden werd met een heel dun maar sterk straaltje water :!:

Hierna volgde een lange gang met daarin een langzaam roterende machine die de dashbords vasthield. Ook hier werden de tellers en de bedrading erachter handmatig vastgezet!
Grappig ook te zien dat er dashbords waren die "anders om" waren; deze kwamen dus in wagens die onder andere naar Engeland gingen! :)

Zo vergingen de minuten in een rap tempo.
Onze gids liet ons zien hoe een targadak gemonteerd werd, (VIA DE VOORRUIT!!) en we zagen hoe de wagens er dan uiteindelijk, met alles er op en eraan via een soort lift naar een lager liggend gedeelte van de fabriek gebracht werden.
Jammer genoeg zagen we niets van het spuiten van de carroserie en net zo min van het bevestigen van het leder tegen de stoelen etc, en het testen van de motor in die aparte ruimte moesten we ook missen. Klein minpuntje voor ons beide, maar toen we eenmaal weer buiten in de warme zon stonden en ons een gloednieuwe, afgewerkte Turbo met zijn ronde koplampen "aanstaarde" wisten we dat we eigenlijk niet mochten mopperen :) Ja, ik vond dit toch wel een ERG geslaagd verjaardagscadeau.

Na afloop zijn we nog even de dealer gaan opzoeken en zagen we het nieuwe Porschemuseum, dat overigens erg groot aan het worden was en zijn donkere schaduw over de rontonde wierp als een stille gigant, klaar om wakker geschud te worden uit een diepe slaap...

09 mei 2007 20:20
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Mooi verhaal zeg! :D
iig met passie geschreven :wink:

09 mei 2007 20:30
Profiel Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
Mooie verhalen Babs :thumleft:
Bedankt voor de gepassionerde omschrijvingen

09 mei 2007 21:08
Profiel WWW Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Ja, Frost is behoorlijk hot on Porkers :mrgreen:

09 mei 2007 21:16
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Ohja ik vergat te vertellen...Mijn foto's van Dinslaken, een stuk of 90 staan online in het oude Dinslaken album. Have Fun!! :lol:

09 mei 2007 21:45
Profiel Facebook 
3.2S
010
Bericht 
Leuk verhaal en errug leuk verteld.

De 550 was mij ook opgevallen in Dinslaken, vooral de mooie lijnen van zijn achterwerk.

AfbeeldingAfbeelding

09 mei 2007 21:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
2.7 Boxster 987.1
Hoogeveen
Bericht 
Mooi verhaal Frost, ikzelf ga daar ook vast een keer kijken zeker na jou enthousiaste verhaal. :D

09 mei 2007 22:13
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
FROST schreef
Citaat:
ik vond dit toch wel een ERG geslaagd verjaardagscadeau.

Mijn complimenten aan Donald :!:
Die dit mooie verhaal mede mogenlijk heeft maakt. 8)

10 mei 2007 20:01
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 25 berichten ]