| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
De Vijverberg Trofee 2008 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=16&t=16666 |
Pagina 1 van 24 |
Auteur: | Division [ 22 dec 2007 2:20 ] |
Berichttitel: | De Vijverberg Trofee 2008 |
De data voor de Vijverberg Trofee 2008 zijn weer bekend. Dit jaar zal er voornamelijk worden gereden op Assen op 17-03 en 30-04 na. Dan zal er op Zandvoort worden gereden. Assen 13-01-2008 12.30 - 16.30 > 270 euro 20-01-2008 12.30 - 16:30 > 270 euro 27-01-2008 12:30 - 16:30 > 270 euro 10-02-2008 12:30 - 16:30 > 270 euro 17-02-2008 12:30 - 16:30 > 270 euro 24-02-2008 12:30 - 16:30 > 270 euro 02-03-2008 12:30 - 16:30 > 270 euro 09-03-2008 12:30 - 16:30 > 270 euro 01-05-2008 13:00 - 17:00 > 250 euro 19-05-2008 13:00 - 17:00 > 250 euro 07-07-2008 13:00 - 17:00 > 250 euro 04-08-2008 13:00 - 17:00 > 250 euro 01-09-2008 13:00 - 17:00 > 250 euro 10-10-2008 13:00 - 17:00 > 250 euro 17-10-2008 13:00 - 17:00 > 250 euro 07-11-2008 12:30 - 16:30 > 250 euro 23-11-2008 12:30 - 16:30 > 270 euro Zandvoort 17-03-2008 13:00 - 17:00 > 250 euro 30-04-2008 09:00 - 12:45 > 200 euro 30-04-2008 13:00 - 17:00 > 300 euro 30-04-2008 09:00 - 17:00 > 400 euro In Assen wordt gereden op het TT Circuit. Omdat er geen vast programma is, kan elke deelnemer de volle duur van het evenement vrij indelen. Het gaat daarbij puur om vrij rijden, gezelligheid en het beleven van autosport op een positieve manier. Vorig jaar was er een maximum van 60 inschrijvingen per keer, ik ga er van uit dat dat in 2008 ook weer het geval is. Zoveel inschrijvingen betekent niet dat er ook 60 man tegelijk op de baan zijn! Daar is een veel kleiner maximum voor. Let op: Assen kent een helmplicht! Ik ben waarschijnlijk weer regelmatig in Assen te vinden. Wellicht dat er nog mensen zijn die ook zin hebben om te komen buurten? (ja dat is gratis) Het event is al een paar jaar een ontzettend gave plek voor voornamelijk Porsche en Lotus liefhebbers om te kijken. Het gehalte "oude barrels" ligt bij de Vijverberg lager dan het vrijrijden van de Renschoolsport van Zandvoort als ik even vlot het beeldmateriaal vergelijk. |
Auteur: | frank 964 [ 22 dec 2007 20:37 ] |
Berichttitel: | |
zag de data's al op de site staan, en zal geregeld aanwezig zijn in Assen, het wordt wel steeds duurder ,maar ik geloof dat ik mijn uurtarief ook maar wat moet verhogen. Prachtige baan in Assen erg snel en super glad wegdek , verheug me er nu alweer op... de eerste 13 Jan die staat ..... fijne feestdagen allemaal. |
Auteur: | Division [ 22 dec 2007 20:53 ] |
Berichttitel: | |
Ik zal dan eens kijken of er een 964 in de paddocks staat. |
Auteur: | frank 964 [ 23 dec 2007 0:20 ] |
Berichttitel: | |
nou reken eerder op de zwarte bmw 325 i . die geeft me een veel grotere kick dan de cabrio op het circuit, ik neem je wel eens mee als je er bent. Frank. |
Auteur: | Henk965 [ 24 dec 2007 12:17 ] |
Berichttitel: | |
Hay Marcel, de prijzen worden toch genoemd in de 1e post |
Auteur: | Gert [ 24 dec 2007 14:46 ] |
Berichttitel: | |
Vind de prijs ook aan de hoge kant, maar ga er zeker 1 of meerdere keren zijn het komende jaar. |
Auteur: | Division [ 25 dec 2007 0:25 ] |
Berichttitel: | |
Prijs is inderdaad wel gestegen. Van 220 naar 250 en van 250 naar 270. Desalniettemin wel een vrij-rijden-event waar je wel veel tijd op de baan kan doorbrengen. De Westlanders komen toch wel eens naar Assen he? |
Auteur: | 968mint [ 25 dec 2007 1:47 ] |
Berichttitel: | duurder |
afgelopen tijd inderdaad meer dan 20% duurder geworden en er lijkt ook een steeds groter gedeelte (huur) racewagens aanwezig te zijn (huur bmw en swiftjes ed). Kosten lopen zo met een paar keer rijden toch wel een beetje erg op. |
Auteur: | marco.groenhof [ 25 dec 2007 15:00 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Lijkt mij wel leuk om te doen. Moet ik natuurlijk wel eerst de datum e.d. weten Mischien ben ik er de 13e ook wel.. Maar dat zie ik nog wel even.. |
Auteur: | Mark Nauta [ 03 jan 2008 0:56 ] |
Berichttitel: | |
Ik zal er zelf ook wel eens aanwezig zijn. Maar dan dus als fotograaf. Ik ben er sowieso de 13e niet bij, maar bij goed weer zal ik er de 20e wel zijn! |
Auteur: | Division [ 03 jan 2008 1:50 ] |
Berichttitel: | |
Ah je staat nu officieel ingeschreven bij de KvK als fotograaf? |
Auteur: | Paul II [ 03 jan 2008 11:49 ] |
Berichttitel: | |
Op 14 mei zijn we met de NPC op Assen Leuk een keer een ander, voor mij nieuw, circuit |
Auteur: | Gert [ 03 jan 2008 11:59 ] |
Berichttitel: | |
Heb er vorig jaar gereden, het is best een leuk en modern circuit. Erg veilig met veel uitloop. Alleen de eerste bochtencombinatie na het rechte stuk is nogal vreemd. |
Auteur: | MS964 [ 03 jan 2008 11:59 ] |
Berichttitel: | |
Off-topic, @ Paul: Even dubbelcheck, want ik ga dan graag mee: Je kon je nog niet voor 14 mei inschrijven toch? (of heb ik wat gemist?) |
Auteur: | Mark Nauta [ 03 jan 2008 13:07 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Nog niet, maar dat gaat binnenkort wel komen ja. Leuk dat je mijn zin zo opvatte. Ik bedoelde dat ik niet als rijder kom, maar als plaatjesschieter . |
Auteur: | Geert [ 04 jan 2008 12:15 ] |
Berichttitel: | |
Ga er zeker een aantal dagen bij zijn. Maar dan met een ander (mat)zwart scheurijzer: mijn (circuit) Alfa Romeo 75 TS. Ik houd het topic wel even in de gaten wie waar wanneer is. |
Auteur: | Gert [ 04 jan 2008 12:25 ] |
Berichttitel: | |
zo'n Alfa 75! Ben ook een beetje op zoek naar zoiets. |
Auteur: | Geert [ 04 jan 2008 12:36 ] |
Berichttitel: | |
Heerlijke circuitauto! Dit is die van mij: Als je er een zoekt zou ik zeker eens op het Alfa forum rondkijken! |
Auteur: | Gert [ 04 jan 2008 12:37 ] |
Berichttitel: | |
Ziet er goed uit Bedankt voor de tip! Heb zelf diverse Alfa's gehad 33, 3x 146 en 2x 156 en altijd met veel plezier mee gereden (alleen openbare weg). |
Auteur: | Geert [ 04 jan 2008 15:52 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Eeeeh..niet van die confronterende vragen stellen aub.. Deze auto kostte €1650 en was toen standaard, op slicks en de rolkooi na. Ik heb er toen voor denk ik zo'n 5k aan verspijkerd/laten doen. Te weten, verstelbaar onderstel (Intrax), stabi, andere remmen, v-bak revisie etc etc. Motorisch is ie op een andere chip en een spaghetti uitlaatspruistuk na geheel standaard. Maar de lol is er niet minder om! Rondetijden liggen zo rond de 2.12 op Zandvoort. Qua rijden is het heel afhankelijk van hoe je rijdt en wat er dan eventueel kapot gaat. Ik heb een heel seizoen Squadra Italia (ZAC-niveau) gereden en ondersteuning gehad op het cicruit van een monteur. Ik schat voor vorig jaar dat het bij elkaar zo'n 7K heeft gekost. Los van de aanschaf van de auto dus. Maar nogmaals, da's een schatting..ik houd dat niet echt bij. Wat zeker is is dat het superleuk én verslavend is! |
Auteur: | Geert [ 04 jan 2008 17:55 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ach ja, er zijn vervelender zaken om je druk over te moeten maken Lijkt me overigens subliem om eens met een GT3 over het circuit te gaan..! Maar dat zal wel niet tot de mogelijkheden gaan behoren in de nabije toekomst.. Maargoed, een Alfa is prettiger omdat je daar veel meer mee op je limiet kan rijden. Dat is ook exact de reden dat ik niet verder ben gegaan met de P. Ik rijd met de P wel regelmatig op de Nordschleife en daar houd ik een veel veiliger (dus langzamer, dus minder leuke) marge aan. Als er eens wat is met een 75 haal je gewoon een nieuw onderdeel op de sloop, bij wijze van. En je rijdt veel leuker als je echt volluit kan gaan. Gewoon een kwestie van 'bang for the buck'. Hoeveel meer lol haal je uit het (misschien voorzichtiger) rijden in een GT3 versus het rijden in een volledig geprepareerde Alfa 75 afgezet tegen de kosten? |
Auteur: | Gert [ 04 jan 2008 18:19 ] |
Berichttitel: | |
Ik rij sinds kort in een GT3 en tot op heden alleen nog maar op Zolder en Zandvoort gereden. Komende jaar zullen daar veel verschillende circuits bij gaan komen. Laatste keer een foutje gemaakt, schade was beperkt tot een bumper + nog wat kleine dingen. Het "charmante" van die GT3 is dat je waanzinnig snel kan zijn op een circuit en vervolgens weer naar huis rijdt. De limiet is op de ideale lijn en dan kijken hoever je kan gaan qua grip met je banden. Geef toe dat ik nog verre van voluit ben gegaan, maar heb op Zolder met street legal semi-slicks eronder gereden. Er waren veel race geprepareerde bmw's met slicks.. en die ga je (op een enkeling na) moeiteloos voorbij. Een groot deel daarvan rijdt zomeravondcompetite. Nu weet ik dat snelheid lang niet alles is, het is de beleving in de auto en om daar de limiet mee op te zoeken. Buiten een extra circuit auto heb je ook nog zaken als stalling en vervoer naar en van circuit nodig (beiden heb ik niet en zijn dus bijkomende kosten). Vind het wel bijzonder interessant om hier met anderen wat ervaringen uit te wisselen. |
Auteur: | frank 964 [ 04 jan 2008 18:33 ] |
Berichttitel: | |
heb even twee fotootjes in mijn album geplaatst, ,dit is dus mijn circuit racer.Bmw e36 325i met 218 pktjes.. alles aangepast ,vernieuwd ,verbeterd, loopt als een speer, niet zo snel als een GT3 natuurlijk ,maar een belevenis joh niet gewoon meer. ,ongelofelijk gaaf en zeer goed betaalbaar. Mag van Marcel ( gast) ook mee naar Croix met de Beamer.... dat dan wel weer. |
Auteur: | Geert [ 04 jan 2008 18:37 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Is absoluut waar. Met de P ben ik ook sneller, maar de snelheidsbeleving is veel groter als ik in m'n 75 zit te sturen. Een GT3 is inderdaad een heel mooie balans tussen een straat- en circuitauto. Erg prettig om na afloop gewoon meteen naar huis te kunnen rijden. En stallings en vervoerskosten heb je inderdaad niet. Er zijn echter twee maren in mijn ogen. Mijn Alfa was eerst ook straatlegaal en daarmee reed ik op semi's naar het circuit. Na een dag heerlijk gereden te hebben werd ik op de openbare weg door oom agent staande gehouden (een matzwarte auto met rode rolkooi is natuurlijk niet echt onopvallend). Bleek het profiel niet meer diep genoeg te zijn. Sta je dan.. Een tweede keer kwam ik op de terugweg met mijn semi's in een regenbui terecht. Remmen is dan een erg onaangename ervaring kan ik je vertellen.. Nu kun je wel een extra setje banden meenemen maar de kofferbak van een GT3 lijkt me dat niet echt toelaten . Om nog maar te zwijgen van het achter moeten laten op het circuit en het meezeulen van een krik. Daarbij is het probleem dat als je serieuze schade krijgt en je auto rijd niet meer, je ook geen kant meer op kunt. Met een trailer/oprijwagen heb je dat niet. Dus, tja..voors en tegens. Met een duurdere auto en zonder extra vervoer zul je in ieder geval altijd voorzichtiger moeten rijden. |
Auteur: | Harley [ 05 jan 2008 11:12 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Helemaal mee eens. Ik zal met de 944 ook wel een paar maal gaan "Vijverbergen" dit jaar. GT3 blijft lekker thuis dan. |
Pagina 1 van 24 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |