Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:44

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
3/8 toerrit Zuid Limburg 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Zuid-Limburg(B)
Bericht 3/8 toerrit Zuid Limburg
Hierbij post ik even deze info van het 944forum, wanneer er meer info is, post ik deze wel.
Mocht er interesse zijn, zie ik het wel verschijnen :-)

Datum is bekend: 3 augustus 2008

Organisatie Chris_H 944forum

We ontmoeten elkaar op een parkeerplaats, van daaruit houden we eerst een tourrit.
Ik heb een tourrit van ongeveer anderhalf uur door het Limburgse heuvellandschap uitgestippeld. Deze tourrit eindigt met een stukje Duitse autobahn om uit te waaien. En uiteraard: om te tanken. Als we toch in Duitsland zijn maken we daar gebruik van.

Na de tourrit gaan we gezellig met de Porsches op een parkeerplaats meeten. Ik probeer een parkeerplaats op of bij het terein van de Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij (www.zlsm.nl) te regelen. Zodat we niet alleen de Porsches hebben om van te genieten, maar ook de nostalgische stoomtreinen. Zodra hier meer informatie over bekend is, post ik het hier.

Daarna gaan we met zijn allen wat eten. De lokatie is nog niet bekend, maar er zijn hier volop eetgelegenheden, dus dat wordt geen probleem.

17 jul 2008 22:06
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2, 968 CS Racer, Boxster S, Ducati 748 SPS, BMW 330D Cabrio.
Heidelberg - Duitsland
Bericht 
Lijkt mij leuk! Hopen dat er wel wat meer komen bij deze meeting deze keer :roll:

Bij de Stoomtrein Maatschappij kan je ook wel wat leuke foto's schieten!

Tot de 3e.

18 jul 2008 8:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Lijkt me leuk, zal het e.e.a. volgen :!:

Vast bedankt :salut:

18 jul 2008 8:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 TURBO '03 + Maserati 4porte sport gt ex 996C4, 993, boxster, 964
Meerssen (L)
Bericht 
Leuk, lekker gassen :D Ben er ook de 3e :!:

19 jul 2008 17:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
944 Turbo + 944 n/a trackcar
Simpelveld
Bericht 
Hey,

Leuk dat hier ook interesse is voor de meeting. Ik zal even wat meer info over de meeting posten.

In principe is het een 944 (of andere transaxle's) meeting. Dat wil niet zeggen dat je met een andere Porsche niet welkom bent, maar ben je in bezit van een transaxle: neem die dan mee!

We ontmoeten elkaar op een parkeerkplaats, van daaruit houden we eerst een tourrit.
Ik heb een tourrit van ongeveer anderhalf uur door het Limburgse heuvellandschap uitgestippeld. Deze tourrit eindigt met een stukje Duitse autobahn om uit te waaien. En uiteraard: om te tanken. Als we toch in Duitsland zijn maken we daar gebruik van.

Na de tourrit houden we de meeting op een parkeerplaats bij de ZLSM (Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij). Dat lijkt me een mooie combinatie met de Porsches.

www.zlsm.nl

Als afsluiter gaan samen een hapje eten. Hoogstwaarschijnlijk wordt dat bij restaurant "de graasj" in Beek.

www.degraasj.nl

Als je interesse hebt om naar de meeting te komen, laat het mij dan weten. Dat kan hier in dit onderwerp of door mij een persoonlijk bericht te sturen. Laat me weten waar je aan mee doet. De tourrit, de meeting, het etentje, of alles. Als je mee gaat eten, laat me dan ook even weten met hoeveel personen.

Zodra er meer informatie beschikbaar is laat ik dat ook hier weten.

20 jul 2008 16:10
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 uit 1988
Heerlen
Bericht 
Ik zit helaas de derde in Londen, anders was ik ook van partij geweest. Ben wel in voor een meeting! (is weer lang geleden)

20 jul 2008 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC ombouw 964 carrera 2
Zuid-limburg
Bericht 
Wat houdt dat transaxle pcies in?

Ik meende dat het de aandrijflijn is maar dan snap ik niet wat er bedoelt wordt met neem je transaxle mee. Zonder aandrijving kom je toch niet ver met de auto??? :?

peugeot 307
Opel Corsa
Hobby auto
Porsche 911 SC
Ford Mustang 5.0 V8

21 jul 2008 11:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
http://en.wikipedia.org/wiki/Transaxle

:salut:

21 jul 2008 19:14
Profiel WWW
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht 
stoekie schreef:
Wat houdt dat transaxle pcies in?

Ik meende dat het de aandrijflijn is maar dan snap ik niet wat er bedoelt wordt met neem je transaxle mee. Zonder aandrijving kom je toch niet ver met de auto??? :?

Hier is transaxle als pars-pro-toto gebruikt. Het karakteristieke onderdeel voor het voertuig type.
In duidelijk Nederlands dus : Heb je een 924, 928, 944 of 968? Kom daar dan mee.

Overigens ben je met een andere Porsche ook welkom.

22 jul 2008 8:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Simpelveld
Bericht 
Ik heb vandaag de route voor de tourrit nog even gereden. De route is prachtig, zeker met dit weer! Hopelijk hebben we dat volgende week ook. De route is ongeveer 110 km lang en je rijdt er zonder te stoppen ongeveer anderhalf uur over. Ongeveer op de helft is een leuke gelegenheid om te stoppen en koffie te drinken, dus ik denk dat we dat maar gaan doen. Het uitzicht daar is fenomenaal!

24 jul 2008 15:13
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht 
Chris,

Wanneer weet jij op welke plaats en hoe laat we elkaar ontmoeten? Probleem begint thuis te ontstaan omdat er voor die dag meer omstandigheden zijn die op deze maanier moeilijk te plannen zijn.

Dus graag morgen of overmorgen antwoord op mijn vraag.

Mvg,
Edwin

26 jul 2008 20:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Simpelveld
Bericht 
Vandaag volgt de rest van die info :)

27 jul 2008 10:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Simpelveld
Bericht 
Aangezien het 944forum er even uit ligt... post ik het maar eerst hier:

11.00
- Verzamelen parkeerplaats "het mooiste punt", dat is tegenover de Gilissenstraat het weggetje in. Voor mensen die met een Tomtom werken is het misschien het eenvoudigste om Sint Remigiusstraat 47 in Simpelveld als bestemming in te voeren. Dan is het ook daar tegenover het weggetje in. Het staat ook met een bord aangegeven als "Panorama".

11.30 - Vertrek toerrit.

11.30 - 14.00 - Toerrit met koffiepauze en tankpauze.

14.00 - 16.00 - Meeting op terrein van ZLSM. Voor de mensen die niet aan de toerrit meedoen, maar wel naar de meeting komen: De meeting vind plaats op het terrein van de ZLSM, gelegen aan de Vroenkuilerweg in Simpelveld. Je ziet de loods van de ZLSM liggen, aan de voorkant daarvan ontmoeten wij elkaar. (meer info: www.zlsm.nl)

16.00 - Vertrek richting restaurant "De Graasj"

16.30 - Aankomst restaurant "De Graasj" (meer info: www.degraasj.nl)

Einde Meeting.

Als je een routebeschrijving voor de toerrit wilt, kun je me even een persoonlijk bericht sturen met daarin je email-adres.

Extra info tourrit:

Zoals de naam het al zegt gaan we toeren en niet racen. Het is hier sowieso te druk voor op een zondag op de Limburgse wegen. Houdt er dus rekening mee dat er veel wandelaars en voetgangers onderweg zijn! Ook al nodigen de wegen soms uit om eens de rechtervoet zijn gang te laten gaan, we houden het netjes!

Ik zal voorop rijden, je hoeft dus maar te volgen en van het landschap te genieten! Wat wil je nog meer? Als er problemen onderweg zijn, kun je me bereiken op 06-10177469.

Na ongeveer een dik half uur rijden komen we aan bij een van de mooiste punten van Nederland. En laat daar nou toevallig een leuke gelegenheid zijn om koffie te drinken.

Hierna vervolgen we de toerit door het Limburgse landschap. Via Belgiƫ komen we uiteindelijk op de snelweg uit. Het eerste stuk snelweg is in Belgiƫ, hier geld dus gewoon een snelheidsbeperking van 120 km/u. Als het mooi weer is en mensen rijden met hun targadak eruit, kunnen we aan de grensovergang naar Duitsland stoppen voor diegene die het dak erin willen zetten. Dit bespreken we op de dag zelf wel.

Na de grensovergang geldt er meteen geen snelheidsbeperking. Voor de mensen die even willen uitwaaien rijden we vanaf hier niet meer in een treintje. We vervolgen de weg ongeveer 10 km tot aan het eerste knooppunt: "Kreuz Aachen". Hier slaan we rechtsaf naar de A4 richting Koln. Dit staat goed aangegeven, dus als je op de borden let kan er niets mis gaan. Aan de A4 ligt vrij snel (na ongeveer 1 km al) aan de rechterkant een tankstation: "Aachenerland". Hier stoppen we om te tanken en om weer te verzamelen.

Als we weer compleet zijn vertrekken we vanuit hier weer gezamenlijk. We blijven hier even bij elkaar! Ik zal voorop rijden. Vervolgens nemen we de 2e afslag die we tegenkomen om hier te draaien en terug te keren naar Nederland. De afslag heet "6 Eschweiler-Ost". Maar hier rijden we nog samen, dus je hoeft mij maar te volgen. Aangezien bij de afslag 2 stoplichten staan, zou het zo kunnen zijn dat de groep hier wordt opgesplitst door de stoplichten. Geen probleem, want zodra we de snelweg op gaan, gaat de groep toch weer uit elkaar. Onder aan de afrit gaan we meteen naar links, we gaan met een brug onder de snelweg door en gaan dan bij het stoplicht weer meteen naar links de snelweg op.

Vanaf hier rijden we weer ieder op eigen snelheid. LET OP: Het eerste stuk snelweg kan nog een snelheidsbeperking van 120 km/u hebben!

Het enige punt waar je even goed moet opletten is het knooppunt "Kreuz Aachen" dat al vrij snel volgt. Hier moet je de A4 richting Heerlen aanhouden! Dat lijkt eenvoudig te zijn, maar "Kreuz Aachen" zijn eigenlijk 2 knooppunten in 1. Direct na het knooppunt splitst de snelweg zich in 2 snelwegen. Je moet daar gewoon rechts aanhouden: A4 richting Heerlen. Vanaf hier geldt geen snelheidsbeperking!

We ontmoeten ons weer direct achter de grens, daar licht een parkeerplaats bij een Esso-tankstation en een AC-restaurant. We ontmoeten ons op de parkeerplaats voor het AC-restaurant. Ook dit staat goed aangegeven op de snelweg, gewoon de borden van de parkeerplaats volgen en je ziet het restaurant vanzelf liggen.

Als we hier weer compleet zijn rijden we weer gezamenlijk achter mij aan verder. We zijn dan binnen 10 minuten op onze eindbestemming: de ZLSM.

Nogmaals mijn telefoonnummer voor in geval van nood: 06-10177469

Laatst bijgewerkt door Chris_H op 30 jul 2008 21:36, in totaal 1 keer bewerkt.

27 jul 2008 11:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 TURBO '03 + Maserati 4porte sport gt ex 996C4, 993, boxster, 964
Meerssen (L)
Bericht 
Heb een aanbod van mn vriendinnetje gekregen om mee naar Rome te gaan dus kan er de 3de helaas :cry: niet bij zijn..

29 jul 2008 10:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Simpelveld
Bericht 
Nog even voor iedereen die morgen komt. Haal je het niet om op tijd aanwezig te zijn bij het vertrekpunt, bel dan even. Anders vertrek ik met de toerrit om 11.30u.

02 aug 2008 16:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Simpelveld
Bericht 
Dit was echt een meeting in de categorie "Klein maar fijn!"

Bij de toerrit waren we maar met zijn 3-en, maar wel 3 prachtige wagens, een 911 (993), 968 en 944 turbo. De toerrit was heerlijk, ik denk dat ik gerust voor iedereen mag spreken als ik zeg dat we echt hebben genoten!

Ik zal ook nog wat foto's hier posten.

Volgend jaar rond deze tijd zal ik wel weer wat van me laten horen voor een vervolg op deze meeting.

03 aug 2008 21:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Simpelveld
Bericht 
Ik dacht dat ik de foto's al geplaatst had, maar zo te zien ben ik dat vergeten. Hier zijn ze alsnog:

Afbeelding
968

Afbeelding
993

Afbeelding
944 turbo

Afbeelding
De mannen van vandaag.

Afbeelding
Uitzicht...

Afbeelding
Koffie met vlaai...

Afbeelding
Nog meer uitzicht...

Afbeelding
Onderweg kwamen we nog iets moois tegen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ook dit moet ook gebeuren natuurlijk!

Afbeelding
En toen waren het er vier!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De 944 van Porschelady (van 944forum) Bijzondere auto, deze heeft 600.000 op de teller!

12 aug 2008 13:41
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ]