Beste Porscherijders,
Graag even jullie aandacht voor de volgende mededeling:
Geachte Bestuurder,
Hieronder leg ik uit hoe wij op het idee zijn gekomen om een rondrit te organiseren in de omstreken van Utrecht, met exclusieve auto’s. Deelname hieraan draagt bij aan de ondersteuning van jonge, kansarme vrouwen in Kenia. Deelname kost €25 en u kan bellen met ondergetekende, nummer
(te verkrijgen via PB) of mailen naar: tomnierstrasz
apenstaarthotmail
puntcom
Samen met nog 2 andere klasgenoten van de Intercollege Business School te Utrecht, heb ik de kans gekregen een project te starten ter afsluiting van ons eerste jaar. In het kader van onze opleiding krijgen wij 7 weken de gelegenheid een project op het vlak van Social Entrepreneurship in een derdewereldland uit te voeren. Voorwaarde van het project is dat het teken staat van duurzaamheid en continuïteit.
Inmiddels hebben wij in samenwerking met de stichting Mesics
http://www.mesics.org in Kenia een automatiseringsproject besproken. Het is ons inmiddels gelukt om in Nederland €16.000,= in te zamelen om zo in Kenia computers te kopen en deze te schenken aan een school voor jonge kansarme vrouwen. Hierna zullen de computers geïnstalleerd worden en wordt er een cursus gegeven aan de jongeren, hoe ze met een computer kunnen werken. Om goed te kunnen functioneren in de huidige maatschappij is kennis en beschikking over computers en internet van cruciaal belang. Aangezien de positie van vrouwen in een land als Kenia achtergesteld is hebben wij ervoor gekozen om het project te implementeren op een middelbare meisjesschool. Dit is een katholieke meisjesschool te Meru in Kenia. Hier studeren meisjes van 10 tot 20 jaar, bovendien wordt dit complex gebruikt om arme meisjes op te vangen en scholing te geven.
Wij willen dit plan mede financieren door middel van een rally. Ik hoop van harte dat u mee kunt rijden voor de meisjes in Kenia. Daarnaast organiseren wij de middag na de puzzelrit een bijeenkomst met hapjes en drankjes waar wij uitleggen wat er met het geld gaat gebeuren of tot nu toe al is gebeurt.
Dit is het programma voor de dag:
* 09.30u Verzamelen te Maliebaan 79 Utrecht
* 10.00u uitleg en inschrijven
* 10.30u aanvang puzzelrit
* 11.30u lunch in de Lage Vuursche
* 12.00u doorrijden richting Breukelen
* 13.00u aankomst maliebaan en begin uitleg over het project
zie ook:
www.intercollege.nl
www.mesics.org
Tot hiertoe, dank voor uw aandacht en ik hoop u te mogen begroeten zondag 28 september 2008
hoogachtend,
Tom Nierstransz