Auteur |
Bericht |
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
vraagje over PORSCHE museum
Goedemorgen allen,
We gaan met enkele leden van het 912 forum en het 356 forum op 3 oktober naar het PORSCHE museum. (We vertrekken 2 en komen terug op 4).
Mijn eerste vraag is, hoelang zijn jullie gemiddeld in dit museum, kan je hier een hele dag doorbrengen indien we om 10.00 uur op de stoep staan!!
Tweede vraag: Heeft iemand nog suggesties voor een leuk ritje in de buurt die we met die oude gebakkies kunnen rijden in Oktober.
Derde vraag: Als we vanuit Limburg gaan rijden en we willen niet alles over de snelweg doen, hebben jullie suggesties over de route.
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
06 aug 2009 10:14 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: vraagje over PORSCHE museum
Het museum bezoek neemt een 2 uur in beslag.
Binnendoor zou ik via Luxemburg de snelweg en dan langs de Moessel gaan en vervolgens de Weinstrasse richting Stuttgart nemen.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
06 aug 2009 10:41 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Heb je het echt in 2 uur wel gezien???
Welke wegnummers heb je het over, heb je het zelf zo weleens gereden?
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
06 aug 2009 14:02 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Met een koffie break en een uitgebreid bezoek in de Museum shop misschien 3 uur. Ik heb ff snel een route uitgezet via Maastricht door belgie, De Moessel weinstrasse & de Pfalz weinstrasse. Misschien is het handig om in het begin en op het einde stukken snelweg te pakken. http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... F8&t=h&z=8
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
06 aug 2009 15:39 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Reken maar 3 uur. Mercedes Museum is zeker even interessant als je tijd over hebt.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
06 aug 2009 17:31 |
|
|
Ger2.7
|
Ha Felix.
Wij zijn afgelopen zondag , tijdens onze terug reis van de vakantie , ook even langs het museum gereden.
Beslist een bezoekje waard !!
Onderweg werden we nog getracteerd op een medeweg gebruiker , en wel een Panamera !! Gaaf om te zien, wel zonder Porsche embleempjes
Na het museum bezoek zijn we nog even tegenover bij de Porsche dealer binnen geweest.
In drie uurtje heb je eea inderdaad wel gezien.
Overigens , een mooie lokatie om foto"s te maken.
Groet.
Ger.
|
06 aug 2009 20:08 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Bedankt voor de reacties.
We zijn wel van plan de shop ook te bezoeken!
Dus alles bij elkaar max. 3 uur.
Dan moeten we nog iets hebben voor het middagprogramma, weet iemand een leuk tripje in de buurt?
@ Barolo: hoe lang is het zo rijden met dat oude spul, (het zijn wel Porsche's hoor).
|
07 aug 2009 9:03 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik zou buiten de Moessel en de Pfalz alleen maar snelweg pakken (dat moet je zelf ff goed uitzoeken). Met 2 tussen stops van een uur ben je toch wel 9 a 10 uur onderweg. Lunchen langs de Moessel in de buurt van Cochem. http://www.vimeo.com/1744614 Langs de Moessel http://www.vimeo.com/5430492 Porsche Museum
|
07 aug 2009 9:51 |
|
|
de klassieke 912
Porsche 912 1965 en 1969 Boxster 986S
|
Heeft iemand van jullie de route van die "1001 Kurven tour" die jullie gereden hebben? Lijkt me leuk om ( een deel ) te rijden s'middags na het bezoek aan het museum. M.v.g. Marcel
_________________________________________ 912 Register Nederland - de site voor liefhebbers van de klassieke PORSCHE 912
|
07 aug 2009 10:27 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Waarom plak je er geen tour voor/achter door de fabriek?
|
07 aug 2009 12:59 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Fabriek is alleen op werkdagen te bezichtigen ... felix bahama 912 Zoals Rufie al schreef - Het mercedes-museum is zeker de moeite waard - en neemt meer tijd in beslag dan het Porsche museum
|
07 aug 2009 13:14 |
|
|
drknauf
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
07 aug 2009 15:27 |
|
|
de klassieke 912
Porsche 912 1965 en 1969 Boxster 986S
|
De meesten van ons zijn al recent in de fabriek geweest. We zoeken nu allen nog een leuke rit in de omgeving van Stuttgart
_________________________________________ 912 Register Nederland - de site voor liefhebbers van de klassieke PORSCHE 912
|
07 aug 2009 15:32 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Neem eens contact op met de NPC, die hebben nog een rit van daar in de buurt liggen volgens mij.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
07 aug 2009 20:22 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik zou zelf een route uitzetten in Google Maps. (zie mijn eerdere voorstel) Voor inspiratie staan hier een aantal routes uitgewerkt. http://www.routeyou.com/route/search/mo ... ype=motor-
|
07 aug 2009 22:32 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Auto en techniek museum in Sinsheim (of zoiets). Dat vond ik zeer de moeite waard . Niet ver van Stuttgart , en op de terugweg .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
07 aug 2009 23:43 |
|
|
Rene964c4
964 C4Noord Holland
|
Ik wil graag in de herfst vakantie naar het museum gaan, maar de fabriek bezoeken hoe is dit te regelen en is het de moeite waard? Kan je je P ook ergens veilig stallen, zit te denken een of 2 dagen te gaan
_________________________________________ ALLWAYS BCALM Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
|
02 okt 2009 21:52 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Ik ben afgelopen zomer op de heenreis naar Italie nogmaals langs het museum gegaan. Hebben geslapen in het Holiday Inn in Stuttgart. Daar kan de wagen in de parkeergarage onder het hotel overnachten (bewaakt). Voor de deur is een Stadtbahn station, de trein stopt ook bij het Porscheplatz/-museum ( slechts 2 haltes verder). Met de trein kan je ook doorreizen naar het centrum van Stuttgart, de moeite waard imo. Je kan ook in de P-garage onder het museum parkeren. Je kan je als P-fanaat prima 3 uur vermaken in het museum, ligt er wel aan of je alle bordjes aandachtig wilt lezen. Stel je van de shop niet te veel voor. Wel leuk, maar in 10 minuten heb je je keuzes wel gemaakt.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
02 okt 2009 22:02 |
|
|
Rene964c4
964 C4Noord Holland
|
en de fabriek, ben je daar ook geweest
_________________________________________ ALLWAYS BCALM Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
|
02 okt 2009 22:11 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Nee....
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
02 okt 2009 22:21 |
|
|
Master Ken
|
Fabriek is erg leuk en interessant. Alleen wees snel met resereveren. Kan vaak al maanden vol zitten.
|
02 okt 2009 23:08 |
|
|
Rene964c4
964 C4Noord Holland
|
Fabriek gaat helaas niet lukken, mag pas van af 16 jaar naar binnen mijn zoon is pas 12 en baalt van deze grens, maar ja we gaan toch lekker heen en hebben tijd voldoende dus.
|
13 okt 2009 22:27 |
|
|
Rene964c4
964 C4Noord Holland
|
even een klein filmpje van de sound van een GT3 GT3 sound porsche museum http://www.youtube.com/watch?v=5-_knN3bRDkFilmpje, Panasonic lumix TZ7
|
22 okt 2009 23:06 |
|
|
Master Ken
|
Moet je inloggen!
|
22 okt 2009 23:21 |
|
|
Rene964c4
964 C4Noord Holland
|
als het goed is staat ie nu openbaar in plaats van prive
|
22 okt 2009 23:33 |
|
|