Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:56

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Goodwood Revival 2010: there's no substitute! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Goodwood Revival 2010: there's no substitute!
Afgelopen weekend -17, 18 en 19 september- was ik in Engeland voor een evenement dat z'n weerga niet kent: the Goodwood Revival 2010.

Ik heb daar onder andere staan kwijlen bij een 8 cilinder RSK:
klikkerdeklik voor een youtube-filmpje van deze fantastische machine
Ik heb zowat een geheugenkaartje volgeschoten met deze schoonheid! ;)

Gelukkig had ik daarvoor nog wat plaatjes van deze prachtige Speedster gemaakt:
klikkerdeklik voor een youtubefilmpje van deze klassieke schoonheid

Voor de kwijl heb ik in het paviljoen van Porsche van de Porschetechneut die er stond een paar mooie handdoeken en doekjes gekregen met Porsche erin geweven. Lekker met hem zitten kletsen (ze nemen echt de tijd voor je) over mijn 'project'. Hij leek er niet mee te zitten dat het een replica wordt...

Verder nog wat leuke Porsche-hebbedingetjes gekregen van een vriendelijke mevrouw die het Porsche-paviljoen bemande. Met een grote Porschezak vol met Goodies eerst maar even naar de parkeerplaats om deze in m'n auto te leggen. Vervolgens er weer ruim een uur over gedaan om weer op het festivalterrein te komen; niet omdat het zo druk was, maar omdat ik me weer had staan vergapen van al het schoons dat op de parkeerplaats stond.

Over replica's gesproken: in Engeland kijken ze anders tegen replica's aan dan in -bijvoorbeeld- Nederland! Er stonden een aantal bedrijven die replica's produceren van diverse exotische auto's. Soms worden die replica's van verschillende materialen aangeboden (veelal wel alleen als kant-en-klaar voertuig); zo stond er een originele Aston Martin DB3-S, een uit aluminium nagebouwd exemplaar en een van polyester. De prijskaartjes waren respectievelijk £ 1.200.000,00, £ 500.000,00 (geheel volgens 'customer specifications' gebouwd), en £ 120.000,00 (voor een polyester replica mind you!). Tussen de drie auto's was eigenlijk geen verschil te zien. Er waren wel wat kleine afwijkingen/verschillen, maar dat waren aanpassingen die op verzoek van de koper waren gedaan, want alle drie de auto's waren al verkocht (hoezo crisis?). Ik heb er foto's van gemaakt. Die zal ik wel even plaatsen...

In de Paddock nog even om deze Porsche-schoonheden heengelopen, eraan gevoeld en eraan geroken:
klikkerdeklik voor een youtube-impressie

Je mag echt heel dicht bij de auto's komen. Je kunt zelfs een praatje aanknopen met de monteur die net bezig is om zo'n auto af te stellen. Ze lijken dat helemaal niet erg te vinden en beginnen zelf ge-enthousiasmeerd over 'hun auto' te praten! Heel erg leuk! Er heerst een hele fijne ongedwongen sfeer(zo dicht kom je erbij; je kunt ze zelfs aanraken; oordopjes zijn overigens een onmisbaar accessoire).

De Goodwood Revival is absoluut een ongelofelijke aanrader! Je weet echt niet wat je overkomt! Op het giga grasveld dat dienst doet als parkeerterrein staan de meest exotische auto's geparkeerd (en je kunt er gewoon omheen lopen). Zo stonden er twee auto's waarmee aan de MM is deelgenomen (de echte), een paar SS-Jaguars, Tatra stroomlijners, Ferrari's 250 GT's, Testarossa's, Aston Martins (van diverse types), divers Porsche-pluimage, etcetera, enzovoorts, enzoverder! Je kunt je al een dag vermaken op het parkeerterrein!

En dan de races... Mán, wat een belevenis! En terwijl de Porsches 356, 550, 917 en welke andere nummers je zou kunnen verzinnen, maar ook de Maserati's, Ferrari's, Cobra's, GT40's en Aston Martins op nog geen 10 meter voor je voorbij razen (want zo dicht sta je op het circuit) komen de Spitfires, Hurricanes en bommenwerpers zo laag overvliegen dat je de piloten kunt zien zitten! Terwijl je een uurtje daarvoor nog door de paddock bent gelopen en met eigen ogen hebt kunnen aanschouwen hoe ze al die schoonheden prepareren voor de race.

klik hier voor een youtube-impressie

Wat er ook gebeurt: volgend jaar zal ik weer van de partij zijn!

Ik heb m'n foto's nog niet verwerkt. Ik zal ze in de loop van deze week even op photobucket gevoelige IMS Lager en hier wat leuke foto's plaatsen!

Er zijn trouwens niet onbeperkt kaarten te koop. Uitverkocht is uitverkocht. Je moet ze al in februari of maart bestellen, anders zou je wel 's naast de pot kunnen pissen.

22 sep 2010 9:13
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Goodwood Revival 2010: there's no substitute!
Dit staat al een tijdje op mijn "to go lijst " .
Die engelsen hebben nu eenmaal geen bloed in hun aderen , maar bio ethanol (een mix van benzine en alcohol)

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

22 sep 2010 10:00
Profiel WWW
Vinkeveen
Afbeelding

The phauteaux:
klikkerdeklik

Goodwood Revival-foto's zijn te zien vanaf pagina 7

We zijn een weekje in Engeland geweest. In de eerste 6 pagina's staan foto's van onze trip vóórdat we in Goodwood aankwamen.

Zo zijn we -onder andere- naar (de pier van) Brighton geweest, het Brookland's Museum en het National Motor Museum in Beaulieu...

23 sep 2010 9:12
Profiel
Vinkeveen
GOODWOOD REVIVAL 2014: 12, 13 EN 14 SEPTEMBER 2014!

Ik ga weer... Wie gaat er mee?

05 nov 2013 14:47
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Interesse!

05 nov 2013 14:51
Profiel Twitter 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Hier ook - maar 't zou zo maar kunnen zijn dat ik pas op Zaterdag weg kan ... en dan is het een beetje (te) kort, denk ik ...

05 nov 2013 15:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Heikant (zws-vl)
Ik heb de kaarten daar weer gereseveerd voor volgend jaar september. :ba:

06 nov 2013 18:35
Profiel
Vinkeveen
Yep, ik ook! :cheers:

De oldtimerparkeerplaatsen zijn al bijna vol en datzelfde geldt voor het kampeerarrangement...

Dat betekent meestal dat ook de meeste toegangskaartjes inmiddels verkocht zijn!

03 jan 2014 17:29
Profiel
Vinkeveen
Afbeelding

Nog negen maandjes... :ba:

09 jan 2014 1:16
Profiel
PorscheForum Rakker
993 2s
België
Yes….. nog geen 2 weekjes :ba: :ba:

https://classiccars.credit-suisse.com/e ... VE,A1WDK,1

31 aug 2014 10:25
Profiel
Vinkeveen
Nog maar een paar nachtjes!

Ik vertrek woensdag al (via Duinkerken)...

Wie gaat er nog meer naar Goodwood Revival?

07 sep 2014 20:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]