Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 0:20

Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Vandaag nog leuke ritten gemaakt? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht Vandaag nog leuke ritten gemaakt?
Toen de mist wat begon op te trekken vanmorgen, werd het onverwacht toch nog een prachtige dag voor een ritje met de Porker.

Dus werd de 993 afgetankt en trok ik Noordelijk over de A2. Wat denk je? Na enkele minuten krijgt een gast (rijdend in een Astra geloof ik...) het aan de stok met een Mercedes-busje tijdens het invoegen. Even contact en hatsjiekidee..... de Mercedes-bus op zijn kant!

Gelukkig géén persoonlijk letsel maar die bus is waarschijnlijk totall loss. Vervelender: binnen no time een file op de A2 van hier tot Tokio! :evil:

Even verderop toch maar besloten "even langs de Vinkeveense plassen te toeren". Eenmaal door het gehucht Vinkeveen beland ik 'somewhere in the outskirts' van deze wereldplaats en ben vervolgens veroordeelt tot kilometers over smalle B-weggetjes (vergeven van de voetgangers, buggies, fietsers etc etc). Waar zat ik in godsnaam?????? :roll: :twisted:

Géén bord te bekennen! Gelukkig had ik TomTom op zak en had ik toch nog het gevoel dat ik "op de route' zat. Nadat ik zo'n 8 km aan de "verkeerde kant' van een kanaaltje in de richting van Ouderkerk aan de Amstel voort moest tuffen, kwam ik weer enigzins in de bewoonde wereld (plots was de Amsterdam Arena aan de horizon zichtbaar, of all places... :wink: ).
Deze aanblik werd rap overstemd doordat A-point in beeld kwam, wat een geruststelling! :wink:

Moraal van dit verhaal: ook in eigen land kan je zónder GPS gewoon verdwalen! Ook met je auto....... :wink:

Maar aan de andere kant levert dit wel weer een paar nieuwe plaatjes op.....

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Nog andere mensen die vandaag "De Provincie ontdekt hebben" met de Porsche? :wink:

13 nov 2005 18:22
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
ik heb ook nog een rondje gemaakt

het was ''verekkus'' mooi weer en vrij druk

als het zo volgende week....................... :^:

13 nov 2005 18:25
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
zo dichtbij geweest en niet even langsgeweest? :wink:
mooi stukje nederland.

13 nov 2005 18:26
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik ken dat.
Gisteren haalde de persoon (met ook licht gedeukt nummerbord) er de politie (zeer vriendelijke mensen die niet inzagen (net als ik) dat ze voor zo'n futiliteit moesten komen) bij daar ik "buitenlander" was. (nog eens mogen blazen. De laatste keer was zeker 17 jaar geleden).
Ook toen wist ik niet waar ik was.
Zij totaal verwonderd "Belg die in Nederland is en niet weet dat hij in Den Haag zit" :lol: :lol: :lol:

Laatste update 22/10/2013

13 nov 2005 18:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
911-lover schreef:
blazen. De laatste keer was zeker 17 jaar geleden).
Ook toen wist ik niet waar ik was.

in duitsland misschien :?:

en was ze zo goed :twisted:

13 nov 2005 18:34
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Neen Robbie , hier moest "ik" blazen en dat doe ik enkel op de alcohol testapperatuur van de politie en nergens anders (neen ook niet in Duitsland) :twisted:

13 nov 2005 18:41
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht Re: Vandaag nog leuke ritten gemaakt?
ER schreef:
Nog andere mensen die vandaag "De Provincie ontdekt hebben" met de Porsche? :wink:

Ja :wink: ...ik vertelde jou vanochtend al wat ik ging doen , en het was zeker de moeite waard.. :wink:

13 nov 2005 19:33
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Vandaag nog leuke ritten gemaakt?
Jurgen schreef:
Ja :wink: ...ik vertelde jou vanochtend al wat ik ging doen , en het was zeker de moeite waard.. :wink:

Goed om te lezen dat jij je vandaag vermaakt hebt :wink: hopelijk doen d(i)e (andere) 54 bestuurders volgende week ook zo hun best :D

Olaf -3x tanken binnen 24 uur- 8)

13 nov 2005 19:52
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
Ik heb me zeer goed vermaakt vandaag...en een ander :mrgreen: laten rijden... :wink:

Hoop wel dat jij het ook nog een beetje leuk vond Olaf... :wink:

13 nov 2005 20:02
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
Vandaag nog leuke ritten gemaakt?

ja mijn vader die belde gisteravond al op:
Hij: met welke auto ga je morgen weg??
Ik: ik weet niet de mijne ofzo
Hij: ohh :cry: :cry:

pas toen hij ophing begreep ik de vraag,
en aangezien ik toch ging lunchen in "le cirque" scheveningen
hem vanochtend de papieren en sleutel maak even gebracht.

o ja hij is nog niet terug

robert

13 nov 2005 20:04
Profiel WWW Facebook 
Rosmalen
Bericht 
rob964.c4 schreef:
hem vanochtend de papieren en sleutel maak even gebracht.
o ja hij is nog niet terug
robert

Interessant Robert.

Is natuurlijk supergaaf voor je ouweheer, maar je neemt bewust een risico naar mijn idee. Hoe groot dat risico is kan jij zelf het beste inschatten en is behoorlijk multi-factorieel bepaald (rij-ervaring in het algemeen en in het bijzonder in een Porsche, onderlinge verhouding met je vader, voor alle partijen duidelijke afspraken omtrent eventuele schade en last but not least financiële draagkracht).

Persoonlijk heb ik het nog NOOIT gedaan. Omdat één of meerdere voornoemde zaken niet gegarandeerd zijn. En ik ben er nog te zuinig op....... om de auto (én het vege lijf van mijn vader) op het spel te zetten.

Er zijn genoeg verhalen bekend van schade die, op zijn minst, tot tranen van beide partijen heeft geleid.

13 nov 2005 20:24
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
klopt helemaal

als hij de auto in de prak rijdt krijg ik niet van de verzekering
(ik heb geen all risk verz)
Heb ik net aan geld voor een fiat panda :wink: misschien een met schuifdak

kwa rij ervaring zit het wel goed en hij neemt hem wel vaker mee(ook weer niet te vaak hoor ik denk nu 5 x per jaar

begin vorig jaar werd mijn vader ziek (darmkanker) en is inmiddels weer vol aan het werk.
hij is zelfs mee geweest naar duitsland toen hij ziek was van de bestraling,om te kijken naar de auto.
Het ophalen heb ik zonder hem moeten doen hij was toen te ziek eind december vorig jaar.
je had de tranen( van trots heid) in zijn ogen moeten zien toen ik aan kwam rijden.

de auto is betaald het is het belangrijkste dat mijn vader veilig terug komt en een leuke dag heeft

maar ik begrijp zeker je terughoudenheid.

robert

13 nov 2005 20:40
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
btw het is familie van een collega van jou

ineke pothof (weers) de broer van haar man

robert

13 nov 2005 20:42
Profiel WWW Facebook 
Rosmalen
Bericht 
rob964.c4 schreef:
klopt helemaal

kwa rij ervaring zit het wel goed en hij neemt hem wel vaker mee(ook weer niet te vaak hoor ik denk nu 5 x per jaar
begin vorig jaar werd mijn vader ziek (darmkanker) en is inmiddels weer vol aan het werk.
hij is zelfs mee geweest naar duitsland toen hij ziek was van de bestraling,om te kijken naar de auto.
Het ophalen heb ik zonder hem moeten doen hij was toen te ziek eind december vorig jaar.
je had de tranen( van trots heid) in zijn ogen moeten zien toen ik aan kwam rijden.

Je motivatie en overwegingen zijn nu geheel duidelijk Robert! Goede actie!

Sterkte!

13 nov 2005 20:53
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
ER schreef:
Je motivatie en overwegingen zijn nu geheel duidelijk Robert! Goede actie!

Sterkte!

thanks
robert

13 nov 2005 20:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht hulde
hulde :salut:

13 nov 2005 23:18
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
jullie reactie doet me goed,
had al een paar maanden geleden zo'n zelfde positieve reactie van erikE die dacht dat hij mij zag rijden maar het was mijn vader.
Ik had het zelf nooit zo bekeken maar wel bedankt, doet me goed.

robert

13 nov 2005 23:35
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF # 136
Bericht 
Top, Robert!

Al het materiele is vergankelijk, de band die jij hebt met je vader is er een om trots op te zijn. De rest is bijzaak.

:thumright:

14 nov 2005 0:14
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Sluit ik me volledig bij aan.
Ook mijn vader heb ik destijds een dagje met de Elver (steeds zijn droom geweest) op zijn 60ste verjaardag laten rijden.
Dat moet kunnen. Wat hebben die mensen destijds allemaal voor ons gedaan?
En dan zeker als ik jouw verhaal lees. Een dikke pluim voor die instelling (die tegenwoordig meer uitzondering dan regel is) :thumleft:

14 nov 2005 0:21
Profiel WWW Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Hey Robert,

kan je volgen doordat mijn vader sinds twee maand op de hoogte is dat hij kanker aan de pankreas heeft. Indien hij mij morgen de sleutels zou vragen, zou ik ook geen seconde twijfelen. Jammer genoeg ligt hij momenteel weer in het ziekenhuis.

Gelukkig heb ik in augustus een mooi ritje met hem gemaakt en hij was ook zo fier. De 968 was altijd de Porsche die hij zelf wou. Hij houdt eigenlijk veel minder van een 911; heeft veel te weinig comfort voor hem.

Dat zijn momenten die je niet vergeet en als er eventueel schade komt, we zijn nog jong genoeg om later een andere Porsche te kopen.

Greets,
Rufie

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

14 nov 2005 1:03
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
rufie, woorden schieten mij te kort
wij hebben elkaar ontmoet tijdens de herfstrit, ik schrik wel even van jou verhaal.
ik weet niet wat ik moet zegen alleen dat ik je vader al het beste wens en aan jullie ( jij je vrouw en kinderen en verdere familie) zal denken.

sterkte

robert

14 nov 2005 1:11
Profiel WWW Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Inderdaad weer verhalen om even stil van te worden!
Onder andere hebben dergelijke verhalen, over ziekte en verlies ons juist het laatste zetje gegeven om over te gaan tot de aanschaf van onze huidige Porsche (veel te veel geld eigenlijk voor een tweedehandsje, maar ja ach!).
Het leven heeft zoveel verrassingen, dus vooral genieten nu het kan!!!!!! :!: :!: :!:

Over het uitlenen kan ik verder kort zijn:
Ook al hebben zij misschien niet de ervaring met 300pk auto's, als mijn ouders er om zouden vragen, krijgen zij zo de sleutels (dat was vroeger namelijk andersom ook niet anders!). Verder laat ik er alleen (buiten Regine & ik) andere mensen in rijden, waarvan ik (wij) weten hoe hun normale rijgedrag is en ervaring met een Porsche is daarbij zeker een pré!

Rufie & Robert (en jullie vaders natuurlijk!) heel veel sterkte toegewenst!
Volgens mij hebben jullie ook allebei vaders die ook apetrots (zullen) zijn op hun zoons, met zo'n geweldige instelling!
Chapeau! :thumleft:

14 nov 2005 1:43
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Rufie & Robert (en jullie vaders natuurlijk!) heel veel sterkte toegewenst!
Volgens mij hebben jullie ook allebei vaders die ook apetrots (zullen) zijn op hun zoons, met zo'n geweldige instelling!
Chapeau! :thumleft:

Sluit ik me helemaal bij aan met de aanvulling: idem voor ieder ander op het PF waar hetzelfde voor geldt, maar waarvan we het (nog) niet weten :!:
Nee, het geldt niet voor mij zover ik zelf weet.

14 nov 2005 15:25
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Bedankt voor de bemoedigende woorden. Heb er toch ook al dezelfde les uit getrokken.

Niet dromen, maar doen. Niet uitstellen tot morgen wat je vandaag kan !

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

14 nov 2005 15:31
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ]