Wie heeft er ervaring met het "vrij" rijden op de nordschleife ?
Ik zou graag gaan rijden maar ben een beetje huiverig.
Je hoort er de meest wilde verhalen over.....
Groeten,
Frans
31 okt 2003 11:48
Pascal
‘64 Kever
Same here... Misschien toch nog es een keer doen met mijn "oude" lease-vroem Kan ik vast wennen...
(er rijden toch ook zat auto's onder de pakkumbeet 150pk? )
31 okt 2003 12:16
arie
911 model 67
heiloo
als je veel wilt weten moet je kijken op nordschleife related sites, veel engels nederlandse en duitse sites die veel info geven.
kosten liggen nu op ongeveer 12 euro een rondje. rij je meer wordt het goedkoper. een rondje is 20.8km wat een redelijk stuk rijden is. de ring is voor iedereen toegankelijk, dus ook voor touringbussen, motor met zijspan of een suzuki alto 1.0. het betreft een circuit dat nu een stukje bijzondere openbare tolweg is geworden waar de normale verkeersregels van kracht zijn. dus rechts rijden links inhalen veel spiegelen. je bent dus ook verzekerd. ook niet onbelangrijk, echter de schade die je veroorzaakt aan de vangrail, deze staan ongeveer zo'n 2meter naast het asfalt is rekening man. dit kan behalve de eigen schade flink oplopen.
het circuit is heuvelachtig met percentages tot 18%, veel blinde bochten, tevens bochten die lopen als een kom maar ook bochten met een zogenaamde off-camber, het tegengestelde van een kom.
waarom is het dan link, dat is vooral door de onoverzichtelijkheid, de vele bochten en de hoge snelheden en de vangrail vlak naast de baan.
als je voor het eerst op de ring gaat rijden, probeer eens met iemand mee te rijden in zijn auto, neem geen risico's qua snelheid, dwz zorg dat je iedere bocht inrijd met een snelheid waarin jij je lijn nog kan aanpassen, kijk niet naar een vw polo of een mini die je inhaalt, sommige van deze lokale auto's zijn echt getuned en liggen zodanig op de weg dat snelle auto's ze niet bijhouden. laat je niet verlokken tot stoer meerijden.
wel is het een hele ervaring om op het circuit te rijden en zolang je binnen je mogelijheden rijdt van jezelf en je auto is er niks aan de hand, goed rechts houden knipperlicht gebruiken en goed spiegelen voorkomen ongelukken.
zorg dat je auto meer dan apk in orde is. genoeg profiel, rempadjes niet meer dan de helft versleten en neem algelang je type auto reserve padjes mee.
tot slot een lichter gemotoriseerde auto of een gewone middenklasser kan gewoon het circuit op let wel op bij de rechte stukken omdat daar de snelheidsverschillen groot zijn.
veel plezier arie
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
31 okt 2003 12:40
Jeroen914
foxtrot / oscar
Ring-rijden heeft niets te maken met circuit rijden...
gr.
Jeroen
31 okt 2003 15:34
flat power
996 C4S
hengelo
je moet ff kijken op de nederlandse ring site. www.8200rpm.com daar staat een heleboel info hou je er het beste kunt rijden wat je wel of niet moet doen en er zijn genoeg mensen die mee willen of die je een rondrid willen geven of tips. dit is de site waar alles opstaat.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum