Auteur |
Bericht |
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Aankoop particulier
|
04 nov 2006 22:59 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
ik zie het probleem niet,gewwon ernaartoe gaan met iemand die er VEEL verstand van heeft ff snel terplaatse een klein akk'tje laten doen .
Moet bij deze km-stand niet moeilijk zijn....
betalen en richting NL vlammen.
rdw aanmelden,bpm dokken en rijden maar!
Mooie P btw
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
04 nov 2006 23:04 |
|
|
thomas993
|
ook mbt de betaling
|
04 nov 2006 23:05 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Mooie auto, weinig km.
Betaling overdag via TT/telefonisch te doen?
Succes, lijkt me de moeite waard!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
04 nov 2006 23:10 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
|
tja ik zou zeggen boter bij de vis,maar het is wel en pak wat je mee moet nemen.
Het is en blijft een risico.......je kunt het ook met de bank regelen maar dan zal jij je auto niet meteen meekrijgen,hij is niet geheel gek denk ik!
Ben weleens met meerdere contanten op stap geweest voor iets drijvends te halen was in oostenrijk anders moest ik ook 2 keer rijden en dat zag ik toch niet zitten.
Zorg wel dat je echt NIET ALLEEN GAAT en laat niet blijken dat je ze cash bij je hebt,dus niet van als hij bevalt neem ik hem dadelijk gelijk mee,dat bespreken we later eerst rijden dan de rest
betalen via de bank zit volgens mij altijd een dag in,of je moet er een paar daagjes uit van maken.
|
04 nov 2006 23:12 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
idd nooit alleen gaan,
Ik heb mijn auto ook gekocht in duitsland cash,niet verstandig maar wel gedaan.
wat ik zou doen in jou geval als de auto bevalt en gekeurd is in duitsland en je hebt de papieren gezien het geld storten bij zijn bank en dan terug rijden met je nieuwe liefde.
Alleen niet vergeten te verzekeren (is niet makkelijk maar het kan)
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
04 nov 2006 23:33 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Volgens mij moet je telefonisch met spoed bij de bank een heel eind komen, moet binnen een paar uur gepiept zijn.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
05 nov 2006 0:16 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
|
klopt jeroen maar volgens mij zit er in het buitenland altijd een dag in !?
|
06 nov 2006 14:28 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Kan alleen als je een Duitse bank hebt Van NL naar D is idd minimaal een dag....
_________________________________________ t beste maar weer...
|
06 nov 2006 16:44 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Een koopje is het niet en ik weet dat het een 4S is ipv een 2S maar toch...
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
07 nov 2006 0:09 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Ik heb het destijds ook gedaan en prima bevallen. Ik heb contact genomen en afspraak gemaakt met PZ in de buurt van de particuliere verkoper. Daar laten keuren (kost +/- 150€) en vooral laten checken op al dan niet ongevalvrij (lijkt me belangrijk bij 38000km op 9j tijd!!).
Geld bij en betalen.
Inderdaad best een eindje rijden maar het lijkt me zeker de moeite waard. Als hij correct is dan is hij uniek in deze staat en kwaliteit laat zich betalen.
Veel succes!
|
07 nov 2006 12:44 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Vervolgens word je in het Pools begroet en mag je de centen afgeven ... lekker advies.
Beter lijkt mij: na overleg met verkoper Duitse advocaat in de arm nemen en de transactie via hem laten verlopen. Geld op zijn derdenrekening storten en ter plekke de zaak bezegelen. Niet goedkoop, maar erg veilig. Tweede mogelijkheid: betaling via Escrow rekening.
|
07 nov 2006 13:00 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Re: Aankoop particulier
Ik ken nog een medeforummer met een zeer fraai exemplaar.........
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
07 nov 2006 16:51 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Wat een beren op de weg Neem dan een kundig persoon mee en geef die € 500 voor de bewezen diensten...
|
07 nov 2006 21:13 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
|
Sluit me bij Ome Piet aan,gewoon een kundig persoon regelen die ook niet 1 van de smalste is dan komt het zeker goed.
je kunt er advocaten en notarissen bijhalen maar dan hoef je ook niet voor een koopje naar het buitenland te gaan en zoek je een goed in eigen land Ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit dan een hoop rompslomp met deze mannen.
Luister begrijp mij niet verkeerd, je bedoeld het goed maar je wilt het veel te zeker en op de manier zoals jij het wilt zal dat bijna niet lukken tenzij je bij een officiele dealer gaat.
|
07 nov 2006 22:11 |
|
|
thomas993
|
Auto is verkocht aan een handelaar staat inmiddels weer sinds vanavond te koop, verkoper had interesse voor een snelle zaak, ik ben te voorzichtig (accountant)
|
07 nov 2006 23:08 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Laat me raden: hij staat nu te koop voor een stuk meer?
|
07 nov 2006 23:49 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Zo zien we maar weer; de 993 S is een waardevaste auto........
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
08 nov 2006 9:05 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Onzinnige prietpraat voor aan de toog. Hoe sterk iemand is doet niet terzake. Immers, een beetje crimineel neemt het juiste gereedschap mee om ook de grootste kerel ervan te overtuigen zijn hebben en houden tot en met z'n gouden vullingen aan toe te overhandigen. Bovendien wil je dat soort wild West taferelen juist voorkomen. Maar als iemand het eens wil uitproberen, be my guest.
Kan me wel voorstellen dat je geringe bedragen, laten we zeggen tot een paar duizend euro, nog cash meeneemt. Maar volgens mij praten we hier over ca. 50 mille ...
p.s.: ook een gratis advies mag je gewoon negeren hoor, ook al komt die van iemand die in z'n praktijk de nodige "handige jongens' bekend van radio en tv voorbij ziet komen.
|
08 nov 2006 15:26 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Doe al meer dan 20 jaar zaken in D ,heb denk ik ook wel zo'n 20 Porsches in die tijd gekocht,zowel particulier als van bedrijven en nog nooit een vervelende of bedreigende situatie meegemaakt Ligt er wat aan hoe je desbetreffende auto uitzoekt vermijd exotische [bedrijfs]namen.Koop van duitse particulieren die hem nieuw of jong gebruikt gekocht hebben of van Merkdealers[hoeft niet P]
En ja..halve ton in de zak...maar dat weet een ander toch niet
Maar kan me voorstellen dat dit voor advocaten,boekhouders,accountants,tandartsen enz wat gevoeliger ligt wegens onbekendheid met de materie
|
09 nov 2006 11:52 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dan neem je toch de één of andere beruchte zware kerel mee.Dan hoef je niets te vrezen.
Heeft Mich M3toch ook gedaan onlangs
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
09 nov 2006 11:56 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Hoe denk jij er over Koen?jij doet toch ook wel zaken in D ?
|
09 nov 2006 12:06 |
|
|
911-lover
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik neem gewoon Cash (nummerplaten en papieren) mee en ga kijken. Is het iets , dadelijk betalen en meenemen. Is het niets blijft het staan.
Met dadelijk cash bij te hebben valt er zeer goed te handelen en is de verkoper beinvloedbaar.
Ik doe nooit iets via check , overschrijving , etc . Ik ben steeds met een hoop (is relatief natuurlijk) geld onderweg .
eenmaal de meeste geld zien weten ze dat als de deal rond is zij het dadelijk in hun handen hebben. Als het product in orde is zijn zij het die bepalen of het wel of niet verkocht is.
Met "wacht en twijfelsituaties" voel je je als verkoper niet zeker waardoor je minder toegiftes doet.
Ik zou er niet te zwaar aan tillen ommet veel geld op zak te zijn.
Niemand weet het toch en zolang je het enkel de verkoper laat merken
|
09 nov 2006 12:20 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
en jij het alleen maar op het Porscheforum vermeldt
|
09 nov 2006 12:40 |
|
|
911-lover
|
Dat doe ik zeker niet.
Ik weet wat je bedoeld (ondanks dat er geen bedrag vermeld werd) . Je doelt op het ritje naar Frankrijk. Ik had het niet bij en niemand weet waar we hoe laat afgesproken hadden en langs waar we reden evenmin als waar we moesten zijn .
Ik zie dus echt niet in waar er en probleem is/was
|
09 nov 2006 12:43 |
|
|