Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 15:29

Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
968 Coupe: Hij is af :) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 968 Coupe: Hij is af :)
Hallo allemaal,

Terwijl mijn 911 Targa KLPD zo op zijn laatste loodjes begint aan te komen, ben ik al druk doende om mijn nieuwe project voor te bereiden. Ik wilde een keer een andere P maken en ik zat te denken aan een 968. Ik heb een geweldig model op de kop weten te tikken van zowel de 968 als de 968 CS. Die Club Sport bewaar ik nog even, want ik wil eerst de kwaliteit proberen van zijn broertje.
Afbeelding

Ik zal binnenkort eens wat foto's schieten van het model, maar voordat ik er aan ga beginnen, zoek ik nog wel wat extra details om het model straks verder compleet te maken.
Mocht dus iemand zo'n 968 bezitten, zou je dan eens wat foto's willen maken van de details, zoals motorblok (ik wil namelijk bougiekabels aanbrengen), remmen + remleidingen, interieur (gordels, schakelaars), kofferruimte en al het andere wat interessant is.

Dus als mijn KLPD Porsche af is, gaat deze van start :D

Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

Laatst bijgewerkt door Deathtrap op 28 mei 2007 18:00, in totaal 1 keer bewerkt.

18 dec 2006 21:17
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
nou, ik kan me vergissen, maar ik weet iemand die hier soms, heel af en toe, sporadisch op het PF komt, die je zal proberen overtuigen toch een CS te nemen en je desgewenst met alle mogelijk denkbare raad en daad zal bijstaan :wink:

alvast veel succes met dit nieuwe project :thumleft:

18 dec 2006 21:25
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
2.2VTEC schreef:
(...) maar ik weet iemand die hier soms, heel af en toe, sporadisch op het PF komt, die je zal proberen overtuigen toch een CS te nemen en je desgewenst met alle mogelijk denkbare raad en daad zal bijstaan :wink:

En die 'm vast in het blauw zal willen zien, zeker... :lol: :wink:
Succes Arno!

18 dec 2006 21:27
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
2.2VTEC schreef:
nou, ik kan me vergissen, maar ik weet iemand die hier soms, heel af en toe, sporadisch op het PF komt, die je zal proberen overtuigen toch een CS te nemen en je desgewenst met alle mogelijk denkbare raad en daad zal bijstaan :wink:

ErikE? :twisted: :lol:

Succes!

18 dec 2006 21:28
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
911-lover? :twisted:

18 dec 2006 21:32
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Idd , zeg het maar.
En als je een afnemer zoekt als het model af is stelik me ook beschikbaar :wink:

Afbeelding

Laatste update 22/10/2013

18 dec 2006 21:40
Profiel WWW Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ik kan je ook helpen met foto's en als afnemer heb ik ook wel interesse.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

18 dec 2006 22:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
:) afnemers... helaas, niet voor dit model. Daar heb ik een beetje teveel voor betaald. Helemaal voor de CS, want die was erg duur.
Ik kan wel een oogje in het zeil houden, mocht de 968 weer eens voorbij komen op Ebay (ik zag er nu geen staan) en dan zal ik het wel even melden.

Ik elk geval al wel bedankt voor de toezeggingen voor de hulp.

Arno

19 dec 2006 9:57
Profiel WWW
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Hey nu had ik al een vraagje in gedachten aan je, deathtrap,
en dit draadje sluit er precies op aan.

dit weekend is dit
Afbeelding gekocht en ligt met kerst voor mij onder de boom.

Een turbo model, maar uiterlijk verschilt deze niet van een S2.
Dus dit model is de beste basis om een copie van mijn eigen S2 te maken.
Nou heeft dit model twee manco's.
Mijn S2 heeft design 90 velgen.
Laat ik nou nog een model 964 hier hebben, met deze velgen.
Die staat tzt dus op telefoon velgen :wink:

Maar een ander probleem is dat ik een my 1991 en die is voorzien van een 'bridge' spoiler ipv de rubberen versie. En wat heeft een 968 standaard? Juist een bridgespoiler.
Nou heb je hier al het nodige laten zien wat jij op maat kunt maken. Zou je voor mij een dergelijke bridge spoiler uit je 968 kit willen namaken. Ik ga er trouwens even gemakshalve van uit dat dit ook een 1:24 model is.
Dan zou ik deze spoiler kunnen zetten op mijn 944 en kan ik een natuur
getrouw model van mijn 944S2 bouwen.
Natuurlijk het e.a. tegen passende vergoeding. Maar vraag 1 is natuurlijk of je dit zou willen doen :?:

19 dec 2006 20:49
Profiel
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
(ik heb eerst even je plaatje hersteld ;) )
Afbeelding
Dit is de Revell 944 Turbo. Ik ben heel benieuwd wat de kwaliteit is van dit model. Ik heb hem zelf nog niet aangeschaft, omdat ik dat eerst wilde weten.

Ik heb nog een setje van deze velgen liggen:
Afbeelding
Ik doe ze eigenlijk niet graag weg, want ze hebben een toekomstige bestemming, maar als het nu net DIE velgen zijn die je zoekt..... :roll:

Ik wil best wel kijken of die spoiler te maken is. Ik heb die van de 968 eens bekeken en het moet toch wel te doen zijn. Het is alleen even er voor zorgen dat de dikte overal mooi klopt.
En ja hoor, mijn model is 1:24. :D Dat is tenminste een schaal die ik kwijt kan en toch nog wat detail heeft.

Het maken van zo'n spoiler moet wel te doen zijn in een paar uur, lijkt me. Ik heb alleen zelf geen 944 model om het te passen :S en ik verwacht eerlijk zegt dat de 968 vast wel weer ergens iets of wat afwijkt qua maat.

Laat maar weten als je er aan gaat beginnen. Dan kijk ik even of ik je kan verder helpen.

Arno

19 dec 2006 22:12
Profiel WWW
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Hey deathtrap,

die velgjes hoeven dus niet weg
ik pluk de mijne weg bij de 964

ik kwam em tegen voor 10 euro
dus kon er geen buil aan vallen
het lijkt me wel leuk om een gelijkenis zelf te bouwen
wat betreft dikte en juiste passing
ach het is geen wedstrijdmodel dus het komt niet zo heel nou
leuk te lezen dat je er open voor staat
ik meld me na de kerst wel even

19 dec 2006 22:23
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Een kennis van me heeft dezelfde doos gekocht en deze voor me ineen gestoken en geschonken (helaas zelf veranderingen aangdaan die ik niet zo geslaagd vind , maar een gegeven paard ...)
De kwaliteit is natuurlijk typisch Revell als je begrijpt wat ik bedoel :wink:

19 dec 2006 23:23
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
De ene schaal 1:24 is meestal de andere 1:24 niet, als de merken verschillend zijn.

Een van de 968 nagemaakte brugspoiler zou dus wel eens te groot/ klein kunnen zijn voor het Revell model. Om dat probleem te omzeilen zou je de "rubberen" spoiler van de Turbo richting Deathtrap kunnen sturen. Als hij de brugspoiler na gaat maken, kan hij rekening houden met de maten van het Revell model aan de hand van de "rubberen" spoiler.

Ga ik er gemakshalve van uit dat de spoiler voor de Turbo ook een los onderdeel is en niet deel uitmaakt van de carrosserie... :roll: :P

19 dec 2006 23:46
Profiel
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Jort schreef:
De ene schaal 1:24 is meestal de andere 1:24 niet, als de merken verschillend zijn.

Klopt als een bus. Het beste zou zijn als ik de spoiler direct op het model kan monteren, zodat eventuele naden (en die kans is redelijk groot bij het zelf fabriceren van onderdelen) direct kan plamuren en schuren.

En zoals ik al zei, ben ik erg benieuwd naar het model zelf. Misschien haalt het mij wel over deze ook te kopen. En helemaal voor 10,- ;)
Ik weet dat de Turbo ook is uit gebracht door Hasegawa. Dat is een goed merk, maar het is wat zeldzamer dan Revell. Ik heb al een paar keer erop geboden, maar ben steeds overboden.

Arno

20 dec 2006 9:24
Profiel WWW
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Kijk, allemaal goede tips
bedankt voor het meedenken.

Mss inderdaad maar een keer richting kaatsheuvel afreizen.
Als je wilt neem ik dan wel een doosje met een turbo voor je mee.
Men had er nog genoeg en tzt ben ik nog wel een keer in Amersfoort
geweest.

20 dec 2006 9:34
Profiel
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Ik heb hier toevallig een kit review gevonden van deze 944. Hoewel er wat kleine "vraagtekens" rijzen (o.a. vanwege de roestwering), lijkt het toch een zeer mooi kit te zijn.

Arno

20 dec 2006 20:01
Profiel WWW
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Citaat:
o.a. vanwege de roestwering

roest bij een plastic model :?

20 dec 2006 22:08
Profiel
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Hmmm, ik zag dat ik de link was vergeten te plaatsen... Dan doe ik dat nu maar als volgt ;)
Revell Porsche 944

24 dec 2006 13:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Deathtrap schreef:
:) afnemers... helaas, niet voor dit model. Daar heb ik een beetje teveel voor betaald. Helemaal voor de CS, want die was erg duur.
Ik kan wel een oogje in het zeil houden, mocht de 968 weer eens voorbij komen op Ebay (ik zag er nu geen staan) en dan zal ik het wel even melden.

Ik elk geval al wel bedankt voor de toezeggingen voor de hulp.

Arno

Alles heeft zijn prijs Arno..... :wink:

24 dec 2006 15:54
Profiel
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Vandaag toch al stiekem begonnen... :oops:

de onderdelen zien er goed uit. De bouwbeschrijving is erg duidelijk. Er zat kennelijk wel een kleine fout in, maar Hasegawa heeft dat opgelost met een kleine papieren update die in de doos is inbegrepen.

Hoewel de doos beschikt over 2 raampjes met zeer mooie chromen onderdelen, heb ik deze onderdelen meteen ontchroomd.
Afbeelding
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat bijv. chromen remschijven lekker remmen ;) Ook het motorblok moet aluminium worden. Momenteel ben ik bezig enkele voorbereidingen te treffen om het blok wat verder te detailleren met o.a. bougiekabels en leidingen voor de airco.

Ondertussen heb ik alvast de stoelen geplamuurd, zodat we niet per ongeluk tegen die lelijke naden zitten te kijken.
Afbeelding

Het model zal Iris blue gaan worden met een licht grijs interieur.

Arno

11 jan 2007 0:22
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
Deathtrap schreef:
Hoewel de doos beschikt over 2 raampjes met zeer mooie chromen onderdelen, heb ik deze onderdelen meteen ontchroomd.
[img]Ik kan me namelijk niet voorstellen dat bijv. chromen remschijven lekker remmen ;)

Ik ga dit natuurlijk weer op de voet volgen.
Eén ding begrijp ik niet zo goed van je.Dat je alles ontchroomd hebt OK , maar de remschijven ook :?:
Door de blokken krijgen deze in de realiteit toch ook een glans/spiegeleffect (als je goede blokken hebt tenminste) dus ik zou die glanzend gelaten hebben :wink:

11 jan 2007 3:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Ja en nee... inderdaad schijven gaan door het gebruik glanzen, maar dit was echt chroom. Alleen al het kleurverschil stond me niet aan. Dan kan ik beter straks de schijven de juiste kleur schilderen en met een dun laagje glanslak bewerken.

11 jan 2007 9:39
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Eindelijk een klein updateetje. Ik heb de onderdelen voor het motorblok in glazend zwart gestopen ter voorbereiding voor het aluminium. Ook heb ik het interieur in de gewenste kleur gezet, namelijk licht grijs. Het moet links en rechts nog wel een halfglans laagje krijgen om een leather look te krijgen en dan wordt de kleur meteen een tintje donkerder.
Afbeelding

Ook heb ik de onderkant alvast zwart gespoten. Er moet gebeuren nog wle van alles aan gebeuren, maar ik moest eerst deze basis hebben.
Afbeelding

Tot slot heb ik nog een klein testje gedaan met een chrome verf. Ik had deze kleur nog niet gespoten en heb eens mijn best gedaan op een setje oude velgen. Het resultaat mag er zeker wezen! Het is in elk geval een overweging waard om alle velgen op deze manier te spuiten.
Afbeelding

Arno

05 feb 2007 20:25
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
Weloppassen met Chroom verf.
Uit ervaring weet ik (tenminste die van Motip) dat ze erg vingerafdrukgevoelig is. Een laagje vernis erover zetten heeft geen zin daar het dan weer gewoon zilvergrijs wordt en alle glans verliest.

06 feb 2007 13:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Dit is AlcladII. Speciaal voor modelbouw en inderdaad ook zonder glanslak. Dat ruineert inderdaad de chrome kleur. Ik heb nog niets gemerkt van vingerafdrukken, dus dat moet ik maar eens gaan testen.

Na wat foto's te hebben gekeken wordt het interieur van de 968 een twee kleurig interieur. Dus nog steeds het lichte grijs, maar dan met zwart.

Arno

06 feb 2007 15:33
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende