Auteur |
Bericht |
ECT
|
Fiscus
Ik betaal me blauw aan allerlei belastingen en nu weet ik gvd waaraan. In ieder geval niet voor het milieu ....
Deze week zal ik maar weer eens een aardig briefje schrijven aan Wouter Bos en die andere halve gare van een De Jager.
Tijd voor een revolutie!
|
04 maart 2008 23:30 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Fiscus
Goeie zaak.
Zo kennen we iig de mensen aan wie we al die Nederlandse steun geven dmv zakken vol geld...
|
04 maart 2008 23:48 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Wij doen tenminste aan integratie.....
Schrijf Bos en de Jager dan even dat die andere 16 miljoen Nederlanders zich ook graag een keer op de Antillen komen voor stellen.
Ik kan wel in mei, juni en juli
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
04 maart 2008 23:56 |
|
|
ECT
|
Joh, je wilt niet eens weten wat de ambtenaren met jouw zuurverdiende centjes doen.
De DG's (Directeur Generaal's), en ander kaderpersoneel maken er een vervelende gewoonte van om voor eenvoudige ritjes voor bv. een werkbezoek gebruik te maken van dienstauto's, zitten op kosten van de baas te lunchen en dineren, verblijven in dure hotels in binnen- en buitenland en vliegen bijna allemaal eerste klas. Ik weet vanuit mijn directe kring dat ze bijna nooit op kantoor zitten en alsmaar aan het reizen zijn naar exotische bestemmingen terwijl er vaak de noodzaak niet is. Voor hun gelden klaarblijkelijk de milieu-aspecten niet.
Zo woont er bv. een ambtenaar in Zuid Frankrijk en gaat dan op kosten van de belastingbetalers in de weekens op en neer vliegen naar NL en viceversa en verblijft doordeweeks in hotels...
Zo weet ik er nog meer... Kortom, er is geen controle op doen en laten van de ambtenaren in Den Haag.
Over alle ministeries worden de jaarlijkse kosten geraamd op enkele tientallen miljoenen belastinggeld dat over de balk gesmeten wordt
|
05 maart 2008 0:09 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Nu we 't toch over krantenkoppen hebben (en dit nog steeds "overige zaken" betreft... ; Wat dan te doen met deze schoft?
Heb een reactie bij de Telegraaf geplaatst (zoals je dat op internet kunt doen) ...maar die reactie is gewijgerd...
D'r zaten dan ook weinig woorden Frans tussen ...
|
05 maart 2008 0:10 |
|
|
ECT
|
Heb het bewuste fragment gelukkig niet gezien en wil het ook niet zien!!!
Wel gehoord van anderen... die vonden het schokkend.
Dat er dergelijke smeerlappen rondlopen
|
05 maart 2008 0:15 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
_________________________________________ oud is beter
|
05 maart 2008 0:17 |
|
|
HansA
1989 911 Carrera 2 (964)Baarn, NL
|
potverdrie zakkenvullers, klaplopers etc en weet je wat me nog het meeste ergert is dat ze business vliegen! Alsof dat ergens goed voor is en nodig. Ik vlieg ook regelmatig intercontinentaal en al zou ik graag business vliegen, ik ga toch economy omdat de meerprijs voor business echt niet uit te leggen is. Of ik gebruik mijn eigen frequent flyer miles maar dat zullen die klaplopers ook niet doen.
_________________________________________ Life's too short to drive boring cars.....
|
05 maart 2008 0:26 |
|
|
horn
PF #57
|
als je baas zegt 'boek business class' lijkt het me logisch dat ze dat doen. ach, kom bij de overheid, zie je nog eens iets van de wereld.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 maart 2008 0:30 |
|
|
drknauf
|
potje moet leeg anders word het het jaar erna niet meer gevuld
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
05 maart 2008 0:41 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Eénzijdig verhaal!
Lees alleen maar wat over de kosten, maar is er ook al eens iemand geweest die heeft onderzocht wat het heeft opgeleverd (kosten-baten analyse)!
Waarom zou alleen het bedrijfsleven recht hebben op (luxe) reisjes & businessclass?
Businessclass is misschien wel een stuk duurder, maar door de meer ruimte ook wel weer beter voor je gezondheid.
Reizen die langer dan 4 uur duren, verdubbelen het risico op veneuze trombose Lange vliegtuigreizen verhogen het risico op een veneuze trombose. Volgens de eerste resultaten van het Wright-programma (World hearth organization research into global hazards of travel) georganiseerd door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), is het risico op een trombo-embolie dubbel zo groot na een reis van 4 uur. Het risico varieert volgens de duur van de vlucht of de afgelegde afstand. En opgelet, het risico is op het einde van de vlucht nog niet helemaal verdwenen. Het blijft maximaal gedurende de eerstvolgende week en blijft daarna nog twee maand aanwezig! Dat verklaart dus waarom verschillende keren op reis gaan binnen een korte periode een bijkomend risico inhoudt. Opgelet, het risico op een veneuze trombose is hetzelfde, of u nu een lange reis maakt met het vliegtuig, de trein of de auto… Het risico is wel niet even groot voor allereizigers.
Iemand als eens gedacht aan de kosten als medewerkers maanden thuis zitten?
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
05 maart 2008 0:59 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Omdat het bedrijfsleven dit zelf financiert, en niet de belastingbetaler.
|
05 maart 2008 1:25 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
En de overheid is ook één van de grootste financierders (sponsoren) van het bedrijfsleven! en zo is het cirkeltje weer rond
Ik zie het probleem niet als er 1000 ambtenaren in één jaar naar (bijv. de Antillen) gaan voor een weekje, lekker bruin worden, hapje eten en lekker wat drinken en uiteindelijk onder aan de streep een besparing weten te realiseren van een miljoentje of 15.
Nee, laat ze lekker niets doen (kost niets extra) en een beetje neus boren op kosten van de belastingbetaler!
Kosten: 180 x € 42.000,- = € 7.560.000,- / 16 miljoen inwoners = € 0,47 per inwoner.
Als elke 47 euro cent van mijn belastinggeld echt goed besteed wordt en dus weer geld opleverd .............
Begin dan over de HSL, Betuwelijn, JSF etc , dan hebben wij het tenminste over substantiële bedragen, waar best wel wat bij geplaatst kunnen worden.............
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
05 maart 2008 2:01 |
|
|
horn
PF #57
|
En andersom.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 maart 2008 7:36 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Allemaal kinderspel vergeleken met hun collega's in Europa. Voor het serieuze graaien moet je naar Brussel.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1221081.html
|
05 maart 2008 7:53 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
rijksmuseum, metro, belastingen, integratietrajecten, etc etc
|
05 maart 2008 10:05 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Het zal best dat de overheid af en toe het bedrijfsleven 'sponsort', maar daarvoor worden in de meeste gevallen gewoon diensten/producten geleverd. Hoeveel commerciële bedrijven krijgen er subsidie? Of krijg jij wel subsidie van de overheid (voor jouw bedrijf) Rob?
|
05 maart 2008 10:10 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Het bedrijfsleven en de overheid hebben een groot verschil: voor een bedrijf kan ik kiezen, voor de overheid niet. Graag zo sober mogelijk dus. En niet voor elk wissewasje naar de Antillen. Die wat mij betreft oveigens z.s.m. afhankelijk gemaakt mogen worden
|
05 maart 2008 10:14 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Ook ik krab wel eens op mijn achterhoofd als ik zie wat ik allemaal mag betalen
Maar als we eerlijk zijn en wat een geluk wij hebben op dit gedeelte van de aardkloot te zitten en ook de vrijheid van doen en laten hebben, zijn wij toch wel enorme geluksvogels
Heb een maand geleden belastingcontrole gehad en lag er geen minuut wakker van, geef alles gewoon op
Ze scherpen wel wat dingetjes aan, brandstof willen ze per bank betaald zien, de broodjes e.d. van de mannen moeten bonnen voor komen.
Moest opgeven i.v.m. het computerregeling van een paar jaar geleden of dit wel voor de zaak was (wist ik echt niet), de bedrijfsnaam op de werkkleding moest wel aan de juiste maten voldoen.
Denk als wij bij de overheid zouden werken je binnen een jaar zo met de meute meegaat, dat went snel hoor die luxe
Heb ik een beetje gelijk
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
05 maart 2008 10:32 |
|
|
Maarten
|
Ik vrees van wel. Regels regels regels. Als ondernemer wordt je er compleet stapel van denk ik. En als je je BTW aangifte een dag te laat doet heb je een boete. Dit land gaat echt naar de kl.te
|
05 maart 2008 10:43 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
sorry maar van de regelgeving, ambtenarij en verspilling door de overheid word ik vrij depri. en dan privatiseren ze de werkelijk belangrijke onderdelen als energie en telecom en zorg. mijn zwager verdient zich als consultant al jaren helemaal suf aan de energiemarkt...
|
05 maart 2008 10:44 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ach, als ik bovenstaande reacties zo lees, dan moeten ambtenaren op houten stoelen zitten, aan witte buro's (met stalen poten, want da's goedkoper) zitten, met wc-papier van de aldi op het toilet zitten, met de goedkoopste van de goedkoopste pennen schrijven, en ga zo maar door.
Klein beetje kortzichtig is het wel, een kern van waarheid zit er natuurlijk ook wel in. Denk dat we in Nederland stiekem best een goede middenweg vinden.
Enne, de dooddoener zoals altijd: "Als je het zoveel beter weet, ga de politiek in, en zorg voor die revolutie!" (maw. de beste stuurlui staan aan wal!)
|
05 maart 2008 10:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ja ... te gek voor woorden - die gasten zouden dezelfde "straf" moeten krijgen
|
05 maart 2008 10:52 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
stomme dooddoener. er wordt gewoon structureel dom beleid gevoerd. of geen beleid uit angst voor de kiezer. mag je regeren durf je niets te doen uit angst niet meer te mogen regeren...
die revolutie zou nog wel eens sneller kunnen komen dan je denkt.
|
05 maart 2008 11:00 |
|
|
Maarten
|
Als je in dit land een beetje talent hebt dan staat de overheid niet echt in je top 10 van favoriete werkgevers. Treurig maar wel waar
|
05 maart 2008 12:13 |
|
|