Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2025 21:21

Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
FIAT 500 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Bericht FIAT 500
Hi,

Ik wilde even kijken of hier mensen zijn die de nieuwe Fiat 500 al geprobeerd hebben? Of al in bezit hebben? En wat jullie mening(en) zijn?

Afbeelding

Groet,

Leander

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

21 mei 2008 21:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 987 3.2 S GT silver/cocoa
Noord Brabant
Bericht Fiat 500
Yep wij hebben een 500 gekocht en vanaf februari in bezit.
1400 lounge gebroken wit met 16 inch, ivoor bruin leer en open glazen dak en hifi systeem etc...bijna alle opties zelfs rode remklauwen...

Gekcoht in augustus vorig jaar!

Bevalt super, meer bekijks mee dan met de Porsche :shock: , we hebben hiervoor ook een nieuwe mini gehad maar deze is beter afgewerkt (zonder gekheid) en is veel meer een leuke kleine auto. Mijn vrouw en baby zijn er erg gelukkig mee.

Zelf kan ik zeggen dat de 500 zeer volwassen rijdt en kleeft aan de weg als je sportief rijdt. Onze uitvoering is wel wat stugger met 16 inch, de 1400 loopt zo naar de 200 op de teller. Het gemiddelde is 1 op 15km.

Mocht je nog meer vragen hebben, ik heb me redelijk verdiept in de 500 dan stel ze maar.

Leon

21 mei 2008 21:24
Profiel
Bericht Re: FIAT 500
leander schreef:
Hi,

Ik wilde even kijken of hier mensen zijn die de nieuwe Fiat 500 al geprobeerd hebben? Of al in bezit hebben? En wat jullie mening(en) zijn?

Afbeelding

Groet,

Leander

Geinig auto.

Doet me aan een Smart denken. Heb een keertje in een Smart als bijrijder meegereden. Maar voelde me er niet echt veilig in. Klein en als iemand van achteren bij jou naar binnen komt rijden ben je het haasje!

21 mei 2008 21:30
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Bericht 
@Leon: Als ik de 500 neem dan ga ik voor de 1.2 Lounge.

Ik wil hier ongeveer 40.000 / 45.000 km/jaar mee gaan rijden.

Waarom 1.2 benzine?

De 1.3td scheelt 4.500 euro en de bezine t.o.v. diesel scheelt tegenwoordig ook maar 0.30 ct. Ik ben dus erg aan het kijken of ik een 1.2 of 1.3 neem.

Sowieso Lounge. Ben helemaal weg van het dak en de opties. Blue & Me.. lijkt me handig. (Ik houd er rekening mee, ik ben een 25 jaar oude Porsche gewend, dus alles is voor mij al nieuw).

1.4 16v met 100 pk vind ik te duur in verbruik.

Ik ga volgende week ergens eens proefrijden. Ook daarover zal ik een stukje schrijven.
De 500 heeft als onderstel de fiat panda. Ben erg benieuwd!

Ik neem hem Bossa Nova White met de 5HE Italiaanse vlag en 15 inch velgen optiecode 431 (Standaard). Maar heb liever de 16 inch.

@ Leon: Kun je er makkelijk met 4-en inzitten of is het een 2+2 auto?

Gr. Leander

21 mei 2008 21:45
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Hier een speciale one-off versie voor het goede doel op E-bay Nederland :idea:

21 mei 2008 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Veel te veel geld voor een fiat... Maar ik vin hem wel beter gelukt als de mini.
Blijft toch nog ietsje dichter bij zijn roots en dat is juist leuk aan dees model. Wat ik ook opmerk is dat je ze zoveel ziet rijden op de baan tegenwoordig. Ook als promowagentje ipv een smart.

21 mei 2008 23:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Bericht 
gast schreef:
Vinden jullie het niet veel te veel geld voor zo'n kleine auto? Of IS het helemaal niet zo'n kleine auto?

Nee hij is lekker ruim van binnen. Maar toch klein van formaat. 3500 mm lang en 1600 breed. Ideaal voor Amsterdam e.d.

21 mei 2008 23:23
Profiel WWW
Bericht 
geweldig karretje ..... mooi retro look inside! helaas alleen dat wit
is mooi ....... dr lopen al veel van die kleur :cry: zit heerlijk

Afbeelding

22 mei 2008 2:45
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Slap aftrekseltje van het origineel.

Afbeelding

mhaschreurs.hyves.nl

22 mei 2008 7:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
leander schreef:
@ Leon: Kun je er makkelijk met 4-en inzitten of is het een 2+2 auto?

wat denk je nu zelf als je naar de bovenstaande foto kijkt, denk dat zelfs +2 een uitdaging wordt. Pas in Italie geweest, daar rijden ze uiteraard al met bosjes, leuk wagentje, maar allen in de meest luxe uitvoering. Staat mi net zo dicht bij de originel 500 als de huidige mini bij het origineel, denk dat een mini beter stuurt....

22 mei 2008 8:09
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
bezit zelf een new mini, en heb al regelmatig gestuurd in de 500. vind het een super leuke auto, rijd goed en stuurt goed. 2 volwassennen op de achterbank is krap maar gaat beter dan bij de mini, echter de mini heeft weer een iets grotere bagageruimte. Wat betreft sturen, ja de mini stuurt beter en strakker, de afwerking is van een hoger nivo, en de mini rijd als een volwassen auto, echter de 500 rijd , zeker voor een auto in zijn klasse erg goed, gebruikte materialen doen iets goedkoper aan dan bij de mini, maar vergeet niet dat de mini dan ook gemiddeld 10.000 € duurder is dan de 500. Vind het zelf een zeer geslaagd model , en je ziet dan ook dat er aardig wat minirijders overstappen naar de 500. zeker met dikkere wielen en wat stripings een gave kar om te zien. Kan mijn vrouw helaas nog niet overtuigen dat de 500 wel eens een leuke auto voor haar kon zijn over 2 jaar. ( want dan is de mini 3 jaar oud en wat interessanter om in te ruilen) :wink:

Leander, succes met de keuze, maar ik denk dat je een super leuke auto koopt die lekker smoelt en ik denk redelijk waardevast is.

22 mei 2008 8:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Deze middag nog naar de Fiat 500 gekeken omdat een kameraad van job veranderd is en een wagentje dient bij te kopen.
Hij vertelde er heel enthousiast over en ik kende het dus niet.

Ben wel verschoten van de prijzen van zo'n wagens. Mits wat opties ga je toch al naar de 14500€. Dan zou ik eerder een Alfa 147 gaan halen denk ik.
Nu ja, dan heb je een volledig kale voor dat geld.

Ben op zich wel eens benieuwd als hij hem gaat hebben hoe het eruit ziet vanbinnen en zo :)

22 mei 2008 16:03
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
De originele 500 was m'n eerste auto! Brede achterwielen er op en een sportuitlaat! Als je hard mee door de bochten ging,lichte die een voorwieltje op! Dat ik het overleefd heb is een wonder :^:

22 mei 2008 16:08
Profiel Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Een originele is natuurlijk veel mooier. Ik heb ooit één keer Fiat gereden en dat is me slecht bevallen. Hopelijk is de kwaliteit momenteel beter. Overigens lijkt het nieuwe model wel veel ruimer te zijn dan de oude 500.

22 mei 2008 17:14
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Marcel schreef:
... denk dat zelfs +2 een uitdaging wordt....

Leander is niet zo breed .... :wink:

22 mei 2008 17:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 987 3.2 S GT silver/cocoa
Noord Brabant
Bericht 
persoonlijk zou ik voor een 1400 gaan, het verbruik van 1.2 ligt in de praktijk op hetzelfde niveau (vrienden van ons hebben een 1.2)

Inderdaad het is een kwalitatieve goede auto vol met veiligheids en een mooie afwerking beter dan de new Mini 1...

Die van ons zit boven de 20k, maar dan heb je ook alle opties...voor dat geld kan je heel veel leuke auto's kopen, maar dat is voor het geld van een Porsche ook (niet waar) :D

Leander kom maar een keer kijken naar die van ons...

Groet,

Leon

22 mei 2008 20:07
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Ook kicken! Abarth !

Afbeelding

22 mei 2008 22:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Bericht 
1.4 16v Turbomotor
135 pk
21.000 euro

Hmmm..... Let me think about it ! :D

23 mei 2008 13:18
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
leander schreef:
@Leon: Als ik de 500 neem dan ga ik voor de 1.2 Lounge.

Ik wil hier ongeveer 40.000 / 45.000 km/jaar mee gaan rijden

Zou ik persoonlijk voor een grotere auto met LPG (ik neem aan dat de kosten bij jou een grote rol spelen) kiezen.

Ik vind een 500 geen auto om kilometers mee te vreten.

23 mei 2008 13:50
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Lijkt mij ook nogal ambitieus. Op zich jouw keus! Maar ik zou dan toch liever voor hetzelfde geld een 2e hands een klasse groter kopen!

23 mei 2008 21:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ]