Auteur |
Bericht |
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Vespa naast Porsche: hip of ouwe jippie
Ik wil naast de hobby auto een Vespa LX of S aanschaffen. Lijkt me lachen, maar zie eigenlijk alleen jongeren met opgevoerde scooters of oude knarren erop rijden. Rijd ik als 40-jarige voor jippie met een scooter ?
|
11 okt 2008 17:30 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Geef eerst eens de échte reden ..."lijkt me lachen" zal de reden niet zijn toch?
Vriend van me heeft een scooter gekocht omdat hij zo in no-time door de stad knalt en véél sneller op zijn werk is. Kan 'm alleen maar gelijk geven. Geen associatie met brommerpetjes wat mij betreft.
|
11 okt 2008 17:36 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Als je er lol aan hebt, kan jou het dan schelen of het hip is of niet...
|
11 okt 2008 17:38 |
|
|
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2SDEN HAAG
|
Dan rijden we samen voor jippie....
Ik rij zomers altijd op mijn scooter is heerlijk man!
Had eerst een ET2 en sinds een jaar of drie een LX... (speciale uitvoering in donker paars met suede zadel, chroom set enz...)
Als je het thuis makkelijk kwijt kan en snel kan parkeren in tuin of garage is het een aanrader.
Succes
p.s. oh ja ik ben 43...
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & more...
|
11 okt 2008 17:39 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Kopen zo n ding man, lekker belangrijk wat anderen ervan vinden
|
11 okt 2008 18:06 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Wellicht kan je medeforummer gast ff benaderen, die zit in die handel
|
11 okt 2008 18:13 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
een vespa...? allemaal lid van een criminele organisatie...?
_________________________________________ HOOTERS.....;)
Laatst bijgewerkt door D.D. op 11 okt 2008 18:36, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 okt 2008 18:33 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
...je lijkt wel een ..... eeeeeennnnn paarse....... ....en maar zeiken tegen iedereen over mijn paarse P ....ik zie hans ook nog wel eindigen in een vesuvio.. ...echt...??????? lol.....
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
11 okt 2008 18:34 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik heb 2 jaar geleden een Vespa 250GTV gekocht waar ik nu de laatste 3 maanden dagelijks mee naar het werk rijd.
Soms als het regent twijfel ik wel even of ik de Vespa neem of de wagen met alle luxe, maar als ik dan 's avond op 30 min thuis ben ipv 75, ben ik blij dat ik toch weer de Vespa heb genomen.
Omdat ik af en toe ook geconfronteerd word met wegen zonder file's ga ik de Vespa wegdoen, en heb ik me een Beverly Cruiser 500 gekocht. De topsnelheid van de 250 (120km/u) is net iets te traag om veilig door het Belgische verkeer te rijden als het geen file is.
Dus nee als 40 jarige rij je zeker niet voor jippie op een Vespa.
PS ben 42
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
11 okt 2008 18:38 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
11 okt 2008 18:53 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
11 okt 2008 18:56 |
|
|
Patrick
|
In Amsterdam en Zandvoort rijden velen 40+ op een scooter.
Ik ook en het bevalt uitstekend voor de korte ritjes.
Vespa is leuk, waardevast en tijdloos naar mijn bescheiden mening.
|
11 okt 2008 18:59 |
|
|
horn
PF #57
|
@ Robby Autumn:
Paul, volgens mij ben jij die vriend waar Jurgen het over heeft...
Ik zit zelf al een tijd te twijfelen tussen een snorscooter (ivm geen helm) om effe snel het dorp in te gaan etc of een authentieke oude Vespa. Twijfel nog even door. Wat de ander ervan vindt zal me roesten. Ze kennen beter over je scooter jippie dan over je l*l scooteren...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 okt 2008 19:04 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Mijn broertje heeft een 125CC Vespa. Erg geinig ding. Kost geen dr.l en (jawel) je kunt ze opvoeren
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
11 okt 2008 19:11 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Boeit me niet wat anderen denken, al rijd ik op een Spartamet. En alternatief vervoer wordt op dit moment overwogen, ik ben de files zat...
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
11 okt 2008 20:37 |
|
|
JaapII
Porsche 996 mk1
-----------------------
Ex. Porsche 3.2
Porsche 964 coupé
Porsche 964 cabrio
-----------------------Noord Holland
|
40+ en dan op een stuk plastic rondrijden??!!
Een auto uit stuttgart dan ook een brommer uit stuttgart "kreidler"!
Jaap
|
11 okt 2008 21:53 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Variatie op "ze kunnen beter over je fiets jippie dan over je l*l fietsen"...
Enne...ik bedoelde niet Paul (dat vertelde ik 'm vanavond al ) maar het had idd ook Paul kunnen zijn, alhoewel Paul meer een motorscooter rijdt...is weer net even anders.
Jaap, ik reed "vroeger" ook Kreidler, een RS, en dan níet opgevoerd...man wat een jippie gevoel iedere keer als je dan ingehaald wordt door een grietje op een Puch Maxi...
|
12 okt 2008 2:03 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
't maakt me niet zoveel uit wat mensen ervan denken en maar was wel benieuwd naar de meningen over "scooterrijden". De echte reden is idd. niet "lijkt me lachen" maar leuk en handig om naar de stad te gaan zonder die kl&*^te parkeerproblemen. Punt is alleen dat ik niet zo vaak meer in de stad kom dus misschien wel een reden zoek (voor het thuisfront) om zo'n scooter te kunnen/mogen kopen
Enne, het gaat waarschijnlijk de Vespa S worden in het zwart of oranje.
|
12 okt 2008 10:07 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Vind die "ouderwetse" modellen van Lambretta best grappig. (wél zonder 't bontje natuurlijk )
|
12 okt 2008 10:32 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ook mooi die lambretta.
Ik heb 2 jaar terug een oudje gekocht.Een Vespa pk50.
Nog een automaat ook Maar een lol dat ik ermee heb
Past prima bij een 40er. Ik zie mezelf nou niet op zo'n petjes scooter hoewel die nieuwe Vespa's ook wel oke zijn.Maar geef mij maar zo'n classic.
Net als bij porsche's is het geluid zo mooi van die oudjes
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
Laatst bijgewerkt door 2000 gtv op 12 okt 2008 10:48, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 okt 2008 10:43 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: Vespa naast Porsche: hip of ouwe jippie
Nee
Vespa is wel ff andere koek dan de rest van de scooters...
Vorige week nog op een splinternieuwe Vespa gereden....errug gaaf hoor.
|
12 okt 2008 10:47 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
Re: Vespa naast Porsche: hip of ouwe jippie
een 40 jarige is toch een oude knar
dat dacht ik toch altijd,
maar nu ikzelf bijna 38 ben, begin ik in te zien dat ik helemaal mis was
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
|
12 okt 2008 10:52 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
oja...lekker met helmpie,heb toch geen last van mijn haar dat in de war gaat.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
12 okt 2008 11:00 |
|
|
bronto
Carrera 3.2 G50 (1989)
ex 964 Carrera 2 cabrio (1994)
Aston Martin DBS (2009)
RS6 C6 (2010)
991 Turbo Samsterdam
|
een regelrechte aanrader. Heb maandje geleden een vespa lx gekocht. Had ik veel eerder moeten doen. Het is niet alleen erg leuk maar ook erg handig in de stad. Sneller dan met de Vespa ben je in A'dam nergens. Kost relatief weinig en geen gelazer met parkeren. Gewoon doen!
|
12 okt 2008 11:10 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Enige echte minpunt is de diefstalgevoeligheid van scooter dan wel onderdelen ervan. Maar handig zijn ze zeker. Goed alternatief voor Vespa is overigens Yamaha!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
12 okt 2008 11:43 |
|
|