Auteur |
Bericht |
Thefrits
993 2sBelgië
|
Verkoop daily - non porsche -
Ik ben nu al geruime tijd bezig mijn daily Audi A6 te verkopen, wat geen sinecure is…. Gek wordt je soms van de mails en sms'jes. Lijkt wel of niemand meer durft te bellen. Wat me de laatste tijd al twee keer overkomen is: Mijn vraagt vanalles. Koper lijkt geïnteresseerd. Vraagt dan ook om chassis nummer. Ik denk dan om optie lijst op te vragen. Zie hier geen problemen, en verstrek deze. Daarna mailen ze terug dat ze kopie van de papieren willen zien… Ik vraag dan om een telefoonnummer om alles door te nemen en wat denk je….. Hoort niks meer. Iemand enig idee wat ze "van plan zijn" ?!?
|
09 aug 2014 11:08 |
|
|
Hartwiek
|
Re: Verkoop daily - non porsche -
een gestolen voertuig omkatten en vervolgens jou platen stelen en dan goedkoop rondrijden?????
|
09 aug 2014 11:12 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Mijn gevoel zegt iig geen frisse bedoelingen.....dit soort zaken komen aan de orde als men tot een aankoopkeuring overgaat danwel dat men de bezichtiging al achter de rug heeft. Tis sowieso een sinecure om MP kopers op te laten draven....en dat je op ze voor jan met korte achternaam zitten te wachten. BTW: Ik heb de mijne op een parkeerplaats buiten het dorp gekocht....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
09 aug 2014 11:58 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Maat van me had een Lotus op MP gezet en het zelfde verhaal, veel mails en sms jes. Hij werd er gek van, er werden ook biedingen gedaan en op zeker moment ging hij op de hoogste bieder in Nooit meer wat van gehoord, koopman kak zeggen ze hier Volgens mij maken mensen er een hobby van om te onderhandelen, beetje tijdverdrijf
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
09 aug 2014 12:26 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Pff Marktplaats....Als ik daar wat te koop zet zet ik er altijd bij dat ik vanwege het hoge "hit and run" gedrag daar alleen reageer op bellers. Scheelt me een hoop frustratie Als ze echt geintersseerd zijn bellen ze vanzelf wel
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
09 aug 2014 23:21 |
|
|
Mr-Porsch
Ondernemer
|
Kan natuurlijk ook gewoon een twijfelaar zijn. Misschien linkje naar de advertentie? Gewoon nieuwsgierigheid
|
10 aug 2014 9:30 |
|
|
Thefrits
993 2sBelgië
|
Ik zit meer te denken dat ze papieren gewoon namaken en in een ander land " importeren". Rijden er gewoon 2 audi's rond met zelfde chassis….. Maar goed, verkopen is inderdaad tegenwoordig geen pretje meer. En MP al helemaal niet meer idd. Volgens mij zijn er meer bieders dan koper. En afspraken worden nooit nagekomen. We blijven moed houden
|
10 aug 2014 14:34 |
|
|
svenaircooled
ex 964 c2 coupe 1991,
ex 911 3.2coupe 1988
|
2x dit jaar een daily verkocht. allebei via autoscout Bij beide 1e kijker ook gelijk de koper Bij de eerste verkocht tegen vraagprijs. Beide de 2e iets met inruil gedaan.
|
10 aug 2014 14:48 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Op MP alleen motoren tot dusver verkocht, maar de meeste vage emails krijg je. En twijfelaars die steeds maar weer een vraag hebben of foto willen van dit of dat...
Ik vertrouw dit verzoek ook niet. Ik zou zeker geen kopie sturen.
Hoe gaan jullie trouwens om met betaling? Contant aan de keukentafel, of samen op F5 drukken op de internetbankieren pagina te refreshen om te kijken of het geld er al is?
|
10 aug 2014 18:09 |
|
|
996Tom
ex. 993 '93, ex. 968 '92.
Nu 996 C4
|
Als het gevoel goed is: papieren meegeven tegen betaling handgeld (€ 500 oid). Na ontvangst volledige bedrag op de rekening pas de auto meegeven in ruil voor het vrijwaringsbewijs. Bij volledige contante betaling: samen naar de bank en meteen storten.
_________________________________________ "Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari
|
10 aug 2014 22:40 |
|
|
ricardo964
Castricum
|
Wat voor A6 heb je te koop? Ik ben namelijk opzoek naar een A6 Avant 2.0 TDI als daily... (hoef het chassisnummer niet te weten ) H: verdere info over koop/verkoop graag via pb en niet via dit informatieve topic.
|
10 aug 2014 22:56 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Dan moet het gevoel echt goed zijn, want na overschrijving is hij natuurlijk juridisch van de ander. Dat leek mij ook beste bij groot bedrag. Je zou maar een pak valse biljetten in je handen krijgen . Ik zit soms al weer wat verder te kijken en ik heb eigenlijk gevoel dat het voordelig is zelf particulier te verkopen en dan rond te gaan kijken. Alleen dit aspect houdt me wat tegen, zowel het leuren op MP met alle reacties als wel de afhandeling. Dat is wel weer voordeel van inruilen bij dealer/handelaar: stuk minder hassle.
|
10 aug 2014 23:36 |
|
|
Thefrits
993 2sBelgië
|
Betreft trouwens een belgische auto van het jaar 2012 (nieuw model) maar helaas geen station Gebruikelijk hier in Belgie is een check welke gewaarborgd wordt door de bank. Volgens mij mag een groot bedrag cash trouwens al niet meer in de EU he ?!? H: verdere info over koop/verkoop graag via pb en niet via dit informatieve topic.
|
11 aug 2014 7:18 |
|
|
DennisvdB
|
Jawel hoor. Belgie heeft een veel bedrag lager toegestaan zonder check dan Nederland.
|
11 aug 2014 8:38 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
Bij NL banken tot € 15000 geen melding verdachte transactie
|
11 aug 2014 8:42 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Je mag alles cash betalen. Laat je niet gek maken door dat soort onzin. Je moet het soms wel melden.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
11 aug 2014 9:09 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Dat er her en der geen cash geld meer geaccepteerd wordt heeft MI puur te maken met de risico's die er aan verbonden zijn
|
11 aug 2014 10:24 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
dat is maar de halve waarheid (objectieve indicator). Als het verdacht overkomt, kan ook een lager bedrag worden gemeld.
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
11 aug 2014 13:00 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
De Rabo heeft wel een limiet bij een transactie, tenminste dat had ik wat jaren terug ondervonden. Ze doen het wel maar het duurt even langer.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
11 aug 2014 13:19 |
|
|