Auteur |
Bericht |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Er moet na diefstal een nieuwe komen; maar welke? (horloge)
Zoals jullie inmiddels allemaal wel weten, is onlangs mijn horlogecollectie gestolen. Ik ben daar (nog steeds) behoorlijk ziek van en er behoorlijk boos over dat er mensen zijn die niet met de klauwen van andermans spullen af kunnen blijven...
Ik wil echter niet bij de pakken neer gaan zitten en een nieuw horloge aanschaffen; je bent en blijft natuurlijk een liefhebber.
Bovendien moet je jezelf na zo'n k*t gebeurtenis natuurlijk een beetje troosten.
Nou heb ik het idee opgevat om het bedrag dat ik -hopelijk- van de verzekering krijg (€ 2.000) te spenderen aan 1 horloge.
Dat horloge moet dan aan een aantal voorwaarden voldoen:
- het horloge mag (dus) niet meer kosten dan € 2.000; - het moet een automatisch uurwerk hebben; - het moet een chronograaf-functie hebben (gebruik ik weliswaar praktisch nooit, maar vind ik gewoon mooi); - het moet zowel als dress-watch alsook als casual-watch gedragen kunnen worden; - Liefst een witte/crème/champagne wijzerplaat (mijn vorige horloges hadden -bijna- allemaal zwarte wijzerplaten, maar daar wil ik nu mee breken. Bovendien vind ik een lichte wijzerplaat vaak 'chiquer'); - het moet rond zijn.
Ik heb al even op chrono24 gekeken en al wat op internet gezocht, maar ik ben er (nog) niet uit. Ik heb inmiddels een horloge gevonden dat -vind ik- aan alle bovenstaande criteria voldoet, maar ik zal nog even voor me houden welk horloge dat is.
Ik wil namelijk eerst jullie (onbevooroordeelde en onafhankelijk gevormde) ideeën horen/zien.
Als jullie een horloge zouden moeten kiezen dat aan bovenstaande criteria voldoet, welk horloge zou dat dan zijn?
Laat me maar weten! Ik sta open voor alle suggesties!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
19 feb 2015 15:13 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Er moet na diefstal een nieuwe komen; maar welke? (horlo
Alleen de prijs... Heb er zelf minder dan 2000 voor betaald, maar was met 30% korting. de mijne
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
Laatst bijgewerkt door Targa Floriaan op 19 feb 2015 15:34, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 feb 2015 15:28 |
|
|
Pacoloco
|
navtimer alleen de prijs wordt lastig..
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
19 feb 2015 15:32 |
|
|
ewp964c2
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
|
Mooie IWC aquatimer, net een bij messink gehaald iets duurder maar wel leuke weekend klok. AP is er voor door de week
_________________________________________ Ex 964 C2 Ex Targa 964 C4 Ex 911T 1972 Ex 964 C4 Coupe Ex 996 C2 991 C2S Sportchrono
|
19 feb 2015 15:35 |
|
|
Toon
|
tag heuer carrera
|
19 feb 2015 15:39 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Ben zelf niet zo van de witte wijzerplaten, maar uitgaande van al jouw randvoorwaarden vind ik een aantal Longines fraai om te zien. Bijv. de master chrono:
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
19 feb 2015 15:53 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Omega Seamaster.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
19 feb 2015 15:54 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Omega Seamaster Chrono
|
19 feb 2015 15:55 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Sow... Die vinnik inderdaad mooi! Now we're getting somewhere Eens even opzoeken wat zo'n klokkie kost... (al vrees ik dat dat aanzienlijk meer zal zijn dan de maximale € 2000)
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
19 feb 2015 15:57 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Als je toch bezig bent: http://www.vandordwatches.com/www.vando ... alker.htmlMaar ik vindt die Union ook erg 'fris'.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
19 feb 2015 16:05 |
|
|
Rob911SC
1990 964 C4Den Haag
|
2 adviezen..........(1) overweeg eens een goede occasion te kopen. Daar heb je genoeg goeie addressen voor en dit verruimt je mogelijkheden. en (2) geef geen ruchtbaarheid op publieke fora als dit over je voorliefde voor dit soort luxe zaken (wellicht al te laat).
|
19 feb 2015 16:50 |
|
|
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
Ik heb zelf de heuer carrera en die voldoet aan al je criteria. En ook geleverd met geperforeerde band die zwart is met rode stiksel. Maar weet niet of je wat hebt met die kleuren...
_________________________________________ Nie janken.
|
19 feb 2015 18:24 |
|
|
erwin964c4
|
Een model waar jij wat bij voelt ,niet wat een ander ervan vind
En dan bedoel ik een horloge waar je die shitinbraak sneller mee kunt vergeten omdat je weer iets hebt waar je blij van word Al zal het onveilige gevoel wel even aanhouden
Sterkte ermee
|
19 feb 2015 18:31 |
|
|
Frans D
|
Die Omega is zeker mooi. Wat is je voorkeur qua diameter en zoals eerder gevraagd, moet het een nieuw horloge zijn? Ik heb zelf niet zo'n brede pols en heb hierom destijds gekozen voor een horloge met niet zo'n hele grote wijzerplaat; een blauwe Breitling Vitesse. Die zijn in het wit ook heel mooi om te zien; Een Crosswind is ook wel mooi en net iets groter;
|
19 feb 2015 20:22 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
wat een kitsch. longines heritage chrono's zou ik eens kijken.
_________________________________________ oud is beter
|
19 feb 2015 20:39 |
|
|
Master Ken
|
|
19 feb 2015 20:46 |
|
|
horn
PF #57
|
koop een klassieker. die gaat echt leven voor je. zowel casual als dress. en altijd leuke opmerkingen. zie hier bijv eentje als mijn 1949 Breitling Chrono.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 feb 2015 20:54 |
|
|
drknauf
|
master ken die 2 zijn fraai enkelt beide handwinders hij wil graag automaat is het niet ?
.
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
19 feb 2015 20:55 |
|
|
Frans D
|
Mooi klokkie Horn.
|
19 feb 2015 21:08 |
|
|
horn
PF #57
|
dank. ooit mijn eerste dure klok, bij Sotheby's op de veiling gekocht. Maar idd ook een handwinder dus valt af (hoewel ik een handopwinder juist charme vind hebben)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 feb 2015 21:09 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Vind deze persoonlijk errug mooi en je houd het ver onder de prijs! de Hamilton Khaki field Pioneer.
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
19 feb 2015 21:34 |
|
|
Master Ken
|
Gewoon aan vrouwlief vragen of ze elke avond voor het slapen gaan de horloge even kan opwinden..... dan heb je ook een automaat.
|
19 feb 2015 21:36 |
|
|
elfje
991.2 Carrera PDK 2015; ex 964 C2 tip 1992; ex 996 C4 2000
|
Misschien een Meistersinger Paleograph? Of een Singulator ( geen chrono, maar wel chronol-look)
|
19 feb 2015 22:10 |
|
|
polpol33
1980 911 SC TargaUlvenhout
|
Inderdaad op chrono24 zoeken. Ik heb er ook een paar gekocht via chrono24. Wel binnen Europe ivm tax. Ook hier geldt hetzelfde als voor een gebruikte Porsche: onderhoudshistorie!!!! Wanneer laastste beurt gehad? Wat vervangen? Bij echte horloge moet ook de olie op zijn tijd ververst worden. Band in orde etc. Mijn favoriete horloge (reverso) is een redelijke domper geworden. Ben 'm alles bij elkaar 8 maanden kwijt geweest en rekeningen...
Baume et Mercier Capeland chronograph een optie?
_________________________________________ 1980 911SC Targa, Indisch Rot
|
20 feb 2015 0:37 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ah, lekker, 321! Geluid is echt super! En handopwinder, ach, elke ochtend bij het omdoen even een paar keer draaien, went sneller dan wakker worden... Ik miste overigens de datum op dit soort horloges, maar dat terzijde...
|
20 feb 2015 0:46 |
|
|