Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 7:32

Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Bommetje (en trotse pappa's...) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 C2 Coupe
Bericht Bommetje (en trotse pappa's...)
Gisteren de nieuwe Opel Zafira OPC binnen gekregen. Gelijk maar ff dagje mee naar huis genomen om te kijken hoe deze rijdt.

Ik moet zeggen WAT EEN KAR!!!!! Vind hem prachtig uitzien, rijdt geweldig. Enne GEEN begrenzer!!!

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

01 maart 2006 15:49
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Not my cup-of-tea... Met name begrijp ik niet waarom van een Zafira een OPC versie gemaakt moet worden.

01 maart 2006 15:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht Re: Bommetje
Waar werk je ergens, bij een Opel dealer?

ik hou persoonlijk niet van Opel, alhoewel ik best met deze zafira op wintersport wil

Laatst bijgewerkt door Boxy&Boraman op 01 maart 2006 16:07, in totaal 1 keer bewerkt.

01 maart 2006 16:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
kan er ook niet echt warm voor lopen.

01 maart 2006 16:02
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Voor mij zou dit zeker een leuke familiewagen en werkpaard zijn.
Helaas doodt oa de BIV de interesse.
Niet gekend is niet geliefd, dat is hier duidelijk :wink:
PS: Ik heb voor 14 dagen met een Speedster Turbo licht gemodificeerd (238PK en 395nM) mogen rijden van een goed maat.
Jongens, dit ding rijdt zo fijn , soepel en is snel :shock: :shock: :shock:
Ik was totaal (lees aangenaam) verrast .
Ja het is geen P (lees MAAR een Opel) , maar is het daarom niet goed :?:

Laatste update 22/10/2013

01 maart 2006 16:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
opel ...

01 maart 2006 16:17
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Citaat:
kan er ook niet echt warm voor lopen.

Me neither.... :|

01 maart 2006 16:19
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
911-Lover schreef:
PS: Ik heb voor 14 dagen met een Speedster Turbo licht gemodificeerd (238PK en 395nM) mogen rijden van een goed maat.
Jongens, dit ding rijdt zo fijn , soepel en is snel

Dat is dan weer geen echte Opel, maar een Lotus met de carroserie van Opel :wink:

Ik ben niet meer op de hoogte van de huidige Opel's. Zelf heb ik wel veel plezier gehad aan mijn Kadett D GT/E en Kadett E GSI. Had niet het imago van de Golf GTI, maar was zeker zo snel.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

01 maart 2006 16:21
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
911-lover schreef:
MAAR een Opel... is het daarom niet goed

Onder meer. Ik vind het nietszeggende auto's (een mening die door de bazen bij GM gedeeld wordt).

Maar een Astra GTC OPC, daar kan ik mij iets bij voorstellen. Een Zafira leent zich m.i. niet voor een "pimp my ride" actie. Zowel vwb het uiterlijk als vwb de snelheid.

Komt nog eens bij dat ik sowieso niets op heb met hoog-op-de-pootjes-auto's.

01 maart 2006 16:24
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Bommetje
petr-996-C2 schreef:
Ik moet zeggen WAT EEN KAR!!!!! Vind hem prachtig uitzien, rijdt geweldig. Enne GEEN begrenzer!!!

:shock: :roll: ..... autovisie 4 gelezen, weliswaar m.b.t. de Vectra OPC :?: :wink:

01 maart 2006 16:24
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Sorry, ik vind Opels om te :cry:

01 maart 2006 16:31
Profiel
PorscheForum Rakker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
Lijkt mij toch wel een fijne gezinsauto :!:
En ook Opels worden steeds completer en luxer :D

01 maart 2006 16:41
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
ppp 356 schreef:
911-Lover schreef:
PS: Ik heb voor 14 dagen met een Speedster Turbo licht gemodificeerd (238PK en 395nM) mogen rijden van een goede maat.

Dat is dan weer geen echte Opel, maar een Lotus met de carroserie van Opel :wink:

De techniek in een Speedster (inclusief motor) is volledig van Opel :roll: :wink:

@Devils Son : Een vlotte Zafira kan niet want het is geen sportcoupé, maar een RS4 weer wel :?

En tja Opel is maar voor het gewone volk en dus niets voor hier blijkbaar :shock:
Ik heb in elk geval 16 jaar met vele modellen Opel gereden (van Corsa 1.2 Swing tot Omega 2.6 Dual Ram CD Diamant) en ben steeds tevreden geweest.Ik ben dan ook maar een gewone jongen hé . En het wil niet zeggen dat omdat ik nu 5,5 jaar ook Porsche rijdt en bezit dat ik een merk dat steeds zijn trouwe dienst bewezen heeft ga vernederen omdat het maar een "Opel" is. Neen , dan zou ik eerder VW moeten gaan afbreken . Ik heb er 4 gehad met allemaal typische problemen :twisted:

01 maart 2006 16:42
Profiel WWW Facebook 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
911-lover, nou voel ik me toch een beetje aangesproken hoor. Ik heb niks tegen Opel, vond toen ze net uitkwamen de Calibra helemaal 'da bomb' en heb er in het wat recentere verleden eens 1 in mijn maag gesplitst gekregen als leaseauto 'in between twee bmw's' en was aangenaam verrast over hoe prettig die Vectra reed.

Het 'petjesvolk' daarentegen die in ouwe Astra's rijdt kan me een stuk minder bekoren... Ik denk dat daarom wat weerstand tegen Opel op het forum is. Ligt wat minder aan de auto en wat meer aan het rijders publiek.

Mijn mening.

01 maart 2006 16:54
Profiel WWW
ex RS4
Bericht 
ff on-topic:

Die OPC-versies vind ik wel geinig. Zou ze denk ik niet kopen maar het is een slim idee van Opel om zichzelf op die manier wat hipper in de markt te (willen) zetten.

01 maart 2006 16:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Citaat:
Calibra helemaal 'da bomb'

Manta + Calibra :arrow: Plattelandporsches :wink:

01 maart 2006 17:09
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Hehehe, de nieuwe Zafira OPC... Is ie sneller dan de oude? Want dan zou ik maar uitkijken met de Porsches (he horn :) )....

Voor de rest, op een of andere manier horen de woorden "supersnel" en "gezinsbusje" niet bij elkaar in mijn hoofd... "supersnel" en "gezinsstation" dan weer wel... (inderdaad, de RS4, M5-touring, Cxx AMG, Volvo-R)...

De Vectra OPC is ook weer een wereldkar (om te zien!), maar dan wel in sedan/5deur, de station is gewoon "te groot" ;)....(weet ook niet of die in OPC leverbaar is)...

Maar of ik hem zou kopen? Nee, voor mij geen Opel....

01 maart 2006 17:12
Profiel Facebook 
ex RS4
Bericht 
@Teun - Toen ik een jaar of 20 was vond ik een Manta ook mooi :-)
Dubbele Webers er op 8) mmmm

kommaarkomaarkommaar :twisted:

01 maart 2006 17:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Harley schreef:
@Teun - Toen ik een jaar of 20 was vond ik een Manta ook mooi :-)
Dubbele Webers er op 8) mmmm

kommaarkomaarkommaar :twisted:

:lol: :lol: :lol: :lol:

Ik ging voor de oude Alfa's, ook emotie. Als ik destijds met een studiebeurs en diverse slechte baantjes naar m'n verstand had geluisterd, had ik wellicht beter een Opeltje kunnen kopen.....

Ben toch blij dat ik het niet gedaan heb :wink:

01 maart 2006 17:21
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
paSCal schreef:
Hehehe, de nieuwe Zafira OPC... Is ie sneller dan de oude? Want dan zou ik maar uitkijken met de Porsches (he horn :) )....

De oude was een atmosferische met 160pk , deze is een turbo met 200pk :wink:

01 maart 2006 17:35
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
911-lover schreef:

@Devils Son : Een vlotte Zafira kan niet want het is geen sportcoupé, maar een RS4 weer wel :?

Een MPV is m.i. een hondehok op wielen, bedoeld voor de brave huisvader die 4 maxicosi's kwijt wil kunnen. Allemaal best (behalve dan dat ik het geen gezicht vind en als ik erachter tijd ik geen donder zie), maar met 4 maxicosi's met piepende banden door de bocht en van 0-100 in een oogwenk... tsja.

Nou begrijp ik best wel het argument dat vaders ook wel eens alleen in de auto zitten, maar toch. Het past niet vind ik en dat is subjectief, maar wel mijn mening.

Overigens ben ik ook al niet kapot van S-klasse AMG, SUV's met meer vermogen dan een 911 turbo, enz. De RS4 komt er bij mij doorheen vanwege de stamvader RS2 denk ik. Maar ik denk dat ik als ik een BMW 3 zou kopen ik eerder zou gaan voor een 335d dan een M3. Ik ga ook niet sporten in een pak. Wederom: slechts een mening.

Citaat:
En tja Opel is maar voor het gewone volk en dus niets voor hier blijkbaar :shock:

Het Calimero-argument... Maar ten onrechte. Peugeot is vergelijkbaar met Opel vwb status denk ik... Ik vond Peugeot altijd leuke auto's maken, met name de GTI's. Maar tegenwoordig maken ze dezelfde nietszeggende rommel als Opel. Ik zou niet dood gevonden willen worden in een 307 (het rijdt ook voor geen meter in vergelijk met de 306). Dan vind ik de Astra nog meer hebben. Maar wel: saaie auto's verkopen goed. Dus er is een markt voor. Maar ik ben er niet voor te porren. Doe mij dan maar een Alfa ofzo. Misschien niet superbetrouwbaar, maar wel een auto met karakter.

En dat is dus mijn bezwaar tegen Opel: geen karakter. En dat heeft niets met misplaatst snobisme te maken.

01 maart 2006 17:51
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Er zal echt wel behoefte aan zijn.
Vooral als ik zie hoe vaak ik op m'n bumper wordt gezeten door gefrustreerde huisvaders in een 'normale' Zafira, dan zijn die extra PK's vast welkom.
Maar het blijft m.i. een :monkey: met gouden ring verhaal. :cheesy:

01 maart 2006 18:10
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Een Opel Zafira OPC!? :bang:

Is een combi die ik niet kan plaatsen. Als je sportief wilt rijden, dan koop je sowieso toch geen Zafira, of het nou een OPC versie is of niet!

Dat is hetzelfde als een SUV, dus een terreinauto, ineens zo snel als een 911 willen maken.... :roll: :? :shock: :wink:

01 maart 2006 18:17
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2 Coupe
Bericht 
Zo zo wat een berichten. Ik kan me jullie reacties wel voorstellen. Er is maar een liefde (P.)

Maar als ik ga vergelijken...... Waar koop je voor euro 45.000,- met 240pk en een top van 260 km/h en waar 7 pers. inkunnen?

Audi S4 - Zafira OPC vind ik geen vergelijking.

01 maart 2006 18:38
Profiel WWW
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Vind ik ook, daarom maar de S4 gekocht. :lol:
Opel, ach ieder z'n meug.

01 maart 2006 18:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 102 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende